mag niet op stap van vriend

16-11-2009 16:59 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik post hier even anoniem. Het is nl. zo dat ik niet alleen op stap mag van mijn vriend. dit komt doordat als we soms op stap waren ik nogal flink kon drinken en we dan ruzie kregen. Nu heb ik aangeboden om zonder drank op stap te gaan, maar dit wil hij ook niet. Hij zegt zelfs; als jij op stap wilt met je vriendinnen is het uit.

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens, maar wil hem ook niet kwijt. We hebben nu ruim 1,5 jr een relatie.

Ik ga graag op stap en ben ook al lang niet meer met mijn vriendinnen meegeweest hierdoor. Zij vinden dit ook erg jammer en bellen mij ook niet meer of ik mee naar een feestje ga.

Ik zit dus erg in twijfel. Ik wil dolgraag voor mijn vrijheid kiezen, maar het is al één keer uitgeweest tussen ons en toen was ik ontroostbaar.

Wat vinden jullie?
Nummer uit je mobiel verwijderen!
Strangefruit, kom op! Gewoon lekker stappen met je vriendinnen aankomende zaterdag en doen waar je zin in hebt. Hoezo ben jij kinderachtig? Je hebt echt de leeftijd om uit te gaan en uit de band te springen en je bent m.i. echt te jong om nu al huisje, boompje, beestje te gaan spelen met deze controlfreak.

Het doet pijn, dat geloof ik best. Maar sluit je dan aan bij 1 van de vele liefdesverdriettopics hier of bel je zus, moeder, vriendin om lekker bij uit te huilen. Dat verdriet gaat over, echt waar!
En als je het moeilijk hebt en er zijn geen mama's of vriendinnetjes om je op te vrolijken, dan schrijf je even wat op dit topic en dan is er altijd wel iemand om je een hart onder de riem te steken...

... maar dat zal niet nodig zijn, want over een paar weken ben je blij dat je van deze vent af bent
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
ben echt zo blij met de lieve reacties hier.

Als ik een zwak moment had vandaag op school. Keek ik snel even op mijn mobiel om de reacties hier te kunnen lezen. Daarna wist ik weer van me af te bijten.

Gister avond ook met een vriendin van me over gehad. Ik was er toen heilig van overtuigd dat ik de goede keuze had gemaakt en hem echt niet waard was.

Later in bed kreeg ik het moeilijk en had hem toen weer gesmst.

Hij weet me nu ook zo goed te manipuleren in zijn smsjes.

Dat het mijn schuld is dat ik niet meer op stap mag, omdat ik me niet kan gedragen.

Hij wil die discussies neit meer met mij aangaan etc. Dat hij meer waard is dan een vriendin die 'alleen maar op stap wil' en nog meer blablabla...
zoals die mama in dit topic over haar dochter schreef.

Mijn moeder is 9 jaar geleden overleden. Dus heb inderdaad geen moeder die een oogje in het zeil houd en waarmee ik kan praten. Daarom doet dit topic mij ook zoveel.. Ook de lieve reacties van jullie. Ben er echt blij mee!!
Gooi weg dat telefoonnummer! Lees die smsjes niet! Het is uit. UIT. Dan hoef je geen enkele verantwoording meer af te leggen. Schrijf desnoods op papier wat je hem wilt schrijven, maar sms hem niet. Laat 't hem maar voelen, dat ie de macht kwijt is!

(ik vind het zo stoer dat je 't hebt uitgemaakt! Veel plezier vrijdag! )
Enne...een kussen knuffelt ook best lekker hoor in bed . Daar heb je geen kerel voor nodig En al helemaal niet zo'n foute!
quote:strangefruit1 schreef op 17 november 2009 @ 18:40:

zoals die mama in dit topic over haar dochter schreef.

Mijn moeder is 9 jaar geleden overleden. Dus heb inderdaad geen moeder die een oogje in het zeil houd en waarmee ik kan praten. Daarom doet dit topic mij ook zoveel.. Ook de lieve reacties van jullie. Ben er echt blij mee!!
evyblissy wijzigde dit bericht op 17-11-2009 18:47
Reden: toevoeging
% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:strangefruit1 schreef op 17 november 2009 @ 17:59:

de redenen zal ik even opnoemen.

mijn vriend is bij zijn ex een notoire vreemdgaander geweest...

Hij weet hoe gemakkelijk het is en hoe vaak en snel hij het deed, dat hij natuurlijk denkt dat ik het ook doe.

Hoe vaker ik hierover nadenk, hoe meer ik erachter kom dat hij een soort machtspelletje speelt met mij.Ho wacht ff...even alle mafkezen op een stokje.... Omdat hij is vreemdgegaan mag jij niet meer drinken? Lees je zelf wel hoe maf dat is?
dat gaat over zijn jaloers gedrag (telkens bellen, controleren en heb mijn hyves pag. moeten verwijderen)

ik mag wel drinken, want als we af en toe een verjaardag hebben van zijn kant drinken we ook gewoon mee.

Maar ik mag niet op stap en drinken.. want heb vroeger wel vervelend tegen hem gedaan na het stappen..Wat dus aan de alcohol lag.

Ja klinkt erg vaag allemaal.. I know
Wat ben ik blij dat je voor je zelf hebt gekozen! Heel goed, nu is het nog een tijdje pijnlijk maar echt, dat gaat over.

Haal idd zijn nummer uit je mobiel, open je hyves weer en ga LEVEN! Je bent nog zo jong, de hele wereld ligt voor je. Ga stappen, ga studeren, ga naar het theater, de bios, uit eten, flirt met alle mannen!

Je hebt écht de juiste keuze gemaakt, de enige die je in deze situatie kon maken. Je hebt voor je zelf gekozen.
Lieve Strangefruit,

Wat verdrietig dat je je moeder al zo jong verloren bent!

Ik hoop zo dat je voet bij stuk weet te houden ten opzichte van je (ex) vriend.

Nu weer lekker gaan genieten van je leven en met je vriendinnen lol maken. Wees blij dat ie je nog niet zover gekregen heeft om hen aan de kant te zetten.
quote:strangefruit1 schreef op 17 november 2009 @ 18:38:

Later in bed kreeg ik het moeilijk en had hem toen weer gesmst.

Hij weet me nu ook zo goed te manipuleren in zijn smsjes.

Dat het mijn schuld is dat ik niet meer op stap mag, omdat ik me niet kan gedragen.

Hij wil die discussies neit meer met mij aangaan etc. Dat hij meer waard is dan een vriendin die 'alleen maar op stap wil' en nog meer blablabla...

Heb je het echt wel uitgemaakt of alleen in je eigen hoofd besloten dat het uit is? Als ik die knakker van je nl enigszins probeer in te schatten lijkt met me dat ie woest is nu je hem in z'n eer hebt aangetast.

Bovendien zeg je nu dat hij gewoon blijft herhalen dat je niet op stap mag terwijl dat me niet aan de orde lijkt als het over is...
Ja, wees alert voor een stalkende ex

Kom je met, pak 'em beet, Nieuwjaar eens schrijven hoe je er op terugkijkt?
.
.
quote:10tje81 schreef op 17 november 2009 @ 19:35:

[...]

Heb je het echt wel uitgemaakt of alleen in je eigen hoofd besloten dat het uit is? Als ik die knakker van je nl enigszins probeer in te schatten lijkt met me dat ie woest is nu je hem in z'n eer hebt aangetast.

Bovendien zeg je nu dat hij gewoon blijft herhalen dat je niet op stap mag terwijl dat me niet aan de orde lijkt als het over is...

Nou, volgens mij is het zo dat haar vriend het dus uitmaakt als Strangefruit vrijdag met haar vriendinnen gaat stappen en daarbij drinkt. Aangezien Strangefruit vast van plan is dat toch te gaan doen, betekent dat dus einde relatie.

Ik vraag me ook wel af wat Strangefruit besluit te doen als vriend het uiteindelijk toch maar accepteert of haar vergeeft dat ze uit ging met haar vriendinnen en het dan volgens hem gewoon weer 'aan' is.
ja klopt.

Hij smste net of het echt over was ivm vakantie zijn verjaardag enz.

toen stuurde ik terug, jawel meiden: "JA"

hij gaat morgen de vakantie annuleren. Ik hoop dat hij het geld ervan terug krijgt. (hij betaalde reis en verblijf, ik zou de kosten op vakantie betalen)

Moet er gewoon vanaf, want dit gaat anders niet goed komen. Ben eigenlijk al de hele dag vrolijk, heb alleen wel een raar gevoel in mijn buik..

Vind het spannend om nu weer alleen op pad te gaan! Hoop dat ik er nu niet meer in trap, wat de vorige keer wel is gebeurd.,
.
Sla anders het hele topic op en lees het door als je er weer in dreigt te trappen.
Mooi dat je zo stellig 'JA' hebt ge-smst.

Wat ik je nu wil aanraden is om gewoon even helemaal geen contact meer met hem te hebben. Dus niet bellen, sms-en, mailen, langsgaan, niks!

Dat met die vakantie zoekt ie zelf maar uit, is jouw zorg niet meer.
Goedzo strangefruit! En ontzettend veel plezier dit weekend, zet de bloementjes maar eens fijn buiten!!!

Nog wel even snel een tip. weet niet of dat die eerder al is gegeven....

Neem geen telefoontjes aan met onderdrukt nummer! Grote kans dat het je ex is die je op die manier probeert te controleren!!
Hey lieve Strangefruit,

Mocht je nu in bed liggen en je ex missen, dan hoop ik dat je op je mobiel weer even dit topic checkt, want ik wil je net als de anderen even weer een hart onder de riem steken.

SUPER dat je het hebt durven uitmaken met je vriend! Dat is de moeilijkste drempel om overheen te gaan. Nu zorgen dat je niet meer voor zijn praatjes valt.

Weet je wat ik heb gedaan in die tijd? Een hele waslijst gemaakt met alle negatieve dingen die ik met hem had meegemaakt, zijn manipulatieve karaktertrekken, een analyse van hoe onze relatie in elkaar stak (en dan vooral de positie die ik daarin innam t.o.v. hem) en elke keer als ik hem miste, verdrietig was om hem of weer even de neiging had te verdrinken in een van de weinige mooie herinneringen aan hem, pakte ik al mijn schrijfsels er weer bij. Elke keer als ik dat dan weer las, werd ik opnieuw boos op hem, of voelde ik op zijn minst dat het gewoon niet goed zat, dat hij ziek en slecht was. Dat heeft me echt geholpen! Ook sms'te ik meteen mijn 5 hartsvriendinnen als ik een zwak moment voelde opkomen, dan schreef ik bijv "ik mis hem en ben bang dat ik hem straks ga sms'en of mailen" en dan kreeg ik in no-time allerlei sms'jes terug van vriendinnen in de trant van "wees sterk liefje, je bent nu al zo ver, even doorbijten nog, kies voor jezelf" enz. Dat kun jij mss ook aangeven aan je vriendinnen?

Wat ontzettend voor je dat je je moeder al verloren hebt...

Ik hoop dat je genoeg andere mensen om je heen hebt bij wie je alle steun kunt krijgen die je nu zo hard nodig hebt. En ik hoop echt dat je ervan overtuigd blijft dat een leven ZONDER hem de ENIGE JUISTE KEUZE is....alles wat jij over hem en jullie relatie beschrijft, echt elk detail, is bekend voor mij, het is alsof ik over mijn eigen ex-relatie lees. Dus ik hoop echt zo dat je hem niet meer in je leven zult laten.

Nu mis je hem nog he, en da's een normale reactie (maar ga idd ook na wat iemand anders hier ook al schreef: mis je HEM of mis je datgene wat je in een liefdevolle relatie zoekt maar bij hem eigenlijk niet vindt?). Maar weet je? Ik ben nu bijna 31 en heb al een aantal relaties achter de rug. Elke ex heeft, ongeacht het verloop, de duur en de afloop van de relatie op de een of andere manier een speciaal plekje in mijn hart. Van elke exen heb ik mooie herinneringen waar ik met een glimlach aan terugdenk. Met al die exen heb ik af en toe nog wel eens contact. Bij al die exen kan ik me voorstellen dat ik daar ooit verliefd op ben geweest en van gehouden heb.

Allemaal. Behalve mijn laatste ex bij wie ik al die ellende heb meegemaakt. Het is bijna niet te geloven, want zo gek als ik ooit op hem geweest ben, zodanig dat het soms bijna als een verslaving voelde, zo weinig kan ik me er nu nog bij voorstellen dat ik ooit wat in die engerd gezien heb. Het is alsof ik wakker ben geworden uit een betovering en nu pas zie dat ik twee jaar lang met een wrattenzwijn heb samengeleefd in plaats van een mooie prins (metaforisch he, want vind zwijntjes superleuke diertjes )

Ik verwacht dat het bij jou ook zo zal gaan. Dat je op een dag gewoon alleen nog maar afkeer voelt als je aan hem denkt. Hoe moeilijk dat nu misschien ook nog voor te stellen is!

Zonder zweverig te willen worden, een spreuk die ik tijdens mijn opname in het centrum voor psychisch herstel aan mijn muur had hangen en die mij erg raakte, is: "Men kan geen nieuwe landen ontdekken zonder te aanvaarden dat men de kust eerst voor lange tijd uit het oog verliest". Oftewel het zal vast even zoeken zijn voor je naar een nieuwe "modus", een leventje zonder hem, maar dat is slechts een fase. Als die fase eenmaal achter de rug is, zul je eindelijk kunnen genieten van het leven zoals het hoort en dat leven is nog veeeeeel langer dan die rotfase...

Hopelijk kun je lekker slapen vannacht en blijf je sterk! Je kan het!!! Liefs en
@ stangefruit,

het leven wordt nu je van hem af betn alleen nog maar leuker en mooier voor jou!!!
[quote]strangefruit1 schreef op 17 november 2009 @ 19:59:

ja klopt.

Hij smste net of het echt over was ivm vakantie zijn verjaardag enz.

toen stuurde ik terug, jawel meiden: "JA"

hij gaat morgen de vakantie annuleren. Ik hoop dat hij het geld ervan terug krijgt. (hij betaalde reis en verblijf, ik zou de kosten op vakantie betalen)

Moet er gewoon vanaf, want dit gaat anders niet goed komen. Ben eigenlijk al de hele dag vrolijk, heb alleen wel een raar gevoel in mijn buik..

Lieve meid,

Ik snap dat je een rotgevoel hebt, maar NU zou ik je adviseren een begin te maken met dingen te doen die VERBODEN waren. Maak ff je Hyves pagina weer aan, waarom? Ach, mocht hij kijken weet ie dat je het echt meent. SMS hem niet meer dat je hem mist, dat geeft hem het gevoel van macht. Ik denk nl. niet dat je van hem houdt! Gek he? Ik denk dat je gewend bent geraakt aan het onderdanige. Misschien zeg ik iets heel stoms of is het niet waar. Maar je schrijft dat je 9 jaar geleden je moeder hebt verloren. Je was 11 jaar (ik vind dat heel erg naar voor je, meen ik echt), op die leeftijd is het nog zo dat een moeder je dingen leert in de zin van "ik wil niet dat je je zo gedaagt", "ga je even dit of dat doen?". Daarna in de pubertijd gaan moeders meer praten en overleggen cq uitleggen waarom iets beter is op haar manier, dan op het kind d'r manier. Ik heb het idee dat jij dat gemist hebt, jij en je familie (vader etc...) waren allemaal in rouw in die periode. Jij waarschijnlijk totaal verward, pppfff, ja 11 jaar en dan geen moeder meer, is vreselijk. Die jongen (je hopelijk voor eeuwige ex-vriendje) heeft dat feilloos aangevoeld dat hij jou kon Managen, de macht kon overnemen. Jij hebt dat in het begin fijn gevonden, zag het dat iemand voor je ging zorgen, alles voor je deed. Maar wat hij deed was langzaam de controle over jouw ZIJN overnemen.

Jij zegt een HBO studente te zijn (mijn dochter ook, leuk hoor). Wat wellicht voor jou erg goed zou zijn is hulp inschakelen om over deze relatie te praten, alles goed op een rijtje en met hulp van een prof. jouw leven weer van jou te maken.

GA STAPPEN DIT WEEKEND, laat je niks wijsmaken over drankmisbruik. Laat hem opzouten met zijn gel*l. Ik weet bijna zeker dat je snel over hem heen bent wanneer je weer proeft van het leven.

Vind het spannend om nu weer alleen op pad te gaan! Hoop dat ik er nu niet meer in trap, wat de vorige keer wel is gebeurd.,[/quote]Je trapt er niet meer in, je bent er te goed voor en te slim!!!! Hoor je me???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven