***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Oh muis, die muziekspeeltuinmix klinkt echt heel leuk. Kan me heel goed voorstellen dat je enthousiast bent.

Jammer dat hier de muzieklessen op donderdag zijn en dan ga ik al zwemmen met de jongens. Ook heel leuk.
Witchke, ik denk dat zij gewoon hun eigen regels hebben. Mensen mogen ophouden met de behandeling als zij het juist achten. Ik heb echt geen flauw benul van de menselijke psyche, maar ik kan me hier eigenlijk wel in vinden. Je bent enorm vooruit gegaan de afgelopen tijd, en ze wilen toch ook dat je mindert? Dan willen ze je waarschijnlijk gewoon nog een paar dingen meegeven voordat ze je loslaten.

Nogmaals, als het vrijwilligerswerk eigenlijk een onderdeel is van de therapie, vind ik het heel logisch dat ze dit koppelen. Je wilt eigenlijk alleen de lusten (werk) en niet de lasten (therapie), sorry, maar zo zit de wereld niet in elkaar.

Maar ik geloof dat je wat betreft deze therapie je eigen idee hebt getrokken, en dat we je daar niet vanaf kunnen helpen. Echt, we proberen je allemaal te helpen.

Nu hou ik er echt over op.

Anyway, Muis, wat een vreselijk leuke muziekles. Klinjt super!

Finn is ook dol op dansen. Toneel weet ik niet.

Lievelust, zoals de anderen zat ik ook al te denken aan wat ik voor je kan doen.

Mag ik een voorstel doen. Ik neem aan dat je absoluut geen hulp van iemand wilt (zou ik ook niet willen), maar wat als je nou simpelweg op hyves een overzichtje maakt van dingen die je binnenkort echt nodig hebt. Zie het gewoon als lijstje voor jezelf. En dan denk ik naast sinterklaas en kerstdingen ook aan dingen als een regenpak maat xx, regenlaarzen, een winterjas maat xx voor Daan en maat yy voor Meisje.

Onze kinderen hebben wel dezelfde maat als Daan, maar misschien hebben we wel vrienden met kids met grotere maten.

Of we (sorry, de dames in NL) kunnen aangeven wanneer een bepaald merk van iets (luiers, zwitsal, wat je ook gebruikt) ergens in de aanbieding is (of we kunnen een kortingsbon opsturen). Ik noem maar wat.

Het is maar een idee, maar ik denk dat iedereen je heel graag zou willen helpen (we hebben zo'n lieve groep hier, ik heb dozen vol met lieve kaartjes en met enorme boeken en bladen gekregen, echt supermeiden), maar dan eigenlijk het liefst echt met iets concreets.

Zou je daarover na willen denken? (trouwens dan moeten we wel doorstrepen wat er gekocht / verzonden is, anders krijgt ze 26 regenlaarsjes).

Zus en Isa komen trouwens niet. Isa is nog steeds flink aan het snotteren en ik kan er heel ego momenteel gewoon geen ziek kind bijhebben. Ik heb echt meer dan genoeg (teveel) aan mezelf. Ben vanmorgen gaan zwemmen alleen net toen we weggingen stond de buurvrouw op de stoep. Toen is haar dochter met de au pair meegegaan. Gezellig, maar Finn is een stuk actiever als zij erbij is. Nu ben ik gevloerd. Gelukkig ligt Finn even te slapen, hoop dat dat nog even zo blijft!

Ga B vragen of hij zaterdag even met Finn weggaat, zodat ik even rust heb. Ben ik gisteren ook niet echt aan toe gekomen met ziekenhuis en werk.
Wat heb jij mijn idee toch weer goed gestructureerd opgeschreven Swiss. Zo zat het ook in mijn hoofd.

Lievelust, gewoon doen meid. En ik kan me je weerzin helemaal indenken. Maar geniet gewoon maar van de luxe die wij je aanbieden. Dikke knuffel.

Swiss. Heel goed dat je voor julliezelf gekozen hebt. Wel heel jammer naturlijk. Hopelijk kan je zus snel een andere keer op bezoek komen en kun je lekker met de kleine grote Isa knuffelen.
Swis, je bent onze denktank! Zoals jij het omschreef, zo zat het in mijn hoofd!

Goed dat je voor jezelf en je gezin hebt gekozen. Natuurlijk is het jammer, maar je hebt je energie echt nodig voor jezelf en Finn!

Beterschap voor Isa'tje.
Ja, zoiets zat ik net ook te bedenken. Goed Swiss.

Wel gebruik van maken LL, want we willen echt graag helpen.

Witchke: ik sluit me volledig aan bij Swiss. Duidelijk verwoord wat ik bedoel.

Beterschap voor kleine Isa. Zielig, zo'n ziek klein meisje.

Heeft iemand wat hersenen voor me over? Ik ben een drama de laatste tijd. We gaan bijvoorbeeld nu weer even terug naar het zwembad om Puks zwemtas te gaan halen...
Oh ja en die hersenen krijg je dan maximaal over een maand of 10/11 terug (dan is de baby 9 maanden en ben ik ontzwangerd en weer het meesterbrein dat jullie gewend zijn ).
Laar, je zou wat van mij mogen hebben als ik wat over had! Helaas is het bij mij ook niet meer wat het geweest is en heb ik alles wat er nog zit hard nodig!
Hej meisjes ff kort (zoals jullie gewend zijn van mij)

Een lijstje van LL vind ik een tof plan!

Lieflustje als we maar iets kunnen doen om je zorgen ietsiepietsie te verlichten is het iig wat!

Dus zet het op de hyve!!
Lieve meiden, wat een goed idee, zo'n lijst voor lievelust. Toegegeven we hebben het zelf ook niet breed, maar een kadootje voor LL moet er wel vanaf kunnen! Dus kom maar op met die lijst!
Ik had A. net aan de lijn en ze hebben een ruitje van de auto ingeslagen. De Tomtom is gejat! Jemig, wat baal ik!
Lievelust, ik schrik van je berichtjes, wat heftig zeg! Ik vind het zo erg om te lezen dat jullie alleen maar brood met kaas eten terwijl je zo van lekker eten en drinken houdt... En ik zeg ja tegen het geweldige en lieve plan van Swissie!
Ik heb vandaag de eerste echt leuke dag sinds de verhuizing gehad. Gisteren bedacht dat ik zelf anders moet gaan denken, positief en optimistisch en zo, want iemand anders doet het niet voor me. Prompt scheen vanochtend de zon, lekker met de bakfiets naar Artis gegaan en daarna langs een vriendin geweest die daar in de buurt woont. Heerlijk! Eindelijk weer echt kunnen genieten van de kleintjes want is het niet prachtig hoe ze een half uur stil kunnen staan bij een grasspriet in plaats van meteen ongeduldig zijn omdat we nog dit en dat moeten.

Laar, is vriend nog ziek en gaan jullie nog een weekend weg?

O, daar is S. met de sinterklaascadeautjes!
Dat is een goed voornemen Mich, ik heb van de psych ook de opdracht gekregen om te ontspannen en meer te gaan genieten van de kleintjes (en man niet te vergeten).

Lievelust, ik snap best dat de drempel om naar een psycholoog te gaan heel hoog is, ik heb het zelf ook heel lang uitgesteld, maar nu ben ik blij dat de stap gezet is. Ik zou niet weten hoe ik zelf alles weer op een rijtje kan krijgen en ik denk dat het met zijn hulp wel gaat lukken.
Mich, ik heb vandaag ook zo'n leuke dag met de jongens gehad! Muziekspeeltuin met Steijn en Huug, geknuffeld en gelachen met Mees, Steijn heeft gepuzzeld, Hugo was lief tegen Mees en ging hem troosten, ze hielpen me met alles, kortom: het was leuk! Ik heb me stellig voorgenomen om morgen weer een gezellige en leuke dag met ze te hebben!
En ik had een k-dag (ja, even een tegengeluid hoor! ). Was gewoon erg moe. En dat ben ik wel vaker de laatste tijd. Ga zo maar weer vroeg naar bed!
Knuffel voor jou Xaloy. Hopelijk heb je een heerlijke nacht waarin je lekker kunt uitrusten.

Ik ga ook lekker naar mijn bed. Welterusten
Ook een knuffel van mij Xaloy, hoop dat je lekker kunt slapen.

Lievelust, weet je zeker dat je Daan & Sam niet tegelijk kunt laten vaccineren? In het begeleidend schrijven wat ik erbij kreeg stond dat het wel kon, Yasemin mag dan meekomen op de dag dat Zahra gevaccineerd moet worden.
Lieve meiden, ik ben even stil van jullie voorstel.

Wat ontzettend lief dat jullie dit voor me willen doen, echt waar, jullie zijn stuk voor stuk toppertjes en wat ben ik blij dat ik jullie allemaal heb leren kennen. Jullie zijn goud waard.

Zoals Swiss al zei, ik voel me wel bezwaard als ik eerlijk ben.

Ik heb nog nooit in deze positie gezeten, heb altijd mijn eigen boontjes kunnen doppen en ik vind het eng dat we nu in een compleet tegenovergestelde situatie zitten.

Ik weet ook eerlijk gezegd niet of ik op jullie voorstel in kan gaan; ik ben een beetje overdonderd dat jullie dit zomaar doen.

(in positieve zin!).

Ik wil er graag even over nadenken en het een beetje laten bezinken.
Xaloy, hebbie lekker geslapen?

LL, ik snap dat je stil bent van Swis' voorstel en dat je het wil laten bezinken. Lieverd, schroom niet om hulp te vragen aan ons! Je zit in zo'n shitsituatie en ik begrijp dat het eng is om je nu "afhankelijk" te voelen. Denk er over na. Het maakt mij niet uit wat je beslist, als je er zelf maar achter staat!

Hugo werd vannacht keihard huilend wakker en A. kreeg hem niet getroost. Uiteindelijk ben ik er met mijn duffe kop maar uitgegaan en wat bleek: Hugo wilde niet dat ik sliep.

(dit "mamma mag niet slapen" speelt sinds de zomer, maar hij is nog nooit hard huilend wakker geworden midden in de nacht van het feit dat ik lag te slapen.)
LL, ik snap heel goed dat je je bezwaard zou voelen, maar zoals je kunt lezen willen we je graag helpen. Het is niet niks allemaal wat je voor je kiezen krijgt en als we jullie op deze manier een paar leuke feestdagen kunnen geven is dat heel wat waard. Ik hoop dat je de hulp aanneemt en een lijstje zet op Hyves.

Muis, hilarisch die Hugo (al dacht je daar zelf heel anders over vannacht!).
*framboos breekt even in*

LL ik hoop echt dat je een lijstje op de hyve zet...Ook al zeg je globaal wat je goed kan gebruiken, dan komen wij er wel uit toch meiden?

Nou ja, en ook al zeg je niets....komen we er vast ook wel uit!

*breekt uit*

oja muis, waarom mag jij niet slapen van hugo? snap ut niet!
Lievelust, heel logisch dat je moeite hebt, nogmaals dat zou ik ook hebben. Maar lieverd, je hebt het al moeilijk genoeg.

Weet je, iedereen in deze groep heeft weer zijn eigen goede eigenschappen. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat iedereen je echt iets van geld stuurt, maar een aantal meiden weten altijd de goede aanbiedingen te vinden. Bijvoorbeeld wanneer waar de pampers / doekjes /shampoo in de aanbieding is. Misschien krijgt wel eens iemand zegeltjes bij de boter / etos of waar dan ook. Dat zijn toch misschien leuke dingen die we jouw kunnen doorsturen?

Ik was gisteren bij de Aldi, waar ze ski-pakjes in de aanbieding hadden, ik zou er graag eentje naar je opsturen. Wij hebben het zo goed, ik zou het echt heel leuk vinden om een beetje te helpen. Maar in plaats van zomaar iets op te sturen, zou ik het liefst daar willen helpen waar je echt het meest iets aan hebt.

Voel je trouwens ook niet vreemd / bezwaard dat je hier hebt geschreven dat je deze financiele problemen hebt. Ik denk dat ik gerust namens iedereen kan zeggen dat we blij zijn dat je dat hier wilt delen. En natuurlijk begrijp ik heel goed dat je het hier schreef om even van je af te schrijven, en niet met een gedachte dat wij daarop in zouden springen.

Dat laatste is ons eigen idee, helaas heb je in ieder geval mij erop moeten wijzen, want het was me geheel ontschoten.

Maar ik weet nog heel goed dat je schreef dat hij deze baan kon aannemen, maar dat jullie er financieel op teruggingen.

Nogmaals, ik hoop echt dat je een paar dingen op wilt schrijven, want ik wil je echt heel graag helpen. Wij hebben het hier heel erg goed, en al ken ik je persoonlijk niet, ik wil je toch graag helpen. Dus als je niks opschrijft zal ik zelf iets verzinnen. Dat is eigenlijk zonde als je bepaalde dingen eigenlijk nodig hebt.

Tuurlijk wil je je eigen boontjes doppen, en hopenlijk gaat dat binnenkort ook weer lukken. Maar momenteel moet je voor jezelf en je kinderen zorgen en heb je het even niet in de hand. Laat je even helpen door anderen, even een klein zorgje minder. Mij zou je al heel erg blij maken met een leuke foto van de kinderen. En helemaal als je over een tijdje ook wat tijd voor jezelf hebt kunnen inbouwen en als je wat beter in je eigen vel komt. Probeer een goede psych te vinden waar je af en toe je ei kwijt kunt.

Voor mij persoonlijk werkt het forum trouwens beter, maar ik zit natuurlijk in een geheel andere situatie.
Goed gezegd Swis! Ik sluit me hier helemaal bij aan!

Framboos, ik snap het ook niet van Hugo! Het enige wat ik kan verzinnen is dat hij zich veiliger voelt als ik wakker ben. Helaas voor hem is zijn moeder dol op slapen!

He get, Mees slaapt nog steeds en ik moet straks echt even boodschappen doen. Het lukt allemaal wel, maar ik vind het zonde dat ik mijn gekoesterde tijd met Mees moet verdoen door die stomme boodschappen, maar goed. Ik weet het; dit is een non-probleem!
Goed gezegd Swiss! Wat ben je toch een lieverd! Ik sluit mij er graag bij aan..

Muisje, Oh dat is erg lief van Huug daar smelt je als moeder toch van?? Lief!

En weet je op wie ik jaloers ben?? Lara! Die kan gewoon online boodschappen bestellen bij de AH!!! WIL IK OOK!! Ik haat boodschappen doen! Helemaal met 2 kids en slecht weer!
Kan dat bij jullie niet Framboos? Hier wel, alleen moet ik er dan toch vaak nog op uit omdat je het minimaal 2 dagen van tevoren door moet geven, en vers spul zoals brood enzo haal ik dan toch nog zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven