Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
quote:Kristin schreef op 25 november 2009 @ 14:55:

[...]

Die heb ik ook! Gaat die kaart naar Woodville?

Ik twijfel een beetje of ik die kaart wel moet sturen, aangezien al zijn/haar kaarten er meer als 2 maanden over gedaan hebben.

Verder moet ik een kaart sturen naar Indonesië naar een meisje, terwijl het een profiel in van een jongen die in China woont. Of ik in de kaart wil schrijven hoeveel hij haar mist. (romantisch... )Oh mijn god, wat vreselijk... Misschien moet je schrijven dattie het via jou wil uitmaken **devil**
ow..das gemeen!
Ow dat is wel een goede.

JJ, in de hurray stond alleen thank you. Dus niet echt speciaal.

Ik zie wel dat het Poolse meisje (mijn eerst verstuurde kaart) mijn kaart heeft ingescand.
Hallo dames,

Ik ben weer terug uit Kopenhagen. Drie erg leuke dagen gehad en heel toeristisch gedaan. O.a. de zeemeermin gezien, naar het verhaal van hans christiaan anderson. Verder 1 kaartje verstuurd, naar mijn ouders

Begin deze week 3 kaarten gekregen. Stom dat ik ze niet kan lezen/zien, want mijn hurrays komen dus niet veel verder dan: thank you for the nice card! All the best, .. En ik weet niet eens of de kaart uberhaupt nice is

De laatste 2 weken in Noorwegen zijn ingegaan. Daarna sta ik weer op Nederlandse bodem. Leuk en niet leuk tegelijk. Is het in NL ook alles kerst wat de klok slaat. Hier in Olso valt het nog mee, maar in Kopenhagen was het ontzettend kerstig. Zaterdag worden de kaarsjes van de grote kerstboom in de stad aangestoken! Daar moet ik bij zijn natuurlijk
Leuke oogst JJ.

Ik heb vaker naar Brunei een kaart gestuurd maar geen official.

Kobe, ik heb het ook aangegeven. Eerst niet maar doordat een forumster van hier naar een andere schreef leek het mij ook leuk. Waar in Nederland eigenlijk, geef richting aan niet de plaats (ik ben hier volgens mij de enige).

Kristin, wat giga romantisch *not*. Wat ga je doen?
quote:Jokejacket schreef op 25 november 2009 @ 14:59:

[...]

Oh mijn god, wat vreselijk... Misschien moet je schrijven dattie het via jou wil uitmaken **devil** haha! Dat is lekker gemeen JJ
Ligaa, ook al op het Operahouse geweest (zo gaaaaaf)?
Ja steph, met een rondleiding door het hele gebouw erbij. De zalen, de oefenruimtes, de ontwerpkamers. Erg mooi!!
Ik had vandaag een kaartje uit NL in de bus (Groningen, iemand hier???). Erg leuk.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ow leuk, Snjokorn, is eens uit anders dan uit Duitsland!

Ligaa: ow dat lijkt me inderdaad gaaf als de kaarsjes van de kerstboom worden aangestoken! Veel plezier zaterdag en geniet van je laatste 2 weken!

Ik ben wel eens in Gouda geweest met kaarsjesnacht... dat is ook zo leuk en romantisch!

Ben nu druk aan het dichten... heb vanochtend 3 cadeaus gekocht, die ik naar mijn ouders en zusje ga opsturen voor Sinterklaas... Ben benieuwd naar hun reactie!
Oww, de kaarsjes aansteken in de kerstboom daar moet je idd bij zijn (FOTO'S). Rondleiding zat er voor ons niet in, op en neer naar boven/beneden in 10 min pffffft maar dan heb je wel wat.

JJ, aan sint doen wij niet (ik heb ook niets van ouders en schoonouders gehoord).

Ik kreeg zojuist nog een hurray: wat moet ik met zo'n kaart?

Ik had een kattenkaart gestuurd omdat ze die twee had en er verder niets in het profiel stond dus mag ik?
Ach.. arme steph! Wat een ondankbare en, als je t mij vraagt, asociale reaktie. Uiteraard zitten er altijd wel kaarten tussen die je niet zo mooi of leuk vind, maar dat hoef je mijns inziens niet zo uit te spreken.

Hihi, toen ik Jokejackets opmerking las (over het kaartje van Kristin) , kreeg ik gelijk visioenen van een 'liefdesbrief' in het nederlands voor dat meisje, die he-le-maal blij met rode blosjes die briefkaart leest. Zo bijzonder voelt ze zich. En dat er iemand die nederlands spreekt de tekst ziet en hardop voorleest: Je bent best leuk, maar ik vind je zusje veel mooier. Het is maar mooi makkelijk dat je zover weg woont etc..

OH EVIL...

Ik had trouwens gister een supermooie kaart (echt een kozoo kaart) uit hongarije en vandaag een uit Rusland. En een verstuurd naar duitsland.

Ligaa wat klinkt dat leuk daar! Ik hoop dat je laatste weken leuk zijn!
Kozoo, met welke beginletter stond je naam op de kaart?

Iemand anders mag het ook zeggen!!!!

Superleuk een mooie kaart uit Rusland nog wel wauw.
Hej!

Wat is er weer veel geschreven! Leuk!

Snjokorn, ik had toevallig ook een kaart uit China

Theekop, leuk, dat van die 7 jarige en dat schoolproject

De kaart uit Z-A was een kaart van Pretoria, met een kort verhaaltje erop.

Teigera, weetje.. die lege profielen he.. toen ik m'n account aanmaakte was ik alle 'stappen' afgegaan en toen ik klaar was had ik nog geen dingen bij m'n profiel ingevuld... dus dat moet je zelf nog apart doen. Misschien dat sommige mensen dat dan niet weten of niet door hebben?

Jokejacket, Israel!! Zo!

Steph, Brunei... eh... waar is dat?

En wat een stomme reactie zeg, van dat katten mens! Tsss!

Kobe, was dat je eerste kaartje die aangekomen was?

Ligaa, nou, geniet dan nog maar even, van je laatste 2 weken Noorwegen!!

Happy postcrossing
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Kozoo, Rusland! Ook al een bijzonder land! hihi! Kan iemand even vragen of alle Finnen en Duitsers even geen kaarten meer naar Nederland willen sturen
Janna, Brunei ligt aan Borneo vast. Dus rechts van Sumatra (Indonesië).
Nog een leuke hurray uit Finland gekregen zonet Dat doet me goed!

Twee nieuwe adressen: Portugal en Nederland.

Het Nederlandse profiel is erg leuk, maar nee, ik denk niet iemand van hier, want 65+...
Ik heb ook een leuke hurray... had iemand een kaart met een vuurtoren gestuurd, dat stond in haar profiel. Echt een heel enthousiast verhaal, hihi! Leuk! Nu kan ik dus weer een nieuw adres opvragen.

Heeft iemand van jullie al ontdekt of je op een bepaald tijdstip meer (of minder!) kans hebt op een bepaald land?
Steph... wat naar zo'n reactie... bah...
Ik had vandaag 2 kaarten op de mat, een uit (uiteraard) Duitsland en een leuk kaartje uit Roemenië! Dat was pas kaart 8050 ongeveer uit dat land. Dus best bijzonder.

Ohhhh, ik wil ook een kaartje naar Brunei kunnen sturen Steph. Ik had daar bijna gaan wonen! Helaas is dat niet door gegaan maar goed..... wat niet is kan nog komen!

Ik had laatst ook een leeg profiel en heb daar ook een heel standaard kaart heen gestuurd. Ik heb trouwens in die kaart gezet of ze nog van plan was haar profiel aan te vullen omdat ik het lastig vond om een kaart te kiezen zo.

Ohhh, wat moest ik lachen om al jullie evil ideeën voor het romantische plan van die jongen!
Hoezo was je bijna in Brunei gaan wonen C_estelle?! Wauw... sommige mensen willen emigreren naar Oostenrijk, maar jij naar Brunei! Bijzonder.

Top ook dat je een kaart had uit Roemenië, daar is men inderdaad niet zo actief op postcrossingsgebied..
Nou na een paar dagen rust ( voor mijn gevoel weken) qua kaarten.. had ik er vandaag ineens 3. Duitsland, Rusland en China, dat was haar eerste kaartje.. Die uit Duitsland had het kaartje echt zooooo vol geschreven, hahaha moest af en toe de kaart draaien om verder te lezen.

Jee wat een leuke verhalen hebben jullie weer zeg!!
Steph, wat een nare reactie "wat moet ik met die kaart" tja... dan moet je je profiel invullen!! Ik heb naar dat lege profiel ook gewoon een suf kaartje gestuurd, met een zinnetje over de kaart en verder "Greetings from" en meer niet. Tja, daar kan ik niks van maken natuurlijk.

Vandaag een berichtje terug van een meisje uit de Oekraine dat mijn kaart nog steeds niet is aangekomen (hij was nog niet geregistreerd na 47 dagen) dus die zal expiren. Verder een Hurray uit Brazilie, Duitsland en Engeland, allemaal met echt een leuke inhoud.

Verder lag er een kaartje uit Duitsland op de mat, een heel leuke kaart met een ontzettend vol geschreven achterkant. Superleuk!!

Oh... en ik wil ook een kaart naar Brunei sturen... of krijgen... maar tof zeg!
JJ, mijn vriend kreeg daar een goede baan aangeboden maar heeft hem na veel nadenken toch niet aangenomen. Hij zou er te veel van zijn vrijheid door kwijtraken. Ik begreep het wel maar vond het ook wel jammer...hihi...
Vandaag 2 korte, maar leuke hurrays, hongarije en griekenland. Wat een rare reactie trouwens, Steph, op jouw kaart. Ook al is een kaart misschien niet je smaak, dan kun je iemand toch gewoon bedanken? Als je idd geen specifieke wensen opgeeft kun je vanalles verwachten/ontvangen. En als je dat niet leuk vind, moet je aangeven wat je het liefst zou willen.

Maar ik begrijp niet zo goed jullie reactie, als ik dat zeggen mag. Waarom sturen jullie iemand met een leeg of heel kort profiel een minder leuke of gratis kaart? Ik heb in mijn profiel ook geen specifieke wensen staan, maar ben dan ook echt eigenlijk blij met alles.

In mijn profiel staat alleen dat ik alles leuk vind en graag een kaart wil die ZIJ leuk vinden. En nu heb ik er bij gezet dat ik graag kerstkaarten zou willen ontvangen, maar alleen als het kan.

Als iemand niets of weinig wensen heeft, zegt dat toch niet dat iemand het niet leuk vindt om een mooie kaart te krijgen? Maakt niet uit hoor, vraag het me ineens zo af.

Eigenlijk doe ik altijd hetzelfde ritueel, ik zoek een kaart uit mijn voorraad (gewoon allemaal prima kaarten wel - geen die ik in ieder geval zelf niet zou willen hebben), waarvan ik denk dat die bij diegene past (ookal heeft iemand bijna niets in zijn profiel staan) en dan schrijf ik een heel verhaal.

Die kaart naar Griekenland ging naar een man die graag 'momenten' wilde horen. Hoe laat ik de kaart op de bus had gedaan, waar die bus staat, wat ik voelde/dacht/deed op die dag etc. Maar ik schrijf echt nooit alleen 'Happy Postcrossing', ook omdat ik dat zelf niet leuk vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven