***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Layla hier kan het niet )-: Groningen wordt overgeslagen...snik..
Hier goed nieuws Xander mag blijven op school.

Verder mag ik mijn vrijwilligerswerk ook op dinsdagmiddag doen.

Dus blijven er maar 1 volle dag en 2 halve dagen therapie over. Dat hoop ik wel te redden.
Framboos, wat raar dat in Groningen niet door AH wordt geleverd! Je zit niet in een of ander boerengehucht op de Waddeneilanden, toch?
Ik sluit me ook helemaal aan bij Swissie, Lievelust!

Ik schrok ook erg van je verhaal en niemand zal het prettig vinden om om hulp te vragen, maar we willen jullie heel graag helpen. Dat zou jij toch ook voor ons willen doen!

Dus schroom je ajb niet en zet een lijstje op hyves!

(en idd anders verzin ik zelf ook wel iets...)

Albert is hier ook niet handig btw, die komt alleen net op die dagen dat ik er niet ben en op andere tijden vind ik de bezorgkosten weer zo hoog!
anno78 = fachat..
Fijn Witchke!!

Als je kind hier in NL op zijn 4e nog niet zindelijk is mag hij overigens ook niet naar school, maar dat vind ik toch wat anders dan bij een kind van 2,5!

Het wel/niet zindelijk worden is volgens mij ook wel cultureel bepaald. In de Marokkaanse cultuur zijn kinderen ook al veel eerder zindelijk. Heeft gewoon met heel veel trainen te maken..

Daar moet je dan ook maar tijd en zin in hebben..

Laat ik even voorop stellen dat ik het al hartstikke knap van xander (en jou) vindt dat Xander al zo ver zindelijk is... echt waar!
Hoe is het met jou Xaloy? Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Voel je je al wat minder moe?
Ik denk dat het nu weer van het begin moet worden aangevat dat zindelijk krijgen. Op school gaat hij erop zitten maar er komt niets. En thuis weigert hij om op het potje te gaan.
Ha lieve Fachat, gezellig dat jij er ook weer even bent. Hoe gaat het met jou? Hoe is het de afgelopen week gegaan?

Leuke avater heeft Anno89!

Heeft iemand nog en andere tip voor pijnstillers anders dan ibuprofen, panadol, dafalgan - codein of noproxen?

Niks helpt en ik wordt echt gek van de koppijn. Dacht dat het de hele tijd al erg was, maar dat was voordat ik de nieuwste koppijn van gisteren tegenkwam. Het lijkt wel of mijn hersenen letterlijk door mijn hoofd willen.

Ik zit wel op kantoor (ben net wel een half uur buiten gaan wandelen), want ik wil niet de hele dag slapen. Ik kan de laatste tijd 's nachts al zo slecht slapen.

Ik hoop dat werken mij een beetje kan afleiden, maar op het moment is het erg moeilijk.

Ben wel blij dat mijn zus thuis is gebleven, want ik ben niet te genieten vandaag. Bah, vind mezelf niet leuk zo. Mag ik even janken?!?
Swis, bleren maar! Hier is mijn schouder! (kijk je wel uit dat je mascara niet uitloopt? Ik heb een nieuw shirtje aan vandaag!)

Wat ontzettend irritant dat je zulke koppijn hebt! Helaas heb ik geen tips, maar heeft de oncoloog geen aanrader? Het lijkt me dat hij dit vaker tegen is gekomen.
Dank je Muis, dat helpt.

Mijn mascara is waterproof, dus dat komt goed.

Wou net naar huis gaan, maar toen werd ik gebeld.

Voordeel is dat ik inmiddels nog een second opinion mogelijkheid heb. Fijn de contacten die ik heb. Vele managers waar ik investeer hebben wel in medicijnen tegen kanker geinvesteerd. Of ze zitten in het bestuur van allerlei ziekenhuizen, ook niet verkeerd.

En nu ga ik echt naar huis. Tot later.
Oh wat erg die hoofdpijn. Ik heb ook zoveel hoofdpijn de laatste tijd, maar bij mij gaat het of met ibuprofen of met immigran wel weg.

Kleine pijnstillersles:

Er zijn 4 verschillende soorten basismedicijnen:

-NSAID's (aspirine (acetylsalicylzuur), ibuprofen of naproxen ed), tegelijkertijd ontstekingsremmend (maagzweer risico's bij langdurig gebruik!);

- COX2 remmers, zoals celebrex en ooit Vioxx. Niet aan te raden bij een zwak hart. Zijn echte reumamedicijnen.

-Paracetamol, maagvriendelijk, koortsverlagend en pijnstillend

-Morfinegroep (codeine, morfine, tramadol ed)

En natuurlijk de combinaties daaruit (paracetamol-codeine bv). Meestal maakt het dus geen donder uit of je naproxen of ibuprofen neemt, helpt het een niet dan helpt het ander ook niet, er zit immers precies hetzelfde in. Meer van hetzelfde helpt wel, maar meer dan de max. dagdosis moet je niet nemen. Je mag wel combineren, dus als je 4X600 ibuprofen hebt gehad mag je nog wel paracetamol nemen, maar geen naproxen meer.

En dan nu de tips:

1. Ga naar je huisarts en vraag om maagbeschermers. Nexium. Heb je dringend nodig met zoveel ibu-naproxen etc. Geen grapje. Ik heb al een slokdarmontsteking achter de rug en daar word je niet blij van.

2. Probeer combinaties uit. 1 Ibuprofen en 1 paracetamol. Of aspirine.

3. Ga naar de apotheek en koop Algifor forte 400.

(Algifor)

Hier zit buiten ibuprofen lysine in, een soort zout dat maakt dat het sneller opgenomen wordt. Bij mij is de werking ook beter, vraag me niet waarom. Het spul is redelijk duur, maar de moeite van het proberen waard.

Als dat allemaal niet helpt (dus de Algifor en het combineren van pijnstillers) ga dan naar de dokter en laat de oorzaak zoeken of vraag om hulp. Echt echt doen. Je moet nog zo lang met deze trial meedoen en hoofdpijn verziekt ALLES. Terwijl jij, helemaal nu, zou moeten genieten van het leven.

Sterkte. Hoofdpijn is k.u.t.
En dan nu even verder:

Hoi Fachat! Leuk dat je ook weer zo nu en dan komt buurten.

Leuke foto's plaats jij trouwens steeds weer op Hyves!

Hoi Bozewoos! Er gaat toch zeker niets boven Groningen? :-)

Zelfs wij hebben hier bezorgservice van de supermarkt, die tenslotte maar 300 meter van ons huis verwijderd is...

Huug moet maar snel leren dat slapen moet! NIet alleen voor hem maar ook voor mama! Gek kind.

Met mij gaat het stiekum nog steeds slecht. Ik ben echt oververmoeid en het wordt steeds erger. Ik heb elke dag hoofdpijn, naast alle andere pijntjes en kwaaltjes, ik kan eeuwig slapen en wordt nog doodop wakker. Zit niet lekker in mijn vel, voel me gestressed, prikkelbaar, ongezellig, ongeconcentreerd, vergeet 100 dingen, ook als ik 'in rust' ben. Moemoemoe. Begin een beetje te denken dat dit nu een burnout moet zijn?

Moet maar weer met de dok gaan praten. Bweegh. Ook al geen zin meer in!
Lieve Xaloy, wat naar dat je je zo rot voelt. Kun je je niet beter 100% ziek melden? dikke knuffel!

Swiss, wat naar dat je zo'n hoofdpijn hebt, misschien dat je iets aan de suggesties van Xaloy hebt? En anders idd aan de oncoloog vragen, als je zo de hele trial doormoet is het echt niet vol te houden lijkt me.

Fachat, leuk dat je weer ff komt buurten. Heb je het erg druk met je webwinkel?

Witch, fijn dat Xander op school mag blijven. Vwb dat zindelijk worden, je kunt het toch niet forceren denk ik, dat werkt alleen maar averechts volgens mij. Zahra is er nog helemaal niet zo mee bezig. Ik zet haar iedere dag wel een keer op het potje of op de wc met de verkleiner voordat ze bijv. in bad gaat, maar er gebeurt niks.

Ik heb vandaag heel fanatiek de ramen gezeemd, was wel erg nodig en heb alvast de boodschappen voor Yasemin's feestje a.s. zondag gehaald. Bij de hema heb ik een fototaart besteld die ik morgen op kan halen. Mijn meisje wordt alweer 1, wat vliegt de tijd! Ik heb vandaag ook de Maxicosi Priori voor haar in de auto gezet (van de buurvrouw gekregen). Ben heel benieuwd hoe ze dat vindt als ik haar straks erin zet.

Ik ga even koken, tot later!
ik sluit me aan bij Layla: Xaloy, kan je je niet beter helemaal ziek melden. Kan me zo voorstellen dat je je nu ook niet echt kan waarmaken op je werk! Laat staan dat je er zelf nou veel gelukkiger van wordt?

En Swissie, zoveel hoofdpijn, wat lijkt me dat naar zeg!

Helaas (of beter:gelukkig) geen ervaring met pijnstillers hier, dus kan je niet adviseren! Oh enne, janken mag, tuurlijk! Vind het al knap dat je niet constant aan het janken bent

Webwinkel was ff rustig, maar deze week weer lekker druk. Gaat wel goed dus!

Ben nu met schortjes en ovenhandschoenen voor de kleintjes bezig en met triptrapkussens en ook nog een (hollands) boxkleed voor mijn broer (zijn kindje dan he..)

Morgen krijg ik (als het goed is) post van mijn werk, 2 mogelijkheden of ik zit bij de doorstart en krijg een nieuw contract of ik zit niet bij de doorstart en ben dus definitief ontslagen. Spannend dus.

Wat ik verwacht? Een nieuw contract maar voor of 24 of 16 uur i.p.v de 29 uur die ik nu werk. En dan ook geen compensatie-uren meer (dat is vooral erg balen, want stukken minder vakantie dus..)

Ben mijn eindejaaruitkering trouwens helemaal kwijt (ligt bij de curator, dus daar kan ik wel naar fluiten (gaat toch om iets van 1000 euro...). En ik wacht nog steeds op mijn salaris van oktober... Spannend dagje morgen dus...
Hmm raar, viva gooit me dus steeds op anno78 terwijl ik die nooit gebruik, en verwijderen lukt ook niet. Irritant hoor!
Fach, wat spannend! Ik zou echt in de piepzak zitten...

Xaloy, ook ik sluit me bij Layla aan: is het niet beter om je voor de volle 100% ziek te melden? Ik denk echt dat je jezelf vreselijk aan het voorbij lopen bent momenteel en ik ben bang dat zich dat op een gegeven moment, vroeg of laat, zal uiten.

Mees is een klein gewoontediertje! De jongens waren vanavond allemaal in bad geweest en Meesje was moe, dus ik legde hem fris gewassen in een schone pyjama in bed. Zonder verhaaltje dus. (ik dacht echt dat hij dat niet zou trekken) Mees huilen! Huilen! Man, het werd op een gegeven moment echt krijsen en ik heb hem er maar weer uitgehaald. Schoon, moe en in slaapzak zat hij vreselijk te geinen met zijn broertjes, om vervolgens ná het verhaaltje lekker te gaan slapen.

Mannetje!

Verder het mysterie van het tweede zebra'tje:

Huug had in zijn schoen een Zebra van Schleich gekregen en het was liefde op het eerste gezicht. Overal waar Hugo gaat, gaat zebra en andersom. Naar de peuterspeelzaal? Zebra gaat mee! Naar bed? Zebra gaat mee! In bad? Zebra gaat mee!

Afijn, ik heb het hierboven niet helemaal goed gezegd: bíjna overal waar Hugo gaat, gaat Zebra. Hugo ging vanochtend naar de peuterspeelzaal en hij liet zowaar Zebra thuis. Het waaide en Huug was bang dat Zebra het koud zou krijgen, dus Zebra moest maar thuis blijven. Ik weet honderd procent zeker dat Zebra thuis was, aangezien ik dat ding op Hugo's bed zag liggen toen ik alleen thuis was met Mees. Ik had goed opgelet, echt waar!

Blijkbaar let ik niet altijd goed op, want Hugo had een zebra van Schleich in zijn knuistjes toen ik hem van de peuterspeelzaal ophaalde. Ik stond er niet bij stil, maar ik zag hem thuis ineens met twee zebra's! Twee identieke zebra's! Gek, want ik weet zeker dat we er maar eentje hadden.

Hoe komen we aan twee zebra's? Ben ik gek? (uitgesloten) Heeft Hugo hem gekregen van iemand op de peuterspeelzaal? (lijkt me stug, want hij heeft er niets over gezegd) Is mijn lieve kleine Huug een kleptomaan? (weet ik niet) Heeft hij issues waar hij niet over durft te praten en is De Tweede Zebra een symptoom van psychische problemen bij hem? (god, hij is 2,5!)

Wie het weet mag het zeggen! Vooralsnog zit ik, beter gezegd: Hugo, met twee zebra's in huis.

Wil de echte Zebra nú opstaan!
hihihi die Hugo, zou hij hem van de peuterspeelzaal hebben meegenomen? Zahra heeft ook wel eens een pop meegenomen van het kdv. Ze heeft zelf precies dezelfde en ze ligt er altijd mee in bed (een stoffen pop die ik ooit bij AH had gekocht in de opruiming). Enfin, de leidsters op het kdv dachten ws dat deze pop ook van haar was dus ze hadden hem gewoon in haar bakje gelegd.
Lievelust: Ik sluit me volledig aan bij de anderen. Ik zou jullie ook graag wat extra geven, zodat jullie toch nog een beetje verwend worden deze feestdagen. Het lost niks op, maar wij kunnen goed iets missen en ik zou het met alle liefde doen...

Hier ook een %&*&*%$% dag vandaag vergadering op het werk en niet zulke goede berichten aldaar. Er wordt een collega van het sales team ontslagen en ze gaan ons erg in de gaten houden met betrekking tot al onze werkzaamheden. Daarnaast willen ze centraal gaan plannen en dat vind ik nogal klote... Ze denken dat er dan effectiever gepland wordt, maar ik vermoed dat mijn collega's binnen weinig rekening zullen houden met mijn thuissituatie met twee kleine kinderen (al mijn collega's zijn kinderloos of met grote kinderen) Ik denk dat ik zelf het meest effectief plan juist om te voorkomen dat ik werkdagen van 12 uur krijg. Maar goed, ik zal het helaas moeten ervaren... mag wel grenzen aangeven, dus ik ga maar proberen om hele strakke grenzen aan te geven met alle risico's vandien... Heb vandaag wel even een flinke jankbui gehad, alles bij elkaar is het gewoon even teveel.....

Nu gelukkig weekend... en alles is maar relatief he.... We zijn gezond hebben geen financiele of andere problemen, dus het zal wel los lopen...
Ooh Drop, dat is niet leuk! Ik kan me indenken dat het je allemaal even te veel werd vandaag.
He bah Drop, dat kan je er niet ook nog even bij gebruiken!

Waarom is die collega ontslagen?

Tuurlijk is alles relatief en ja hoor, het glas is halfvol ipv halfleeg, maar he, je zit er maar wel mooi mee!!

Dikke

Zebra van Schleich? (ga zo ff googelen...).

Haha, keek Hugo zelf niet vreemd op toen hij merkte dat hij er opeens 2 had? Wat zegt hij er zelf van? Heb je hem wel aan een goed kruisverhoor onderworpen?

(Hoop trouwens niet dat er nu ergens een tweede Hugo zijn papa en mama aan het wakker houden is omdat zijn zebra weg is.....)
Wat ee gedoe allemaal met werk jongens! FAchat ook al.

Werk Is Stom!

Goed geslapen hier, maar nu alweer doodmoe. Heb wel een prachtig uitzicht hier nu, de zon komt op achter de bergen. Wow.
Het gaat gewoonweg niet goed met het bedrijf. De kosten zijn gestegen, de marges kleiner en de omzet is gedaald. Tsjaa, dan gaat het snel bergafwaarts... Collega was nog als freelancer bij ons aan het werk, maar zou eigenlijk op contractbasis gaan werken.... Hij heeft in het verleden ook al bij ons gewerkt, wel op contractbasis... Nu zijn we dus met erg weinig mensen voor nog steeds veel werk en zullen de regio's en daardoor ook de reistijden groter worden. Bah, bah, bah... Ik hoop dat ik zondag tijd heb voor mijn sollicitatiebrief. Ga nu echt verder kijken!

Xaloy: Zou je graag wat energie geven...
Goedenmorgen allemaal!

Sterkte vandaag Fachat, spannende dag voor jou!

Drop, ik hoop voor jou dat alles nog enigszins meevalt. Maar kan me heel goed voorstellen dat je een sollicitatiebrief klaar wilt hebben en zo snel mogelijk versturen. Succes ermee.

Xaloy, wanneer ga je weer naar de dokter? Het klinkt wel goed om een paar dagen thuis te blijven, kun je daar echt rust krijgen? Compli werkt natuurlijk ook vanuit huis. Ik hoop dat je in ieder geval dit weekend even wat rust kunt pakken en bijkomt.

Muis, ik denk echt dat een ander kindje dit weekend heel verdrietig is, zonder zijn nieuwe zebra. Misschien heeft een andere moeder de zebra gezien en bedacht dat dat een mooi kado'tje is? Meegenomen naar de psz en vervolgens nu in jullie bezit?

Dank je voor het overzicht van pijnstillers Xaloy. Heb inderdaad gisteren na de hele dag para-codeine (wat niet hielp) ook nog een naproxen genomen, en dat hielp eindelijk. Had inmiddels al wel 4 * 500 mg para-cod genomen.

Vanmorgen mocht ik lekker uitslapen, niet van Finn, maar wel van B. Heerlijk! Nu lekker koffie.
Fijn dat die naproxen hielp Swiss, hopelijk kun je de hoofdpijn dankzij de tips van Xaloy nu beter onderdrukken.

Drop, wat naar dat je zo'n rotdag op je werk had. Lijkt wel of het bij ons op het bedrijf had kunnen plaatsvinden.

Ik ga even verder met cakejes bakken voor Yasemin's verjaardag en daarna naar de Hema om de fototaart op te halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven