Gezondheid alle pijlers

Rare wiebelbult onder borst

19-11-2009 14:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdekte gister een bult onder mijn linkerborst. Hij is 3cm lang en 2 cm breed en de dikte kan ik niet voelen. Ik kan hem wiebelen door hem tegen mijn ribben aan te duwen. Doordat ik er steeds aanzit (zit met de mexicaanse griep thuis) is ie gevoelig maar dat ligt meer aan mijn huid denk ik. Er zit een ribbel waar mijn bh op rust en daar zit hij in. Aan de rechterkant zit hij niet.

(her)Kent iemand dit?
vetbultje?
Huisarts?
glazen bol?
Gewoon je huisarts bellen, waarschijnlijk wil hij je pas op spreekuur na je griep, maar hij is de enige die je meer kan vertellen of doorverwijzen.
gewoon de huisarts bellen en vragen of ie langskomt. nooit wachten.
Naar je dokter, en wel NU meteen een afspraak maken.

Bulten, bollen, builen, het hoort niet op/in/aan je lichaam te zitten. Naar de huisarts ermee en evt. door laten verwijzen. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn. Ik spreek ik uit ervaring, dus gaaaaaaaaaaaaaan!!!! Niet te lang mee wachten. Sterkte.
Je borsten bestaan voor een groot deel uit klierweefsel. Als je ziek bent kunnen je klieren daar op reageren. Gewoon even uitzieken en als de bult niet weggaat naar de huisarts.
even naar de arts, maar dat je heb kan bewegen zou kunnen duiden op iets onschuldigs als een vetbult, maar bulten en borsten... altijd naar de huisarts
Dankjulliewel voor de snelle reacties.

De gedachte ging inderdaad bulten-borsten, het klopt niet. Ik hoop inderdaad op een vetbult.. Ik wil niet meteen enge dingen gaan denken maar dat gebeurt automatisch. Ik maak voor morgenvroeg een afspraak (ik mag ondanks de m-griep wel komen, ben dinsdag ook geweest vanwege mijn longen)

Ik hou jullie op de hoogte.
nee joh, geen paniek nergens voor nodig
Morgenvroeg om 9u een afspraak bij de huisarts. Begin er toch een beetje van te zweten. Mijn moeder reageerde ook een beetje bezorgd. Ik voel verder niets in mijn borst zelf.

We wachten het af...
Hopelijk is het onschuldig Julia!

PS: Offtopic (sorry)

@Twinkeling: hint begrepen
echt niet panieken hoor, de meeste knobbels en bobbels zijn onschuldig. Feit dat je hem kan bewegen is al geruststellend
Van paniek gaat je bult niet weg hoor. Gewoon ademhalen en morgen naar je afspraak. De kans dat er van het ene op het andere moment een enge tumor is ontstaan van dit formaat lijkt me niet zo heel bijster groot. En dan nog, het is morgen voor je het weet!

@Haveahappyperiod !!!!!!!
Grinnik!
In de meeste gevallen betreft het een onschuldige aandoening. Echt. Bultjes worden vaak meteen geassocieerd met borstkanker (dat op zich begrijpelijk is), maar de kans is klein.
Ik ben niet in paniek, even voor de duidelijkheid.

Maar ben nieuwsgierig. Laatste tijd veel fratsen om me heen gezien. Daar komt 't door denk ik. Ben niet bepaald een hypochonder.

Nou, even afwachten dus.
Fijn dat je snel terecht kunt. Dan weet je hoe of wat. Het kan echt van alles zijn, heeft geen zin om daar over te speculeren. Laat je nog horen hoe het was?
Ja, ik zal 't meteen laten weten. Voor de eerste keer met zo'n vrouwen-ding naar de dokter. Dat ik daar naar mijn borsten laat kijken maakt me meer zenuwachtig dan het oordeel, moet ik zeggen. Maar goed.

Tot morgen!

Juul.
Mij klinkt het als een cyste (vochtzakje) in de oren. Ik had er eentje in mijn linkerborst (op dezelfde plek als jij) en nu eentje in mijn rechter. Voor de eerste heb ik een mammografie en een echo gehad. Wel even spannend, maar door de echo was ik gerustgesteld. Je zag heel duidelijk zwarte vlekken (ik bleek er meerdere te hebben), waar de vochtcapsules zitten. Als het een tumor was geweest, dan had het er veel grijzer uit gezien werd mij verteld. Anyway, gewoon laten controleren. Succes!
Nou, het was een behoorlijk verdikte lymfeklier. De dokter heeft hem opgemeten. Als hij nu nog een cm groter wordt, moet ie eruit. Ik ben dus wel blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en naar de dokter ben gegaan. Ik moet over een paar weken terugkomen om hem opnieuw op te laten meten. Wel iets om in de gaten te houden.

Liefs Juul.
Fijn dat je weet wat het is nu .

Grote kans dat hij samen met je griep verdwijnt, en ook fijn dat je in de gaten gehouden wordt door een arts. Ben je gerustgesteld?
Ja, vind het fijn om te weten wat het is. En om te weten wat het niet is Ik hoop inderdaad dat ie snel verdwijnt. Ik voel me elke dag een beetje beter dus het eind is in zicht.

Bedankt voor de belangstelling en adviezen.
Nou..... Ben opnieuw naar de huisarts geweest. Ruim een jaar later en nu moet hij er dus wel uit! Hij was weer erg gegroeid en dat is niet de bedoeling. Het is gelukkig poliklinisch!

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van lymfeklieren daar en de gevolgen ervan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven