18 jaar naar de .....
dinsdag 14 april 2009 om 13:53
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.
( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.
De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)
Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.
Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.
De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)
Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.
Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
woensdag 25 november 2009 om 14:34
Lieve Sanne,
Vallen en opstaan en weer vallen maar ook weer opstaan. Dat is wat je de afgelopen maanden meemaakt. Niet gek dus dat je ook dagen erbij hebt dat je alleen maar huilt. Je hebt ook alle reden om te huilen en je rot te voelen. Idd de hormonen denk ik en ook wat er allemaal de afgelopen tijd gebeurd is met je. Je bent en blijft mijn kanjer! Zelfs op de dagen dat de zon voor jou even niet schijnt zul je hier alle steun ervaren. Al begrijp ik dat dit natuurlijk het niet haalt echte warmte
Vallen en opstaan en weer vallen maar ook weer opstaan. Dat is wat je de afgelopen maanden meemaakt. Niet gek dus dat je ook dagen erbij hebt dat je alleen maar huilt. Je hebt ook alle reden om te huilen en je rot te voelen. Idd de hormonen denk ik en ook wat er allemaal de afgelopen tijd gebeurd is met je. Je bent en blijft mijn kanjer! Zelfs op de dagen dat de zon voor jou even niet schijnt zul je hier alle steun ervaren. Al begrijp ik dat dit natuurlijk het niet haalt echte warmte
woensdag 25 november 2009 om 18:47
Dank jullie wel meiden. Weet je wat het ook is, mijn vriendin heeft het op dit moment zo druk met een andere vriendin dat ik het gevoel heb dat ze mij vergeet. En hoezeer ik het andere vriendin gun dat ze op dit moment veel aandacht krijgt (ze heeft het beslist niet makkelijk) vind ik het heel vervelend dat ik er niet toe doe. Ben al weken niet lekker, heb dat ook gezegd, maar geen 1x heeft ze ook maar gebeld om te vragen hoe het is, en als ik haar bel is het vriendin voor en na, en ze voelt zich zo naar omdat het contact tussen hun niet lekker verloopt. Ik ga niet om aandacht bedelen, dus hooor ik niets. Ben ik nu een jaloerse muts? Volgens mij niet. En haar man is een schatje hoor, maar ja is wel een man he, vooral praktisch.
meiden
meiden
woensdag 25 november 2009 om 19:19
woensdag 25 november 2009 om 19:21
Sanne ik denk niet dat je vergeten wordt. Alleen ligt de prio van je ene vriendin even bij de andere vriendin. Wie weet wat die vriendin die nu de steun krijgt dacht toen jij alle steun kreeg die je nodig had. Ik snap wel dat je diezelfde steun nog steeds nodig hebt. Maar ze kan zich niet splitsen. Alhoewel ik me afvraag hoe duidelijk je hebt gemaakt dat je nog steeds haar steun kunt gebruiken en haar steun ook danig waardeert. Overigens misschien heeft vriendin ook jouw steun weer nodig, omdat ze zich zorgen maakt om dr andere vriendin. Even extra lief zijn voor jezelf en ook voor je vriendin. Het komt vast allemaal goed, ze is je echt niet vergeten. Het helpt je nu alleen niet in je vervelende periode die je nu weer hebt. Daar ben ik me bewust van.
*wie snapt me nog met al die vriendin woorden*
*wie snapt me nog met al die vriendin woorden*
woensdag 25 november 2009 om 19:36
Maar ik ben er ook voor haar hoor, ik bel regelmatig om te vragen hoe het gaat en of het contact al weer beter is. Andere vriendin woont erg ver weg dus ik begrijp best dat het moeilijk is. Maar als ik dan zeg dat het met mij niet zo heel lekker gaat is het van, "ow, ja ik voel me ook k*t want......" en dan krijg ik weer een heel riedeltje over verweg vriendin. En dan luister ik maar weer, probeer ik goede raad te geven en vooral te steunen. En je hebt gelijk hoor dushi, dan schuif ik mezelf maar weer even aan de kant, zij is ook belangrijk. Misschien moet ik wel wat duidelijker zijn, maar vind het moeilijk. Vind mezelf gauw een zeur.
meiden
meiden
woensdag 25 november 2009 om 19:56
woensdag 25 november 2009 om 19:59
En als ik je een zeur vind (wat nog makkelijker kan want ik ken je alleen van je teksten op het forum) Dan zou ik je dat of zeggen hier in het topic. Of ik zou gewoon geen tijd en energie meer in je topic steken. Zo simpel is het op het forum (of zo simpel forum ik zelf)
Maar ik vind je een lieverd, een kanjer maar je schuift jezelf te makkelijk opzij. Misschien is het daarom ook wel dat men denkt: Sanne redt het wel of onderschatten ze wat deze hele periode (bedrogen worden, scheiden en ook nog zwanger zijn van je ex) met je doet. Je bent ontzettend sterk dat heb ik allang gemerkt. Maar daarmee maak je het wel dat een ander niet kan inschatten dat je ook wel steun kunt gebruiken of gewoon even een luisterend oor nodig hebt. Want omgekeerd geef je die wel
Maar ik vind je een lieverd, een kanjer maar je schuift jezelf te makkelijk opzij. Misschien is het daarom ook wel dat men denkt: Sanne redt het wel of onderschatten ze wat deze hele periode (bedrogen worden, scheiden en ook nog zwanger zijn van je ex) met je doet. Je bent ontzettend sterk dat heb ik allang gemerkt. Maar daarmee maak je het wel dat een ander niet kan inschatten dat je ook wel steun kunt gebruiken of gewoon even een luisterend oor nodig hebt. Want omgekeerd geef je die wel
woensdag 25 november 2009 om 20:28
Aard van het beestje Ik ben zo'n persoon die in de bus altijd iemand naast zich krijgt die zijn problemen kwijt moet, die op de middelbare school altijd opkwam voor degene die het zo moeilijk hadden thuis. (kan je verhalen vertellen waar je echt ziek van word) En nee ben zeker geen heilige, maar vind vaak de problemen van een ander erger dan die van mij. Hier vind ik het geen probleem om mijn hart te luchten maar wil anderen er niet mee lastig vallen, hij is tenslotte 'al' 6 maanden de deur uit.
meiden
meiden
woensdag 25 november 2009 om 20:32
Je valt niemand lastig! En als dat wel zo zou zijn dan zijn ze toch volwassen genoeg om je dat te vertellen? Zo niet, dan zijn het geen echte vrienden van je. (of ze moeten je niet willen kwetsen, maar da's een ander verhaal) Jouw problemen zijn ook belangrijk, en je vrienden en vriendinnen willen jou vast ook helpen en steunen. Maar dat kunnen ze alleen als je ze dat ook letterlijk vertelt. Ze zien het niet aan je mooie ogen of in hun glazenbol dat je hulp en steun nodig hebt.
Ik schijn ook iemand te zijn waartegen je je hele doopcel kunt vertellen. Gebeurd me ook overal waar ik kom. Of het nu in de kroeg is tijdens het stappen, in de supermarkt, bij de huisarts, in het ov nou ja noem het maar op. Over het algemeen vind ik het niet erg om het aan te horen. Maar ook ik heb er wel eens geen zin in. Ik moet dan letterlijk mijn gezicht op onweer zetten om ervoor te zorgen dat men mij met rust laat. Anders blijf ik te vriendelijk en een te open gezicht hebben waardoor men alsnog gaat vertellen.
Ik schijn ook iemand te zijn waartegen je je hele doopcel kunt vertellen. Gebeurd me ook overal waar ik kom. Of het nu in de kroeg is tijdens het stappen, in de supermarkt, bij de huisarts, in het ov nou ja noem het maar op. Over het algemeen vind ik het niet erg om het aan te horen. Maar ook ik heb er wel eens geen zin in. Ik moet dan letterlijk mijn gezicht op onweer zetten om ervoor te zorgen dat men mij met rust laat. Anders blijf ik te vriendelijk en een te open gezicht hebben waardoor men alsnog gaat vertellen.
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 25-11-2009 20:33
Reden: zin klopt nu beter.
Reden: zin klopt nu beter.
% gewijzigd
woensdag 25 november 2009 om 20:53
lol dushi, ken dat dus ook. Ben niet zo goed in boze gezichten, heb het wel eens met een boek geprobeert of muziek op de oren, helpt niets, ze praten gewoon wat harder.
Ga het proberen, een beetje meer aandacht vragen. Dank weer voor de hulp en steun. (iedereen he)
Nu even criminal minds afkijken.
meiden
Ga het proberen, een beetje meer aandacht vragen. Dank weer voor de hulp en steun. (iedereen he)
Nu even criminal minds afkijken.
meiden
woensdag 25 november 2009 om 20:57
quote:sannemer schreef op 25 november 2009 @ 20:53:
lol dushi, ken dat dus ook. Ben niet zo goed in boze gezichten, heb het wel eens met een boek geprobeert of muziek op de oren, helpt niets, ze praten gewoon wat harder.
Precies werkt dus niet, en dus vandaar mijn onweer gezicht. Ik zie eruit alsof ik je kop eraf kan bijten dan. Terwijl ik in werkelijkheid nog steeds vrolijk, blij en gewoon goed gemutst ben. Maar ja, ook ik wil wel eens even geen verhalen, geen drama's, geen gruwelijkheden horen. Even niet dus. En dan als ik mijn onweer gezicht opzet, dan laat men mij echt wel met rust. Heerlijk is dat. Veel plezier met Criminal Minds. En sterkte he lieverd
Precies werkt dus niet, en dus vandaar mijn onweer gezicht. Ik zie eruit alsof ik je kop eraf kan bijten dan. Terwijl ik in werkelijkheid nog steeds vrolijk, blij en gewoon goed gemutst ben. Maar ja, ook ik wil wel eens even geen verhalen, geen drama's, geen gruwelijkheden horen. Even niet dus. En dan als ik mijn onweer gezicht opzet, dan laat men mij echt wel met rust. Heerlijk is dat. Veel plezier met Criminal Minds. En sterkte he lieverd
donderdag 26 november 2009 om 20:45
Hmmm. Herken ik. Ik heb sinds drie weken ruzie met de ex-van-nieuwe-vriendin-van-ex... Hij kwam me elke keer om een uur of 1 in mijn stamkroeg opzoeken, om dan tegen me aan te klagen over ex en zijn ex en hoe erg het was bla-die-bla.
Op een gegeven moment was ik het zó beu en had ik twee keuzes dacht ik. 1) Hem wegsturen 2) Zelf weggaan (allebei geen zin in). Uiteindelijk ben ik lang en demonstratief met iemand anders gaan praten en liep hij boos + met klapperende deuren weg... In geen weken iets van gehoord. Beter, al voelde ik me er toen heel rot over. Die man komt alleen tegen mij aan zeuren over dingen waar ik niks meer over wil horen, op momenten dat ik plezier heb. Doei! Good riddance
Op een gegeven moment was ik het zó beu en had ik twee keuzes dacht ik. 1) Hem wegsturen 2) Zelf weggaan (allebei geen zin in). Uiteindelijk ben ik lang en demonstratief met iemand anders gaan praten en liep hij boos + met klapperende deuren weg... In geen weken iets van gehoord. Beter, al voelde ik me er toen heel rot over. Die man komt alleen tegen mij aan zeuren over dingen waar ik niks meer over wil horen, op momenten dat ik plezier heb. Doei! Good riddance
vrijdag 27 november 2009 om 18:32
Gianna, ik begrijp dat je die man een beetje moe word, begrijpelijk dat hij verdrietig is maar het er constant over hebben maakt het niet beter.
Net ex aan de telefooon gehad, hij heeft nu eindelijk gezegd dat hij morgen dat geld overmaakt voor sinterklaas. Hij kon het ook niet laten om te vertellen dat truus een sticker in haar paspoort heeft voor een halfjaar, je kunt dus de verblijfsvergunning aanvragen zonder dat je al officieel gescheiden bent als je de papieren maar na zend. Heb gezegd dat dat allemaal geen lor interesseert en dat ze van mij vandaag gewoon dood mag neer vallen. Hij boos, waarom ik toch zo reageerde, snapt hij helemaal niets van want ze had toch niets met de scheiding te maken? Hij was toch allang ongelukkig en tja dat zij er nu was, ach dat kon maar ze had er niets mee te maken.
Kijk dat het niet lekker liep weet ik ook wel, maar had hij eerder zijn mond opengetrokken hadden we nog een kans gemaakt, maar nee hij koos ervoor om eerst wat anders te zoeken en toen pas te zeggen dat hij wilde scheiden. Raar he dat ik dus haar bloed wel kan drinken, gek he dat ik vind dat zij er alles mee te maken heeft dat wij nu uit elkaar zijn. Maar goed weer ruzie dus en ik weer in tranen. Bah voelde me juist de afgelopen twee dagen weer wat beter.
meiden
Net ex aan de telefooon gehad, hij heeft nu eindelijk gezegd dat hij morgen dat geld overmaakt voor sinterklaas. Hij kon het ook niet laten om te vertellen dat truus een sticker in haar paspoort heeft voor een halfjaar, je kunt dus de verblijfsvergunning aanvragen zonder dat je al officieel gescheiden bent als je de papieren maar na zend. Heb gezegd dat dat allemaal geen lor interesseert en dat ze van mij vandaag gewoon dood mag neer vallen. Hij boos, waarom ik toch zo reageerde, snapt hij helemaal niets van want ze had toch niets met de scheiding te maken? Hij was toch allang ongelukkig en tja dat zij er nu was, ach dat kon maar ze had er niets mee te maken.
Kijk dat het niet lekker liep weet ik ook wel, maar had hij eerder zijn mond opengetrokken hadden we nog een kans gemaakt, maar nee hij koos ervoor om eerst wat anders te zoeken en toen pas te zeggen dat hij wilde scheiden. Raar he dat ik dus haar bloed wel kan drinken, gek he dat ik vind dat zij er alles mee te maken heeft dat wij nu uit elkaar zijn. Maar goed weer ruzie dus en ik weer in tranen. Bah voelde me juist de afgelopen twee dagen weer wat beter.
meiden
vrijdag 27 november 2009 om 18:47
Gianna ik had dezelfde manier het aangepakt. Kom op, jij hebt niets met zijn gezeur te maken. Laat ie daar dan maar een van zijn eigen vrienden voor uitzoeken.
Sanne goed dat je die zakhooi even vertelt hebt dat de sint echt uit zijn zak moet komen. En laat de rest toch van je rug afglijden. Hij wil het toch niet horen. En je verspilt energie terwijl je je idd net weer wat fijner in je vel kwam te zitten
Sanne goed dat je die zakhooi even vertelt hebt dat de sint echt uit zijn zak moet komen. En laat de rest toch van je rug afglijden. Hij wil het toch niet horen. En je verspilt energie terwijl je je idd net weer wat fijner in je vel kwam te zitten
vrijdag 27 november 2009 om 19:07
@Gianna : Vooral geen verantwoordelijkheid nemen, maar alles afschuiven op het ongelukkig zijn, en nee vechten hebben ze nog nooit van gehoord. Grrrrr
@dushi: Ik probeer het van me af te laten glijden hoor, word er zo boos van, waarom kan zo'n kerel niet gewoon eerlijk zijn? Word daar boos van, heel boos.
meiden
@dushi: Ik probeer het van me af te laten glijden hoor, word er zo boos van, waarom kan zo'n kerel niet gewoon eerlijk zijn? Word daar boos van, heel boos.
meiden
vrijdag 27 november 2009 om 19:12
Lieve schat je krijgt de waarheid never te horen. Of omdat hij gewoon niet eerlijk kan zijn of omdat hij zelf gelooft in zijn eigen leugens. Hou ajb op met jezelf ermee kwellen. Dit blijft anders je ontzettend verdriet doen. (kwellen als in; ik wil dat hij de waarheid zegt tegen me) Lieverd ga er boven staan! Je moet denken aan Krummel en aan de andere kinderen. Jij bent zoveel belangrijker dan die zakhooi ooit was/ zal zijn.
vrijdag 27 november 2009 om 19:18
Sanne, het is niet te begrijpen, je kan het niet begrijpen, je gaat het niet begrijpen, je moet het niet eens willen begrijpen.
Soms doen mensen stomme dingen. En soms zien ze dat achteraf in, soms niet. Soms ziet hun hele omgeving het maar zegt niets, soms ziet men het niet eens.
Onbegrijpelijk.
Mijn ex had een kindje, maar de relatie was stuk (had niets met mij te maken overigens, ik kwam pas een stuk later kijken) en hij keek nauwelijks naar het kindje om. Dat snap je toch niet? Ik heb dat twee jaar geprobeerd te begrijpen en daarna ben ik bij die man weggegaan.
Want wie zomaar zijn kind in de steek laat, wat is dat voor'n iemand?
Ik heb het nooit begrepen, waarom hij niet naar dat kind omkeek, waarom hij niet voor die relatie gevochten heeft. En je zou denken dat ik dat niet eens zou willen, want ik was 'het nieuwe lief'.
Soms zijn acties van mensen absoluut niet te begrijpen. Denk je iemand te kennen en dan is er toch een bepaald gedeelte van hun gedrag dat on-on-onbegrijpelijk blijft.
Wat moet je daarmee?
Ik denk dat je er weinig mee kan.
Soms doen mensen stomme dingen. En soms zien ze dat achteraf in, soms niet. Soms ziet hun hele omgeving het maar zegt niets, soms ziet men het niet eens.
Onbegrijpelijk.
Mijn ex had een kindje, maar de relatie was stuk (had niets met mij te maken overigens, ik kwam pas een stuk later kijken) en hij keek nauwelijks naar het kindje om. Dat snap je toch niet? Ik heb dat twee jaar geprobeerd te begrijpen en daarna ben ik bij die man weggegaan.
Want wie zomaar zijn kind in de steek laat, wat is dat voor'n iemand?
Ik heb het nooit begrepen, waarom hij niet naar dat kind omkeek, waarom hij niet voor die relatie gevochten heeft. En je zou denken dat ik dat niet eens zou willen, want ik was 'het nieuwe lief'.
Soms zijn acties van mensen absoluut niet te begrijpen. Denk je iemand te kennen en dan is er toch een bepaald gedeelte van hun gedrag dat on-on-onbegrijpelijk blijft.
Wat moet je daarmee?
Ik denk dat je er weinig mee kan.
I only get one shot at life - so I shoot to kill