Werk & Studie alle pijlers

Advies nodig, ben bang dat ik eruit gewerkt wordt

25-11-2009 22:56 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hier graag mijn verhaal kwijt omdat ik juridisch advies nodig heb.

Ik ben 40, werk inmiddels bij elkaar 17 jaar bij mijn huidige werkgever, eerst 7 jaar en ben toen weggegaan en na een jaar teruggevraagd, inmiddels werk ik er alweer 10 jaar.

Ik heb in de loop der jaren verschillende functies gehad, ben begonnen op de inkoop als assistent inkoper, toen de inkoper wegging heb ik tot mijn vertrek de inkoop alleen gedaan en daarbij geassisteerd op de verkoop. Na 1 jaar bij een ander bedrijf gewerkt te hebben waar ik het niet naar mijn zin had ben ik weer teruggevraagd door dit bedrijf en daar ben ik toen op de verkoop binnendienst gaan werken, fungeerde als een soort spin in het web. Ik heb het altijd heel goed naar mijn zin gehad en heb ook altijd goede beoordelingen gehad.

3 jaar geleden werd ik zwanger en gaf aan minder te willen werken (van 5 naar 4 dagen). Op dat moment ging mijn collega weg en men wilde, omdat het zo goed ging met het bedrijf er 2 nieuwe mensen voor aannemen, ook omdat ik 1 dag minder wilde gaan werken. Er werden 2 mannelijke collega's aangenomen voor de binnendienst en ik kreeg een nieuwe functie, officemanager en rechterhand van het hoofd verkoop en het hoofd inkoop.

Na een halfjaar, net voordat ik met zwangerschapsverlof zou gaan nam 1 van de 2 jongens ontslag, tijdens mijn verlof werd er een andere dame aangenomen. Na ongeveer 3 maanden nam de andere mannelijke collega ook ontslag en vertelde de andere collega dat zij een vriendin had die ook op zoek was naar iets anders. Het was een leuke, vlotte vrouw om te zien en ze had ook wel wat ervaring dus zij werd ook aangenomen. Dit speelde dus allemaal tijdens mijn verlof.

Tijdens mijn zwangerschapsverlof was hebben deze 2 dames mijn taken overgenomen en dan voornamelijk degene die er als laatste bij was gekomen. Bovendien kreeg tijdens mijn verlof de inkoper een burnout dus zijn taken werden ook door haar waargenomen. Ik kwam na het verlof helemaal blanco terug, moest enorm wennen aan de veranderingen op de afdeling. Mijn eerste indruk van de nieuwe collega's was op zich wel positief, alleen voelde ik me vanaf het begin af aan een 5e wiel aan de wagen, zij kenden elkaar natuurlijk ook privé en hadden duidelijk een hechte band met elkaar en ik voelde me wel een beetje een buitenstaander.

Mijn leidinggevende (het hoofd verkoop) had me gevraagd of ik ze een beetje in de gaten wilde houden omdat ze er nog niet zo lang werkten wat ik niet prettig vond. Ze duldden van mij geen enkele vorm van kritiek als er iets fout gegaan was, de communicatie verliep meestal per email wat ik zelf niet altijd als prettig ervaar. Enfin, na een maand of 2 heeft mijn leidinggevende ons bij elkaar geroepen en gezegd dat er geen functie van officemanager meer bestond omdat dat niet als prettig ervaren werd door de collega's, iedereen was voortaan gelijkwaardig. Ik vond het prima, want ik vond het van meet af aan al geen prettige situatie en hoopte dat het contact daardoor wat zou verbeteren.

Na ongeveer 6 maanden bleek ik weer zwanger te zijn en het was de afspraak dat dezelfde collega weer mijn taken over zou nemen tijdens mijn verlof. Toen ik met zwangerschapsverlof ging had ik de gewoonte om af en toe even langs te gaan op het werk om koffie te drinken en even bij te kletsen, maar toen kreeg ik al het gevoel dat mijn 2 collega's me een beetje weg zaten te kijken. Ik heb het gevoel weggedrukt, maar toen ik weer terugkwam op het werk na bijna 5 maanden weggeweest te zijn werd dat gevoel steeds sterker. Ik kreeg een gesprek met mijn leidinggevende waarin ze aangaf dat mijn collega had aangegeven het niet leuk te vinden als ze mijn takenpakket weer zou moeten afstaan.

In de tussentijd was de crisis ook toegeslagen op het werk, dus het was op alle fronten veel minder druk. Ik heb toen toegestaan dat zij 1 belangrijke account zou beheren, maar sinds die tijd had ik steeds het idee dat er een soort concurrentiestrijd tussen ons gaande was. Op 1 of andere manier had ik steeds het gevoel dat ze op mijn baan uit was. Ondertussen ging het steeds slechter op het bedrijf, de omzet kelderde met meer dan 50% en de hoeveelheid werk nam ook navenant af. Iedereen zat maar te wachten wat er ging gebeuren, iedereen zat op elkaar te letten, zouden er mensen worden ontslagen, zo ja, wie dan etc. De spanningen liepen steeds meer op.De sfeer was inmiddels tot het nulpunt gedaald, iedereen was natuurlijk bang voor zijn eigen baan, mensen raakten snel geirriteerd etc. Half september kregen we eindelijk te horen wie er weg moesten. 1 vestiging (van de 2) van het bedrijf ging dicht, de 2 mensen die er werkten hadden geen baan meer, verder nog 1 magazijnmedewerker, 1 buitendienstmedewerker en het hoofd inkoop (die net weer terug was op het werk) kregen hun ontslag.

Ik was natuurlijk heel blij dat ik mijn baan kon houden, maar ondertussen maakte ik me nog steeds zorgen over hoe het nu verder moest, er was immers nog steeds te weinig werk voor 3 mensen.

Eind september hadden we een vergadering met de mensen die mochten blijven en de voorzitter vond het wel een goed idee als mensen hun frustraties die zich de afgelopen maanden hadden opgebouwd zouden spuien. Ik voelde me verschrikkelijk vernederd, want mijn 2 collega's begonnen zich tegen mij te keren, ik zou altijd te laat komen, ik zat alleen maar te internetten, hield me niet aan de regels m.b.t. de orderinvoer etc.

Ik was werkelijk met stomheid geslagen en kon me gewoon niet verdedigen op dat moment, ik vond het zò laag dat ze daar nu ineens mee kwamen op een algemene vergadering, terwijl ze dit ook gewoon konden zeggen op het moment dat ik iets fout deed. Ik heb dat weekend erna geen oog dichtgedaan. Ik ben maandag met lood in mijn schoenen naar mijn werk gegaan, wilde me niet laten kennen. We kregen allemaal een gesprek met onze nieuwe leidinggevende (die was tijdens die vergadering ook naar voren geschoven) en hij vond ook dat die 2 meiden het verkeerd hadden aangepakt en dat dit nooit zo had mogen gebeuren. Ik voelde me na dat gesprek wel weer wat beter en was vast van plan om me niet te laten kennen en gewoon mijn werk te doen. Ik had er zin in, want ik had de functie van hoofd inkoop gekregen (was net de week ervoor besproken) en had dus een duidelijk takenpakket en besloot om er het beste van te maken.

Een week later kreeg ik griep en toen ik lichamelijk hersteld was kon ik het niet meer opbrengen om naar mijn werk te gaan. De hele toestand van de tijd ervoor had meer impact dan ik voorheen had ingezien dus ik heb mijn werk gebeld dat ik niet kwam. Mijn voormalige leidinggevende kreeg ik aan de telefoon en ze voelde al dat het niet goed met me ging, zij en de directeur-eigenaar wilden een gesprek met me aangaan omdat ze al gemerkt hadden dat het niet goed met me ging.

In 1e instantie had ik gezegd dat het o.k. was, maar ik voelde me er totaal niet toe in staat, was heel labiel en kon alleen maar huilen om het minste geringste. Ik ben naar de huisarts gegaan en die verwees me door naar een psycholoog.

Op advies van de arbo medewerker die ik later die week sprak heb ik een mail gestuurd naar mijn werkgever waarin ik schreef dat ik niet aan een gesprek toe was en waarin ik vroeg of ze werkgerelateerde vragen wilden mailen zodat ik daar in alle rust op kon antwoorden. Vervolgens hoorde ik niets meer, na 5 weken kreeg ik een bloemetje van de collega's (verplicht nummertje bij mensen die langer dan x weken ziek zijn) en een kaartje van mijn voormalige leidinggevende.

Ondertussen ben ik nu 2 x bij de psycholoog geweest en uit de gesprekken die ik met hem had is me wel duidelijk geworden dat mijn collega op mijn baan uit is. Ik zit nog steeds in de ziektewet, ik ben nog steeds labiel, slaap slecht, pieker veel etc. Ik ben erg teleurgesteld in mijn werkgever, had na 17 jaar wel steun verwacht of ten minste een gesprek direct na de vergadering.

De bedrijfsarts waar ik 2 weken geleden geweest ben, vond het verstandig om nog een paar keer naar de psycholoog te gaan en dan weer na te denken over evt. werkhervatting. ik heb inmiddels iemand van een re-integratieburo aan de telefoon gehad die werkt in opdracht van de verzekering van mijn werkgever. Hij zou na mijn volgende afspraak bij de bedrijfsarts weer contact opnemen. Op zich stond ik er nog wel redelijk positief tegenover, ik had immers een nieuwe functie (hoofd inkoop) en zou dan niet zoveel meer met die andere collega te maken hebben, we zouden geen overlappende taken meer hebben dus dan zou ik het wel weer aan kunnen op den duur.

Nu logde ik eergisteren in op mijn werkmail en kreeg dus een interne mail van mijn leidinggevende binnen, waarin hij bekend maakte dat mijn collega een nieuwe functie had, nl. hoofd inkoper, mijn baan! Ik ben er echt van over de zeik, heb op advies van een vriendin de mail doorgestuurd naar mijn privé mail en dat bleek maar goed ook, want toen ik gisteren mijn werkmail opende was het mailtje verwijderd?!

Ik weet niet of ze weten dat ik het mailtje gelezen heb, omdat ik het via webmail geopend heb, dus misschien is dat in mijn voordeel. Over een paar weken moet ik terug naar de bedrijfsarts en die gaat het waarschijnlijk hebben over re-integreren, maar naar welke functie? Kan dit zomaar en welke stappen zou ik het beste kunnen ondernemen?Ik ben echt bang dat ze van me af willen en een vies spelletje aan het spelen zijn.

sorry voor het lange verhaal maar ik denk dat het handig is om de hele achtergrond te weten.
Print dit verhaal uit en ga ermee naar je rechtsbijstandverzekering/ vakbond/ advocaat. Die kan je goed advies geven en je ondersteunen bij het terugkrijgen van je functie, want het geeft geen pas om tijdens ziekte de functie van iemand aan een ander te geven.

Je hebt het verhaal goed beschreven maar het is te lang voor de meeste mensen op dit forum. Bovendien is een forum niet goed voor specifiek juridisch advies.

Sterkte!
Weethetevennietmeer, ik heb geen advies, alleen een hele dikke

Kop op lieverd, alles zal rech komme.

(valt het op dat ik even niets zinnigs weet te zeggen? Ik wil je alleen even een hart onder de riem steken.
Spitsmuis, thx voor de knuffel

Hiltje, bedankt voor je reactie. Ik heb helaas geen rechtsbijstandverzekering/vakbond dus vandaar dat ik het eerst hier wilde plaatsen voordat ik ermee naar een advocaat ging. Een vriendin van mij die bij een arbodienst heeft gewerkt adviseerde me om het bij de bedrijfsarts te melden, maar ik twijfel of dit verstandig is.
Zet alles even op papier (tijdstippen etc) en vraag een gesprek met het juridisch loket aan. Zij kunnen heel goed uitleggen hoe het nu zit en wat je het beste kunt doen. Leg hen ook de mogelijkheid voor dat het zou kunnen zijn dat je niet terug mag komen op die functie die aangeboden is en het bestaan van dat mailtje. Hoe lang ben je nu thuis? En kan de bedrijfsarts wel in zijn eentje over re-integreren praten? Ik denk dat er dan toch nog iemand van hr bij moet gaan zitten. Het loket zal je waarschijnlijk verwijzen naar een arbeidsjurist, maar dna heb je het eerste advies al binnen en voel je je wellicht wat sterker.

Het belangrijkste is natuurlijk dat jij je weer lekker voelt en in de toekomst met deze weerstand om kunt gaan. Ik heb dit zelf ook moeten leren nadat ik een keer echt onderuit ben gegaan en tegen een burnout aan zat. Ik ben er sterker uitgekomen, maar het was geen leuke tijd. Lijkt me helemaal zwaar als je een gezin hebt, zoals jij.
Goed verhaal, lekker kort...

Sorry, sterkte...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Faye_C, bedankt voor je reactie. Ik ben nu 7 weken thuis, ik loop bij de psycholoog en hij heeft gezegd dat integreren alleen in overleg met hem kan. Ik ga het volgende week denk ik eerst met hem bespreken, hij heeft ook gezegd dat ik eerst weer goed in mijn vel moet komen te zitten zodat ik weer kan genieten van mijn gezin en me weer wat zekerder voel. Door alle toestanden op mijn werk ben ik heel onzeker geworden en ben gaan twijfelen aan alles. Ik voel me nog echt niet sterk genoeg om het gevecht aan te gaan, door dit mailtje heb ik weer een flinke klap erbij gekregen.
quote:Paque_in_Pink schreef op 25 november 2009 @ 23:34:

Goed verhaal, lekker kort...

Sorry, sterkte...Ik weet het, ben beetje lang van stof, maar wilde het zo volledig mogelijk plaatsen.
Jeetje he, om het leesbaar te maken kun je er misschien beter even wat witregels tussen gooien. Want dit leest voor niemand lekker.

Gezien je situatie lijkt het me handig dat je op je werk toch weer een gesprek hebt met je leidinggevende. Hij stuurde ook dat mailtje over dat je collega nu je hoofd is en hij zal daar wel meer van weten. Maak bij hem kenbaar hoe je je er over voelt. Misschien dat een paar goede gesprekken tussen jou en hem duidelijk kunnen maken hoe de vlag er voor staat en wat men met jou wil.

De bedrijfsarts werkt voor je werkgever, dus ik weet niet in hoeverre hij onpartijdig is. Ik zou wel zorgen dat je bij je rechtsbijstand informeert hoe of wat. Tenslotte heb je dat niet voor niets.
Rot voor je, echt heel beroerd.

Tegelijk lees ik wel wat punten waarbij ik me afvraag of je de zaken wel helemaal helder ziet. Over je juridische positie heb ik geen idee. Ik zou hopen dat Wuiles of Nummerzoveel of Tia Dalma je verhaal willen lezen en hun expert-opinion geven.

Drie dingen die mij opvielen:

hoe kan jouw psycholoog op basis van gesprekken met jou weten waar je collega op uit is?

Je krijgt een gesprek aangeboden, daar zie je via een mailtje vanaf, en dan vind je het gek dat je werkgever daar niet extreem begripvol op reageert. Ik vind dat niet zo heel gek.

Maar vooral: het kan door de manier van vertellen komen, maar ik krijg het beeld van iemand die de laatste tijd vooral veel met zwangerschapsverlof of ziekteverlof was. Klopt dat?
Ik bloos afgrijselijk van mijn nick en de term expert-opinion in één zin en beloof hierbij dat het me nu een te onzalig tijdstip is en ik er net weer in zou gaan, maar ergens later vandaag probeer te reageren.
quote:rider schreef op 26 november 2009 @ 00:20:

Maar vooral: het kan door de manier van vertellen komen, maar ik krijg het beeld van iemand die de laatste tijd vooral veel met zwangerschapsverlof of ziekteverlof was. Klopt dat?

Niet om lullig te doen, maar dat beeld kreeg ik ook een beetje. Kun je verder niks aan doen, maar is wel een extra belasting voor je collega's, waardoor de verhoudingen niet verbeteren.

Wat ik ook niet zo goed snap: toen je die nieuwe functie had gekregen, toen had je toch minder met die collega's te maken? Waarom was het toen zo moeilijjk om weer te beginnen?
Ik moet zeggen dat ik het wel enigzins met Rider eens ben. De afgelopen 3 jaar ben je 2x zwanger geweest met bijgaand verlof, en na een griep heb je besloten om je maar ziek te melden omdat je het niet meer kon opbrengen om met je collega's te werken. Ik kan me voorstellen dat je baas nu een oplossing wil voor de functie die steeds wegvalt, het werk moet goed gedaan worden.. Dat hij dat op een niet zo nette manier doet, is waar, maar ergens kan ik het me wel voorstellen. Jouw collega mag telkens jouw werk opvangen en naar ik aanneem goed uitvoeren, en als jij er weer bent, dan kan ze weer opdonderen en haar eigen werk gaan doen. In tijden waarin ook werknemers zien dat het slechter gaat met het bedrijf wil iedereen zijn baan veiligstellen en zichzelf onmisbaar maken, dus hoe vervelend voor jou ook, dat jouw collega haar kans pakt, snap ik heel goed.

Ik zou je niet teveel focussen op het werk en eerder werken aan je herstel. En misschien inderdaad maar denken aan reintegratie elders.
quote:rider schreef op 26 november 2009 @ 00:20:

Rot voor je, echt heel beroerd.

Tegelijk lees ik wel wat punten waarbij ik me afvraag of je de zaken wel helemaal helder ziet. Over je juridische positie heb ik geen idee. Ik zou hopen dat Wuiles of Nummerzoveel of Tia Dalma je verhaal willen lezen en hun expert-opinion geven.

Drie dingen die mij opvielen:

hoe kan jouw psycholoog op basis van gesprekken met jou weten waar je collega op uit is?

Je krijgt een gesprek aangeboden, daar zie je via een mailtje vanaf, en dan vind je het gek dat je werkgever daar niet extreem begripvol op reageert. Ik vind dat niet zo heel gek.

Ik ben juist iemand die vrijwel nooit ziek is, zwangerschapsverlof beschouw ik niet als ziekte. Ik weet dat het voor een werkgever niet prettig is als een werknemer 2 x achter elkaar een kleintje krijgt, maar we zijn een paar jaar bezig geweest voor de 1e (mijn baas wist ervan) dus ik ging er vanuit dat het bij de 2e ook wel lang zou duren, maar nee, het was gelijk raak. Tijdens mijn laatste verlof ben ik ook niet 1 x ziek geweest. Ik ben nu alleen ziek vanwege alle toestanden op mijn werk van de laatste paar jaar.

Dat ik niet direct een gesprek wilde met mijn baas en leidinggevende was omdat ik er totaal niet toe in staat was, ik heb dat mailtje gestuurd nadat ik iemand van de arbodienst had gesproken die mij adviseerde om het schriftelijk kenbaar te maken aan mijn baas. Ik had geen zin om alleen maar te gaan zitten janken tijdens dat gesprek, in mijn ogen schiet niemand daar iets mee op.
Maar jouw huidige collega's zijn, als ik het goed onthouden heb, pas tijdens je zwangerschap gekomen. Ze kennen je dus niet zo lang als je werkgever. En ze hebben de afgelopen jaren dus wel veel meegemaakt dat je er niet was.

En, zal wel vreselijk politiek incorrect zijn dat ik dit zeg, maar door alle hormonen zijn vrouwen tussen de zwangerschappen in ook niet echt de stabielste personen van de wereld. (Misschien valt het bij jou mee hoor.) Kan het zijn dat collega's daarom niet zo welwillend tegenover jou staan?
Ik vergat te vermelden dat de collega die nu mijn functie heeft overgenomen zelf kort nadat ze bij ons in dienst is gekomen zwanger geworden en met verlof gegaan toen ik een maand of 5 terug was. In deze periode (en ook toen zij ziek was van haar zwangerschap) heb ik ook haar taken overgenomen. Toen zij terugkwam van haar zwangerschapsverlof ben ik 2 maanden daarna met zwangerschapsverlof gegaan.
Wat ik zie gebeuren in jouw verhaal, is dat je op het werk een lastige periode achter de rug hebt en dat het eigenlijk alleen maar moeilijker is geworden nu je ziek thuis zit. Je volgt via de mail gedeeltelijk wat er gebeurt, maar het fijne weet je er niet van. Je bent bang dat er van alles achter je rug om beklonken wordt en dat geeft nog meer onzekerheid. Ik denk dat jouw problemen eigenlijk alleen maar opgelost kunnen worden in overleg met jouw werkgever. Die is op dit moment namelijk de enige die jouw onzekerheid over jouw toekomst in het bedrijf weg kan nemen. En zelfs al wordt dat een slecht nieuws gesprek, dan nog zal dat denk ik beter zijn om mee om te gaan dan de onzekerheid waarin je nu verkeerd.

Juridisch gezien mogen ze jou niet zomaar je baan afnemen. Ze moeten je na ziekte de mogelijkheid bieden om weer in je eigen functie te reintegreren (indien dat tot jouw mogelijkheden behoort). Het is wel zo dat het bedrijf ondertussen door moet en dus ook dat ze iemand op jouw functie mogen zetten zolang jij zelf niet in staat bent om die functie volledig uit te oefenen. Op zich doet de werkgever dus niets verwijtbaars als zij een mailtje rondsturen dat een andere collega die functie nu doet.

Ook is het zo dat jouw juridische positie bij het bedrijf redelijk sterk is. Als er door economische omstandigheden mensen uit moeten, dan zijn degenen die er als laatste inkwamen ook als eerste weer aan de beurt om te vertrekken. Het is dus logischer dat jij je functie terug krijgt en de nieuwe dame moet vertrekken, want jij werkt er al 10 jaar en zij (als ik het goed gelezen heb) pas een jaar of 3.

Maar goed, zover is het nog niet. Wellicht is dit gewoon een tijdelijke oplossing van je werkgever totdat jij weer aan de slag gaat.

Wat ik je zou adviseren is dus vooral om toch het gesprek aan te gaan met je werkgever. Al is het alleen maar om je onzekerheid weg te nemen en je weer te kunnen richten op je herstel in plaats van op dit soort toestanden. Ik zou dat dus ook zeker met de arbo-arts bespreken en wellicht goed voorbereiden met je psycholoog.

Pas wanneer tijdens dat gesprek duidelijk zou worden dat ze van je af willen, zou ik juridische hulp inschakelen.
Nummerzoveel, bedankt voor je reactie. Ik vind het op zich heel goed dat zij mijn werk overneemt. We hebben tijdens het overleg na onze laatste vergadering ook afgesproken dat wij elkaars taken overnemen indien iemand afwezig is bij ziekte of vakantie. Wat mij bevreemdt is dat mijn leidinggevende een mail rondstuurt om te melden dat zij nu hoofd inkoop is geworden. Er staat niet bij dat het een tijdelijke functie is ivm mijn afwezigheid. Als ik een dag later in mijn mailbox kijk is het mailtje op wonderbaarlijke wijze verdwenen. Als het tijdelijk zou zijn, zouden ze dat toch in die mail moeten vermelden? Bovendien is het raar dat het mailtje dan ineens verdwenen is, ze willen overduidelijk niet dat ik het lees.

Ik kreeg vorige week nadat ik die medewerker van dat re-integratieburo had gesproken een email van mijn voormalige leidinggevende (zij is nu directeur) dat mijn nieuwe leidinggevende voortaan 1 x per 14 dagen met mij zou bellen. Dit zijn ze wettelijk verplicht volgens de poortwachter wet. Ik heb toen teruggemaild dat ik inderdaad ook contact had gehad met dat re-integratieburo en dat hij mij hierover geinformeerd heeft en dat ik over een paar weken weer een afspraak bij de bedrijfsarts heb.
Ik snap dat je dat allemaal raar en vreemd vindt, dat zou ik ook vinden. Het punt is alleen dat wij daar geen verklaringen voor kunnen geven. De enige die opheldering kan geven, is je werkgever. En zolang je die niet spreekt, blijft het gissen naar wat er nu echt aan de hand is en blijft het ook gissen naar wat ze met jou van plan zijn. Dat zal je onzekerheid blijven voeden en doet je in jouw situatie vast geen goed.
Gheh, ik kan en wil niet anders dan me volmondig bij Nummerzoveel aansluiten!

Ik bespeur een hele hoop (potentiële) miscommunicatie.
Kom jij goed weg, Tia Dalma.
quote:weethetevennietmeer schreef op 26 november 2009 @ 09:24:

[...]

Ik ben juist iemand die vrijwel nooit ziek is, zwangerschapsverlof beschouw ik niet als ziekte. Denk je dat je werkgever minder last heeft van iemand die steeds weg is wegens zwangerschap, dan iemand die steeds weg is wegens ziekte?quote:Ik weet dat het voor een werkgever niet prettig is als een werknemer 2 x achter elkaar een kleintje krijgt, maar we zijn een paar jaar bezig geweest voor de 1e (mijn baas wist ervan) dus ik ging er vanuit dat het bij de 2e ook wel lang zou duren, maar nee, het was gelijk raak.Denk je dat je werkgever minder last van je afwezigheid heeft, omdat je baas wist van je voortplantingsperikelen?quote:Tijdens mijn laatste verlof ben ik ook niet 1 x ziek geweest.Ziekt tijdens je verlof zal je werkgever niet zo boeien.quote:Ik ben nu alleen ziek vanwege alle toestanden op mijn werk van de laatste paar jaar.Je geeft nu al drie keer aan waarom je afwezigheid "minder erg" is, maar je werkgever heeft werk liggen, en een werknemer die er steeds niet is. Zou je niet wat minder vanuit jezelf, en wat meer vanuit je werkgever moeten kijken naar de situatie, en dan nog eens bedenken of je echt wel zo beroerd behandeld wordt?quote:Dat ik niet direct een gesprek wilde met mijn baas en leidinggevende was omdat ik er totaal niet toe in staat was, ik heb dat mailtje gestuurd nadat ik iemand van de arbodienst had gesproken die mij adviseerde om het schriftelijk kenbaar te maken aan mijn baas. Ik had geen zin om alleen maar te gaan zitten janken tijdens dat gesprek, in mijn ogen schiet niemand daar iets mee op.

Snap ik.

Wat ik niet snap, is het onvermogen dat uit je bericht spreekt om de feiten eens vanuit het perspectief van anderen te zien. Je werkgever. Je vervanger. Je collega's.
fout
anoniem_40585 wijzigde dit bericht op 27-11-2009 10:22
Reden: verkeerde topic
% gewijzigd
quote:rider schreef op 27 november 2009 @ 01:24:

[...]

Denk je dat je werkgever minder last heeft van iemand die steeds weg is wegens zwangerschap, dan iemand die steeds weg is wegens ziekte?

[...]

Denk je dat je werkgever minder last van je afwezigheid heeft, omdat je baas wist van je voortplantingsperikelen?

[...]

Ziekt tijdens je verlof zal je werkgever niet zo boeien.

Ik bedoel dus tijdens mijn zwangerschap

[...]

Je geeft nu al drie keer aan waarom je afwezigheid "minder erg" is, maar je werkgever heeft werk liggen, en een werknemer die er steeds niet is. Zou je niet wat minder vanuit jezelf, en wat meer vanuit je werkgever moeten kijken naar de situatie, en dan nog eens bedenken of je echt wel zo beroerd behandeld wordt?

[...]

Snap ik.

Wat ik niet snap, is het onvermogen dat uit je bericht spreekt om de feiten eens vanuit het perspectief van anderen te zien. Je werkgever. Je vervanger. Je collega's.Ik snap niet waarom je zo hamert op dat zwangerschapsverlof, als je vrouwen in dienst hebt, kan het nou eenmaal gebeuren dat ze zwanger worden. Bovendien vond mijn baas het geweldig dat ik kinderen kreeg, hij heeft er zelf ook 3. En om nou te zeggen dat het storm liep tijdens mijn verlof, sterker nog, ik denk dat ik hem nog een hoop geld heb bespaard door met zwangerschapsverlof te gaan, want dan hoefde hij mijn salaris niet te betalen, dat deed het UWV. door de crisis was de hoeveelheid orders met 40-50% afgenomen, dus de werkdruk was ook afgenomen.
quote:weethetevennietmeer schreef op 27 november 2009 @ 10:23:

[...]

Ik snap niet waarom je zo hamert op dat zwangerschapsverlof, als je vrouwen in dienst hebt, kan het nou eenmaal gebeuren dat ze zwanger worden. Ik hamer daar niet op, ik zeg dat ik de indruk heb (en kennelijk ben ik de enige niet) dat je nogal veel afwezig bent geweest bij je werkgever, en dat ik me kan voorstellen dat dat tot reacties leidt.quote:Bovendien vond mijn baas het geweldig dat ik kinderen kreeg, hij heeft er zelf ook 3.Fijn, maar dat maakt de hoeveelheid werk toch niet minder?quote:En om nou te zeggen dat het storm liep tijdens mijn verlof, sterker nog, ik denk dat ik hem nog een hoop geld heb bespaard door met zwangerschapsverlof te gaan, want dan hoefde hij mijn salaris niet te betalen, dat deed het UWV. door de crisis was de hoeveelheid orders met 40-50% afgenomen, dus de werkdruk was ook afgenomen.

Goed, de vraag blijft dus:

- hoe weet jouw psycholoog wat je collega wil?

- waarom toon je zo volstrekt geen greintje mogelijkheid of bereidheid de zaken anders dan vanuit je eigen perspectief te kijken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven