**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Hier nog geen oproep. Wordt gezegd dat hij vandaag nog kan komen, zo niet dan weer bellen. Wij gaan dus ook voor het wel enten. Voor mij hoeft het niet zo,maar wil geen risico met de kleine lopen.

De pil is ook geregeld. Wil echt geen zwangerschap meer.

Nick heeft weer nieuwe tijden bedacht. 2300u en dan om 04.30 weer (grrrrr) daarna slapen tot 09.00u. Het draakje (maar wel lief).

Linda wat lijkt me dat ook leuk, zwemmen met zo'n kleine. Niet mopperen en dan vannacht ook nog doorgeslapen..wat zul jij je lekker voelen. Ik scrap al een tijdje en vind het zo heerlijk om te doen. Ga inderdaad een fotoalbum van Nick scrappen. Is zo anders dan een "standaard"album. Zal wel eens een voorbeeld op mijn hyves zetten.

Wat fijn dat je zo geniet Shosiva. Lekker blijven doen hoor.

Choca ik denk dat binnen rennen niet hetzelfde is als buiten. Maar het is tenslotte wel een begin. Kun je donderdag als je man terug is alsnog naar buiten.

Nou Sax dat wordt nog wat vandaag met buiten rennen. Wat een weer zeg! Maar ga zorgen dat me dat niet tegenhoudt.

Haha Lies hier ook een flubberbuik, maar wat een uitspraak! een muffin, lag hier helemaal in een deuk toen ik het las.

Visje au! een gebroken teen. Dan heb je je teen wel heul hard gestoten zeg. Fijn dat je weer terug bent en dat Silje het in het vliegtuig zo goed heeft gedaan. Ben je nog met haar bij de ha geweest?

Hoe is het met je dochtertje mama Sax? en goed kunnen praten samen?

Iedereen die een weekend/weekje weg is geweest het naar hun zin gehad?

Hier roepen de huishoudelijke taken. Ga me dus maar eens nuttig maken.

x
Linda, succes met inenten. Ik weet nog dat ik het de 1e keer ook zo erg vond en saxzoon die sliep gewoon door, hahaha. Het wordt pas vervelend als ze het beseffen wat er gaat gebeuren.

Wij hebben net de 1e Mexicaanse griepprik gehaald. Zoon was echt een bikkel!

Lynx, ik vind hardlopen in de regen niet erg, dus ik ga het er vanavond gewoon weer op wagen.

Net een mail terug van de accountant: ik kan de bakfiets aftrekken van de belasting, omdat ik het als woon-werkverkeer ga gebruiken. Lachen! Misschien ook maar een reclamesticker opplakken Ik denk dat de motor van mijn man maar moet wijken uit de garage! Nee, ik denk dat we hem wel kwijt kunnen als we de garage eens opruimen.
brrr wat een weer....vanmorgen was het nog droog....

alles goed bij het cb...We konden nog naar een kinderfysiotherapeut voor zijn voorkeurshouding. dus ik ga even googlen. mama vond de prikjes naar om te zien....thijs vond het ook niet prettig...heb hem nu lekker in bed gelegd...hopen dat hij nog even kan slapen.

kan ik voor papa en mama nog een weekendje weg boeken...

lynx:? ik ben wel benieuwd naar hoe het er dan uitziet!

het zijn de tijden die thijs eigenlijk ook heeft....behalve vandaag dan.

sax: dat is een mooie meevaller zeg!!

x
Linda, ik zou zeker naar een fysio gaan. Met onze oudste zijn we naar de osteopaat geweest en naar de kinderfysio (althans laatstgenoemde kwam aan huis, heel luxe). Je krijgt dan oefeningen die je met hem moet doen. Wij moesten hem bijv. heel erg stimuleren om over een bepaalde kant om te rollen. Met als gevolg dat hij heel snel zelf op zijn buik kon rollen, waardoor de druk van zijn achterhoofd af was zodat het niet nog platter kon worden. Duurde alleen even voor hij ook terug kon rollen. Oftewel: iedere keer schreeuwen omdat hij niet terug kon rollen en als we hem dan terug rolden werd hij weer nijdig omdat hij op zijn buik wou liggen. Hilarisch!

Heb je de smaak te pakken gekregen qua weekendjes weg?
Hoihoi,

ook hier de prik gehaald. het was super geregeld. we moesten naar het mediapark. een grote studio en geen wachttijd.. we waren met zn drietjes en waren binnen 5 min weer buiten. Er was een filmploeg. Ze wilde een opname maken van de prik bij Carlijn. was van 1vandaag.. dus iedereen kijken.. het armpje met waterpokken is van dochterlief. hahahaha. ze was een bikkel. ze ging alleen heeeeel even huilen toen de naald eruit ging maar verder super! Ze is zooo zielig. ze heeft super veel waterpokken en ze zitten overal. vooral bij haar edele delen. gisteravond tot 11 uur met haar in de weer geweest. toen toch maar een zetpilletje gegeven en toen heeft ze geslapen tot kwart voor 9. ze is wel ziek maar had geen koorts dus de prik mocht gewoon..

ons weekend was heerlijk. al was ik vaak met gedachtes bij mn meisje. gelukkig vertelde oma telkens dat het allemaal goed ging.

We hebben heerlijk geshopt( ik heb hardloopschoenen gekocht, dus nu nog even mn ipod vinden en ik kan starten..) en we zijn naar ijssculpturenfestival geweest.. het was er -14 binnen...

het hotel was heerlijk. lekker ontbeten en gerelaxt. kortom uitgerust en goed gepraat. hopelijk wordt het weer gezelliger hier!!

morgen moet ik weer aant werk! ppf... zie er best tegenop hoor. zon lange dag. maar ook wel weer lekker denk ik.

we zullen zien hoe het bevalt.

helaas kan Lijn niet naar het kdv dus hebben we wo meteen een probleem met oppas.. grrr.. dat geregel heb ik helemaal niet gemist in mn verlof..

Sax: gaaf, een bakfiets. ik zou hem ook wel willen maar bij ons kan ie echt niet kwijt.. toen toch maar gekozen voor een mama-fiets, want ik houd wel erg van fietsen. en lijkt me heerlijk als ze allebei mee kunnen straks..

Linda: klinkt lekker je weekendje: en thijs doorgeslapen. dat vraagt om herhaling

haha, die muffin is erg goed bedacht... zo voel ik me ook..

Ik ben trouwens vandaag ook ongesteld geworden. ik stroom echt leeg (sorry voor details) .. bah, ..
MamaSax wij moeten morgen naar het Mediapark erg fijn om te horen dat er geen wachttijd was.Hoe was t met parkeren?

Later meer. Typen met zoon op de arm gaat niet zo soepel
nou meteen een afspraak gemaakt bij de fysio...we kunnen morgen al terecht...erg fijn....

heb niet het idee dat Thijs last heeft van de inenting...nou wij zo nog....brrr...

saxmania: het wordt een paar dagen Landraaf of omgeving...we willen een dag skien...ipv de wintersport van dit jaar...volgend jaar zoeken we een oppas....

mamasax: ik hoop dat jullie weekendje jullie goed heeft gedaan....

succes morgen!

x
Hey dames!

Even snel, want bizar drukke dag met sollicitatiegesprek ( die goed ging trouwens. Ik ga maandag proefdraaien). Later vertel ik meer.

Ik wilde alleen even zeggen dat ik de foto's van de fotoshoot vandaag heb opgehaald. Zijn leuk geworden vind ik. Een paar ervan staan op mijn Hyves. Heb niet alle foto's erop gezet, omdat ik als kerstcadeau een album wil geven aan mijn familie. Niet leuk als ze al alle foto's gezien hebben.

Nou ik ga snel de kleine eten geven. later lees ik even wat er vandaag geschreven is en reageer ik even op jullie.

Groetjes!
kwimmie: hihi, woon je ook in het Gooi?? het was alleen sochtends rond 9 uur druk geweest, omdat veel mensen voor het werk gingen ( ook mensen die dus eigenlijk op een andere tijd moesten maar wij waren ook veel te vroeg en ze kijken helemaal niet naar de tijd). Wij waren afgezet omdat we dachten dat het een chaos zou zijn met autos maar mn buurvrouw zei dat er ook zat ruimte was te parkeren! ideaal geregeld dus. succes morgen!!

(*even knuffelen met mn mannetje, hij krijgt zo zn flesje*)
Hoi lieve meiden,

We zijn weer terug van een heerlijk weekendje weg. Echt genieten en wat ben ik trots op onze kanjer, hij heeft zich voorbeeldig gedragen.Wauw zo super en ik ben nog gekker op het dochtertje van onze vrienden. Ze was zo lief met Finn en haar mama super trots natuurlijk omdat ze in februari een broertje krijgt. 's Nachts om 4u hoorden we opeens appelsap en papaaaaa wakker we hebben het uitgegierd samen, het was niet eens irritant. Het was voor herhaling vatbaar . Finn vond zwemmen alleen nog niet zo leuk, hij trok een heel zielig lipje.

Linda ben stiekem een klein beetje jaloers dat bij jullie het zwemmen zo leuk was, maar wie weet dat het de volgende keer wel goed gaat. Hoe was het park daar? Ik moet namelijk voor mijn ouders een weekendje weg regelen omdat ze 35 jaar getrouwd zijn.

Nu een klein probleempje. Onze jongeman is bijna uit zijn wandelwagen bak gegroeid. Nu hebben we wel de volgende fase van de wagen al, maar die is natuurlijk nog veel te groot voor m. Hij is ook nog zo jong en ik heb dus geen idee wat we ermee moeten. Hebben jullie ideeen?
Thanks MamaSax . Ja wij wonen in Hilversum en moeten morgen van half 12 tot 12. Maar dan gaan we stiekem iets eerder, dan kunnen we nog naar het weeguurtje van 12 tot half 1.

Sterkte morgen met je eerste werkdag.
Kwimmie, welke wagen heb je? Kan die helemaal plat? Dan zou je het namelijk kunnen combineren met een lodger bunker.

Les 2: check! Viel me wel iets zwaarder door spierpijn in mijn billen

Voor diegenen die denken dat ze geen last krijgen van de prik: na een uurtje of 7 begint dat pas. Niet heul vervelend hoor, maar stijf en blauw plekgevoel. Zoon liep ook heel verbaasd met zijn armpje te zwaaien (tot halverwege, want hoger deed pijn) en man en ik voelen het ook allebei. Maar ach, als het daarbij blijft.

Ben benieuwd Visje, wat je voor werk gaat doen.

Zitten nu toch te twijfelen tussen een bakfiets en een fietskar (dan zo'n goede met een kooiconstructie zeg maar). Ik vind een bakfiets leuker en je hebt zicht op je kids, maar een fietskar is wel veel handiger. Hmmmm, iemand ervaring met zo'n fietskar misschien?
visje; super zeg dat het gesprek goed ging. Waar heb je voor gesolliciteerd? (heb ik dat gemist?)

Ik ga zo even kijken op je hyves...

kwimmie: fijn dat het een geslaagd weekend was....heb je wel in warm water gezwommen met Finn?

Van het park verder hebben we niet zo veel gezien. Maar het zwembad was super! Er is een mooi plaza met snackbar, restaurants, winkeltje. Ik wil er volgend jaar nog wel een keer heen.

heb de eerste mex prik gehad...was erg rustig...binnen 2 minuten stonden we weer buiten....

x
Wij hebben een quinny, volgens mij kan het niet helemaal plat. Had al bedacht om er of de maxi cosi verkleiner of idd een lodger oid in te doen.

Het water was idd waarschijnlijk iets te koud en dat voor een echt babybadje jammer. Ga het zeker in overweging nemen voor mijn paps en mams.

Wij gaan morgen stiekem iets eerder voor de prik, want dan kunnen we het weeguurtje misschien nog halen. Ben namelijk super benieuwd en aangezien ik geen idee heb wanneer we weer naar het CB mogen (we krijgen hierover nog een brief, ze zaten namelijk vol, best gek vond ik) wil ik hier toch graag even heen.
Hey allemaal,

Even heel kort, want net terug van een heerlijk weekje. Echt zooooooooooo genoten in de bossen. Lekker naar de dierentuin geweest, paleis 't Loo, Deventer en heul heul veel wandelen. Sander lekker in de doek en Wessel veel lopen (want we hadden de buggy wel mee maar vergaten deze steeds in de auto te leggen als we ergens heen gingen haha. En voor Sander nog een reserve doek kopen. Heb mijn didymos verkocht. Had een Girasol en die bevalt zooooo goed en de didymos is toch niet helemaal mijn smaak en dus gaan we nog een andere uitzoeken. Ga morgen naar Slingomama in Diemen omdat ik tussen drie doeken twijfel pffffffffff

Veel met de oudste gezwommen en gisteren dan ook Sander mee en die vond het heerlijk. Oudste is echt een wilde in het water, bandjes om en het liefst niet vasthouden haha.

Heb wel veel gelezen, maar weet niet alles meer hoor.

Donderdag gaan wij de prik halen, dus ben heel erg benieuwd.

Sax vroeg jij nu naar de aarbeienvlek? Wessel had er bij geboorte eentje achter zijn oor en na 1.5 jaar was deze vanzelf verdwenen. Je moet er niets aan doen, gewoon laten gaan. Mocht het gaan groeien dan wel even naar de dokter ermee.

En wat een sportievelingen hier zeg. Ik wandel wel veel en probeer straks ook weer te fietsen (is nog lastig want Sander meenemen in de doek durf ik niet en zitten gaat het niet worden)

mm bakfiets, stoer, maar ben bang dat wij die niet kwijt kunnen. Maar ik zeg Sax hup reclame erop en gaan haha. Vrienden van ons hebben een fietskar en vinden het heel prettig, maar zijn hebben er een waar je een extra wiel onder kan zetten en dan kan je hem ook als "wandelwagen" gebruiken.

Choca: jij vroeg naar de Girasol. Ik ben er heeeeeeel enthousiast over. Mooie kleuren, zachte doek en zodra Sander erin zit slaapt hij. Krijg veel leuke reacties, veel blikken van mensen en heel soms een bizarre negatieve reactie. Zo begin Sander een keer te huilen van de honger en toen zei een mevrouw meteen, tja dat krijg je met zo'n doek dat vinden niet lekker, Nou ja,..............

Kwimmie: Wessel (de oudste) hebben we ook vrij snel in het andere deel van de wagen gedaan. Inderdaad zo plat mogelijk en dan een warme shelter gebruikt.

ben het verder even helemaal kwijt, maar vanaf nu weer actiever meelezen en schrijven.

Ga nu even verder opruimen en de wasfabriek te werk stellen
Wat een supermooie foto's Visje!!!! Ik vind vooral diegene mooi van jou op je rug en dan Silje die er overheen kijkt.
Dank je Sax. Er waren nog een heel aantal andere mooie bij, maar die komen later op mijn Hyves. Wij willen graag een fotoalbum maken en canvasdoeken als kerstcadeau's voor de opa's en oma's, ooms en tante's dus vandaar dat ik er nog maar een paar op mijn Hyves heb gezet. Anders is toch de verassing er af.

Ik ga waarschijnlijk aan de slag bij een BSO (buitenschoolse opvang en tussen de middagopvang) als pedagogisch medewerker. Het is een MBO functie, maar dat maakt me op zich niet uit. Het lijkt mij nog niet verstandig om nu aan de slag te gaan als pedagoog. Ik merk dat ik nu met al die hormonen geen zin heb in heftige zaken, waar je als pedagoog toch al snel mee te maken krijgt. Ik ga nu langzaamaan beginnen en kijk volgend jaar wel verder naar iets op mijn eigen niveau.

Wat vooral mooi is aan deze baan is dat het op loopafstand is van thuis en dat ik Silje mee kan nemen, die kan dan bij de aangrenzende kinderdagverblijf terecht. Echt ideaal!

Maandag ga ik proefdraaien om te kijken of ik het wat vind en als alles goed gaat begin ook rond 17 December. Eerder kon ik niet starten zeiden ze omdat ik nu nog officieel in mijn verlof zit. Zij konden mij pas aannemen als Silje drie maanden was. Vind ik prima hoor, kan ik nog even lekker de hele dag met haar knuffelen

Vandaag krijgt Sil haar eerste vaccinaties. Ben echt zo benieuwd. Hoop echt dat ze niet ziek wordt.

Morgen heeft ze een afspraak bij de huisarts voor de reflux. Hopelijk worden we nu wel serieus genomen.

Vrijdag gaan wij de mex griepprik halen. Alles goed gegaan bij diegene die 'm al gehaald hebben? Geen enge bijwerkingen, behalve stijve, beurse arm?

Nou ik ga maar eens een was draaien.

Fijne dag iedereen!
even snel. Kwimmie: als ik de twee kids tegelijk mee neem in mn eentje heb ik een dubbele buggy van koelstra. ik doe het zitje dan helemaal plat en leg Bas er in zn maxicosizak + verkleiner( dat kussentje eruit anders heb je een rare hobbel) in. extra dekentje erover en hij ligt heerlijk. dus denk dat je dat ook wel met de wandelwageninzet kan doen. Als hij maar nagenoeg plat kan.

Bieteltje: klinkt heerlijk, je vakantie. lekker gewandeld. super hoor.. enne, negatieve reacties krijg je altijd. ik kreeg laatst gezeur over de kap die over de wagen heen zzat. het zou de kidsverkouden maken want het was net een regenjas... ja duh.. het regende... zucht....

Visje: kan niet op je hyves maar je profielfoto is al super mooi! gaaf hoor! en bijzonder!

nou, ik ga naar het werk... ben beniuewd hoe het me gaat bevallen..... ik zal wel helemaal gesloopt zijn als ik thuis kom.
Visje: als jij je goed voelt in de functie is het belangrijkst. en ideaal dat silje mee kan...

een mega zere arm heb ik van de prik. maar verder niks ergs hoor...

succes vandaag met de vaccinatie van Silje!!
Visje, wil je ook een paar foto's op onze hyves plaatsen, dan kunnen we ze allemaal zien (als je wilt natuurlijk)

Fijn dat alle weekendjes weg zo goed zijn bevallen!

Ik heb gisteren ook een soll.gesprek gehad, maar ben zelf minder enthousiast dus vind het ook niet erg als ik niet door ben naar de volgende ronde. De klik was er gewoon niet. Heb sinds vorige week soll.plicht voor 2 keer per week. Gelukkig tellen open soll. ook en die heb ik nog genoeg liggen! Er komt tzt vast iets passends op m'n pad. Zolang kleine man nog niet doorslaapt, vind ik het thuiszitten nog niet zo erg....

De behandeling van de osteopaat begint z'n vruchten weer af te werpen. Luuk slaapt sinds gisteren van voeding naar voeding. Ik moet wel elk uur even z'n speentje terug stoppen, maar vorige week moest ik nog minstens 25 keer (!!!) terug voor z'n speen tussen 2 voedingen. Nu maar 'n stuk of 5 keer dus het wordt minder.... Nu dat doorslapen nog.....

Het vreemde is... hij komt 'snachts meestal rond 'n uur of 4 uur en krijgt dan 150 cc die hij bijna helemaal netjes opdrinkt. De fles daarna van 'n uur of 9 (ook weer 150 cc) die drinkt hij maar voor de helft op en heeft dan weer genoeg tot aan de volgende voeding. M'n gevoel zegt dat hij dus de fles van 4 uur helemaal niet nodig heeft en dat dat meer gewenning is ofzo. We hebben het van de week ook geprobeerd met een voeding meer maar dan komt ie nog eerder! Heel onlogisch maar tis wel zo! Iemand de gouden tip??? (speentje geven werkt niet, hebben we al geprobeerd)

Oh kleine man roept, ik ben er weer vantussen!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
@ Visje, wordt Silje gevaccineerd? Ik dacht dat ze op het CB voorlopig alle vaccinaties stop hebben gezet ivm de mex. griepprik? maar ik kan me vergissen....
O echt Nadine? Ik heb er nog niets over gehoord. Nou ja, ik merk het vanzelf wel. Ben ook erg benieuwd naar hoeveel ze nu weegt en hoe lang ze is. Ze krijgt nu net het minimale wat ze nodig heeft binnen per dag ( ongeveer 700 cc). Heb wel het idee dat ze goed groeit.

Ik zal een aantal foto's ook op onze September mama's Hyves zetten. Ga gelijk ermee aan de slag
Volgens mij hebben ze de vaccinaties bij kinderen ouder dan 6 maanden stop gezet. Diegenen die jonger zijn worden volgens mij wel gewoon ingeënt, want die krijgen toch de Mex. griepprik niet. Maar ik kan me vergissen hoor.

Veel plezier vandaag Bieteltje, bij Slingomama!

Nadine, ik heb geen tip voor je. Hier gebeurt ongeveer hetzelfde 's nachts. Dat doorslapen is niet af te dwingen vrees ik

Moet zeggen dat ik er wel tegen op zie om weer te gaan werken. Ik heb er heel veel zin in, maar omdat Saxbaby niet doorslaapt ben ik niet echt fit. En dat moet je met mijn werk wel zijn. Ik werk tenslotte toch met mensen die ook nog eens heel onverwacht kunnen reageren waardoor ik ze misschien "beschadig". Nou ja, het is niet anders. Heb met oud en nieuw dienst en dan ook de hele week avond- en nachtdienst. Lekker beginnen dus!!!!!
Heb op de September Hyves een aantal foto's gezet. Die zien mijn familie toch niet.
Wauw Visje wat een prachtige foto's! Zoooo mooi, ik schiet er gewoon vol van (grrr, die horrormonen ook.... ) Die foto van haar hoofdje waar ze recht in de camera kijkt en haar naam rechtsonder staat die vind ik echt prachtig! Daar zul je de opa's en oma's heel blij mee maken, dat weet ik zeker!

@ Sax, je zou wel us gelijk kunnen hebben over die vaccinaties. Ik heb de klok weer horen luiden, maar ik weet niet waar de klepel hangt Ik begrijp dat je er tegenop ziet om weer aan het werk te gaan. Hier moeten ook nog wat hordes genomen worden hoor. Luuk slaapt nog steeds op z'n buik in een wiegje met een aerosleep, maar op het kdv en bij oma hebben ze die natuurlijk niet en zonder vind ik het buikslapen toch wel eng (terwijl hij het super doet hoor!). Hij moet dus echt nog op z'n rug leren slapen en dat zal zeker niet zonder slag of stoot gaan. De osteopaat heeft gezegd als alles helemaal in orde is met z'n hoofdje, dat het op de rug slapen ook wel komt, maar ik moet het eerst nog eens zien....

@ Bieteltje, veel plezier ennuh.... koop ze niet alle 3 hè, dan wordt het wel heel kostbaar dat dragen van jou! Vind het wel leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent! Ik zou de marsupi wel willen proberen, maar bij babybij hadden ze 'm niet in de bibliotheek.

Nu maar us ff douchen en aankleden. Straks even shoppen (als het droog blijft) Ik moet een giletje ruilen, heb per ongeluk de verkeerde maat meegenomen en een kadootje kopen voor m'n nichtje die morgen jarig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven