Bezemtopic deel 5 alweer

11-11-2009 10:29 2990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude is alweer vol. Wat zijn we ijverig aan het bezemen.

1e bezemtopic

2e bezemtopic

3e bezemtopic

4e bezemtopic

Linkje naar deel 6
Ola lieverds!!

Zus,Gayl,Boor,Zoeb en alle andere zieken:Beterschap

Het was een bewogen dagje,schoonloeder is jarig vandaag dus ik dacht netjes te zijn en belde haar om haar te feliciteren.Had ik beter niet kunnen doen,kreeg weer een bak stront over me heen en er werd me zowel door schoonloeder als vader te kennen gegeven dat zij,wat hun betreft,geen kinderen en kleinkinderen meer hebben.Ik stond met mijn bek vol tanden en kon alleen maar stamelen,oke,tot ziens dan..

Duidelijker kan niet,dus ik moet het maar achter me laten.

Oja Hizzel,jij vroeg naar mijn relatie toch?Vriend en ik zijn niet uit elkaar maar hij woont wel ergens anders.We latten dus.Hebben nu al verschillende pogingen gewaagd om wel samen te wonen maar dit werkt in de praktijk niet zo goed.Omdat mijn oudste 2 al genoeg narigheid hebben meegemaakt en ik ukkie ook in een "normale"ruzie vrije, ontspannen omgeving wil laten opgroeien heb ik vriend 2 weken geleden de deur uitgezet.Sindsdien staat de relatie op een sudderplaatje.Snap je het nog?(snapt het soms zelf niet eens)
Fijne vrije avond dan alvast Pips!!

Helaas heb ik geen verstand van auto's.En nu met die kilometerheffing weet ik helemaal niet wat nu het voordeligst zou kunnen zijn
Hoi Pip, ik rijd (ik zou bijna zeggen: uiteraard) ook in zo'n belachelijk dure leasebak en ik rijd hem dus niet privé omdat ik ¤ 500,-- per maand om in een Mondeo te rijden domweg teveel geld vind. Voor mij is het dan ook niet zozeer de afweging of ik voor dat geld een privé-auto kan rijden, want ik hoef privé niet zo nodig in een nieuwe te rijden.

Maar voor ¤ 350,-- per maand nieuw rijden lukt je alleen maar met een km-vergoeding en dan nog alleen als je redelijk wat zakelijke km's maakt. En met de huidige fiscaal toegestane vergoeding schiet dat niet op. Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk een Polo voor dat geld aardig aan de prijs, vergeleken met de prijs die ik betaal voor een Mondeo en ik vraag mij af of die berekening dan wel klopt.

Wist je trouwens dat een Prius er alleen maar in automaat is en maar een bijtelling heeft van 14%?
Coebergh, 'ze' is gewoon een pokke%&^&*(.

They've got one in every family. Two in mine, actually. Is de quote waaraan ik moet denken met dit soort mensen.
Pips,

een Polo Diesel automaat heeft een cataloguswaarde van 22.090,-- en dat betekent een maandelijkse bijtelling van ¤ 441,80. En dat zou betekenen dat jij met die ¤ 350,-- in het 80% belastingtarief zou vallen

Ik denk dat je eerder in de richting van de ¤ 200,-- komt als je ook niet nog iets van een privé-bijdrage aan de werkgever moet betalen.
Hmz, ik heb alleen een fietsje, dus kan je niet helpen Pips. Open een topic kan ik je nog wel adviseren

Mooie jurk Gold!

Beterschap Geyl!

Z&Z, au au au! Heb je wel pijnstillers?

Ik lig een middagje in bed. Wat is dat heerlijk zeg. Elektrische deken aan en genieten maar

Zoon is naar een feestje, ik heb nog even bezoek gehad van SchoneMoeder en nu is het mijn feestje. Lékker!
Manlief heeft een leasebak, maar ik heb er totaal geen verstand van. Het is een Mercedes. En als er aan mij gevraagd wordt wat voor een, dan zeg ik: een met een ster voorop...

Oh, en ik weet ook dat wij geen privé-kilometers meer met de leaseauto rijden omdat dat belastingtechnisch financieel beter is.

Of zwam ik nu heel erg?

Aan H_M hen je meer geloof ik, Pips.

Ik ben een tweede pepernotenbrood aan het bakken, want deze eerste gaat wel erg hard...

Oke,morgen balansen we weer.

Fuss, lekker zo knus in je bedje.

Ik zit op de bank, ga zo wel even languit in bad en dan in pyama voor de rest van de dag.

MissM, hoe is het met jou?
itsman heeft ook een leasebak en wij rijden er wel privekilometers mee. Voor ons loont dat omdat we vaak naar het zuiden moeten. Hij rijdt overigens een fiat puncto

pepernotenbrood klinkt wel erg lekker goldie
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Helaas Pips geen verstand van Lease-auto's. Wij rijden alleen eigen 2e handsjes en manlief heeft een soort Jeep (oh nee Mitsubishi) voor zijn werk van zijn werk.

Zoiets maar dan een echte.
Oeh, daar mag je wel mee over de vluchtstrook rijden! Cool!
Jongens (of meisjes eigenlijk), ik blijf ernstig in gebreke met meelezen en reageren en kom me nu ook nog 'afmelden' tot en met zondag. Ga een paar dagen samen met vriend weg, beetje romantisch doen

Beterschap voor iedereen die dat nodig heeft en voor allemaal een

Tot volgende week!! Ik hoop dan weer eens een beetje tijd te vinden om mee te kletsen....
Ik ben het nu al weer kwijt HM Dit was een grove schatting hoor, we gaan het natuurlijk allemaal narekenen.

Prius is dat ook van VW? (ik heb echt geen maar dan ook geen verstand van auto's )

Ze hebben maar een beperkt aantal merken waar ik uit kan kiezen namelijk
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Beterschap Gayl!! Vervelend ziek zijn... Gelukkig geen mexicaanse griep, een vriendin van mij was/is daar goed van uit de running....

Coebergh, dankjewel voor de toelichting. Het klinkt heel heftig, maar ook wel erg verstandig. Ik kan me goed voorstellen dat een ruzievrije omgeving belangrijk is voor kinderen, en ik vind het heel knap dat jij dat op deze manier weet te bereiken.

Dat pepernotenbrood klinkt goed Goldie! Smaakt dat naar speculaasjes op brood? Jum!

Ik heb de nieuwe live-cd van Jason Mraz aanstaan, en ik vind de Sunshine Song zo mooi!!! Geloof/hoop dat dat de nieuwe single is.

Jason Mraz - Sunshine Song

Nu gauw eten, vanavond wedstrijden spelen! Zin in!
Toyota Prius Pips

Veel plezier Gelfling!

Wat voor les ga je volgenwedstrijd heb je Hiz?
anoniem_49276 wijzigde dit bericht op 18-11-2009 17:34
Reden: lezen Fus, lézen! :)
% gewijzigd
Hihi, Fus!!

Het zijn volleybalwedstrijden. Heel recreatief, maar een wedstrijd blijft een wedstrijd dus we willen wel graag winnen. Twee sets per match, max 25 punten. Dus 24-25 is toch einde set. Heel frustrerend, maar zo zijn de regels..!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 18 november 2009 @ 17:30:

Ik ben het nu al weer kwijt HM Dit was een grove schatting hoor, we gaan het natuurlijk allemaal narekenen.

Prius is dat ook van VW? (ik heb echt geen maar dan ook geen verstand van auto's )

Ze hebben maar een beperkt aantal merken waar ik uit kan kiezen namelijk

De Prius is van Toyota en een Hybride (dus deels electrisch) en meestal wordt dat gelijkgesteld met een diesel.

De rekensom van wat een lease-auto per maand kost is een redelijk simpele: (Cataloguswaarde van de auto x A% x Belasting)/12.

A kan 14, 20 of 24 zijn en dat is afhankelijk van het energielabel van de auto. De Prius en nog wat varianten vallen onder de 14%, er zijn een redelijk aantal auto's die onder de 20% vallen en het overgrote deel van de leasebakken valt onder de 24%. En het belastingpercentage vindt je op je loonstrook als het bijzonder tarief, dus hetzelfde percentage waar ook je vakantiegeld mee mishandeld wordt.

Voor een overzicht van de 20%-auto klik hier.
Ik kan echt alleen maar blijer worden als ik dit zo lees over die bijtellingen enzo. Veuls te ingewikkeld voor Fusje

Leuk, volleybal! Als ik na het buikdansen weer eens iets wil doen is dat ook nog wel eens een optie
H_M wat ben jij een held! Ik hou ervan als mensen dingen snappen, willen helpen en duidelijk uit kunnen leggen..

Hoop dat Pippi het ook snapt!
Oh, en volleybal is inderdaad erg leuk! Ik vind het ook een groot voordeel dat het een teamsport is. En gelukkig heb ik een heel leuk team!!!

Doe je een cursus buikdansen Fussie? Of gewoon altijd, elke week? Lijkt me ook heel erg cool, maar ook moeilijk!!
Hi! Zo daar had ik weer heel wat bij te lezen...

Lief van jullie om te vragen hoe het mij / vriendin gaat.

Laat ik beginnen met vriendin, met haar gaat 't goed, in die zin dat ze, sinds ze zaterdag bij mij vertrok, nu al vier aaneengesloten dagen in haar eigen huis is zonder paniek (iig niets wat niet met een relatief kort telefoongesprek op te lossen was). Ben echt zooo blij voor haar dat er even rust is en kan me voorstellen dat het voor haar ook fijn is om te merken dat ze niet doorlopend hulp nodig heeft om zich staande te houden.

Ik hoop dat dit nog even blijft, niet in de laatste plaats voor mezelf trouwens, het zou fijn zijn om weer gewoon even met vriendinnen af te kunnen spreken of te gaan sporten.
Ai, dat laatste staat er heel bot en zo bedoel ik het echt niet hoor!
Is ze nog steeds bij deze man? Hoe wrang om dan te lezen dat ze 'al' vier dagen min of meer rustig is :(

Ik zou het inderdaad voor jullie allebei fijn vinden als er weer zorgeloosheid is
Helleu,

Wat een hoop bij te lezen!

Ik vind het niet bot hoor1609, ik vind dat je dat zeker mag zeggen. Je bent een vriendin die ieder zou wensen.

Wat klinkt dit zweverig!!

Ik heb verder weinig te melden geloof ik.

Het is drukdrukdruk in de toko, veel speelgoed in huis, we komen tijd te kort.

VAnavond zou ik gaan lopen met de Buuf, maar ik heb opeens weer last van mijn knie, even rust maar.

Nu eten, soep van gisteren, met een broodje.

Sportman is uiteten van/met zijn werk.

En hij is écht geblesserd, loopt geen marathon op 13 december.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
HM thnx voor je uitleg maar ik snap er nu nog minder van. Dit was weer een hele andere berekening dan op mijn werk.

Ik ben echt een dombo hoor in dit soort dingen, ik laat het Mr N wel lezen die snapt het vast
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Oh My God!

Wat is die Arie Boomsma toch een lekkere vent!

Nu side-kick bij DWDD.

*kwijl*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven