Muis gevangen, en nu?

18-11-2009 16:37 102 berichten
Loslaten, zou je zeggen als je de titel leest, maar daar ligt dus t probleem.

Zal even bij t begin beginnen. Onze allerliefste kat (denk ik) heeft van de week een muis gevangen, en dat beestje mee naar binnen genomen. Omdat onze kat een beetje een watje is of vegetarier met nieuw doel "help de muis de winter door" heeft ie de muis niet opgegeten, maar losgelaten....juist, in huis dus.

We kwamen hem ineens tegen boven op de plisse gordijnen....geprobeerd te vangen, geen succes, en is achter de plint van de keuken gaan zitten. Ik 2 vallen gehaald, 1 zo'n pletgeval en een kooitje...mocht ie zelf kiezen.

Vanmorgen zat ie gevangen in het kooitje. Wij hem buiten gezet, hij was alleen niet heel actief. 5 min later kijk ik naar buiten en zie de muis rondjes draaien in de tuin, soort versufd en vaag...leek wel verlamd.

Zit bomvol moederhormonen, en kon t niet over mn hart verkrijgen dus ik dat beestje weer opgepakt, en nu zit ie in een bakje met wat kaas en water, en wc papier om een beetje bij te komen.

Helaas....halve dag verder en beestje is nog steeds suf en kan nauwelijks lopen...

Nu komt de vraag....wat moet ik ermee? Hij is zo schattig dat ik het niet over mn hart verkrijg hem dood te maken ofzo, en als ik hem zo vrij laat wordt ie door de wind weggeblazen of door een andere kat gepakt. Ben in staat de dierenambulance te bellen, maar die zien me aankomen met een verlamde of geshockeerde muis...
Alle reacties Link kopieren
de muis heeft vast een koemelkallergie en is ziek geworden van de kaas!

(p.s. een andere optie voor een moordaanslag is hem op de treinrails vastbinden, dan heb je ook geen muis aan je autoband)
Ja lief van je....dank je!

Mn broertje houdt dat sowieso goed in de gaten, dat weet k wel....maar k zal t nog even extra melden.

Arm beestje als t echt zo is...langzaam opgevreten worden van binnenuit. Hartverscheurende dood lijkt me!
Als je de dierenambu belt en zegt dat je met een stervende muis zit én hoogzwanger bent en dus giert van de hormo's (en ondertussen in de foon brult "Die muis heeft ook een moehoeder!"), dan komen ze je vast helpen zonder je uit te lachen
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:lexis schreef op 18 november 2009 @ 18:03:

de muis heeft vast een koemelkallergie en is ziek geworden van de kaas!

(p.s. een andere optie voor een moordaanslag is hem op de treinrails vastbinden, dan heb je ook geen muis aan je autoband)
Precies. Baksteen dus! Eh als reactie op de hartverscheurende dood enzo
quote:Poezewoes schreef op 18 november 2009 @ 18:04:

Als je de dierenambu belt en zegt dat je met een stervende muis zit én hoogzwanger bent en dus giert van de hormo's (en ondertussen in de foon brult "Die muis heeft ook een moehoeder!"), dan komen ze je vast helpen zonder je uit te lachen Ja, en dan verschijnt mijn belletje later in zo'n boekje met grappige anekdotes en stomme meldingen
of stop de muis in een rieten mandje en zet hem in het water, zoals Mozes uit het bijbelverhaal!
Ik ben zonder hormonen een watje. Ik vind 'm lief.

Wat ik laf vind is 'm in de vriezer stoppen. Ooit weleens zelf half bevroren geweest? Bevriezingsdood is extreem gruwelijk. Dan kun je 'm beter verdrinken of vergassen. Slaan is ook beter. Vrijwel alles is beter dan de koelkast. Je hebt dat beestje onder je hoede genomen (wellicht tegen beter weten in) dus denk nu ook maar vanuit de muis. Als die pythons een beetje weten hoe te jagen en honger hebben is het ook snel voorbij want binnen een halve minuut is de muis gewurgd.
Het diertje ziet er op de foto net zo beroerd uit als mijn in een kooitje gevangen muis. De mijne is gelukkig vrij snel uit zichzelf doodgegaan. Het velletje ziet er niet wollig en zacht uit maar wat hardig, met uitstaande haren.
Whahaha.. Riz.. wat een toestand! Dacht je alles wel gehad te hebben en nu dit ook nog.. Leg 'm aan zuurstofflessen en een infuus, dan sterkt ie wel aan.

Nou, de tijd dringt. Weet je al wat je gaat doen?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik kies voor de pythons van je broertje. Dat lijkt me nog het meest humaan.
quote:mamzelle schreef op 18 november 2009 @ 18:09:

Het diertje ziet er op de foto net zo beroerd uit als mijn in een kooitje gevangen muis. De mijne is gelukkig vrij snel uit zichzelf doodgegaan. Het velletje ziet er niet wollig en zacht uit maar wat hardig, met uitstaande haren.

Even mn muisje verdedigen hoor...hij had een beetje ruzie gehad met de waterbak. Maar hij is echt wel een beetje wollig en zacht

Ach...ik weet ook wel dat k waarschijnlijk niet kan redden, maar ik wil t toch echt zeker weten voor k hem aan de pythons voer.

Digi, die zijn levend voer gewend dus dat gaat vrij snel idd. En als mn broer m niet wil voeren neemt hij ook t probleem over en zou hij hem uit zn lijden verlossen.

Snap mezelf ook echt niet hoor....jaren slangen gehad en denk zo'n 500 muizen levend gevoerd...nooit een traan om gelaten, maar dit beestje vind ik zo sneu
Laat hem lekker leven, zolang die nog niet ligt te creperen? Misschien is hij nog een beetje in shock, kan toch ook?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Aaaah, wat lief!

Heb zelf bij de dierenbescherming gewerkt, wij zouden er absoluut voor rijden, niks geen gek verhaal. Wordt Muis naar een dierenarts gebracht, als ie het kan halen naar een opvangadres, anders krijgt ie daar een spuitje, wel zo humaan. Weet niet in welke regio je woont, het zijn wel allemaal verschillende afdelingen dus andere werkwijzes. Je zou ook zelf een dierenarts kunnen bellen of je even langs mag komen.

Gekke verhalen zijn meer dat er bv een kitten in de papierbak zou zitten, gemeente erbij, bak helemaal open, bleek een knuffel met een piepje in zijn buik
La vie....ik ga zo naar de Japanner en voor ik daar heen ga breng ik t beestje naar mn broertje, en als hij hem voert wordt ie slangensushi en anders denk geplet onder maat 46 kist. Broertje is geen watje

Maar alleen als ie zo blijft als ie nu is....is ie zometeen nog een beetje meer opgeknapt laat ik hem nog een nachtje staan...
quote:Snubbel schreef op 18 november 2009 @ 18:19:

Aaaah, wat lief!

Heb zelf bij de dierenbescherming gewerkt, wij zouden er absoluut voor rijden, niks geen gek verhaal. Wordt Muis naar een dierenarts gebracht, als ie het kan halen naar een opvangadres, anders krijgt ie daar een spuitje, wel zo humaan.Precies. Ga nou alsjeblieft niet zelf de slager uit zitten hangen
Echt Snubbel???? *krijgt weer hoop*
quote:Riz schreef op 18 november 2009 @ 18:21:

Echt Snubbel???? *krijgt weer hoop*Ben bloedserieus!! En ik ga NU een vriend van me bellen die nogsteeds chauffeur is, voor backup, kijken of hij hetzelfde zegt. Wil je vertellen in welke regio je woont, wie weet kan ik dan zelf nog wel voor je bellen
quote:lexis schreef op 18 november 2009 @ 17:24:

[...]

nou mij niet, verdrinken is veel sneller gebeurt lijkt mij.

als je hem in de vriezer stopt ga je je steeds afvragen: zou 'ie nou al dood zijn? zou 'ie het koud hebben? wat zou 'ie voelen?

als je hem in een emmer met water gooit is het vast wel binnen een halve minuut gebeurd.Ik heb nu visioenen van een muisje, met om de achterpoot een touwtje met een steen eraan, en dat in een emmer water ....
quote:Riz schreef op 18 november 2009 @ 18:20:

...en als hij hem voert wordt ie slangensushi en anders denk geplet onder maat 46 kist. Broertje is geen watje Je bedoelt het echt goed met Muis, maar dit vind ik echt zielig. Hoezo moet ie dood dan? Hij ligt toch niet te schuimbekken of te stuiptrekken? Laat m effe bijkomen en zet hem dan gewoon anders terug in de tuin, beschut onder een struik ofzo.
quote:Riz schreef op 18 november 2009 @ 18:21:

Echt Snubbel???? *krijgt weer hoop*

Jahoor, hij zei meteen: als er iets mee is halen we hem op, natuurlijk

Moest niet lachen. Echt niet. Je wilt niet weten waar mensen voor bellen, dit is echt niet gek.
Nou stuiptrekken dus wel VC....maar hij zit nu ook een beetje aan de kaas te knabbelen...maar hij is niet helemaal gezond...hij waggelt de hele tijd...

Heb toch de ambulance maar gebeld....ik word zo gebeld als ze hem komen halen...ze wisten niet zeker of ze er voor wilde komen.
Zou het echt stom vinden als ze niet komen. Ze rijden ook voor zieke duiven en weet ik wat allemaal. Tenminste, hier dan.

Is toch zielig, misschien heeft ie wel inwendige bloedingen door Kat en heeft ie het echt zwaar. Ook al eet ie wat. Wat dat betreft denk ik niet dat ie in shock is, juist omdat ie eet dus.
Ahhw dat lieve beestje! Opgevroten worden door een python is vele male erger :( Hopelijk komen ze hem halen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven