Knutselwerken

25-11-2009 10:30 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje en dochtertje zijn nogal van het knutselen, verven en tekenen. Superleuk natuurlijk. Ik vraag me alleen weleens af wat ik met al deze knutselwerken moet doen. Op een gegeven moment wordt het namelijk wel een beetje vol. Hoe zit dat bij jullie: bewaren jullie alles?
Tipje: maak van elk kunstwerk een foto en maak daar per jaar/schooljaar een fotoboekje van.

Zo hoef je niet alle knutsels te bewaren maar kan je/ je kind wel terugzien of laten zien wat hij/zij allemaal heeft gemaakt.
Hahaha, ik heb het juist andersom, mijn zoon knutselt/tekent amper en ik word al moe van al die werkjes die weer van school mee naar huis komen. Je begrijpt, thuis doet hij niets, Dus sorry geen tips, ik hang af en toe op wat hij meeneemt maar dan gaat het onherroepelijk de prullenbak in, ik kan niet alles bewaren.

Misschien een tip, af en toe iets ophangen en als je het echt echt leuk vindt dan bewaren maar ik zou de meeste dingen na verloop van tijd toch weggooien,
@mamalief leuk idee!
Ik bewaar wat echt mooi of nieuw.bijzonder is. Ik heb een muur waar ik dingen ophang. Verder gaat alles zo de papierbak in, wel onderop natuurlijk.
Ik vind het zelf wel erg leuk om wat van mijn tekeningen/ knutselwerkjes van vroeger terug te zien. Misschien is het een idee om een plakboek te maken waar je per maand ofzo de mooiste tekening in doet? En idd foto's maken zoals mamalief zegt. Echt geknutselde dingen laten zich niet vaak makkelijk in een plakboek plakken
Ik had vroeger een plakboek met werkjes. Misschien een multomap maken met daarin mapjes om werkjes in te doen. De mooiste tekeningen/werkjes kun je daarin doen.
zolang je het over platte knutseldingen hebt, kun je ze idd in een schriftje of in een doos bewaren..dat is echt heel leuk om terug te kijken...zo snel het 3d knutselwerken worden (gemaakt van een melkpak oid) dan wordt het wat lastiger....dan zou ik alleen de allerleukste bewaren...
Een tijdje te pronk zetten, daarna naar de vergeetdoos, daarna naar de vuilnisbak. Ik vond een paar weken geleden drie lampions terug van de kleuterschool.

De tekeningen e.d. gaan allemaal in zo'n kartonnen opruimmap met touwtjes. Af en toe selecteer ik die, stop een deel in een vergeetmapje in mijn la, en een week later ook richting vuilnisbak.
Ik heb ook een multomap gemaakt met daarin de leukste dingen. De rest is voer voor de vuilnisbak. Buiten het oog van dochterlief natuurlijk, want als die doorheeft dat haar superbijzondere tekeningen soms die kant opgaan...

Oh, vergeet ik bijna, op de gang hebben we de 'galerie' met allemaal kunststukjes. Wordt regelmatig ververst, ziet er feestelijk uit!
Om een kort verhaal lang te maken...
mijn moeder heeft altijd dingen bewaard in van die grote schildersmappen (die je ook voor school moest kopen) met zo'n lintje eraan.

kreukt niet,mooi plat.

dingentjes van wc rolletjes enzo gingen de prullebak in denk ik :-)
Ik maak van alles een foto, en mijn zoontje knutseld heeeeeel veel.

Dan maak ik 1x per jaar een online fotoboek. Zo kan je er toch zo nu en dan nog naar kijken.
Ik gooi bijna alles weg. Alleen echt heel bijzondere dingen bewaar ik, maar eigenlijk is er bijna nooit iets echt heel bijzonder....

Wat moet je er mee, ik kijk zelf ook nooit naar mijn knutsels van vroeger.

Overigens gaan sommige dingen wel nog even op de keukendeur, om het noeste werk van Schorrie te belonen. Maar ook daar vanaf gaat het vervolgens in de prullenbak.
"Ja schat ,ik heb je ,stoomboot,paasei ,kerststukje...in die grote doos op zolder gedaan ,ik kan niet alles hier houden!

Dochter (nu 13): "Ja hoor mam,die staat daar dus niet ,dat weet ik nu wel."

Ik bewaar wél trouw alle vader en moederdag kadootjes ,maar dat zijn er al veél...
In de bijkeuken staat een reuze diepvries met daarop een stuk of 20 magneetjes.

Deze mag hij "behangen"totdat íe vol is, en bij vol gaat 1 kunstwerk eraf en in de "bewaarbak,is de bewaarbak vol,dan moet íe kiezen welke er weg mogen en welke in de bewaarbak blijven.

Soms gooi ik stiekum wat weg,maar o jee als íe het in de oud papier bak ziet liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven