Man met een kort 'schiet'lontje..

17-11-2009 14:47 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb me eindelijk geregistreerd maar lees al een tijdje mee..

Nu zit ik zelf met een probleem en ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen.

M'n man raakt nogal snel opgefokt, er hoeft maar 1 verkeerd woord te vallen *in zijn ogen* of hij draait al door..

Gisteren schoot het me echter in het verkeerde keelgat..

Ik kom uit een geweldadige relatie en ik wil niet dat deze relatie hetzelfde wordt als toen met mijn ex.

Gisteren waren we rustig aan het praten en hij stelde wat voor alleen had ik er op dat moment nog even geen zin in, ik lag nog te lekker tegen hem aan op de bank tv te kijken.

Als een blad sloeg hij om.. 180 graden..

Ik toonde volgens hem nooit initiatief, nooit intresse in iets wat hij wel leuk vondt en ga zo nog maar even door.

Daar reageerde ik weer op en voor ik het wist werd ik hardhandig beetgepakt aan beide schouders en in de hoek van de bank gesmeten, meneer ging daarna op me zitten en hield zn hand bij mn keel, waardoor ik nog gekker werd omdat dat in mn vorige relatie finaal mis ging... Dat weet hij dat hij dat niet moet doen bij mij maar toch op dat soort momenten vergeet hij het..

Resultaat, flinke blauwe plekken, beurse plekken en een zeer pijnlijk gevoel..

Ook zegt hij tijdens die discussies/ruzies dingen die hij niet meent..

Zoals 'dan wordt je toch lekker vrijgezel??' 'het is klaar tussen ons!' pas als hij mijn gezicht dan ziet dan weet hij weer dat hij veel te ver is gegaan..

In het begin was het nog erger, toen had ik echt iets van 'waar ben ik aan begonnen...' toen was het veel stress door zijn ex en verkoop van zijn oude huis wat hij met zn ex had gekocht..

Toch zijn we daar overheen gekomen, dat wil ik nu weer maar ik heb zo mn twijfels dat hij niet een keer ECHT te ver gaat en me echt slaat..

Ik wil dat gewoon voorkomen en kijken hoe we er samen uit kunnen komen.

Ik hoop dat jullie me een beetje advies hierin willen en kunnen geven..

ik heb gegoogled en vond een cursus over leren omgaan met geweld binnen je relatie.

Veel liefs en alvast bedankt.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 16:28
Reden: Link verwijderd
% gewijzigd
quote:Astarte schreef op 17 november 2009 @ 15:44:

Eens met Robo, dat vond ik ook. Ik vind je schrijfstijl ook nogal op die van Chocoladelover lijken, eerlijk gezegd.Hmmm.. interessant. Om te kijken of standpunten bij juiste steun wel kunnen wisselen?
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 november 2009 @ 15:42:En een hele duidelijke 'en nu is het genoeg' houding van BEIDE partijen. Een grote wil hoe het wel moet en een hoop doorzettingsvermogen en wederzijdse inlevingsvermogen. Dan kan het. Maar die kans is heel klein. Fijn voor jullie dat je het gevonden hebt. Maar dat kan alleen als je de problemen bij jezelf zoekt en de ander ook en dan tot elkaar komt. Deze situatie staat daar mijlenver van af.

Daarbij komt dat het kleinste sprakeltje hoop al wordt aangegrepen als grote kans van slagen. Grote valkuil. Verder eens met Robo's eerdere opmerking nav jouw stuk.

Ik denk inderdaad dat dat de reden is dat het bij ons is gelukt. Die houding van BEIDE kanten. Ik kan zelf helaas niet heel duidelijk aangeven wat de doorslag heeft gegeven. Van beide kanten het gevoel hebben om ervoor te willen gaan, denk ik. En duidelijk zijn in je grenzen, en als je dreigt om weg te gaan, het ook écht doen, dus geen loze dreigementen.

Of deze situatie er mijlenver vanaf staat weet ik niet. Daarvoor weet ik te weinig van hun situatie af.
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 november 2009 @ 15:36:

En zij doet er alles aan om daarmee het probleem bij hem te leggen. Want zij wil hem helpen. En bekijkt niet zichzelf waarom ze in godsnaam steeds in de situatie komt. Oftewel, ze wil zichzelf niet helpen.En ik probeer er een vinger achter te krijgen waarom sommige vrouwen achter elkaar dat soort gewelddadige relaties hebben.
World of Warcraft: Legion
Nou ja, misschien zie ik spoken hoor, maar een dergelijk vrij extreem verhaal, met een nieuwe TO die direct al zegt 'ik ga niet bij hem weg, het is zo'n goeie jongen diep van binnen' en gegarandeerd een hele horde forummers die roept 'ga bij hem weg' een aantal die zegt 'zorg dat hij in therapie gaat' en dan opeens een nieuwe forummer die zegt 'je hóeft niet weg, je kunt ook gewoon blijven, gaat vanzelf wel over'.
Zou de cursus van het Riagg op het punt staan wegbezuinigd te worden?
Ik heb geen enkele reactie gelezen van anderen, maar meid, ga bij hem weg. Ik weet dat je dit niet wilt horen, maar jij kan hem niet veranderen. Je geeft aan dat je dit gedrag van hem niet wil, dus heb je geen keus. Hoeveel spijt hij ook heeft.

Heel veel succes, ik weet dat dit geen makkelijke keus is!
Ik ga er van uit dat Bananarama geen dubbelnicker is van Chocolover.

Ik vind eigenlijk ook dat haar verhaal, als het waar is, van geen enkel nut is voor Chocolover.

Wat Bananarama beschrijft is zo'n grote uitzondering dat het eerder ongezond is voor TO om met die mogelijkheid rekening te houden.
quote:Astarte schreef op 17 november 2009 @ 15:50:

Nou ja, misschien zie ik spoken hoor, maar een dergelijk vrij extreem verhaal, met een nieuwe TO die direct al zegt 'ik ga niet bij hem weg, het is zo'n goeie jongen diep van binnen' en gegarandeerd een hele horde forummers die roept 'ga bij hem weg' een aantal die zegt 'zorg dat hij in therapie gaat' en dan opeens een nieuwe forummer die zegt 'je hóeft niet weg, je kunt ook gewoon blijven, gaat vanzelf wel over'.Niks gaat vanzelf over, je moet er beide aan werken en dat is iets wat ik wil en hij wil het ook.
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 november 2009 @ 15:48:

Hmmm.. interessant. Om te kijken of standpunten bij juiste steun wel kunnen wisselen?

What the ***, gaan mensen hier nu serieus denken dat ik dezelfde persoon ben als Chocoladelover?!

Dat slaat echt nergens op, mag ik ook gewoon mijn zegje doen hier zonder dat er voorbarige conclusies worden getrokken?! Vraag het anders aan een admin, dan kan je zien dat we vanaf hele andere IP's zitten te werken, sjongejonge.
Oh, nou, ga er dan aan werken. Veel succes! En dan maar hopen dat hij iets aardiger is tegen jullie toekomstige kinderen nietwaar?
Bananarama ik vind het zelfs gevaarlijk wat je verkondigd, voor vrouwen zoals TO. Vrouwen stimuleren om in een onveilige relatie te blijven zitten vind ik vrij ver gaan. Met een schepje erbovenop dat hij dit ook andere vrouwen zal aan doen, even fijn het verantwoordelijkheidsgevoel van TO aanwakkeren, alsof ze daar niet al een teveel van heeft in haar ongezonde destructieve relatie.

Fijn dat jij zo ontzettend gelukkig bent met jouw 'mishandelaar ' maar ik denk dat niemand hier jou benijd. En ik hoop oprecht dat je nooit meer in elkaar geramt word door je man ( tjiesus de gedachte alleen al waar je mee leeft).

Ik ben ervoor vrouwen te stimuleren zichzelf in veiligheid te brengen, punt.
quote:chocoladelover schreef op 17 november 2009 @ 15:51:

[...]

Niks gaat vanzelf over, je moet er beide aan werken en dat is iets wat ik wil en hij wil het ook.

Vind jou vriend ook dat hij veel te ver gaat? Wil hij er ook samen uitkomen?

Ook als dat betekend dat jullie/ hij in therapie moet?

Ziet hij zelf ook in dat hij niet normaal handelt?

JIJ hebt naar cursussen gezocht, wat heeft HIJ al gedaan?
.
.
quote:robo schreef op 17 november 2009 @ 15:42:

Los van de rest van je verhaal vind ik bovenstaande opmerkingen heel bijzonder.

Jouw grootste punt is dus dat TO niet zomaar weg moet gaan omdat haar màn anders hetzelfde bij een ander gaat doen?

Is dat niet de verantwoordelijkheid van de man zelf?

Waarom moet TO blijven in een relatie die slecht is voor haar?

Om andere meiden te beschermen tegen deze arme man, die eigenlijk alleen maar therapie nodig heeft?

Onbegrijpelijk, dit standpunt.

Nee hoor, heel logisch juist.

Die man heeft gewoon therapie NODIG. Bij welke vrouw die ook is. Ik zeg niet dat dit meisje/vrouw zich maar moet laten 'mishandelen' alleen omdat hij anders een ander ongelukkig zou maken, dat schrijf ik nergens. Ik zeg alleen dat deze man, hoe dan ook, altijd dezelfde persoon zal blijven, bij wie dan ook, dus dat hij in alle gevallen therapie nodig heeft. Waarom dan niet in de relatie met de schrijfster van dit topic?
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 15:36:

Nee, die man heeft professionele hulp nodig!! Waarom wordt dat nauwelijks voorgesteld hier??Ik heb trouwens vaak deze gedachten gehad, als ik topics lees van vrouwen die door hun vriend of man mishandeld worden. De man heeft niet de sociale vaardigheid om een probleem of conflict normaal op te lossen. En de vrouw zou misschien weerbaarder moeten zijn, op de manier die jij omschrijft. "Een klap nog, en het is je laatste, want na die klap ben ik weg." Maar in dat soort situaties ben ik geneigd om te denken dat de man veel fouter is dan de vrouw.
World of Warcraft: Legion
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 15:52:

[...]

Vraag het anders aan een admin, dan kan je zien dat we vanaf hele andere IP's zitten te werken, sjongejonge.Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Dan kunnen die speculaties de wereld uitgeholpen worden. Of niet.
.
quote:liselore schreef op 17 november 2009 @ 15:54:

[...]

Vind jou vriend ook dat hij veel te ver gaat? Wil hij er ook samen uitkomen?

Ook als dat betekend dat jullie/ hij in therapie moet?

Ziet hij zelf ook in dat hij niet normaal handelt?

Hier kan ik alleen maar JA op zeggen.

Hij weet zelf dat hij dan te ver gaat, hij weet ook dat als we er uit willen komen dat hij/wij dan in therapie moeten gaan.

Hij zei al 'al moet ik eerst de hoogste berg beklimmen, ik wil hier samen uit komen'

Hij vindt inderdaad zijn handelingen niet normaal nee en ik heb het misschien met de verkeerde woorden neergezet dat het erger overkomt bij iedereen.

Maar om me nou dom te gaan noemen of weet ik wat, sorry hoor maar who are you to judge...

Ik wil hier gewoon uitkomen, ook omdat hij dat zelf ook wil.
quote:Ainne schreef op 17 november 2009 @ 15:57:

[...]

Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Dan kunnen die speculaties de wereld uitgeholpen worden. Of niet.

Be my guest, dan is dat ook weer de wereld uit geholpen..

Wat kunnen sommige mensen toch WANTROUWEND zijn.

Sorry dat ik het zeg hoor..
quote:chocoladelover schreef op 17 november 2009 @ 15:58:

[...]

Hij weet zelf dat hij dan te ver gaat, hij weet ook dat als we er uit willen komen dat hij/wij dan in therapie moeten gaan.

Hij zei al 'al moet ik eerst de hoogste berg beklimmen, ik wil hier samen uit komen'

Hij vindt inderdaad zijn handelingen niet normaal nee en ik heb het misschien met de verkeerde woorden neergezet dat het erger overkomt bij iedereen.

Maar om me nou dom te gaan noemen of weet ik wat, sorry hoor maar who are you to judge...

Ik wil hier gewoon uitkomen, ook omdat hij dat zelf ook wil.Ach ja,dat zei mijn ex ook elke keer,ben jij toevllig samen met mijn ex?die ging ook altijd op me zitten en kneep mijn keel dicht.....
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Waarom gaat je man zelf niet naar de HA om daar zijn korte lontje te bespreken?
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:chocoladelover schreef op 17 november 2009 @ 15:58:

[...]

Maar om me nou dom te gaan noemen of weet ik wat, sorry hoor maar who are you to judge...Ik wil hier gewoon uitkomen, ook omdat hij dat zelf ook wil.

Sorry heb je het tegen mij??? tot nu toe heb ik alleen nog maar vragen gesteld.... dus effe dimmen

Jij hebt naar cursussen gezocht wat heeft HIJ gedaan?
Sorry dat ik je dom noemde TO, maar ik vind het inderdaad dom als je je LAAT mishandelen. Als hij bij elke irritatie een gat in de muur zou slaan, dan kan ik me voorstellen dat je eraan gaat werken. Maar bij de eerste de beste lichamelijk bedreigend voelende situatie vind ik het dom als je niet gelijk voor jezelf kiest.
quote:chocoladelover schreef op 17 november 2009 @ 15:59:

[...]

Be my guest, dan is dat ook weer de wereld uit geholpen..

Wat kunnen sommige mensen toch WANTROUWEND zijn.

Sorry dat ik het zeg hoor..Je hoeft geen sorry te zeggen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven