Wat lust je echt niet?

24-11-2009 16:00 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leek me leuk om een topic over te openen. Wat lust je ECHT niet en waarom?

Ik lust zelf absoluut geen appel. De structuur ervan vind ik vies, het geluid als iemand erop kauwt en de opvallende geur. Ik ruik het ook altijd als iemand in mijn buurt er eentje eet.En paddenstoelen, ook een kwestie van structuur. Taai.

Dan koffie....brrrr. Ruikt heerlijk maar de smaak vind ik bitter.

Jullie?
Echt vies:

Haring en makreel, en zeevruchten

Drop

Strepsils(die keelsnoepjes)

Sperzieboontjes

En dan zijn er natuurlijk ook nog dingen die ik niet heel erg lekker vind, maar als ik die ook nog ga opnemen dan ben ik de hele avond bezig.. kieskeurige eter is my middle name.
Zuurkool... dat is het enige wat ik echt niet lust
quote:Vl43inder schreef op 24 november 2009 @ 16:44:

Vlees met bot vind ik vaak lekkerder dan vlees zonder bot trouwens.

Mijn man noemt spruitjes gifballen, vond ik wel mooi gevonden.Jouw man is briljant. Deze uitdrukking ga ik gebruiken. Gifballen.. perfect.
Ik hou niet van prei en tuinbonen. Bah. Levertjes (van welk dier dan ook) gaat er echt niet in.

Filet Americain. Ook een no go.

De bloedworsten, tong en zwezerik enzo wat hier genoemd werd, weet ik eigenlijk niet. Nooit geproefd. Mijn oma maakte dit vaak, bloedworst, voor op brood.

Maggi. Vind ik ook niet lekker. Helaas de rest van mijn huishouden wel en gaat dan volop over de nasi en de spagetti. Die lucht!

Kaas krijg ik ook niet weg. Gesmolten op een tosti of pasta en een pizza eet ik het wel maar een boterham met kaas moet je me niet voorzetten. En dan alleen jonge kaas. Mijn vriend is weer gek op oude kaas en haalt dat ook regelmatig in huis. Brrrrr.

Van een paar dingen weet ik eigenlijk niet of ik het nou vies vind of niet, en dat is pindakaas en olijven. Ik krijg het weg, daar niet van, maar verder geen idee.
Ik lust geen blauwe kaas, Hollandse kaas (maar wel als ie gesmolten is, gek genoeg), venkel, bleekselderij en olijven. Kappertjes ben ik ook geen liefhebber van. Grote stukken ui en paprika (overigens ook rauwe ui en paprika) vind ik ook heel vies. Verder eet ik geen orgaanvlees, dus dingen als filet americain daar bedank ik voor.

Daarnaast lust ik geen dingen die "uit elkaar knappen" als je erop bijt, dus b.v. mais, witte bonen, linzen enzo: als je erop bijt knapt het velletje en komt er spul uitzetten... ieeeeuwww! Gepureerde linzen en kikkererwten daarentegen zijn prima . Het is niet de smaak, het is puur het "knappen" van het velletje en dat weeige spul erin.

Edit: nog even vergeten dat ik boter ook vies vind, vooral op brood. Gesmolten om vlees in te braden vind ik het nog wel gaan (al heb ik liever zonnebloemolie).
Melk, drink ik voor geen miljoen.
Karbonade.... IEUW....
.
.
quote:ola38 schreef op 24 november 2009 @ 19:20:

Melk, drink ik voor geen miljoen.

Nou voor een miljoen klok ik wel een litertje of wat achterover maar ik vind het wel smerig....

Meloen ook trouwens, gatver!
Kaas op brood, gatver ik vind dat zooo ontzettend vies. Zeker als je naast iemand zit in de trein ofzo en die haalt dan zo'n kleverig boterhamzakje uit zijn/ haar tas met een klef broodje met kaas. Echt ontzettend ranzig. Ik hou wel van blokjes kaas, en ook van brood, maar het is de combinatie die ik echt niet lekker vind.
ik vul mijn lijstje nog even aan... raak erg geinspireerd hier

franse kaas/schimmelkaas

geitenkaas

feta kaas

kippelever

nou ben ik ook niet echt weg van pasta. spagetti krijg ik nog wel weg, maar die dikke dingen als penne enzo...bah

lasagne lust ik dan weer wel

oh en ik zag ook ergens bruine bananen staan. jakkes!

en een zachtgekookt ei vind ik ook erg vies. dat glibbert zo je mond in. brrrr
Melk

Spruitjes
Orgaanvlees

Salami en andere droge harde worsten

Pindakaas

Karnemelk
Oker.
pfieoe nou heb je ff?

ik lust niets uit de zee, ik lust geen paddestoelen, ik lust geen tomaten, ik lust geen witlof, ik lust geen aubergine, ik lust geen olijven en ik lust geen bier....

aardig wat he?

Maar gelukkig blijft er nog genoeg over dat ik wel heel lekker vind...
Hutspot.

Er zijn veel dingen waar ik niet warm voor loop. Olijven en lever bijvoorbeeld, dat zal ik zelf nooit kopen, maar als ik ergens anders ben krijg ik het wel weg. Ik houd altijd in mijn achterhoofd dat het geen vergif is en dat het voorbij gaat. Gelukkig zijn er maar weinig mensen die lever klaarmaken als ze gasten krijgen Maar echt over mijn nek gaan...... Hutspot is nagenoeg het enige, als ik dat moet eten ga ik dus echt overgeven.

Ik herinner me nog dat ik aan tafel zat, ik zal een jaar of 3 geweest zijn. En ik moest de helft van mijn portie opeten, en zolang moest ik aan tafel blijven zitten. Ik heb gezeten van 5 tot half acht, en toen was het toch echt peuterbedtijd. Ik heb het daarna dus ook nooit meer gekregen
Grappig hoe smaken kunnen verschillen.

Mij maak je heel blij met een schaaltje (groene) olijven met knoflook in olijfolie en een lekker biertje

Ik luste olijven ook nooit, maar heb ze leren eten in Spanje, daar krijg je ze bijna altijd standaard bij je drankje.. en het zag er zo smakelijk uit in zo'n echt spaans schaaltje.
Ik drink geen melk, ik eet geen peulvruchten, ik vind aardappelen niet echt lekker (en eet ze dus niet), ik eet absoluut geen orgaan- of varkensvlees.

Vroeger lustte ik ook geen olijven, maar vind ze inmiddels echt heerlijk!
quote:mamalelie schreef op 24 november 2009 @ 20:09:

Hutspot.

Er zijn veel dingen waar ik niet warm voor loop. Olijven en lever bijvoorbeeld, dat zal ik zelf nooit kopen, maar als ik ergens anders ben krijg ik het wel weg. Ik houd altijd in mijn achterhoofd dat het geen vergif is en dat het voorbij gaat. Gelukkig zijn er maar weinig mensen die lever klaarmaken als ze gasten krijgen Maar echt over mijn nek gaan...... Hutspot is nagenoeg het enige, als ik dat moet eten ga ik dus echt overgeven.

Ik herinner me nog dat ik aan tafel zat, ik zal een jaar of 3 geweest zijn. En ik moest de helft van mijn portie opeten, en zolang moest ik aan tafel blijven zitten. Ik heb gezeten van 5 tot half acht, en toen was het toch echt peuterbedtijd. Ik heb het daarna dus ook nooit meer gekregen Zo herinner ik me dus nog dat ik aan tafel zat en tuinbonen moest eten. Ik MOEST ze eten en slikte ze dus gewoon heel door. Dat vond m'n moeder zo ver gaan, dat ik het verder niet meer hoefde te eten. Vond (en vindt) het ook echt verschrikkelijk, wat een smaak!
Koeienmelk, alles wat romig is (zoals soep) en vlees.
quote:Teigera schreef op 24 november 2009 @ 18:59:

Verder eet ik geen orgaanvlees, dus dingen als filet americain daar bedank ik voor.

Filet Americain is niet gemaakt van orgaan vlees! Dus misschien toch eens proberen? Is rauw vlees, is heel wat anders.
Nutella vind ik écht vies, alleen die geur al... Zelfs een mes afwassen waar Nutella aan zit vind ik al vies. Heel raar, vroeger vond ik het altijd superlekker en at ik hele lepels achter elkaar.

Voorderest vind ik orgaanvlees ook niet zo denderend. Maar dat weet ik eigenlijk niet want veel dingen (hersens, tong, hart, maag) heb ik nog niet gegeten. Jammer voor mijn vriend, die dat wel lekker vindt. (Kippehartjes bv. maar dat maakt tie maar lekker zelf klaar als ik er niet ben ofzo)
.
quote:10tje81 schreef op 24 november 2009 @ 18:26:

enneuh; wat is balkenbrij???? Is het erg als ik eind twintig ben en het niet ken?Nee, is niet erg Het is ouderwets Zuid-Nederlands broodbeleg. Wordt gemaakt van bloed en meel en nog het één en ander. *Google de google*

http://nl.wikipedia.org/wiki/Balkenbrij
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven