Wat lust je echt niet?

24-11-2009 16:00 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leek me leuk om een topic over te openen. Wat lust je ECHT niet en waarom?

Ik lust zelf absoluut geen appel. De structuur ervan vind ik vies, het geluid als iemand erop kauwt en de opvallende geur. Ik ruik het ook altijd als iemand in mijn buurt er eentje eet.En paddenstoelen, ook een kwestie van structuur. Taai.

Dan koffie....brrrr. Ruikt heerlijk maar de smaak vind ik bitter.

Jullie?
Schapen/Geitenkaas, inktvis, mosselen, oesters, slakken, bruine bonen.

Ook "lust" ik geen vlees meer, maar dat is een bewuste keuze die ik vorig jaar heb genomen.

Eet alleen nog vis! (zalm, haring, kabeljauw, tonijn)
Ik lust geen rozijnen, als ergens rozijnen door zitten ga ik nekken.

Verder lust ik geen rode kool of tuinbonen, geen bitterkoekjes of bitterkoekjespudding *ril* of nog erger: chipolatapudding *dubbelril*

En alles met stukjes doet me ook nekken.

Dus worst met stukjes, bak yoghurt met stukjes fruit (tenzij vers gemaakt), toetje met stukjes weetikveelwat, etc.
Vlees met bot vind ik vaak lekkerder dan vlees zonder bot trouwens.

Mijn man noemt spruitjes gifballen, vond ik wel mooi gevonden.
Vis, maar herkenbaar vlees lust ik niet. Ook zuurkool, erwten, ananas, kokos en yogi drankjes sla ik over.
Oh ja en randjes vet aan vlees en harde stukjes vlees of in kipfilet (ik fileer de filet nog zeer zorgvuldig,adertje eruit, andere stukjes, vliesjes en rode bloeddingen eruit)
Ik zie dat oesters vaak genoemd worden, maar hebben jullie ze dan wel geproeft? Ik maak ze wel eens klaar voor gasten die eerst zeggen ze niet te moeten maar na 1 x proeven zijn velen eigenlijk wel positief verrast.
Oja pudding en een glas melk krijg ik ook niet weg, bleghh.
quote:lau72 schreef op 24 november 2009 @ 16:10:

spruitjes, ook niet als iemand ze 'echt heeeeel lekker klaar kan maken'

Grappig, sprak er laats met mn nichtje over, die lust net als ik ook geen vis.

En zoals jij zegt, óok niet zoals je moeder ze klaar maakt, of iets van die strekking.

Betrap me zelf er tegenwoordig wel eens op dat ik dat ook wel eens zeg: "maar op die manier zijn ze wel lekker". Doe ik niet meer dus (probeer ik iig)

Voortaan maar zeggen dat ik allergisch ben voor alles uit zee (behalve parels dan ;)), scheelt een hoop uitleg en vragen als: maar lust je dan ook geen zalm? tonijn? garnalen?

Nee dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Iemand ooit gehoord van reuzel?

Gatverdegadver, jeugdtrauma...
quote:EvyBlissy schreef op 24 november 2009 @ 16:39:

*Bedenkt zich steeds meer...*

Drilpuddingen!!! Ieuw! Alle soorten bavarois en puddingen die zeg maar nog bewegen als je ze op tafel zet. Zo stijf van de gelatine:

[afbeelding]

(Ik dacht dat ik best veel lustte! Ik hou wel van lever, bloedworst, andijvie en bier )

Heeeeeerlijk! Heb er 2 weken op geleefd toen mijn amandelen eruit gingen

Goor: geitenkaas (snap echt niet dat mensen dat wegkrijgen, bah wat vies) en zeevruchten.

Mijn schoonmoeder had ook altijd het geweldige idee om uitgeholde avocado met garnalen als voorgerecht te serveren met kerst.... tja, vind je het gek dat we niet met elkaar kunnen opschieten
Ja, dat vind ik echt.
Tongenworst lustte ik wel tot het moment dat de slager het zo had gesneden dat de vorm van de tong wel heel duidelijk was.

Ik snap het nog steeds niet want ik eet werkelijk alles, maak mijn verse vis en wild zelf schoon, maar toen heb ik zowat kotsend de tongenworst weggegooid en nooit meer gekocht.
Er zijn een hoop dingen die ik niet echt lekker vind, zoals spruitjes, spijs maar die ik echt wel eet als het zou moeten.

Maar wat ik echt vies vind is tomaat. Rauwe tomaat, alle aanverwante producten lust ik wel, tomatensaus, -soep, -ketchup etc.

Wat ik ook echt niet lekker vind is chocolade, in alle vormen, puur, wit, -vla, -toetjes, niet mijn ding. (ben wel buzzer voor monachocodreams en dus een kei in uitdelen).
Ik hou echt niet van zoute haring, koffie en asperges. Ook snijbonen vind ik absoluut niet lekker.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Van rode kool en spinazie ga ik over m'n nek. Vooral zo'n viezige drabberige spinazie a la creme, YUK!
Wat ik écht niet wegkrijg (inclusief kotsneigingen) is zachtgekookt ei; ik eet mijn eieren alleen maar héél hard gekookt. Bijna groen dus. Als het eigeel ook mar ietsiepietsie donkerder is in het midden hoef ik het al niet meer. Van snoteieren ga ik helemaal over mijn nek. Oh en drop; gatverdamme!

Vis ben ik ook niet dol op, vooral niet als het echt zo'n typische vissmaak heeft (zalm bijvoorbeeld). Van die smakeloze witvis krijg ik wel weg maar ik zou het zelf nooit maken (meer uit noodzaak, als er geen vegetarische optie is bijvoorbeeld).

Vlees eet ik niet, maar ik vermoed dat ik daarvan ook heel veel niet echt lekker vind.

Verder zijn er ook nog veel dingen die ik niet echt lekker vind maar die ik wel zou eten als ik erge honger heb ofzo X-D; yogidrink, bosbessenwinegums en andere zoete snoepjes. Doe mij maar koekjes of chocola :-)
Melk, bah, behalve warme chocolademelk . Zuurkool, ook zoiets smerigs. En rode bietjes inderdaad, hoe dat je aardappels helemaal roze maakt :puke:
garnalen

hoe groter, hoe erger

gevulde koude eieren met mayonaise erin

(braaaak)

verder lust ik alles, wel voorkeuren natuurlijk maar niet dat ik ervan moet overgeven.
foutje...
Ik vind boter heeeeel vies! Vooral roomboter en dan helemaal als het warm dampend gesmolten is... gadverrrrr die geur.

Gelukkig kan ik wel tegen de geur van braadboter want een stukkie vlees is natuurlijk wel lekkerder gebakken in de boter dan in de olie.

Verder vind ik spruitjes nog steeds heel vies. En rozijnen lust ik ook echt niet! En orgaanvlees eet ik ook niet, niet eens vanwege de smaak maar gewoon omdat ik het een smerig idee vind.
- spruitjes

- vlees met vetrandjes

- blauwe aderkaas

- lever

- de meeste puddingen

- warme chocolademelk

brrrr, de rillingen lopen over mijn rug......
-alles wat uit de zee komt

-champignons

-spruitjes

-olijven (heb ooit in een salade een zwarte olijf als druif aangezien :puke: )
ik vind het leuk om te lezen wat de een gruwelijk vindt, de ander en moord voor zou doen. ik heb net al genoemd wat ik niet lekker vind maar ik zie bij anderen heel vaak blauwaderkaas voorbij komen en dat vind ik dus juist heerlijk...hahahaha
Venkel (brrr), garnalen (ieuwww), haring en alle andere rauwe vis (brrrrrrrrrrrrrrrr), sowieso de meeste vis (yuk), zuurkool, meurkaas, lever, zwezerik (eigenlijk alle orgaanvlees), vies vet vlees, tuinbonen...
Ik ben mijn eigen bananenschil
mamasaar; culinair-technisch wil ik wel ruilen met schoonmoeders
Wat houden trouwens veel mensen niet van olijfjes
Ik ben mijn eigen bananenschil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven