Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Ine, ik had laatst een compleet leeg profiel, stond geen enkele regel in. Ik wist dus alleen dat het een mannelijk persoon was uit Finland.

Ik heb toen een random kaart gestuurd uit mijn voorraad, maar het plezier van een juiste kaart bij iemand zoeken is dan niet zo groot. Als ik niet weet waar iemands voorkeur naar uit gaat, dan weet ik niet goed of de kaart wel gewaardeerd wordt.

Ja, ik vind het zelf fijn om een lang profiel te zien, maar een profiel zoals jij hebt is ook prima. Dat zou voor mij een leuke afwisseling zijn, een kaart sturen die IK heel leuk vind. En ik denk dat veel mensen het fijn vinden om te lezen dat je blij bent met elke kaart.

Wat ik dus jammer vind is:

- een compleet leeg profiel

- alleen maar "eisen" en 0,0 informatie over de persoon zelf
.. en op de valreep vandaag ook nog een hurray uit Brazilie. Nu heb ik nog maar 1 kaart onderweg. Volgens mij mag ik er (van mezelf) nog 5 sturen deze maand. Morgen maar eens adressen aanvragen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Roemenie is ook bijzonder C_Estelle! hihi... het gaat goed de laatste dagen met de bijzondere landen!

Grappig dat je daar bijna had gewoond... dan hadden wij vast vaker kaartjes uit Brunei

Justme, grappig dat je de kaart zelfs moest draaien... dan had ze echt veel te vertellen

Teigera, ik dacht eigenlijk dat een kaart al na 40 dagen expired was? Maar dus langer? Jammer.

Ine, ik snap wel wat je bedoeld, maar als iemands profiel helemaal leeg is dan weet je toch niet wat hij of zij een leuke kaart zou kunnen vinden? Dus dan kan een leuke gratis kaart net zo leuk zijn dan een gekochte kaart, toch?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik bedoel het ook niet als aanval hoor! Begrijp me niet verkeerd! Het viel me alleen op en ik herken het niet zozeer.

Persoonlijk heb ik dan wel moeite met iemand die heel veel eisen stelt. En dan ook echt Heul Veul.

Iemand in Australie wilde graag een kaart in een enveloppe, omdat de kaarten vaak beschadigd aangekomen waren en hij dat zonde vond. Dus wel gewoon je tekst enzo erop, en het adres, maar een envelop er om heen. Prima.

Maar als iemand begint over een extra postzegel, of speciale postzegel eisen heeft of niet blij is met een kaart die niet aan zijn eisen voldoet, dan vind ik het ook minder leuk en doe ik minder moeite.

Een gratis kaart krijgen vind ik zelf ook niet erg, bijvoorbeeld. Maar ik zou niet snel iemand met een leeg profiel dan maar een 'lelijke' kaart sturen. Eerder een algemene kaart, of een multiview.

Snjo, de maand duurt niet meer zo heel erg lang. Dat heb je goed getimed! Ik spaar ook nog even op tot ik er 5 mag sturen. Er mogen 7 onderweg zijn.

Die uit Groningen had ik kunnen zijn, maar ik heb er geen naar IJsland gestuurd (en had het ook geweten als jij het zou zijn natuurlijk). Ik heb er wel drie vanuit Groningen verstuurd, toen ik daar was. Heb daar leuke reacties op gehad!

Denk dat ik nog even wacht trouwens met reageren op de wrs expired kaarten. Ze hebben nog wel even te gaan. Wanneer sturen jullie er nog eentje? Of laten jullie het dan maar zo?
Voelde ik niet zo hoor

Ja, perse een envelop willen en geen uitleg ervoor geven vind ik ook stom. Speciale postzegel vragen als je postzegels spaart kan nog... zolang het een vraag is, ipv een eis
Ine, ik stuur altijd maar één kaart. Dat is nogal normaal, tenzij het een klein kind is. Dit komt de kaart kan altijd nog aankomen.

Als er idd niets in een profiel staat dan stuur ik een 'stomme' kaart op. Ook als er instaat ik wil alleen die en die kaarten/onbeschreven in een envelope met mooie postzegels.

Ik heb er instaan: I prefer en dan een hele lijst waar (hoop ik) vele wel een kaart uitkunnen zoeken. Dat klinkt nl anders dan: I only want these postcards en dan een lijst (of één ding).
Steph: Mijn usernaam weet je eigenlijk al, die heb ik jou via U2U al eens laten weten!

Ik zet het liever niet hier, voor jullie maakt het me niet uit, maar wel voor iemand in mijn omgeving die nogal eens dingen over mij op en uitzoekt.

Ik stuur nooit echt stomme kaartjes en schrijf ze ook altijd vol. Maar ik snap wel wat er bedoelt wordt. Ik vind het ook een soort kick om nou net die ene kaart te vinden bij een profiel waarvan je vermoed dat diegene het erg leuk gaat vinden. Dan ben je echt benieuwd naar de hurray en heb je er een goed gevoel over. Als iemand dan niks in het profiel heeft staan, wordt het bedenken wat voor kaart iemand dan wilt al veel moeilijker en weet ik nooit zo goed of de kaart dan in de smaak valt. En of hij/zij m misschien al heeft. Ik kijk trouwens altijd het hele profiel na, welke hij/zijn al ontvangen heeft uit nederland en of er kaarten in de favorieten staan.

Dat laatste is leuk trouwens, want ik heb nu al een paar keer een kaart kunnen sturen die in de favorietenlijst stond en ik in huis had!

In envelop sturen vind ik helemaal geen probleem. Veel kaarten komen nou eenmaal beschadigd aan en het kost niks meer. Soms stuur ik wat extra's mee omdat iemand aangeeft dat hij postzegels spaart of theezakjes. Dan vind ik het wel leuk om diegene te verassen (hopenlijk) en dat erbij te stoppen. Kleine moeite, groot plezier! Dan gaat er dus een enveloppe omheen, maar ik schrijf de kaart wel gewoon vol.

c_estelle: zo blijf je denk ik een bijzondere band hebben met dat land, is net even specialer voor je!

ps: de RR van de strandkaarten is nu gestart, ben heel benieuwd!!
Kozoo, als je het in een envelope hebt gedaann met theezakjes oid krijg je daar wel leuke reacties op?

Zojuist een leuke hurray uit Oostenrijk (had er maar 2 dagen overgedaan), ik lag echt dubbel.

Mag nu een kaart naar Oostenrijk sturen met een leuk profiel en als het niet te veel moeite is dan graag niet de normale postzegels. Aangezien ik nog één setje voor binnen europa heb krijgt hij/zij die.
Ik heb maanden niet aan Postcrossing gedaan, maar had wel weer eens in in leuke post! Dus er gaan vandaag wat kaartjes de deur uit hier. Leuk dat dit topic nog steeds zo actief is.

Off-topic: Hee Kozoo! Ook nog druk aan het postcrossen dus! Hoe is ie verder?
@Steph: ik heb een echt meidenkaartje uitgezocht en een verhaal over de liefde opgehangen. Ik ga geen flauwe dingen opschrijven, zou dat zelf ook niet zo leuk vinden namelijk.

Ik heb trouwens naar dat lege profiel een kaart gestuurd met daarop geschreven dat ik het jammer vond dat zijn/haar profiel leeg was en dat het leuker is als er een paar dingen instonden. Misschien doet ie er iets mee.

Kreeg vandaag een hurray uit Australië van die man die 8 profielen heeft. Krijg ik als reactie: I DON'T LIKE FREE CARDS. Wat moet je daar nou mee?
Steph, wat een domme reactie Dan zet er wat in.

Reminder aan mezelf. Ik moet mijn profiel wat uitgebreider maken. Ik heb een regel of 5 geschreven nu.

Janna, nee was de 2e kaart. 1e kaart naar Polen.
Hello allemaal,

Kozoo: wat jij doet, doe ik ook... af en toe lees je eens dat mensen postzegels of theezakjes sparen (geen nadrukkelijke eisen verder, just de vermelding ervan)... dan stuur ik ook een (dubbele) kaart in een envelop met iets erin. Vind ik zelf leuk, maar vaak wordt het ook gewaardeerd en krijg ik enorm uitgebreide hurrays terug.

Kristin: Tuurlijk moet je geen flauwe dingen gaan zeggen, waren geintjes van ons (mij). Ik zou ook een superlieve/romantische kaart uitzoeken.

Had je ook een free card gestuurd naar die man in Australië??

Justme: tof! Zo'n volgeschreven kaart!

Vandaag kreeg ik 3 voetbalstadionkaarten voor mijn vriend en 1 RRkaart van Sendung mit der Maus! Die zijn zoooo leuk :-) Heb ook nog een adres aangevraagd naar Litouwen. Die had een heel lange eisenlijst... Ik heb een leuke Sinterklaaskaart uitgezocht en helemaal volgeschreven over wat het feest hier in Nederland inhoudt.
@JJ: ik begreep wel dat het grapjes waren hoor!

En naar die man in Australië had ik een Idrukker kaart gestuurd, maar wel een hele leuke. Hij had enorm veel eisen in zijn profiel staan en daar heb ik iets tegen. Maar dan hoef je nog niet zo te reageren, vind ik. Iemand doet wel de moeite om een kaart naar je te sturen, toch?
Kristin, wat stond er dan in die man (met 8 profiels) in zijn profiel?

Ik heb 4 kaarten gekregen. 2 officials, eentje uit Tsjechië waar niet veel instond en eentje die enorm was volgeschreven uit Australië van een vrouw van 77 jaar!!!!! Zo leuk. Ze vroeg of ze niet te oud was (natuurlijk niet) en ze deed ook nog vrijwilligerswerk dat vind ik gaaf. Mijn oma doet dat ook nog (geen PC) en die is 88. Dat schreef ik in het bedank (niet -je).

Verder een Unescoswap en een kersttag.
Iemand met 8 profielen?! Bizar.
@ JJ: Sendung mit der Maus die zijn leuk!!! Die zou ik ook wel willen ontvangen

Kaarten in een envelop sturen vind ik prima, want liever dat ze de postzegel van de envelop afhalen dan dat ik weet dat mijn kaart ervoor verknipt wordt. Dat vind ik zielig

Ik heb gelukkig nog geen profiel gehad waarin iemand vroeg om een lege kaart in een envelop. Dat is geen leuke wens Ik denk toch echt niet dat ik daar aan ga beginnen.
Ik had vandaag niets/noppes/nada.
Maar heb wel weer 5 adressen aangevraagd.

Finland

Denemarken

Nederland (niemand van hier volgens mij)

Frankrijk

USA
Ik had vandaag 1 kaartje uit Duitsland, helaas geen Hurrays terwijl ik die wel verwachtte. Jammer want ik wil graag de Sinterklaas kaarten versturen die ik gisteren gekocht heb.

Kirstin, wat een nare reactie van die man uit Australië. Getsie...

Kozoo, daar heb je wel gelijk in, zo'n land blijft dan toch een speciaal plekje hebben.

JJ, wat krijg jij toch vaak kaarten over voetbal! Zoonlief begint een beetje teleurgesteld te worden, zijn score staat tot op heden op 4 stuks.
Ine, ik heb nog nooit een 2de kaart gestuurd, maar ik doe natuurlijk nog maar kort aan PC, dus ik heb nog geen kaart gehad die niet aankwam (gelukkig) maar wat Steph zeg, bij een klein kind zou ik er misschien ook wel nog eentje sturen.

Kozoo, ik stuur ook geen stomme kaartjes, maar soms wel die ik zelf net ietsje minder leuk vind. En vaak vind ik het juist leuk om een leuke kaart voor iemand uit te zoeken, maar dat lukt niet met een leeg profiel

Dat je in die favorieten lijst kan kijken is idd en goede tip, dat had ik pasgeleden ook ontdekt. En ik heb er nu zelf ook een paar bij mij ingezet, die ik leuk vind

Leuk, die extra dingen die je stuurt!

Steph, wat snel, 2 dagen vanuit Oostenrijk!

Ik ga morgen even kijken of er postzegels van 7 (of 2 en 5) cent bestaan, want dan kan je de kerstpostzegels (2 stuks) ook voor binnen Europa gebruiken.

Wat onwijs leuk, dat verhaal van die mevrouw van 77!! Daar word ik nou echt blij van!

Amber83, leuk dat je weer wat kaartjes gestuurd hebt! Had je 'leuke' landen?

Kristin, leuk, je echte meiden kaart en liefdes verhaal Ben benieuwd hoeveel ze er krijgt! Zou zij dan die kaarten registreren? Of de codes aan hem doorgeven?

Wat een stomme reactie van die man! Wat is een idrukker kaart precies? Een kaart die jezelf laat maken?

Kobe, hihi, bijna goed... Vind je het leuk? (het PC'en)

Jokejacket, als mensen het normaal vragen (ipv eisen) zou ik dat ook wel doen denk ik. Wel leuk! Leuk ook, die voetbalstadionkaarten. Heeft hij er al veel?

Wat is Sendung mit der Maus? Een kinderboek?

Ligaa, als iemand postzegels spaart maar de kaarten ook wil bewaren (en dat hoop ik wel...) dan is dat wel een goede oplossing ja

Snjokorn, 5 kaartjes schrijven is ook leuk! hihi! Ik had vandaag geen tijd om voor 18u een kaartje te schrijven, dus morgen maar weer...

C_Estelle, ik heb ook wat kaarten met Sinterklaas erop gekocht. Dus die moet ik ook even gaan sturen Wat voor kaarten van/over voetbal wil je zoon?

Fijne avond allemaal!
quote:c_estelle schreef op 26 november 2009 @ 19:18:

JJ, wat krijg jij toch vaak kaarten over voetbal! Zoonlief begint een beetje teleurgesteld te worden, zijn score staat tot op heden op 4 stuks.Ik ruil met mensen van het forum... ik stuur hun kaarten op die zij zouden willen in ruil voor voetbal(gerelateerde) kaarten... 7 januari wordt mijn vriend 25 en ik geef hem alle bij elkaar gespaarde voetbalkaarten als verrassing!
quote:Janna80 schreef op 26 november 2009 @ 19:45:

Jokejacket, als mensen het normaal vragen (ipv eisen) zou ik dat ook wel doen denk ik. Wel leuk! Leuk ook, die voetbalstadionkaarten. Heeft hij er al veel?

Wat is Sendung mit der Maus? Een kinderboek?

Hier een voorbeeld van een Sendung mit der Maus kaart

quote:Jokejacket schreef op 26 november 2009 @ 21:45:

[...]

Ik ruil met mensen van het forum... ik stuur hun kaarten op die zij zouden willen in ruil voor voetbal(gerelateerde) kaarten... 7 januari wordt mijn vriend 25 en ik geef hem alle bij elkaar gespaarde voetbalkaarten als verrassing!Owww, dat verklaart een hoop! Dan snap ik wel dat je er zoveel krijgt. Ik heb alleen maar in mijn profiel staan dat ik het leuk voor zoon zou vinden als je een kaart kunt sturen die voetbalgerelatieerd is. (Gelijk antwoord voor Janna)
Kirstin, is dat ene Laurent?

Daar is ook een kaartje van mij naar onderweg. Ik snap niet wat iemand moet met zoveel profielen. Dat je dan meer stuurt en ontvangt, oke, maar dat kost onwijs veel geld! Deze man ontving 70-80 kaarten per week, schreef hij, en stuurde er volgens mij ook zoveel.

Is dat een tekenfilm? Die muis ken ik wel ergens van nl.

Leuk, Steph, een kaart van die oude(re) mevrouw! Dan juist is het ook leuk als iemand iets meer op de kaart schrijft.

Hier had ik gisteren en vandaag een kaart, gisteren DLD en vandaag Slowakije. Beide leuke kaarten met leuke verhalen.

Zag vandaag in de supermarkt (daar koop ik meestal mijn kaarten, andere winkels hebben ze amper of hetzelfde) dat de kaarten nu in winterstijl zijn . Sneeuw en skiers, dus heb daar een paar van meegenomen.
quote:Ine schreef op 25 november 2009 @ 21:27:

Maar ik begrijp niet zo goed jullie reactie, als ik dat zeggen mag. Waarom sturen jullie iemand met een leeg of heel kort profiel een minder leuke of gratis kaart? Ik heb in mijn profiel ook geen specifieke wensen staan, maar ben dan ook echt eigenlijk blij met alles.

In mijn profiel staat alleen dat ik alles leuk vind en graag een kaart wil die ZIJ leuk vinden. En nu heb ik er bij gezet dat ik graag kerstkaarten zou willen ontvangen, maar alleen als het kan.

Als iemand niets of weinig wensen heeft, zegt dat toch niet dat iemand het niet leuk vindt om een mooie kaart te krijgen? Maakt niet uit hoor, vraag het me ineens zo af. Ine, ik doe altijd mijn best om aan de hand van iemands profiel een passende kaart te vinden. Ik heb geen lelijke of nare kaarten in mijn collectie, maar ik zoek iets passends voor de persoon. Met jouw profiel, zoals jij het hier omschrijft, zou ik ook prima iets kunnen. Maar zonder iets van informatie, geen naam, helemaal niets, dan wordt het heel lastig. Dan stuur ik gewoon een niet-zo-bijzonder kaartje, omdat ik niet weet wat ik ermee moet.

Edit: lees nu in een latere post van jou, dat je zelf een algemeen of multiview kaartje zou sturen. Dat is dus precies wat ik ook doe: een niet-zo-bijzonder kaartje sturen, omdat ik geen idee heb wat iemand op prijs zou stellen. Dan stuur ik maar gewoon iets algemeens.

Edit 2: (ik moet eerst alles lezen, dan pas beginnen te reageren...) . Ik had gisteravond nog twee adressen aangevraagd, eentje was in Australie. Heel leuk profiel, allerlei informatie, en o.a. zou ze het leuk vinden als je een receptje wil opsturen van iets wat jij lekker vindt. Dat heb ik dus gedaan, een lekker dessert vertaald in het Engels en uitgeprint, kaartje erbij in de envelop en alles opgestuurd. Dat vond ik een leuk extraatje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven