***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Pada, fijn dat het met zoon echt wat beter gaat. Maar positief er vanuit gaan dat het hoogtepunt voorbij is.

Zoon drinkt max. 500 ml per dag.
quote:meis73xx schreef op 20 november 2009 @ 15:25:

Pippa, ik hoorde laatst de tip om de laatste fles juist een uurtje vroeger te geven als kind niet doorslaapt. Dan zou je kind niet storen in zijn diepe slaap en kan ie daarna langer door, misschien een idee?

Hm, ik maak hem niet wakker voor de fles, vandaar dat het dus ook wel eens later is (die half een, zeg maar). Meestal wordt hij uit zichzelf wakker rond een uur of elf. Maar volgens die theorie zou ik hem dus wel wakker moeten maken? Om een uur of tien?

Johannesbroodpitmeel doet het niet hier. Ik heb het twee keer geprobeerd, de eerste fles had het geen effect en bij de tweede bleef de voeding inderdaad in zijn buik maar schoot ie na 5 minuten binnen een paar seconden van rustig naar heel hard gillen. Van de buikpijn. Duurde voor ons gevoel uren, in werkelijkheid misschien een kwartier maar het was echt heel naar. Dat ga ik dus niet nog eens proberen, vandaar dat ik toch zat te denken aan rijstebloem in de hoop dat hij daarop zou doorslapen.

Wyfke, misschien kun je je man de volgende keer inderdaad beter vragen om de was binnen te halen als het gaat regenen. Het gaat wel ver om te verwachten dat hij zelf bedenkt dat was niet droogt in dat geval. Goodness, wat een onbenullige reactie van hem!

Oproepen zijn hier ook binnen. En we gaan toch maar. Vriend denkt al een week bij ieder keelpijntje of hoestje dat ie misschien MG heeft opgelopen en dat ie dan junior aansteekt. Gelukkig niet, tot nu toe en laten we hopen dat dat zo blijft. En ik zou het mezelf nooit vergeven als hij door mij iets oploopt dus dan toch maar... hoewel ik het nog steeds een geval van massa-hysterie vind.
quote:maria52 schreef op 20 november 2009 @ 18:53:

Benieuwd of Blog hier nog komt melden hoe het is geweest in ziekenhuis.Blog heeft goed nieuws! Zie hyves.

Succes met je jochie, Maria! Hopelijk drinkt hij snel weer wat beter.

Wicki: welkom!
Blog: idd goed nieuws!!! Heb op hyves al gereageerd. Ben erg blij voor jou, Blogman en Blogbaby!!!

Hier lag dochterlief juist pas (te) laat in bed. Wilde nog mee boodschapjes doen met manlief dus was 't voor ons doen al aan de late kant voor het eten op tafel stond. En toen nog even spelen, schoentje zetten (en liedjes zingen door de brievenbus *smelt*. was de eerste keer dat wij dit als papa en mama meemaakten, erg bijzonder ), papa met de kids in bad, boekje, nog een boekje. Zucht. Maar wel gezellig hoor, geniet er echt wel van! En toen ik haar kamer uitging zei madame lekker bijdehand, ''mama lichtje aanlaten, ikke nog boekje lezen''. Lekkere troel. Nou ja dat lampje doen we vanavond laat wel uit en ze zal hopelijk morgenochtend lekker uitslapen!

Net de schilderijtjes afgemaakt. Ze zijn gááf geworden! Morgen gaat manlief ze ophangen, dan zal ik er een foto van maken. Heb de kroontjes met glitters bestrooid en er reliefstickers opgeplakt (op de kroontjes dus). Ben er erg trots op. (helemaal als je je bedenkt dat ze er op die site 35 euro per stuk voor vragen )

Wyfke ik wil er met alle liefde en plezier eentje voor je maken, maar ik vind het juist zo bijzonder om ze zelf te maken voor mijn kinderen. En dit kan jij ook! Loop een keer bij de Action binnen, koop een gespannen doek in het formaat wat jij wil (nog geen 4 euro voor een mooie "dikke" (30x30x4 cm), set kwasten, setje acrylverf, flesje vernis en een zwarte benzinestift. Meer heb je niet nodig. Als je het wil kan ik wel het patroon voor je maken zodat je het makkelijk kan overtrekken in de juiste vorm en een velletje carbonpapier naar je opsturen als je dat niet hebt. Kijk maar. Anders moet je maar een keertje zeggen wat je graag wilt hebben en welke kleuren enzo, dan ga ik een poging voor je doen. Kijk eerst maar eens hoe die van mij geworden zijn, misschien vind je ze wel helemaal niet mooi .
pada: wat fijn dat het beter gaat! gelukkig maar, Hoop dat dochter ook snel weer helemaal opknapt.

Blog: hoera!!

alles.. hier ook geen financiele crisis qua voorbehoedsmiddel ben ik bang ben echt nog veel te blij als ik mijn bed zie en dan alleen om mijn ogen dicht te doen.zal misschien ooit wel weer goed komen toch?

Jojon: geweldige foto's! mooi is dat he, als e zo leuk samen kunnen spelen? vanmorgen zat hummel bij jongste zoon op schoot en de twee grote jongens hingen er ook boven. Heerlijk om te zien om lief ze allemaal voor hun kleine zusje zijn!

verder lekkere dag gehad. Zus op bezoek, was erg gezellig met haasr en haar dochtertje. had nog borrel, maar ben niet meer gegaan. we hebben lekker gekookt en de kids in bad gestopt. nichtje lekker nog even hier geslapen en wij ng even thee geleut en ijs gegeten.

hummel zojuist een fles van 210/7 leeggedronken, helemaal tot op e laatste druppel! geweldig als je bedenkt dat ze een paar weken geleden nog maar af en toe de 150o ml haalde. (maria: is dat misschien een geruststelling?)

meis: veel plezier dit weekend! (en niet teveel aan de kindjes denken!)

morgenochtend even doorwerken, iedereen klaar en de tassen voor bivak en logeren klaarzetten, dan zwemles en oudste wegbrengen, middelste naar opa en oma... en dan lekker naar huis en rustig avondje doen met twee kindjes.

en nu lekker naar bed! tot morgen (ergens tussen de bedrijven door!)
quote:MissBR schreef op 20 november 2009 @ 22:14:

ben echt nog veel te blij als ik mijn bed zie en dan alleen om mijn ogen dicht te doen.
Jeujjj Blog!!! Wat fijn!

Mijn radioavontuur is alweer even geleden. Ik zal het wel even op Hyves zetten.
Blog:

Jojon: schattig die foto's!

dochterlief is hier meer van het pesten... Mannetje stopt nu vaak zijn hele hand bijna in zijn mond. Dochter haalt hem er dan uit, en herhaalt dit 5 keer. Wauw, schreeuwen dat ie dan kan! Geweldig.. echt heel boos op zijn manier!

Voor alle dames met zieke kindjes, een dikke knuffel!

Ben gisteravond naar van Velsen geweest in luxor in Arnhem.

Was leuk, maar na thuiskomst nog zitten praten met oppas en ben nu ietswat brak.. Zometeen naar verjaardag en wellicht later in het weekend nog even bijlezen!
zo, even doorgewerkt, maar nu heb ik bijna alles klaar staan voor alle logeeravonturen zo. volgende uitdaging is met 4 kinderen naar de zwemles, maar ook dat zal wel gaan. daarna de oudste twee afleveren bij bivak en opa en oma en daarna wellicht nog even tijd om de sint0cadeautjes te gaan kopen...

iedereen fijne zaterdag gewenst, kom vanavond nog wel weer even langs! (niet teveel schrijven he?)'

enne Wyfke: je lacht me toch niet uit he??
jeetje wat een boel geschreven, ben nog aan t bijlezen!

Voor de mensen met interesse in het mirena spiraal, ik heb er 1 in de aanbieding. Nee dat is geen grapje haha

Heb een aantal weken geleden een afspraak bij de gyn gehad om m te laten plaatsen maar dat was geen succes. Het deed ontzettend veel pijn. Was niet ongesteld maar dat moest na een bevalling wel kunnen. Nou niet dus. Heb gehuild van de pijn tijdens het 'zoeken' naar de baarmoedermond die potdicht bleek te zitten. Uiteindelijk is ie dus niet geplaatst. Wel kwamen er dikke stolsels los (die had ik niet eens na de bevalling). Anyway hij zit nog ongeopend in de verpakking. Dat ding kost 140 euro (eigen risico dus heb m zelf betaald) maar ik durf niet nog een keer te gaan om m te laten plaatsen. Terugbrengen naar de apotheek kan niet, heb daarvoor gebeld. Dus als iemand m serieus wil, kan ie m voor een zacht prijsje krijgen...
Brrrr Stokje, ik hoefde al niet zo'n ding maar nu helemaal niet meer! Aan mijn lijf geen polonaise meer. Ze hebben hun werk twee keer goed gedaan daarbinnen dus ik laat ze met rust Gelukkig vindt vriendlief condooms ook meer dan prima dus daar houden wij het weer bij!

MissBR: nee ik lach je niet uit, maar ik zat hier wel even te gieren om je omschrijving....ben jij er met manlief toevallig wel eens een nachtje (of langer) tussenuit geweest sinds jullie kids hebben? Misschien is dat goed voor de romantiek???

Jojon: bedankt voor je lieve aanbod. Ik wil zoiets ook eens gaan proberen. Lijkt me dat je ontzettend trots bent als je zelf zoiets gemaakt hebt! Ik ga het gewoon eens proberen!

Had de foto's van je geweldige kinderen even bekeken ha ha ha. Maar later bedacht ik me dat ik het eigenlijk ook wel een beetje sneu voor je dochter vind dat ze zelf zo vaak onderzocht is dat ze dat nu op haar broertje toepast. Verder vind ik het erg geniaal dat ze al liedjes zingt en zo goed praat! Wat dat betreft is ze wel ietsje voor op mijn dochter!

Onze baby houdt vandaag een uitslaapdagje geloof ik. Ze heeft om 8.15 bij me gedronken en ligt nu te maffen. Het grappige is dat de oudste haar zo mist nu en steeds vraagt naar "baby".

Is het bij jullie ook zulk sh*tweer? Het is hier één en al mist Ik ga maar even een lekkere warme douche nemen!
Stokje, bah zeg van die spiraal. Ik ben er eigenlijk nog niet heel erg mee bezig met die voorbehoedsmiddelen voor de langere termijn. Hier ook geen crisis vanwege gebruik condooms. Is natuurlijk ook al heel lang geleden dat ik uberhaupt voorbehoedsmiddelen heb gebruikt (jaartje of 4).

Jojon, zulke schilderijtjes zelf maken is wel erg stoer. Iets om trots op te zijn.

MissBR, hier is 150 ml al eerder uitzondering dan regel. Vanochtend 170 ml, echt het record van de afgelopen weken. Gisteren wel in 1,5 tijd er 200 ml in gekregen.

Wyfke, hier is het best mooi weer, zonnetje erbij.

Vanmiddag met vriendinnetjes afgesproken in de stad. Thee leuten, hapje eten en misschien nog de kroeg in. Gezellig!

Fijn weekend allemaal. Ben morgen ook hele dag op pad, dus hier waarschijnlijk niet meer te vinden.
Zo, de uitwerking van de vaccinaties was deze keer wat anders. In plaats van heellang slapen, heeft zoon de hele dag gemopperd en gehuild. Echt hartverscheurend ook, zo zielig. Alleen maar tegen ons aan willen hangen. Gelukkig was het de dag erna al weer een stuk beter en inmiddels is hij weer zijn oude zelf.

Vandaag (lekker laat!) trouwens onze oproepen voor de MG prik ontvangen.

Hee, een nieuwe!!! ;) Welkom Wickivi.

Ring, hoe is het met je opoe?

Jojon, oei, zo zie je maar dat een ongelukje in een klein hoekje zit he? Gelukkig valt het mee.

Wat lief dat doktertje spelen.Ik heb de foto's ook gezien, leuk!

Pada, hoe is het nu?

Over anticonceptie, ik zoek ook nog iets handigs, dat wel samen kan met de bv. Dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Stokje, dat klinkt in elk geval niet fijn....

Pippa, leuk dat junior de babymassage fijn vindt.

Over de voeding, ik heb geen idee hoeveel ml zoon drinkt. Hij wil zo af en toe wel een flesje, maar alleen als het hem zint en alleen van mij. Tja, dan vind ik het zo'n gedoe om te kolven. Als ik het dan toch zelf moet geven of zelfs weg moet gooien omdat meneer het niet blieft. Dus het kolven staat een beetje op een laag pitje... Sinds een paar dagen heeft hij 's ochtend genoeg aan 1 kant en kolf ik de andere kant. Dan kolf ik gemiddeld 100 cc denk ik. Ik wil deze week even kijken of hij diepvriesmelk uberhaupt lust, want dat zou helemaal zonde zijn he?

Is het met bv trouwens niet zo dat het aantal ml niet zoveel zegt, want dat het de ene keer anders van samenstelling is dan de andere keer?

Blog, ik ben benieuwd! Ga zo hyves even lezen, maar alvast proficiat met het goede nieuws.

Sas, leuk Van Velsen.

Maria, geniet van je weekend!

Hier is het heerlijk weer, ik ga me maar eens klaarmaken om naar buiten te gaan. Zoon is bijna klaar met drinken. Ik typ goed met 1 hand he?
Hoe is het in huize-Padababa vandaag? Gaat het alweer wat beter in de ziekenboeg?

Ach Nerwen, wat sneu van je zoontje dat hij zo last van de vaccinatie heeft gehad. Wat kan je dan weinig doen he, behalve hem maar vasthouden en troosten. Fijn dat het nu weer beter gaat!

De vorige keer had je trouwens een foto van je zoontje geplaatst op hyves en toen vond ik dat hij er helemaal niet zo super groot uit zag. Gek he. Wat zei het cons. buro over zijn gewicht? Niet dat je er echt iets mee kan natuurlijk, want je geeft gewoon bv en dan zou het zichzelf moeten regelen. In de maxi cosi kan hij echt nog wel een hele tijd hoor. Het is niet erg als hij met z'n beetjes opgetrokken moet zitten. Hij moet/mag pas in een grotere autostoel als zijn hoofdje bijna over de rand van de m.c. heenkomt. Tot die tijd is de m.c. echt de veiligste oplossing heb ik begrepen. En over de kinderwagen, afgelopen voorjaar in Denemarken zagen wij dat de meeste ouders kun kinderen veel langer in de kinderwagen lieten liggen dan wij hier in NL. Daar zetten ze gewoon een kussen in de rug als het kind er in de lengte niet meer inpast, en dan zit/ligt het kind tegen de achterkant aan. Misschien een idee voor jou binkie? (een vriendin van mij hier in NL deed dat trouwens ook bij haar zoontje, ventje was zó nieuwsgierig dat hij al snel niet meer wilde liggen in de wagen. toen met een kussen en halfzittend de tijd overbrugd voordat hij fantsoenlijk in de wandelwagen pastte).

Goed dat hij nu soms wel een flesje wil drinken, het begin is er in ieder geval.

Hier drinkt meneertje uit de fles meestal ook maar matig hoor. Hoeveelheden van meer dan 150 cc zijn hier echt een grote uitzondering. Meestal drinkt hij op de creche momenteel tussen de 80 en 120 cc per keer. Ach hij tankt vast wel weer bij 's avonds als hij honger heeft.

MissBR, ik moest net zoals Wyfke wel lachen om je zin over je bed en dan te bedenken dat je wél vier kinderen hebt. Die zijn vast niet door de ooievaar gebracht toch? Maar ik herken het wel hoor. Helaas, want de behoeftes verschillen nogal hier en het is voor ons allebei moeilijk om daar consessies in te doen en een middenweg te vinden. Mijn lijf voelt nog een beetje als 'broedkamer' en 'voedingsfabriek' ipv als iets waar je lol mee kan beleven en dat wordt versterkt door dat stomme bekken van mij en die niet-zo-sexy-tape. Vrijen betekent hier een afweging maken, want de dag daarna extra pijn. Niet zo'n leuke keuze om te maken, voelt beetje oneerlijk soms maar ja het is niet anders.

Stokje wat een verhaal joh van dat spiraaltje. Hmmm klinkt niet echt aantrekkelijk, en dat terwijl bijv. Chica er zo positief over is. Nog maar even over denken....

Ik realiseer me ook wel dat het luxe is, dat je de keuze hebt én dat je het nodig hebt. Idd zoals Maria al zegt, kan me voorstellen dat jullie al lang blij zijn als er ooit een tweede komt zonder teveel medische molen. Hetzelfde geldt voor CD en Blog en nog wel meer. Moet voor jullie best wel confronterend zijn misschien!

CD en Ring, ik vroeg me eigenlijk af hoe het nu met jullie gaat, jullie hadden allebei nog wel wat klachten 'down under' na de bevalling. Gaat dat nu al wel beter? Hope so!

Chica ik had je gisteren helemaal niet gefeliciteerd met je vriendinnetje en haar zoontje! Wat is Indo dan opeens ver weg he? Staat een bezoekje aan haar wel op jullie programma komende zomer?

MissBR het is wel lekker bivakweer voor je boys!

Sas: hier wordt ook wel gepest hoor! Dochterlief kan een echt trutje zijn met speeltjes afpakken van zoonlief en z'n sokken uittrekken en onder z'n voeten kietelen. Pestkopje!

Hoe gaat het nu met je zoontje zijn reflux? Heeft het bijvoeden een positief effect? Hoop het echt voor hem, zo sneu!!! Is er bekend hoe lang hij die medicatie moet gebruiken etc? En vindt hij de fruithapjes wel lekker?

Hier vindt meneertje het fruit wel prima, hij zit er echt van te smullen. Gelukkig is zijn keeltje wel weer een stuk beter, maar omdat hij nu erg veel hoest klinkt het toch weer hees soms. Maar goed, hij is nu gewend aan de fruithapjes dus ik ga er wel mee door nu. Ben begonnen met gepureerde peer (alles 5 dagen uittesten), toen combi van peer en banaan, en nu krijgt hij banaan met appel. Die laatste combi is toch wel favoriet bij hem. Hij eet het goed, zonder problemen hapt 'ie zo 1/3 banaan en 1/2 appel op! Ik maak meestal voor twee dagen tegelijk klaar, blijft wel goed een dag of twee in de koelkast. Vorige week waren we een dagje weg en had ik een olvaritpotje meegenomen, maar dat vond hij toch duidelijk minder lekker. Grappig dat hij dat verschil meteen merktte!

Vanmorgen lekker uitgeslapen, de kids werden pas om 9u wakker allebei dus wij ook. (zoonlief heeft wel om 4u een paar slokjes gedronken). Met z'n viertjes naar het zwembad geweest, heerlijk! En de kinderen slapen daarna altijd zo goed

Schoenzetten was leuk geweest, dochter kwam beneden en zag het meteen! (bij gebrek aan openhaard zetten wij de schoen maar onder de brievenbus :-) ) haha en ze pakte allevier de kadootjes uit, grapjas.
Grrr, ik heb weer even gepost in ons "zeur- en zeiktopic". Wat dat betreft beetje jaloers op Maria die op dit moment heerlijk met haar vriendinnen in de stad zit! Leuk zeg!

Gelukkig is het hier inmiddels lekker weer, het zonnetje is doorgebroken, heel fijn.

Jojon: wat rot dat je zo'n last van je bekken hebt. Ik vind de afweging die jij moet maken tussen de lakens verre van oneerlijk! Ik hoop wel dat je ooit van die klachten af komt want dit duurt al heel lang zo!

Had je hier al verteld hoe het je is bevallen op je werk of heb ik daar even overheen gelezen?
Pffffffff Stokje wat een verhaal... Nou die hoef ik dus ook niet.

Ik herken mij heel erg in het verhaal van Jojon (behalve de bekenklachten..gelukkig) Voel mij ook een sexloze melkfabriek.

Terwijl ik in het begin dacht: oh dat komt zo weer goed. Hebben de dames die bv geven er allemaal meer last van?

Maria, wat heerlijk een middagje/avondje stappen! Wyfke ik had je verhaal ook gelezen vond de optie van Jojon wel een goede.

Ach Nerwen, arm jong die zoon van jou. Blij dat hij weer wat is opgeknapt.

Over voeding, kinderen hebben soms meer honger dan de andere keer en klopt ook wel wat je zegt over de samenstelling volgens mij.

Jasper is de laatste tijd een beetje irritant aan de borst. Drinkt heel onrustig en dan maakt hij heel veel geluiden, zoals oi oi oi....weet niet wat het precies is. Hij krijgt natuurlijk nu ook vaker de fles met kv. Misschien dat het daar wat mee te maken heeft.

Hij krijgt wel genoeg volgens mij en spuugt wel veel vind ik.

Daarna is hij toch altijd tevreden na een paar flinke boeren. Soms is er ook niks aan de hand en ligt hij wel rustig te drinken.

Verder 2 mijlpalen: Jasper begint hardop te lachen en dat is zo leuk!!! En ik pas weer in mijn oude spijkerbroek.

O ja Jojon, even mijn complimenten over dat je alles van iedereen altijd zo goed onthoudt .
Ik besef mij opeens dat jullie al die mijlpalen die ik ga meemaken met Jasper natuurlijk al lang en breed hebben meegemaakt.....
Leuk een schaterende Jasper! En super dat je weer in je oude spijkerbroek past. En het blijft net zo leuk, ook al hebben onze kindjes sommige mijlpalen al gehad.

Ik herken het gevoel van sexloze melkfabriek niet echt, geen moeite om de melkfabriek ook af en toe voor wat anders te gebruiken

Nerwen: wat sneu dat zoon last had van de prikjes,is het nu weer beter? Ik had van de week over je CB verhaal heen gelezen, maar wat een reus zeg die vent van jullie! Ik kan me ook niet voorstellen dat hij zo veel weegt als ik die foto van hem bekijk, ik verwacht dan echt een boedha-figuur maar hij is gewoon mooi in proprtie.

Wat een verhaal stokje van die mirena. Gyn gaf mij die optie ook, maar ik ben er toch wat huiverig voor en dat wordt hier niet beter van.Brrr.

Maria: veel plezier (al lees je dat niet meer van te voren) en 500 ml is inderdaad wel weing, maar hij doet het verder wel goed toch? Hoeveel voedingen krijgt hij nu dan per dag?
En dan nog even de update van de ziekenboeg: Zoon gaat steeds beter, geen koorts mee, wel hoesten maar dat zal nog wel even duren denk ik voordat dat voorbij is.

Dochter heeft nog wellkoorts maar tussen de 38 en 38,5 dus iets lager als gisteren. Hoesten blijft hetzelfde en ze is ook gewoon niet helemaal happy, maar het wordt in elk eval niet erger
Goed nieuws Pada, nu alleen je kleine meisje nog helemaal beter worden. Maar fijn dat het niet erger wordt
eh even wat me bijgebleven is van alles wat geschreven is.

Padaba erg goed om te horen dat het beter gaat met je kindjes.

Ik zal zo nog even kijken naar mijn webmail en anders mail ik je.

Maria en Lisa hopelijk gaat het ook al beter met jullie kindjes.

Hier is het ook een beetje zorgelijk. Heel slecht drinken (normaal drinkt ze zeker 4 a 5 flessen van 200 ml en vandaag heeft ze met veel moeite ongeveer 350 ml binnengekregen), veel slapen en vanmiddag overgeven (echt met geluid) en huilen. Ze heeft geen koorts ik weet even niet zo goed wat het probleem is. Even afwachten hoe het verder gaat.

Wat betreft bijvoeden ben ik er nog niet helemaal uit. Omdat ze best veel drinkt vraag ik me af of het misschien een goed idee is om toch wat bij te voeden. Aan de andere kant is het misschien beter om te wachten tot 6 maanden. Nou ja als ik blijf twijfelen gaat het zeker tot 6 maanden duren, we zien het wel.

Ook hier alleen condooms momenteel (en hier wordt Durex ook niet echt rijk van). Ik heb eigenlijk geen zin om de pil weer te gaan gebruiken en spiraal lijkt me ook niet geweldig. Helemaal als ik het verhaal van Stokje lees brr.

Wij hebben ook de oproep voor MG vaccinatie binnen en moeten volgende week vrijdagmiddag. Gelukkig pas om 15.45 dus hoeven we alleen een uurtje eerder vrij te nemen.

Nerwen toch vervelend zo'n reactie op de prikjes gelukkig gaat het vaak na een dag weer beter.

Jojon goed idee van de wandelwagen en van de schilderijen. Mooie verhalen over je dochter en zoon. Ik ben trouwens ook erg onhandig met trappen dus ben ook altijd bang dat ik samen met dochter onderuit ga.

Ah mini is wakker ik zal even een flesje maken (kijken hoeveel ze wil drinken).
Hier prima dagje gehad. Niet al te veel bijzonders, maar zoontje was erg gezellig en kletst de oren van je kop, zo gezellig!! Alleen doodsbang voor zwarte pieten, man ging even met hem naar de stad om ergens te kijken maar hij begon helemaal te bibberen. Arme schat!

Wij gaan vanavodn maar eens een hapje rijstebloem in de fles doen kijken of we dan een langere nacht maken.

Pada, fijn te horen dat er progressie is,

Watever, heerlijk he zo'n volle lach! Ik geniet er elke dag van!
Pada kwam speciaal voor jou online om te kijken hoe het ging. Gelukkig een stijgende lijn, mooi zo!

Wyfke: nog op stap vanavond? Maak er hoe dan ook wat gezelligs van he?

Watever: twee leuke mijlpalen! En het blijft bijzonder hoor, vraag maar aan MissBR! Ik kan nog steeds tranen in mijn ogen krijgen (van geluk dan he) van mooie momenten die we meemaken met die kids van ons. Zo klopt dochterlief telkens op mijn rug als ik moet hoesten, die lieve schat.

Verder een hele gezellige avond gehad, met z'n vieren Weet niet wat de kids hadden, maar we brachten ze gewoon om 19u naar bed maar ze trapten er allebei niet in. Zodoende zaten we na tig keer naar boven op en neer lopen met twee kids op de bank. Was wel knus eigenlijk, fleeceplaidje erbij, lekker knuffelen samen. En dochter genoot van het speciale, hebben het maar leuk gemaakt met priklimonade, chipjes en toastjes brie (oei als ik dit teruglees ben ik toch wel een beetje een ontaarde moeder....) Om half tien hebben we ze terug erin gegooid en nu is het stil gelukkig. Morgen uitslapen denk ik!!
heerlijk toch Jojon, zulke speciale avondjes met niet moeie gezellige kindjes! Ik was vannacht laat in bed, en dochterlief werd wakker toen ik erin ging. Kwam ze lekker bij ons liggen klaarwakker natuurlijk en heerlijk kletsen! Overdag is ze heel druk en rent ze na 2 woorden alweer weg om iets anders te doen, maar nu blijft ze dan zo heerlijk naast je liggen kletsen..!

Hier gaan de fruithapjes prima! laatst probeerde ik peer met stukjes, maar daar trapte hij niet in, spuugde het net zo hard weer uit. Goed, dan de staafmixer er maar weer even doorheen.

Hij heeft nog steeds zijn medicijnen, maar als we hem nu vast wennen aan vast voedsel, mogen we in januari beginnen met het afbouwen ervan. Je hoort nog best vaak weer melk omhoog komen, erg sneu maar behalve dat weinig last, dus de medicijnen doen hun werk goed. Nu afwachten natuurlijk wat er gebeurt als we zonder verder gaan!

Pada: fijn dat er vooruitgang zit! Heerlijk nog rustig aan doen het weekend..

Rijstebloem, bij ons helpt het! Hij slaapt inene van 20.00 tot 07.00 uur!

Wickivi welkom!

Watever: die mijlpalen blijven super hoor! Eigenlijk zit je er een beetje op te wachten altijd hé? Hier was het bij dochter en nu ook zo dat ze eerst een paar dagen strontvervelend zijn en dat ze dan ineens weer iets nieuws kunnen. Dus zit eigenlijk dan gewoon maar beetje te wachten!

En dat lachen blijft heerlijk idd..

Nou, ben avondje alleen thuis. Ga zo lekker slapen!
Pada klinkt in ieder geval weer wat beter dan een paar dagen geleden...

Jojon, moet een keertje kunnen toch? Klinkt in ieder geval erg gezellig! En crea bea met de schilderijtjes lees ik. Leuk, maar denk dat ik me er nog niet toe zou kunnen zetten, alhoewel snoet z'n kamer wel nog wat schilderijtjes kan gebruiken... O en hoe ziet jouw dagschema er nu uit met de hapjes erbij? Ben ik wel benieuwd naar!

Maria, wast gezellig in de stad?

Wyfke jammer dat de plannen niet door konden gaan. Maar toch nog een gezellige avond gehad?

MissyMB heb vandaag bij de boodschappen alvast rijstebloem meegenomen. Nu nog een papspeen aanschaffen en dan wil ik toch over een week of 2 ook gaan beginnen. Bij het cb vonden ze het prima. Wil dan rond de kerst een eerste fruithapje gaan aanbieden. Ga jij alleen 's avonds pap geven of ook 's ochtends? En hoe laat geef je dan de laatste fles?

Wicki welkom! Ben er ook nog niet zo lang bij maar dat had je vast al gelezen! Raar dan ineens he dat je actief gaat meeschrijven, net of je een soort inbreekt. Maar t went snel (alhoewel het soms zo rap gaat dat je niet meer weet wie nou wat ook al weer schreef..)

Nerwen zielig zijn ze dan he? Gelukkig gaat t nu weer beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven