LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Laal, wat vervelend dat je je zo kwakkelig voelt! Probeer maar gezond te eten, rustig aan te doen en misschien een extra dutje als het je lukt met je rollende laalbaby

Het is ook niet niks hoor, je bent hoe je het ook wendt of keert echt nog steeds een verse moeder, en dan opeens alleen zonder laalman. Gelukkig heb je een lieve kleine miniversie van laalman in de buurt, die je hopelijk een beetje op kan vrolijken

Is het nog onzeker wanneer laalman terug komt?

Hoe gaat het met kolven trouwens, ga je alweer in liters?

Mini, ik snap het even niet helemaal... ben je aan het afbouwen of nu al helemaal gestopt? (ik snap nooit zo goed hoe dat zo snel kan, ik zou echt ontploffen en doodziek zijn van de stuwing volgens mij)

Je hebt hoe dan ook 10 weken borstvoeding gegeven, dat is al heel goed hoor!

Weten jullie trouwens hoelang een baby in een wipstoeltje mag zitten? Is dat net als een autostoeltje maximaal 2 uur?

Ze vindt het namelijk erg interessant om erin te zitten, om zich heenkijken, brabbelen, lachen Wat haar betreft zit ze er de hele dag in, dat doe ik uiteraard niet, maar hoelang mag?

Ze zit trouwens niet helemaal rechtop, maar een beetje in de lounge stand, lekker chill
Chiek, ik weet inderdaad nooit van tevoren wanneer Laalman terug komt, binnen nu en 28 dagen in ieder geval want zijn visum is niet langer geldig.

Lieve woorden van je...heb ik echt even nodig

Ik weet eigenlijk niet hoe lang die kleintjes er in mogen zitten...ik ga soms ook wandelen met Laalbaby in de maxo-cosi omdat hij het leuk vindt om alles te kunnen zien...maar dat is meestal maar een half uurtje, hooguit een uurtje.
Oh enne Chiek...nee het zijn nog geen liters hoor...maar daarnet toch 50 ml. Dus ben best blij en ook een beetje trots...aangezien het na het afbouwen nog maar 10 ml was.
Dikke knuffel voor Laliefje!

Hier was t weer ff dikke stress vanmorgen/vanmiddag ivm mijn moeder. Leek helemaal mis te gaan maar gelukkig liep t met een sisser af.
Dikke knuffel ook voor jou dan, Beng. En voor Lalief natuurlijk.
Beng dat klinkt niet goed...gelukkig dat het met een sisser is afgelopen!
Dan zul je vast geschrokken zijn beng, helemaal niet leuk natuurlijk. Ook een dikke voor jou dan!

Wat een takkeweer zeg, ik ben nog net niet weggewaaid...bbrrr

Weet je wel al of je telefonisch contact kunt hebben met laalman? Kunnen jullie sms-en? Of mailen?

Heeft hij geen collega's met vrouwen die ook regelmatig alleen zitten? Kun je misschien een keer gezellig mee daten!

En voor je 50 ml, heel goed!! als dat per keer is, dan heb je in 3 keer kolven toch mooi een ontbijtje bij elkaar! Goed hoor!
Als je bij V*odafone zit kun je vandaag helemaal niet bellen Dat probleem had ik dus vandaag, zat echtechtecht niet lekker dus...

Het is idd giga takkeweer zeg, heel onaangenaam die wind. Wordt er een beetje sipjes van. Hopelijk kan de sale me een beetje opvrolijken vanavond, lekker troostaankopen doen!

Jouw "buit" klinkt top Duft, ik ga ook mijn best doen vanavond. !
Beng, ik schrik, maar ik lees ook dat het goed is afgelopen.

Laal, ik ben de donderdag vrij als vaste dag. En hoeraaaa voor omrollende laalbaby! Luusbaby heeft een week lang elke voeding een aantal keren omgerold en nu al een dag of 5 niet meer.

Maar hij heeft nu weer iets anders en ik denk dat ie daar nu vooral even druk mee is. Als ik op de grond zit met mijn benen recht gespreid, dan zet ik luusbaby op mijn l- of r-been met zijn rug naar mij toe. Hij gaat dan zelf zich afzetten met zijn voetjes. Ik houd hem dan vast bij zijn middel/ onder zijn oksels en dan gaat ie zitten hopsen: de hele tijd afzetten met voeten, ff staan en weer laten zakken. Hij heeft nu ook door dat ie op die manier kan lopen, want hij hopst op die manier van bovenaan mijn been tot halverwege mijn scheenbeen (verder lukt niet, want zo ver reiken mijn armen niet om hem vast te houden). Dus dan zet ik hem weer boven aan mijn been neer. Ik weet niet of jullie nu snappen wat ik bedoel? Maar misschien vindt laalbaby dat nu ook wel leuk, gezien hij ook aan het staan is nu.

Ik heb net recept cortison crème gekregen van de huisarts, voor luusbaby. Ga het vrijdag ophalen, ben dan toch in het ziekenhuis (daar zit een grote apotheek, bij mij in de wijk hebben ze alleen de top 50 geneesmiddelen). Heb ook gelijk een recept voor de mirena*spiraal. Die gaat er bij de volgende menses in. Verder moet ik weer mijn ontlasting in gaan leveren vanwege diarree en extreme buikkramp die nu al 6 weken duurt... prrr.
Ja duft, lekker hoor dat je zo goed geslaagd bent! als het dichterbij was geweest had ik ook graag gegaan

Dit is juist het ultieme binnen-blijf-met-de-gordijnen-dicht-weer..... heerlijk! Ik hou heel erg van de zomer, maar dit heeft ook wel een bepaalde sfeer vind ik (als je verlof hebt en de deur niet uit hoeft )

Ik zag al een vodafone topic net, maar voor jou kwam dat dan wel extreem slecht uit zeg Zal je heel wat stress hebben opgeleverd
Mien wat balen van je bv! Had je al iemand laten kijken naar jullie aanleggen enzo? Ik heb ook kloven gehad kan we wel inleven in je pijn, alleen is het bij ons wel over gegaan. Ik moest haar wel soms opnieuw aanleggen want soms pakte ze alleen de tepel ipv een stuk tepelhof en daar kreeg ik de kloven van.

Ook moet ik op een gegeven moment van de HA stoppen met de tepelcreme (betapen of hoe dat ook heet) en ze laten harden. Was echt een verot zure appel, ik snapte Claudia de Brie met haar opmerking over pijn vergelijkbaar met van de knijpertjes die je op theedoeken doet helemaal. Vorige week met de spruw heb ik ook lopen vloeken af en toe als ze niet goed pakte. en opeens, sinds 2 dagen nog maar eigenlijk, ben ik verbaasd, maar de pijn is gewoon weg, aanleggen geen probleem. Geloof dat we die zure appel toch weg hebben gekregen.

Maar meis als die kloofjes niet helen en het zolang zo erg pijn doet kan ik me heel goed voorstellen dat je er wel klaar mee bent, dan heb je het nog lang volgehouden. Ik maak de opmerking alleen maar even om je een hart onder de riem te steken mocht je toch nog en poging willen wagen. Ik had om eerlijk te zijn niet verwacht dat bv zo zeer kon doen maar voor wie nog niet is begonnen: er is dus wel een punt dat die pijn over is, het duurt alleen wel even, be prepared. Maar het blijft een bijzonder iets, dat wel.

Ja Lalie dus ook in antwoord op de vraag van jou, bv gaat goed, nu wel weer. Doorslapen nog niet echt maar ze slaapt wel af en toe langer ik denk dat dat ook wel gaat komen. Sinds een par dagen kolf ik ook een beetje, 50ml per dag ongeveer dat is voor nu prima om de productie omhoog te krijgen en een voorraadje aan te kunnen leggen. Dikke voor het missen van Laalman.

Bedankt jullie voor de leuke complimenten over de wagen trouwens.

Pfff even stoom afblazen nou, ben even kriegel op man. Hij komt net thuis, zit te miepen over geknoeid drinken op de vloer en is volgens mij ook chagie omdat het in de huiskamer nog een bende is van de visite van vanmorgen. Maar ik heb hem net verteld dat meis de hele middag van slag is geweest en nu pas net in slaap is gevallen en dat ik een beetje een dipje heb en geen puf heb om te koken. Hij is de hele dag vrij geweest en leuk met een kameraad op stap geweest. Ik heb de hele middag een over-moe meisje in slaap proberen te sussen. Mag ik dan heel even internetten of moet ik als een of andere super-huisvrouw gelijk aan het opruimen en koken of zo. Ik ben ook maar mens hoor.

Het begon vannocht al toen hij me zou helpen met opstaan omdat er om 11 uur visite zou komen, en hij dus helemaal niks deed en ik daar over mopperde. Geloof dat dat de toon heeft gezet voor vandaag want wederzijds begrip is even ver te zoeken. Ik gun hem echt zijn vrije dag en leuke dingen doen wel, maar ik wil ook heel even niet mama dan wel huisvrouw zijn en even tijd voor mij.

Nou ja ik ga maar even een handje helpen en de lucht proberen te klaren... kom snel nog even bijkletsen, begin wel af en toe gelukkig even een gaatje te vinden voor dit soort zaken, maar nu is even het moment niet meer... see you!
Jeetje Luus...nu nog steeds zo'n last van je buik? Goed dat er even naar gekeken wordt. Ik ga je spelletje ook maar eens proberen dan...wan Laalbaby is inderdaad ook enorm aan het spartelen/afzetten

Echt schattig, hij wil al zoveel meer dan hij kan...Van de week hoorde ik een raar geroffel op de vloer, dus ik keek om het hoekje van de keuken...Laalbaby zat in zijn wipper en had zich zover naar beneden gewurmd dat hij met zijn hoofd in het "zitje" lag en met zijn voeten op de grond trapte. Nu zet ik hem dus maar vast in de wipper En as we speak probeert hij steeds tot zitten overeind te komen in zijn wipper.

Oh Beng ligt het daar aan...ik kan ook niet sms-en *gaat op zoek naar vodaf*ne topic* En nee dan zit je niet op je gemak nee...kan me voorstellen!
Het staat ook op teletekst Laal, en t was op radio en tv vandaag blijkbaar. Ik had t ook helemaal gemist, hoorde het van de koerier die hier voor de deur stond.
Lees het nu net op internet...hoe irritant is dat dan...net nu ik een vriendin wil sms-en of ze maandag Greys heeft gekeken
50 ml! Lalie
quote:Aruba schreef op 18 november 2009 @ 17:52:

50 ml! Lalie *Buigt, dank u dank u*
Jezus Luus, wat vervelend die buikkrampen. Wel herkenbaar, kan niet alles meer eten zonder buikpijn te krijgen, zoals nu weer. Meestal eindig ik dan ergens op de pot...

Dat heb ik echt pas sinds de bevalling. Ik heb ook helemaal geen regelmatige stoelgang, kan rustig 5 dagen niet naar de wc...

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar mijn opa ligt inderdaad in het ziekenhuis. Hij heeft een hersenbloeding gehad en we weten niet helemaal zeker of hij het gaat redden of niet. Morgen gaan we met mijn oma (zijn ex) naar hem toe. Ik moet er stiekem wel om lachen (glimlachen dan) omdat ze elkaar vroeger niet konden luchten en zien en nu ineens na 30 jaar elkaars handje weer willen vasthouden. Hoe mooi is dat! Ik heb besloten mijn lief's handje daarom voor altijd vast te houden, want het is toch ook wel spijtig dat het zo gelopen is...

Laal you go girl! 50 ml, dat zijn goede berichten, dat is wel een buiging waard

Ik ga zo sporten. Heb er gewoon zin in!
Oh Duft, dat is inderdaad wel erg lief...in tijd van nood hebben ze elkaar toch nodig Ik hoop en duim dat het goedkomt met opa!

En sportze...waar je zin in hebt
Het is inderdaad mooi Laal, dat je je productie weer zo op hebt weten te krikken! Heb je het spelletje al gespeeld met laalbaby? Hoe vaak komt laalbaby nu voor zijn fles en hoeveel krijgt ie te drinken?

Oh Duft, jij hebt dus ook zo'n last van je buik? Ik wordt er nu een beetje moe van, alhoewel het niet meer zo erg is als na de borstoperatie. Volgens mijn ha kwam het door mijn sowieso al behoorlijke medische geschiedenis van darmproblemen en nu al die antibioticakuren erboven op. Maar ze wilde toch een kweek maken. Maargoed, ik denk niet dat daar iets uitkomt. 5 weken geleden kwam daar ook niks uit nl.

Oh DD-tje, dat verhaal van je mannetje, klinkt wel een klein beetje als mijn mannetje hier. Die zou ook zo kunnen reageren (heeft zelfs ook een keer zo gereageerd, toen luusbaby nog wat jonger was [en huis rommel en luusbaby huilerig]).

Heb een mooi dik notitieboek gekocht vanmiddag. Ga hierin foto's van luusbaby plakken en bijzondere verhaaltjes opschrijven (zoals zijn omdraaimoment enzo).

Goedenavond!

Een dikke knuf voor iedereen die hem nodig heeft. Maar ik geloof Beng, Laal en Mien wel het meest.

Duft klinkt als een fikse buit!! Leuk hoor.

Hier ook geklooi met mijn mobiel de hele dag. Raar he dat je dan zo ontmand bent. Beetje erg eigenlijk.

DD klinkt alsof je de boel goed op de rit hebt hoor. Is de lucht al weer wat geklaard?

Zit te wachten op Pienman. Heb een lichtelijk boze Pienmini in mijn buik geloof ik. Als ik onderkleding aan heb met een rand, dus een broek of rokje, dan is meneer/mevrouw daar niet van gediend en protesteert met flinke schoppen. Loop nu dan ook heel charmant in alleen mijn legging rond.

Goed dit berichtje staat al bijna een uur open, even posten.
Helaas ben ik nog lang niet op pijl...maar serieus...ik ben echt blij dat het al 50 ml is. Dan heb ik toch het gevoel niet helemaal voor niets te kolven!

Luus, mooi boek! Ik ga dat ook doen...moet alleen nog beginnen...en dat denk ik ieder weekend

Geen spelletje meer gespeeld met Laalbaby, hij ligt al te slapen...en nu wel weer voor heel de nacht hoop ik

Hij drinkt 5 flessen per dag...de eerste rond 07:00 uur en de laatste rond 22:00...hij drinkt nog steeds 165 ml. Af en toe doe ik er wat meer in om te kijken of hij al behoefte heeft aan meer...maar dan blijft er meestal 30 ml over Dus dat zal dan nog wel niet.
Oh vergeet ik op de buik van Luus te reageren. Wat stom zeg dat dat zo lang blijft doorzeuren. Zou jouw lijf gewoon minder makkelijk ongemakken e.d. op kunnen lossen? Omdat je borstontsteking ook forever aan leek te houden zeg ik dat eigenlijk.

Oh lees nu dat Duft er ook sneller last van heeft. Hebben jullie het wel eens met de vk besproken? Misschien is het wel een overblijfsel van bevallen dan wel zwanger zijn.

Nou hoop voor jullie allebei dat het niet nog heel lang aanhoudt. Da's niet fijn natuurlijk.

Oh en hoera voor het Clara2 gehalte van Lalie!!!

Huis is nog steeds een lichte ravage en begin toch echt te twijfelen of het ooit nog goed gaat komen. Ons arme oude schattige huisje!!! :(
quote:Peanutje schreef op 18 november 2009 @ 19:27:

Hier ook geklooi met mijn mobiel de hele dag. Raar he dat je dan zo ontmand bent. Beetje erg eigenlijk.Vond het al zo stil vandaag Heb je wel Greys gekeken (half toch?) Ik vond het echt met kippenvel...
He Duft, ik dacht vanmiddag nog aan je toen ik naar het winkelcentrum reed met mijn wagen. Het waaide zó hard en k vroeg me af of jij vandaag rijles had....hihi en dan waarschijnlijk dacht bij het opstaan: "Mooi! Het waait knetterhard, mijn rijles zal wel vervallen!"
Aha, luusbaby drinkt ook 5 flessen. Alhoewel hij vandaag misschien ook wel met 4 flessen kan (hij loopt een beetje laat vandaag met al zijn flessen).

Normaal rond 07.00 uur eerste fles, dan om 10.00, om 13.00, dan om 16.00 en om 20.30.

Alleen vandaag was het: 07.30, 11.30, 14.30, 17.30... dus ik denk dat ie nu misschien best wel door kan slapen tot 06.00 uur ongeveer. Maar we gaan hem toch even wakker maken om 22.00 uur voor een flesje. Misschien dat hij dan morgen tot 08.00 uur doorslaapt (zou voor mij wel lekker zijn).

Oh luusbaby drinkt wat meer, maar dat deed hij sowieso altijd al. Hij drinkt nu 210 water met 7 schepjes poeder (230cc). Dit is méér dan op het nutrilonpak staat, maar luusbaby heeft ook nutriton door zijn flesje en daardoor blijft er áltijd al 30ml in het flesje achter (dikke pap). Dus feitelijk drinkt ie dus 200cc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven