Man met een kort 'schiet'lontje..

17-11-2009 14:47 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb me eindelijk geregistreerd maar lees al een tijdje mee..

Nu zit ik zelf met een probleem en ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen.

M'n man raakt nogal snel opgefokt, er hoeft maar 1 verkeerd woord te vallen *in zijn ogen* of hij draait al door..

Gisteren schoot het me echter in het verkeerde keelgat..

Ik kom uit een geweldadige relatie en ik wil niet dat deze relatie hetzelfde wordt als toen met mijn ex.

Gisteren waren we rustig aan het praten en hij stelde wat voor alleen had ik er op dat moment nog even geen zin in, ik lag nog te lekker tegen hem aan op de bank tv te kijken.

Als een blad sloeg hij om.. 180 graden..

Ik toonde volgens hem nooit initiatief, nooit intresse in iets wat hij wel leuk vondt en ga zo nog maar even door.

Daar reageerde ik weer op en voor ik het wist werd ik hardhandig beetgepakt aan beide schouders en in de hoek van de bank gesmeten, meneer ging daarna op me zitten en hield zn hand bij mn keel, waardoor ik nog gekker werd omdat dat in mn vorige relatie finaal mis ging... Dat weet hij dat hij dat niet moet doen bij mij maar toch op dat soort momenten vergeet hij het..

Resultaat, flinke blauwe plekken, beurse plekken en een zeer pijnlijk gevoel..

Ook zegt hij tijdens die discussies/ruzies dingen die hij niet meent..

Zoals 'dan wordt je toch lekker vrijgezel??' 'het is klaar tussen ons!' pas als hij mijn gezicht dan ziet dan weet hij weer dat hij veel te ver is gegaan..

In het begin was het nog erger, toen had ik echt iets van 'waar ben ik aan begonnen...' toen was het veel stress door zijn ex en verkoop van zijn oude huis wat hij met zn ex had gekocht..

Toch zijn we daar overheen gekomen, dat wil ik nu weer maar ik heb zo mn twijfels dat hij niet een keer ECHT te ver gaat en me echt slaat..

Ik wil dat gewoon voorkomen en kijken hoe we er samen uit kunnen komen.

Ik hoop dat jullie me een beetje advies hierin willen en kunnen geven..

ik heb gegoogled en vond een cursus over leren omgaan met geweld binnen je relatie.

Veel liefs en alvast bedankt.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 16:28
Reden: Link verwijderd
% gewijzigd
Ga dan eens in op de andere reacties en niet alleen die je er tussenuit kunt plukken om er maar niet op in te hoeven gaan. Jouw zgn optie C is daadwerkelijk een goede optie volgens jou?
Is er nou op dit moment serieus niemand die het voor mij opneemt terwijl hier een of andere mongool op het forum zit die overduidelijk alles uit zijn verband zit te trekken?

Dus jullie vinden het hier op het forum normaal dat er wordt gezegd dat andere forummers een knal voor hun harses verdienen?
Weet je wat, ik ga hier niet meer reageren. Een aantal mensen maken er een sport van om tussen de regels door te lezen, waarna ze het vervolgens een goed plan vinden om op basis van hun eigen (ziekelijke) interpretatie een andere forummer met scheldwoorden om de oren te slaan.

Ik doe niet mee aan dat kinderachtige gedoe, sorry, daar leen ik me niet voor. Gelukkig sta ik daar ver, heel ver, boven!
Een rood stoplicht kan je negeren. De kans is groot dat je tegen een ander aanbotst. Het is niet voor niets rood. Jouw optie is niet gewoon stoppen voor rood, maar proberen te minderen totdat je het wel kan. Das raar natuurlijk.
Ik begrijp überhaupt niet wat er aantrekkelijk is aan een man die mept.

Zo'n ontzettende turn-off! Daar is toch niks sexy's aan.
Je eigen keus om niet inhoudelijk te reageren op serieuze reacties.
Mongool?????
Nee, ik neem het niet voor je op. Ik ben het namelijk niet eens met je.

Ik vind jouw opvattingen over geweld binnen een relatie verkeerd. Vandaar dat ik het niet voor je kan opnemen.

Jouw post waarin je zegt dat relaties tegenwoordig om wissewasjes worden uitgemaakt, zegt mij dat jij geweld binnen een relatie bagatelliseert. En dat vind ik eng.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 21:51:

En natuurlijk moet de schrijfster haar grenzen aangeven. Dat heb ik immers ook gedaan. Zonder die grenzen kan een man ook niet weten wanneer die daadwerkelijk te ver gaat. Als er geen grenzen zijn, kan die feitelijk alles doen, daar komt het op neer.Dan is er bij jouw vent wel iets héél erg fout gegaan in zijn ontwikkeling.....
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 november 2009 @ 22:11:

Je eigen keus om niet inhoudelijk te reageren op serieuze reacties.

Een serieuze reactie? Dat ik een ram voor mijn kop verdient? Laat me niet lachen, van wat voor planeet kom jij?

Of zijn jullie hier allemaal 1 grote familie, elkaar de hand boven het hoofd houden, ook als iemand een nieuwkomer zowat het graf in wenst om haar mening/ervaringen?
jammer dat je niet in gaat op de posting van DNM en mijn persoontje betreft je optie c....

Of is dat te confronterend?
Doe niet zo zielig Bananarama. Het feit dat iedereen jou op z'n minst ietwat...tja.....zeg het zelf maar.."anders" vindt, moet je toch op z'n minst ietwat je ogen openen. Zo niet, dan mag je ze uit je hoofd gaan schamen.
Ja, dat vind ik echt.
Dus een man heeft van zich zelf geen moraal? Dat moeten wij hem leren????
quote:Chardonnay schreef op 17 november 2009 @ 22:12:

Nee, ik neem het niet voor je op. Ik ben het namelijk niet eens met je.

Ik vind jouw opvattingen over geweld binnen een relatie verkeerd. Vandaar dat ik het niet voor je kan opnemen.

Jouw post waarin je zegt dat relaties tegenwoordig om wissewasjes worden uitgemaakt, zegt mij dat jij geweld binnen een relatie bagatelliseert. En dat vind ik eng.Met andere woorden, je vindt het normaal dat forummers elkaar uitfoeteren en elkaar de meest vreselijke dingen toewensen. Je wordt bedankt. Ziek zooitje hier.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 22:10:

Weet je wat, ik ga hier niet meer reageren. Een aantal mensen maken er een sport van om tussen de regels door te lezen, waarna ze het vervolgens een goed plan vinden om op basis van hun eigen (ziekelijke) interpretatie een andere forummer met scheldwoorden om de oren te slaan.

Ik doe niet mee aan dat kinderachtige gedoe, sorry, daar leen ik me niet voor. Gelukkig sta ik daar ver, heel ver, boven!

JE komt hier met je grote bek op een forum waar vele vrouwen schrijven die hier al jaren lang schrijven en dan verwacht je sympathie voor die grote bek?

En wil je lekker die kerel die jouw heeft geslagen een MONGOOL noemen, en niet de vrouwen die veel tijd en energie steken in vrouwen die hulp nodig hebben.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 21:51:

Zonder die grenzen kan een man ook niet weten wanneer die daadwerkelijk te ver gaat. Als er geen grenzen zijn, kan die feitelijk alles doen, daar komt het op neer.

Hier heb ik moeite mee, weet ieder weldenkend mens niet dat je gewoon geen andere mensen dient te mishandelen? Is de man die mishandelt niet degene die grenzen hoort te stellen i.p.v. het slachtoffer?
quote:Mamasaar schreef op 17 november 2009 @ 22:14:

Doe niet zo zielig Bananarama. Het feit dat iedereen jou op z'n minst ietwat...tja.....zeg het zelf maar.."anders" vindt, moet je toch op z'n minst ietwat je ogen openen. Zo niet, dan mag je ze uit je hoofd gaan schamen.Volgens mij zijn jullie allemaal een ietwat stukje minder intelligent dan ik. Ik snap namelijk niet hoe jullie zo kortzichtig kunnen zijn. Geen enkele reden om ogen uit mijn kop te schamen hoor. Denk eerder dat bepaalde mensen hier dat zouden moeten doen!
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 22:14:

[...]

Met andere woorden, je vindt het normaal dat forummers elkaar uitfoeteren en elkaar de meest vreselijke dingen toewensen. Je wordt bedankt. Ziek zooitje hier.Over ziek gesproken....tsssss....ik zou me nooit laten meppen. Maf wezen dat je bent.
Ja, dat vind ik echt.
Ik mag hopen dat chocoladelover nog de moed heeft om hier mee te lezen/schrijven aangezien één of andere banaan hier de hele boel heeft overgenomen.

Ik ga bijna begrijpen waarom die vent van jou je wil meppen...

(hij mag het nog steeds niet hoor, en Digi ook niet, maar ik snap het wel)
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 22:14:

[...]

Met andere woorden, je vindt het normaal dat forummers elkaar uitfoeteren en elkaar de meest vreselijke dingen toewensen. Je wordt bedankt. Ziek zooitje hier.Die vreselijke dingen die jouw worden toegewenst, zijn door je eigen vriend in de praktijk gebracht. Maar dat is toch allemaal niet zo heel erg, volgens jou? Daar komen we zonder cursus of therapie toch wel uit?
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 22:13:

[...]

Een serieuze reactie? Dat ik een ram voor mijn kop verdient? Laat me niet lachen, van wat voor planeet kom jij?

Of zijn jullie hier allemaal 1 grote familie, elkaar de hand boven het hoofd houden, ook als iemand een nieuwkomer zowat het graf in wenst om haar mening/ervaringen?

Heb ik dat gezegd? Nee, ik heb normale dingen aan je gevraagd.

Gaarne een normale reactie.
Als dit HSP is hoef ik het niet....
quote:ninon schreef op 17 november 2009 @ 22:15:

Hier heb ik moeite mee, weet ieder weldenkend mens niet dat je gewoon geen andere mensen dient te mishandelen? Is de man die mishandelt niet degene die grenzen hoort te stellen i.p.v. het slachtoffer?Ik had het specifiek over het meisje en de situatie uit het SUBJECT. Daar hebben we het hier toch over, of ben ik nou gek? Dit meisje WORDT AL SLECHT BEHANDELD, dus de situatie d) waarin het NIET voorkomt, dat station is al gepasseerd. Duh.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 22:15:

[...]

Volgens mij zijn jullie allemaal een ietwat stukje minder intelligent dan ik. Ik snap namelijk niet hoe jullie zo kortzichtig kunnen zijn. Geen enkele reden om ogen uit mijn kop te schamen hoor. Denk eerder dat bepaalde mensen hier dat zouden moeten doen!Die intelligentie is er bij jou allang uit worden geramt. Maakt je alsjeblieft geen illusies.
Ja, dat vind ik echt.
quote:loomii schreef op 17 november 2009 @ 22:17:

Als dit HSP is hoef ik het niet....Ik denk eerder PMS.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven