LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Neem, heel veel sterkte vandaag.
Zo prik zit er in! Er was een jongetje voor me...mijn hemel...gillen, schreeuwen, slaan Uiteindelijk hadden ze 4 volwassenen nodig om dat ventje in bedwang te houden En gewoon zijn moeder in haar gezicht slaan...toen de prik er uit was ging meneer gewoon door met gillen. Ik werd bijna zelf nerveus voor die prik

Maar het meest sneue was dat kleine blonde meisje wat naast me stond, ze keek met open mond naar het drama wat zich voor haar ogen voltrok...wetende dat zij daarna naar diezelfde slachtbank geleid zou worden. Toen ik zelf zat en zij aan de beurt was, hield ik haar even in de gaten...prik er in en niets aan de hand. Wie nu nog durft te zeggen dat vrouwen het zwakkere geslacht zijn, is niet goed wijs
Dus je hoefde niet te huilen lalie? Grote meid hoor
Hoe gaat het trouwens met kolven?
Nee ik hoefde niet te huilen Ik kreeg nog wel een stickertje aangeboden maar zelfs die heb ik afgeslagen omdat ik wel verwachtte te overleven zonder

Opbouwen is lastig...Ik kolf veel te weinig om weer op te kunnen bouwen...maarja komt ook omdat ik al weer werk en nu lief weg is echt tijd te kort kom. Voel me er wel een beetje rot over...maar ik doe mijn best.
Ligt laalbaby nu te slapen? Meisje hier wel

Kan me goed voorstellen dat je nu handen tekort komt! Gaan de nachten nu wel alweer iets beter?

Weet zeker dat je het hartstikke goed doet hoor in je uppie! Maar met laalman is natuurlijk veel gezelliger en fijner.

ps Hebben ze je serieus een sticker aangeboden na die prik?
Ja kleine lief slaapt nu ook

De nachten gaan hier prima, gelukkig is hij maar 1 nachtje aan het spoken geweest. Nu gaat hij tussen 19:00 - 20:00 slapen tot 07:00 de volgende ochtend. Ik hoef zelfs bijna geen speentje meer te geven. Nog een flesje om 22:00 uur, maar daar krijgt kleine lief zelf weinig van mee...

Die sticker was een grapje van die mevrouw althans mag ik hopen
Zucht, ja...ik mis mijn grote lief wel enorm ja...Zo anders zonder hem. En het voelt nu ook weer anders nu er een kleine lief bij is gekomen. Maar goed...over twee weken komt hij hopelijk weer naar huis!!!

Heb met mijn moeder afgesproken dat als lief thuis is...kleine lief een avondje naar haar gaat...dan kan ik grote lief verrassen met een etentje in "ons" restaurant.
Wat een leuk idee! Neem je dan weer dezelfde carpaccio die hij toen voor je had besteld net na je bevalling? ( zó lief vond ik dat!!)

Het is hier zo donker in huis, bah! Ik zit al de hele dag met het licht aan... echt treurig.

Sproet zit nu al in de lucht, gek he?! Hoop dat het goed gegaan is met sproetekinds' oren met opstijgen!
Vind het trouwens zo grappig.... we noemen sproetekind altijd sproetekind... maar volgens mij heeft 'ie helemaal geen sproetjes?
Ja dan neem ik zeker weten weer een carpaccio! Dat was inderdaad wel echt heel erg lief van hem ja! Weet je wat het fijne is aan die buitenlandreizen...dan wordt je weer eens even met je neus op de feiten gedrukt. Dan realiseer je je maar weer eens al te goed hoe dol je op iemand bent! Kan al niet wachten totdat ik hem uit de taxi zie stappen en weer hem weer kan vasthouden...of totdat ik hem zijn zoon in zijn armen kan geven Goed genoeg gezwijmel

Jaaaa Sproet....ik hoop maar dat het afscheid op de luchthaven niet al te moeilijk was! Ze vliegt naar nieuwe leven al tegemoet!
Ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar een leuk koosnaampje voor Laalbaby op dit forum. Laalbaby klinkt ook zo suf...
Neem gecondoleerd met je oma

Weetniet wat er met Sjip is, maar sterkte ik begrijp wel iets heel droevigs

Spannend hoor Sproet di de grote oversteek maakt naar ver weg, lang leve het internet, wat zal ze een verhalen te vertellen hebben heh.

Hier een lichtelijk sjaggo DD. Beetje lang verhaal, maar heel graag jullie advies misschien?

Man was vrij vandaag en sliep uit en vanmiddag weg hij dus zijn ding en ik het mijne. Had ik een vriendin op visite net na 10-en dus wilde vroeg in de kleren. Meisje kwam om 8 uur en na de ochtend voeding slaapt ze altij nog lekker door dus het ging tot dusver prima.

Nu dacht ik, oh man is er toch, dus ik ga even wat uitgebreider douchen hij kan haar in de gaten houden. Heeft buikje vol en schone luier dus piece of cake nietwaar? Dus ik zeg tegen hem,als ze gaat jengelen moet je de wieg even op schommelstand zetten en wiegen. Zit een lintje aan dus dat kun je liggend vanuit bed doen.

Lekker gedouched en ik zit te tutten, komt hij met kind en al naar beneden. Dus ik vraag waarom. Nou, omdat ze wakker was en hij wilde ook douchen en dus wilde hij haar beneden neerleggen. Duuurrrhhh wat had ik nou gezegd over schommelen zodat ze doorslaapt? En waarom mij niet even roepen dan had ik er wel mee gered. Nou, omdat ze beneden lekker muziek kon luisteren.

Dus meisje word nu helemaak wakker en ik kon ermee redden. Ik had haar willen laten liggen tijdens de visite maar nu was ze niet meer weg te leggen. Dus visite met kleine kinderen die gillen, nu is ze helemaal van slag en had om 1 uur nog niet weer geslapen, sinds 9 uur 's morgens.

We hadden zondag ook al zoiets, hij vind het gezellig dat ze wakker is en gaat dan zitten frunniken en spelen. Maar potverdorie zo'n uk heeft vooral veeeeel slaap nodig, en als ze te moe is is ze zo uit haar doen, ik begin er net wat regel in te krijgen. Als hij nou oppaste vandaag of zo had hij er zelf mee kunnen redden. En dan nog had hij beter naar mijn advies kunnen luisteren, ik zeg dat toch niet om te zeuren.

Ik heb haar uiteindelijk maar in de drager gedaan en zit nu met een slapende Kimberley op schoot in de Bondolino. Heel gezellig maar zo kan ik nog niet veel doen. Nou ja ik houd het maar even vol tot de volgende voeding, dan kunnen we hopelijk weer gewoon door met alles en wil ze daarna wel weggelegd worden, (dan in de kinderwagen beneden).

Tot dustoe knuffelt hij 's avond met haar, is een paar keer wezen wandelen met haar slapend in de wagen, en heeft een middagje opgepast (waarbij hij ook niet luisterde naar mijn advies en ze het flesje uitspuugde en hij na 4 uurtjes wel heel blij dat ik thuis was en haar weer rustig kreeg.

Sorry beetje een enorme klaagzang, ik wil echt niet zo'n zeurende vrouw worden die alles beter weet, maar ik weet wel hoe haar dag zo'n beetje moet lopen en hij moet gewoon wat dat betreft even naar me luistern, ik merk gewoon aan haar dat regelmaat alles is en als ze goed slaapt heb je geen kind aan haar..

Hoe breng ik dat zonder dat ik hm teveel op zijn zieltje trap? Hij bedoelt het namelijk wel allemaal goed....
Laal wat dacht je van Lootje? Dan heb je Laatje en haar kleine Lootje of zo? Eerste wat in me op kwam in elk geval...
Laaltje ook nog een voor het missen van je man, en super dat je zo volhoud met kolven terwij het zo lastig is, helemaal nu je alles aleen moet doen, respect hoor!
DD, heel herkenbaar. Wij zitten als moeders met verlof de hele dag thuis en zijn dus bijna altijd bij de baby. Daarom herkennen we dingen sneller, en denken we beter te weten wat goed is voor de baby (en vaak weten we het natuurlijk ook beter, gewoon omdat dat zo is ) Ik moet ook heel erg opletten om niet tegen man te zeggen "doe het nou zo" of " je doet het niet goed" , want hij moet het ook leren, en bovendien mag hij het op zijn manier doen, hij doet tenslotte ook zijn best.

Misschien kun je wel tegen hem zeggen wáárom je het op een bepaalde manier wilt. (in dit geval omdat je visite kreeg met drukke kinderen, en baby's dat vaak net iets te druk vinden) , dan begrijpt hij het misschien wel. Je kunt hem ook zeggen dat jij nu de halve dag met een overstuur kind hebt gezeten, en je daardoor niets hebt kunnen doen, dat begrijpt hij dan toch wel?

Laal, laalbaby klinkt toch juist schattig? Past prima bij hem vind ik! Heb je zelf een leuke suggestie dan?

Meisje ligt te dromen volgens mij, ik hoor opeens 1 huilkreet, schiet meteen recht overeind, en vervolgens is het weer stil.... doen doe van jullie dat ook weleens? Soms kan ik daar echt van schrikken!

Oh, en in de naaste omgeving van sjip is iemand overleden DD, vandaar al onze knuffels voor haar...

Je vroeg trouwens op het oktober topic het recept voor doorslapen.... dat bestaat natuurlijk niet, maar ik heb wel een goede tip misschien. Wij hebben op mp een mouwvestje gekocht, en dat bevalt prima! Wij liggen lekker tot onze neus onder de deken, terwijl baby's tot hun oksels liggen, en dus koude schouders en armen krijgen. Daar is zo'n vestje voor. Kijk maar eens, misschien is het iets voor jullie
Pffff wat een dag. Ben zo van slag van het nieuws van Sjip. Bah!!!

Sjip ook hier nog even een hele dikke . Hoewel dat natuurlijk bij lange na niet toereikend is.

Laal voor je prik.

En omdat het ondanks het gemis zo ontzettend goed gaat bij jou thuis. Enne wil er geen druk op zetten maar heb je de kookboeken al tevoorschijn gehaald.

DD ik kan me er nu nog even niks bij voorstellen, nou ja kan het wel bedenken, maar niet meevoelen, maar jouw gevoel zal heus goed zijn. En ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is om uit te leggen zonder iemand te kwetsen of als betweter over te komen. Ik denk het gewoon rustig brengen op een neutraal moment het beste advies is wat ik je voor nu kan geven.

Neem jij ook dikke . Ik hoop dat het een mooie, drukke dienst was. En ik hoop voor jullie allemaal dat jullie op je eigen manier afscheid hebben kunnen nemen en dit kunnen verwerken.

Ik heb vandaag wat taken over moeten dragen omdat het gewoon fysiek te zwaar was en nu voel ik me daar toch weer schuldig achtig over. Zo stom!!! En ik weet ook heel goed dat dat stom is. Krijg alleen dat stemmetje niet weg of uit. Heeft iemand daar een afstandsbediening voor.

Verder zit ik hier te wachten op mijn lieffie met volgens mij een heel lekkere pasta. Hoop dat ie snel komt zodat we het kunnen proeven.
Och Sjippie wat een verschrikkelijk bericht... Heel veel sterkte en liefs!

Laal, niet gehuild dus! Ik moet wel zeggen dat ik best spierpijn in mijn arm heb. Het voelt alsof iemand mij een knoepert van een stomp heeft gegeven op mijn bovenarm.

Ik kom net thuis van werk en Luusbaby is niet helemaal lekker. Hij had na zijn flesje van half vier, alles eruit gespuugd toen hij daarna weer in bed lag. Hij was ook de hele middag chagerijnig en huilerig. Daarbij was ie ook sinds de middag aan het hoesten. Net om kwart over zes hebben we weer een flesje gegeven maar daar dronk hij zes slokjes van en wilde toen niet meer. Ik heb hem toen getemperatuurd (36.6, dus oké) en meteen daarna (hij lag op het aankleedkussen), kwamen die zes slokjes melk weer allemaal terug. We hebben het flesje maar even gelaten voor wat het was en hem in bed gelegd (hij was ook moe) en gelukkig is hij gelijk gaan slapen. Maar ik vind het toch eng. Ik hoor hem iig niet hoesten nu hij in bed ligt, maar ga wel even bij hem kijken.

Hij begint trouwens ook weer wat haar te krijgen op zijn hoofd!!

Ha Chiek, die huilkreetjes en dan het ineens omhoog schieten heb ik ook! Herkenbaar! Vaak is het maar even 1 huilkreet, dan twee kleine huiltjes en dan is het weer stil. Meestal is dit precies tussen twee slaapjes van 45 min in.

Maar als hij snachts een kikje geeft en ik daardoor ontwaak uit mijn slaap dan voelt dat net alsof er iets elektrisch door mijn lijf gaat...heel gek gevoel.

Oh DD, jouw verhaal is best een beetje herkenbaar voor mij. Luusman en ik hebben na de bevalling best wat ruzies, discussies en irritaties gehad. Inderdaad over dit soort en vergelijkbare situaties. Lastig he? Ik weet het, eerlijk gezegd, vaak ook wel beter...dat is het stomme. Afgelopen maandagnacht hebben we nog een ruzie gehad (wel of geen fles om 04.30). Toch even met hem bespreken hoor, ook al doe je dat wat later dan de actuele situatie. Same komen jullie er wel uit hoor.
Oh, nou vergeet ik jou, Neemp, toch nog! Lieverd, hoe was het vandaag? Ik hoop dat het een mooie uitvaart was en dat je veel aan je familie hebt gehad.
Laal, ik wil ook een andere naam voor Luusbaby. Vind Luusbaby vaak ook zo lang. Terwijl hij in het echt gewoon een korte naam heeft haha. Maar ik weet ook zo niks.

Voor jou misschien 'liedje' of lietje' (als afgeleide van laliefje, lalietje)?

Hmmm en voor Luusbaby.... ff denken.... Luas? Aska? Lulu? Luba? Hmm misschien Luba... afgeleid van Luusbaby
Beng, dank voor je sms. Ik leef nog hoor, wij allemaal trouwens.

Ook hier nog even een dikke en alle sterkte van de wereld gewenst voor Sjippie.

Nemo, hoe was het vandaag?
Pienie...ff serieus...je maakt me echt nerveus hoor met je kookboeken Ik dacht dat je me zonder kookboeken ook leuk zou vinden

Luus, ik moet zeggen dat ik goed geprikt ben, ik vond het geen vervelende prik en ik heb er nu ook geen last van. Dat scheelt...Las wel dat de prik pas 10 dagen na de tweede inenting beschermt tegen de griep...dat duurt dus nog een week of 4

Hmmm Laalbaby kan niet slapen, hij ligt nu naast me op de bank...op zijn buik welteverstaan...hij ligt weer naar het nieuws te kijken Gekkie...

DD praten praten praten...echt hoor...dat is de beste remedie. Net zoals Chiek zegt, gewoon uitleggen hoe of wat...

Mien!!! Kom je je weer eens melden meisje!
Ooooh daar was je weer! Hoe is het nu? Tentamen weer gehad? Mini ook weer een beetje beter?

Arme Luusbaby hopelijk knapt hij snel weer op, goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwt gewoon even naar de HA.

Lootje en Lietje vind ik niet echt jongensachtig Het moet wat stoerder...
Lee dan? Da's best stoer... en komt van Lalie.
Ik zit wat te knutselen met linkjes plaatsen, heb een jurkje gezien voor Miniemeis en ik wil graag jullie mening. Maar goed, ik kan niet zo goed linkjes maken, dus het kan nog wel even duren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven