**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Hier ook een werkster, 4 à 5 uur in de 2 weken. Dan wordt alles grondig gedaan en de rest hou ik zelf bij. Kosten: 10 euro per uur.

O ja, voor de tabel: 6550 gram en 58 cm en hij is vandaag precies 3 maanden, wat gaat de tijd toch snel!

Oh, meneertje heeft honger. Hopelijk heb ik straks ff tijd om wat meer te typen, want het is weer trieste bedoeling hier met het slapen van Luuk. pffff, 2 stappen vooruit en weer 1 achteruit. Maar ach, dat is per saldo toch weer één stapje vooruit! (zei de positiviteitsgoeroe in mij )
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
choca: lekker hoor dat man weer thuis is. Gezellig samen eten.

ja megaheffie veel bloed..heb er verder geen last van....ik had al gegoogled en zag dat dat normaal was. zo erg was ik nooit ongesteld..maar las dat je lichaam er wel maanden over kan doen dat alles weer normaal is. toch weer bijzonder zo'n bezoek aan de osteopaat he mamasax? Hoop zo dat het allemaal helpt....

hier heb ik hem al een tijdje in bed liggen. moest er net nog wel een keer heen voor speen en muziekje...maar is toch weer in slaap gevallen. Probeer het ritme erin te houden. dus tijd rekken enzo...7-11-15-19-23

vannacht kwam hij om 4 uur ook...pff...waren verwend de afgelopen dagen...

ben druk bezig met kijken naar een camping voor de zomer. lastig hoor...we hebben een leuke camping in spanje gezien...maar daar is nog 1 plek vrij...en meerdere leuke in zuid frankrijk...dilemma...we willen mooie grote plekken met stroom voor de caravan. allerlei luxe....en een mooi zwembad, animatie, restaurant, winkeltje(s), strand..net sanitair....en niet helemaal achteraan op een camping...

iemand nog tips?
haha, die linda, die heeft geen eisen hoor .. nou zou ik ook willen hoor.. wil best camperen maar wel luxe.. kreeg net met de post een boek van vacancesoleil binnen.. toch maar eens kijken of we volgende zomer weer eens lekker echt op vakantie kunnen. afgelopen jaren was er elke keer wel wat, kindje, hoogzwanger, geld sparen voor trouwerij, verhuizen. volgens mij is het al 5 jaar geleden..

Nadine: klinkt idd heel positief. vervelend dat ie nog steeds zo slecht slaapt. alleen overdag? of ook snachts?? ik weet bij de eerste kan ik het redelijk handelen omdat ze snachts prima sliep. zodat ik me kon opladen voor een krijs-dag... succes!!
ik heb hetzelfde boek in huis.....

waar zou je heen willen? Er is genoeg leuks....
Bwahahaha het lijkt wel of we hier alles hetzelfde doen. De ontzettende Hema onderbroeken, de Hema corrigerende ondermode, draagdoeken en nu weer het Vacansoleil boek die ook hier vandaag is binnengekomen.

Wat een luxe trouwens met die werksters zeg, heb dat ook weleens overwogen maar met een appartement leek me dat een beetje overdreven. Misschien later in ons echte "grote mensenhuis"

Linda, hier ook een paar dagen over de liter hoor. Ons mannetje had besloten om een nacht snack te willen . Ik mag nu als laatste voeding, de voeding voor hongerige baby's gaan geven en hopen dat dat gaat lukken anders weet ik het ook niet meer. Word er een beetje ernstig onzeker van.

Op welke basis beslissen jullie om naar een osteopaat te gaan? Ben daar wel heel nieuwsgierig naar, misschien dat ik namelijk iets mis bij Finn. Niet dat ik denk dat er iets is met m, maar er komt geen gebruiksaanwijzing achteraan helaas.
Ik heb gisteravond ook de voeding voor hongerige baby's gegeven. Hopelijk heeft het bij jou meer effect Kwimmie

Ook hier datzelfde boek, maar door saxzoon al vakkundig vernietigd....

Vandaag hele dag gestudeerd en moet nu naar een lezing van een collega. Niet zo heel veel zin in.
Haha, vandaag vacansoleil-boek besteld!

Leuk allemaal die zelfde dingen

Ik ga weer ff Dora kijken, tot laterrrrr!
nou misschien kunnen we samen boeken?? krijgen we misschien groepskorting!! Ik heb nog geen tijd gehad om erin te kijken. maar weet wel dat ik naar frankrijk wil. en niet te lang want heb mega heimwee helaas :-S

heb net les 1 van evy gedaan..... zooo dat viel tegen. die 1 en 2 minuten gingen wel ( niet geweldig) maar het eind ging echt niet hoor...ben ik nou de enige die die eerste les echt meerdere keren moet doen?? ojee, mn conditie is echt nul..

kwimmie: die osteopaat, tja.. bij bas omdat ik dingen ging herkennen van bij Lijn. (overstrekken, gebalde vuistjes, etc) Bij Carlijn zijn we ermee begonnen omdat we ons geen raad meer wisten en ik het als tip kreeg van iemand.

Als jij geen reden ziet om het te doen dan is het ook prima! Jouw mannetje zit gewoon goed in zn vel en is tevreden!! Ook super fijn toch?!!
Jaaaa ik hoor ook bij de groep..hier ook Vacansoleil haha.

Wat betreft de voeding. Hier wordt alleen maar voeding voor hongerige baby's gegeven en Nick doet het daar veel beter op. Deed eerst ook alleen de laatste voeding en overdag soms wat mengen met gewone voeding, maar dit zette geen zoden aan de dijk. Nu we helemaal zijn overgestapt heb ik qua voeding een heel tevreden kind.

Vraagje voor degene die fv geven. Zijn jullie al overgestapt op speentje 2?

MamaSax geen zorgen hoor, les 1 ging hier ook voor geen meter. Op advies van Sax toch gister les 2 gelopen en die ging wonderbaarlijk een stuk beter.

Nu eerst even tv kijken en kom later terug!
Nou Sax afgelopen nacht nog niet het gewenste effect. Sterker nog hij kwam veel eerder , maar goed vandaag door de dag heen ging het eigenlijk heel goed en ik heb m alleen vanmorgen voeding voor hongerige baby's gegeven, nu de laatste voeding weer en hopelijk dan wat meer uurtjes slaap.

Ik weet niet meer wie de tip gaf, maar we gaan dit weekend de Lodger Bunker voor de wandelwagen halen. Heb de reiswieg gemeten en deze is 70cm en Finn 60,5. Heb er geen idee van binnen hoeveel tijd het echt te klein is, maar met t dekentje erin wordt het nu al een beetje krap.

Choca veel plezier met Dora
Was mijn tip, Kwimmie. Weet niet welke kleur je wil, maar ik heb een auquamarijn in de aanbieding. Die gebruikte ik in de Phil&Teds (duowagen) en vond de lodger echt heel fijn. Nu gebruik ik hem niet meer, omdat we bij de Joolz een slaapzak/voetenzak cadeau kregen.

Ik denk dat ik voor saxbaby ook al maar slaapzakjes ga kopen. Bakeren nu natuurlijk in, maar ik wil dit wel binnenkort proberen af te bouwen. Schijnt dat ze een slaapzakje dan wel als fijn ervaren. Hebben voor de oudste een slaapzak van babyboum (zijn versie is niet voor baby's, maar voor dreumessen) en die is zo fijn! Je kunt van het onderste gedeelte 2 pijpen maken, zodat je ze dus al eerder in slaapkleding kan hijsen en ze dus nog kunnen rondlopen. Maar wat het handigst is: als je naar vrienden gaat en je legt ze daar in bed, kun je ze al slapen in de autostoel zetten en hoef je ze niet uit die slaapzak te halen om de gordeltjes dicht te kunnen krijgen. En ze zijn zo knuffelig. Ons mannetje is net een klein knuffelbeertje erin (we hebben die van polar, ze zijn er ook van badstof geloof ik). Eén nadeel: ze zijn verschrikkelijk duur! Maar voor diegenen die gaan kamperen in een land waar het 's nachts flink afkoelt (zoals wij in Oostenrijk hadden) een echte aanrader.
Saxbaby slaapt nog sinds 23:30 Beetje jammer dat saxzoon wel om 6.15 wakker was.........
Mogge dames,

ik durf het bijna niet neer te typen, maar de tip van Bieteltje heeft hier wel geholpen. Eergisteren had Luuk de laatste fles om 22.15 en natuurlijk kwam ie standaard om 4 uur, speentje gegeven en daarna nog 2 keer om vervolgens om 6 uur wakker te worden. Gisteren om 22.30 de laatste fles en vannacht is ie alleen om half 5 wakker geweest, speentje gegeven en kwam pas weer om 06.30!!! Waarschijnlijk hadden we 'm nog wel een keer z'n speentje kunnen geven, maar dan kwam het de rest van de dag zo onhandig uit! Man dus heel lief de fles gegeven en ik ondertussen lekker kunnen douchen enzo. Oudste slaapt nog, dat is ook wel apart, daar gaat meestal om 7 uur de lamp aan maar geeft mij mooi even tijd om te forummen! Oh, nou hoor ik z'n voetjes.... ga 'm snel aankleden!
Goeiemorgen!

Pfff zo vroeg als dit zijn wij normaal niet wakker.... beetje onrustige nacht achter de rug. Liselotte kwam om 4u, speentje gegeven en haar tussen ons in gelegd, maar om 5.30u kwam Melle! Wel even heel erg fijn met mijn grote kleine ventje tegen me aan gelegen, totdat L. om 6.15u haar luier vol poepte en Melle opeens bedacht dat hij zn schoen gezet had en dus meteen naar beneden wou. Man heeft gewerkt gisteravond dus die ligt nog K.O. Wij zijn enorm verwend met slapen, Melle word eigenlijk nooit voor 8.30u/9u wakker, en Liselotte slaapt nu alweer 10 dagen van 23u tot 8u.....

Verder gaat het eigenlijk heel erg goed hier! Man heeft dus wel veel werk maar dat is wel lekker ivm de dure decembermaand die eraan komt. Het grote voordeel van zijn werk is dus dat hij pas de deur uit moet als de kids op bed liggen. Vanaf volgende week heeft hij 2 weken een schilderklus en dat is dus overdag, altijd weer even wennen en in een ritme komen. We zien elkaar nog wel genoeg hoor, de eerste 7 weken van Liselotte is hij echt heel erg veel thuis geweest dus dat was heel fijn. Wij hebben wel een druk leven, het is een beetje de zoete inval bij ons, dat was natuurlijk in de woongroep ook zo, en ik vind het heel gezellig. Iedereen weet ook dat wij om 18u aan tafel gaan en dat er meestal wel een bordje extra is. Wij zijn nog redelijke pioniers op het gebied van kinderen dus alle vriendjes zonder vriendin maken daar dankbaar gebruik van. En dat heeft voor ons weer het voordeel dat wij eigenlijk altijd wel oppas hebben!!! Haha!

Ik weet niet of andere moeders dat ook hebben, maar nu Liselotte 2,5 maand is merk ik dat ik er soms "genoeg" van heb om 24/7 bij haar in de buurt te zijn. Ik ben echt stapelgek op mijn kindjes hoor, en heb echt alles voor ze over, maar het (trage) ritme van een baby begint me soms wat te veel te worden.( heb geen rijbewijs en kan haar nog niet op de fiets meenemen,dus alles lopen of met het OV, en dat duurt natuurlijk allemaal veel lager..) Vanaf half januari gaat ze ook 2 dagen naar de creche en ik denk dat dat heel goed is,voor ons allemaal. Volgende week gaat mijn schoonmoeder een dagje op Liselotte passen, ze past een keer per week op Melle en nu gaan we dat omdraaien. Heb ik lekker een dagje met hem, lekker zwemmen en patatjes eten!

Verder is hier het einde van de BV in zicht...snik.... Ze wil soms niet meer, gewoon haar koppie wegdraaien of wat met de borst "spelen". Jammer hoor, maar ook wel weer fijn. Ze doet het goed op de fles en is een vrolijke dame, dus geen reden om bezorgt te zijn. Maar aangezien L. de laatste is bij ons (manlief wil echt niet meer...) geniet ik nog even extra van de ene voeding die ze per dag nog krijgt.

Hoeveel drinken jullie kindjes eigenlijk? L blijft soms wat klooien. De ene eer slaapt ze goed tussen de voedingen door, en soms ook helemaal niet! Gek wichtje! Ik denk dat ze nu 2x 150ml en 2x 180 ml en een keer borst krijgt.

Ojee Liselotte alarm, ga gauw even knuffelen en Melle aankleden, die moet zo naar de creche!

Ik zal wat vaker proberen bij te lezen en te reageren!

Liefs D
Hoeveel wil je er voor hebben Sax? Aquamarijn is toch een soort van blauw als ik me niet vergis he.

Hier een hele slechte nacht. Het lijkt wel of die voeding voor hongerige baby's het omgekeerde effect heeft. Hij komt gewoon om 3u alweer. Het kan ook zijn dattie op zijn mama lijkt en na die laatste voeding van 23u nog maar heel licht slaapt. Zelf slaap ik heel vast, maar als ik eenmaal wakker ben geweest duurt het uren voor ik weer slaap. We gaan dus vanavond testen wat er gebeurd als we hem tussen 19 en 20u zijn laatste voeding geven. Nu kunnen we dat soort dingen nog uittesten omdat ik pas in het nieuwe jaar weer begin met werken.

Kortom Nadine ben stiekem een beetje jaloers op je, maar ben ook wel heel blij voor jullie dat het erop lijkt dat jullie naar een meer normale nachtrust gaan.

Ga nu heel zachtjes mijn eten maken, want onze kleine man is hier naast me weer in slaap gevallen . Lig nog lekker in bed omdat t zo'n snertweer is.
Kwimmie, als je iets nieuws probeert, moet je dat minstens 'n week volhouden om echt te kunnen zeggen of het werkt ja of nee. Je kindje heeft tijd nodig om te wennen. En ik weet niet welke voeding je geeft,maar voeding voor hongerige baby's is niks meer dan standaard voeding aangevuld met johannesbroodpitmeel. Ik heb het gistern op het CB ook besproken, maar wij geven nog hypo allergeen voeding en ik durf niet zo goed over ivm krampjes enzo... En jaloers hoef je niet te zijn hoor. Het pijpje is hier aardig leeg. Luuk slaapt nu 'snachts dan wel, maar overdag is het nog steeds een mega ramp en hij kan nog steeds niet zelf in slaap vallen en op z'n rug slapen! maar goed, elk huisje z'n kruisje zullen we maar zeggen....
Dat is zo ja. Hier overdag ook een jochie die niet wil slapen, maar hij vermaakt zich prima in de box of wipstoel en in de wipstoel wil hij stiekem af en toe wel een dutje doen sinds deze week. Z'n bedje wil niet lukken overdag maar goed de aanhouder wint.

Soms moet je weer even verteld worden dat zo'n kleintje moet wennen. Je staat gewoon niet altijd stil bij het feit dat dat zo is. Dankjewel dus
Zoheeeeeee.. wat een hoop geschreven zeg!!

Ik kon gisteren niet typen door de pijn in mijn arm van de prik!! hahahaha. Geintje hoor! Van de prik voelde ik niet veel. Pas een paar uur later had ikeen pijnlijke bovenarm, net als de rest van de fam. Kon niet op die arm slapn, maar nu is het alweer over.

Kees ligt sinds gister ook in een slaapzak (zo'n leuke!!! heb ik vorige jaar in frankrijk gekocht van Petit Bateau, zo heerlijk zacht) maar nou vraag ik me af of ik dan nog een deken over hem h een moet leggen of gewoon alleen in die zak. Tis wel een dikke zak overigens. Ik vond hem de laatste dagen iedere keer na het slapen terug in de bovenkant van zijn bed ipv aan de onderkant. Zijn die kinderen toch sterk dan he?!

OVerigens een leuke site gevonden met slaapzakjes. ikkelief.nl

Vannacht 11 uur, 4 uur en daarna sliep hij heel licht. Gaf konstant kreetjes en daar word ik toch wakker van. Uitendelijk half 8 eruit gegaan.

Vind het bijna jammer dat kees geen speen wil, lijkt me heerlijk om eens langer te slapen.

Zou ik ook dat voor hongerige baby's kunnen probereb? Al heb ik niet het idee dat hij erg hongerig is eingelijk.....

Sax: Dat is balen!! Slaapt de een lekker, is de ander vroeg wakker

Lynx: speentje 2??????? Nooit over nagedacht. Bestaat dat????

En vacancesoleil? Leuk!! Wij gaan in mei weer naar Italie. Heb er nu al zin in! Zitten we voor krap 300 euro op de meest luxe camping in de meest luxe caravan! Ben al eerder in mei geweest. Echte aanrader! Maar jullie hoeven natuurlijk geen rekening te houden met school. Dan zou ik lekker in juni gaan ofzo. Zo lekker dan!!!

Even teruglezen wat er nog meer was

Dat hardlopen... Moet ik me ook nog toe zetten.. Gezien het weer denk ik dat het niet snel gaat zijn :

Zitten jullie overigens al aan de 180 voor jullie kindjes?

Ik zal best een hoop vergeten zijn, mijn nederige excuses hiervoor

Ow enne... na de verhuizing, zo ergens feb/maart stop ik weer met de pil. Wie doet er mee?????
Haha Lies, dat is voor mijn nog net iets te vroeg. Wij zaten meer richting eind volgend jaar te denken voor we weer een afspraak met de gyn maken voor nr 2. Zou iig wel heel leuk zijn als we weer met een paar tegelijk zwanger zouden zijn.
kwimmie: Ik had ook met bas dat ie beter sliep als ik hem liet liggen savonds.. hij krijgt ron 20 uur de laatste fles. daarna slaapt ie gewoon heel vast. eerst was het dan 4 uur... een week later 5 enzovoorts. tot ie nu gewoon de hele nacht pakt. Het is idd het proberen waard, en misschien zal hij jullie verbazen

Lies: uh.. nee ik doe niet mee. Al zou ik best wel weer zwanger willen zijn. Ik was het zoooo zat aant eind maar toch zou ik het weer zo bijzonder vinden.. (hoe ingewikkeld zit een vrouw in elkaar) maar, ik moet praktisch, en met mn hersenen nadenken, haha... ons huis is te klein voor 3 kindjes vind ik, het is mega druk en financieel gaat het ook niet lukken.(het zal wel lukken maar dan kunnen we niet leven zoals nu, we houden beiden wel van luxeartikelen) ik ben nu minder gaan werken om lekker meer bij de kids te zijn en dat zou dan niet gaan denk ik. maarre, maart 2013 moet je het nog eens vragen

bastiaan is weer aant wennen op het kdv. hopelijk gaat het nu wat beter want dan laat ik hem daar woensdag met een wat geruster hart achter...

vanavond weer lekker repeteren. Speel in een harmonie baritonsaxofoon en ben even uit de roulatie geweest vanwege zwangerschap en oppasprobleem(manlief speelt ook)!! heerlijk, vind het altijd een avondje heerlijk ontspannen.
Hey Hallo,

Nou de prikken zijn er hier gisteren ook ingegaan hoor. En wat is Wessel een bikkel zeg! Eerst ging Ray, toen Wessel en die blijft zo die vrouw aankijken, geeft geen krimp en 0,0 tranen, de prikdames waren echt helemaal verbaasd en trots haha. Daarna mocht ik en meneer ging gewoon doodleuk van dichtbij kijken hoe die naald in mijn speklaag verdween.

Enne ondanks dat je diep moet graven voor mijn spieren, heb ik er toch pijn in hoor.

Mannen zitten nu beide op de creche, dus (nadat ik uitgebreid geforrumd heb) ga ik de kadootjes inpakken. Vanochtend heerlijk naar de kapper geweest, stukje eraf en een tintje donkerder (met lichte streepjes) Zo'n verwennerij is dat dan.

Nadine: Hoera (heel zachtjes) voor Luuk! Nu overdag nog.

Mamasax: herken het gevoel wel een klein beetje. Vind mijn jongens super, maar heb ook wel zin om weer te gaan werken. Dinsdag mijn collega's weer gezien tijdens een avondje uit en dan besef ik dat ik het best gemist heb.

Lynx: Sander gebruikt al een tijdje de speen voor kindjes van 3 maanden, want die andere kreeg hij zo weinig uit dat hij te moe werd om te drinken en dus in slaap viel. Sinds hij een grotere speen heeft (nou ja, speen is hetzelfde, gat is groter) drinkt hij beter. Zit nu ineens op 170 per fles, dus das best ok.

Lies: neuh, doe niet mee hoor. Heb nu het lot 2x getart en daar blijft het dan wel bij. Bij Wessel had is acute HELLP, waardoor mijn lever het bijna begaf en bij Sander zaten er aderen in de vliezen die op 1cm na niet geraakt waren (anders waren wij beide binnen een paar minuten doodgebloed volgens de VK) dus ik zeg: count my blessings ik ga het lot niet meer tarten.

Kwimmie: die lodger is echt een uitkomst. Sander ligt er heerlijk in (hoewel ik de wagen bijna niet gebruik) en Wessel vind het ook lekker om erop te liggen met een boekje haha.

Pfffff maandag gaat schoonmoeder weer oppassen (kan ze vast wennen want 7 dec. ga ik weer werken) maar ik ben zo nerveus daarvoor. Ze is met Wessel al heel veel afgeleid en straks met 2, we zijn er allebei nog niet helemaal gerust op, maar ja moeten het wel een kans geven. Merken bij Wessel dat ze de luiers niet goed vastmaakt, veel te los, dus standaard vies ondergoed (goed is bij Wessel nu over want die heeft luierbroekjes), maar zij moet dus de dubbele wagen gebruiken als ze naar buiten gaat en ben zo bang dat het niet goed gaat. Klinkt suf, maar heb bijv. 1000x uitgelegd hoe de bandjes vast en los moeten en nog doetze het niet goed (of het nu uit eigenwijsheid of dommigheid is laat ik in het midden) dus ben bang dat ze straks Wessel uit de wagen haalt terwijl Sander nog onderin ligt (terwijl het andersom moet) met als gevolgd dat de wagen kiept. pffffffffffffff maar ja, eerst testen en dan kunnen we altijd nog afzeggen. Gelukkig heeft Ray haar al duidelijk gemaakt dat zij de jongens niet inde auto mee mag nemen (had ze om gevraagd) omdat hij denkt dat ze te snel afgeleid is door de kinderen en dan ongelukken veroorzaakt. Klinkt dramatisch, maar ze heeft al eerder gebotst omdat ze achterom zat te kijken met praten tijdens het rijden.

Enniewee, misschien drukte om niets, maar ben er nog niet gerust op, maar maandag heeft ze alleen Wessel, want ik moet naar Lopik (hebben een speelgoedkist voor Wessel's toekomstige piratenkamer op MP gevonden) en dan neem ik Sander lekker mee, kan ze met Wessel naar de speeltuin haha.

Nou, ga nu kadootjes inpakken
kwimmie wij zitten nu weer volledig op voeding voor hongerige baby's. al komt hij soms nog wel in de nacht. het kan 2 weken duren voordat ze er helemaal aan gewend zijn zei het cb. het ligt natuurlijk wel zwaarder op de maag.

probeer 5 keer 200 te geven. en moet dan soms wel rekken.

ik had gehoord dat kinderen die veel huilen, slecht slapen, overstrekken, voorkeurshouding hebben terecht kunnen bij de osteopaat. voor vanalles dus eigenlijk. als je het zelf even niet weet kan je daar nog heen. en als er niets aan het handje is laat hij dat wel weten. vertrouw op je gevoel!die bunker ziet er erg leuk uit, had er ook al naar gekeken. maar vind het zonde om aan te schaffen, want zodra hij in de buggy kan heb ik hem niet meer nodig. zit een zak bij namelijk...

mamasax: groepskorting. hahaha..we kunnen ook met z'n allen een stuk van een camping afhuren. langer dan 2 weken gaan wij nooit...of is dat al te lang?

na die voeding van 19 uur kunnen we hem natuurlijk ook laten slapen....we moeten hem nu vaak wakker maken...

saxmania: 2 pijpjes maken in een slaapzak is idd erg handig!! ik ga er morgen 1 kopen. heerlijk dat baby zo lang slaapt....heb je er even van genoten?

nadine: dat speentje is dan hier misschien ook wel een idee. Hij kotm tussen 4.30 en 6.30..

mamad: wat gezellig als er regelmatig spontaan mensen aanschuiven. Ik heb vaak niet genoeg in huis. tenzij ik gewoon aardappelen en groentes eet.

het is normaal hoor die gevoelens. vind het ook fijn om gewoon even alleen op pad te zijn. al lijkt het me niets dat iemand anders voor hem zorgt..behalve manlief dan.

helaas dat de borstvoeding niet meer gaat. geniet er idd nog maar even van!

lynx: ik gebruik al vanaf week 4 speen nr 2. zitten 2 gaatjes in ipv 1. laatst heb ik 1 gebruikt omdat hij zo hongerig leek....is hij sneller verzadigd.

nee lies ik doe niet mee. Hier blijft het erbij...

bieteltje: ik wil ook naar de kapper.....

jullie nog plannen voor het weekend? wij moeten kadootjes kopen en surprises maken......

x
Nou Bieteltje ik begrijp heel goed dat je zenuwachtig bent dat je schoonmoeder gaat oppassen als ze zo warrig is. Vind het wel goed van jullie dat jullie hebben aanggeven dat jullie liever niet hebben dat ze met de kinderen in de auto stapt. Ik zou inderdaad duidelijk jullie grenzen aangeven en als je er een slecht gevoel blijft hebben, desnoods met een smoes een andere oppas zoeken.

Wat een Bikkel is die Wessel zeg. helemaal geen traantje gelaten! Kan me voorstellen dat je flink trots op hem bent. Wij hebben vandaag de prik gehaald ( deed helemaal geen zeer, had het veel erger verwacht), en daar waren toch een aantal krijsende kinderen. Was trouwens super geregeld. Wij waren meteen aan de beurt en stonden echt binnen vijf minuten weer buiten.

Gisteren was een verschrikkelijke dag. Silje heeft echt de hele dag lopen huilen. Ik had het echt niet meer aan de einde van de avond. Was echt helemaal leeg door al dat gehuil. Vraag me af of het niet door de vaccinatie komt die ze dinsdag gekregen had. Ze had echter geen koorts. Ze heeft gisteren ook echt heel weinig gedronken, bij elkaar misschien 550 cc, over de hele dag! Nou drinkt ze nooit veel. Meestal tussen de 90- 120 cc, soms een flesje van 150. Denk dat ze gemiddeld rond de 650-700 cc per dag drinkt. Gelukkig zei de huisarts maandag dat ze gewoon een gezond gewicht heeft en dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken ( maar ja, stiekem doe ik dat toch... ben en blijf toch een beetje overbezorgde moeder...).

Lies: Ik wil wel meedoen!!! Mijn vriend wil liever wachten tot de zomer, maar ik vind de lente ook een hele mooie tijd! Hopelijk kan ik hem nog ompraten en dan gaan we samen weer aan de slag!

Trouwens jij vroeg of wij wel of geen deken gebruikte bij een slaapzak. Wij doen dat wel omdat Silje een vrij koude kamer heeft. Ze heeft s ochtends echt ijsklompjes als handen, omdat ze die altijd naast haar hoofd houd tijdens het slapen.

Ben dit weekend alleen met Silje. Vriend is samen met collega's een weekendje naar Center Parcs. Ben stiekem wel een beetje jaloers op hem hoor. Lekker een weekendje onbezorgd weg. Maar ja, ik zou mijn kleine meid toch te erg missen. Ze lachte vandaag trouwens voor het eerst met geluid. Echt zo schattig! *smelt*

Nou wij hebben sinds gisteren digitale televisie. Ik ga maar eens kijken of ik een lekkere meidenfilm kan vinden, nu vriend weg is. Wat ik vooral ideaal vind is dat je een programma kan stopzetten en weer verder kijken wanneer je wilt. Echt zo fijn. Geloof dat ik sinds Silje er is geen ene programma helemaal gezien heb, omdat er elke keer wel iets tussenkomt. Ook het opnemen is wel erg makkelijk.

Fijn weekend iedereen!
MamaSax had ook al aan die groepskorting gedacht, maar misschien is het idd verstandiger een halve camping af te huren met al die kids . Wat de laatste voeding betreft, in eerste instantie hadden we de laatste voeding al tussen 19 en 20u, maar volgens het CB was dit absoluut niet de bedoeling enz. Dit hebben wij als onzekere nieuwe ouders maar opgevolgd, hadden we dat maar niet gedaan zeg. Maar goed ga m nu om 11u niet wakker maken en dan kijken we het een aantal dagen aan hoe het gaat.

Bieteltje kan me voorstellen dat jullie je een beetje angstig voelen als ze nu al zo warrig is, maar idd je moet het wel een kans geven ze doet het natuurlijk met de beste bedoeling of vergis ik me daarin. Enne wat dat autorijden betreft hier dezelfde angst, zelf vind ze dat ze als de beste rijdt maar zowel vriendlief, schoonzus als ik doen braaf de gordel om achterin terwijl we dat verder nooit doen (ja weet dat het verplicht is, maar achterin vind ik nog wat wennen, al moet dat nu wel met die kleine)

voor Visje, naar dat Silje zo'n slechte dag had maar vanavond op de bank met een chickflick en chocola gaat een hoop goed maken denk ik .

Thanks voor de tips mbt de voeding, ben echt super onzeker wat dat betreft. Wil m niet teveel geven, maar honger vind ik nog erger. Heb ook het idee dat hij zoveel nodig heeft omdat hij de hele dag door druk met armen en benen ligt te bewegen.

Wat het weekend betreft. Morgen eerst de crematie van de tante van vriendlief. Vriend van ons (marinier) gaat voor het eerst in z'n leven oppassen, we zijn benieuwd zo'n stoere man met ons kleine binkie. Daarna weten we het nog niet, misschien ff op het werk naar de sinterklaasviering kijken. Zondag helemaal niks of niemand, maar lekker met z'n drietjes een ontzettend luie dag houden.
Wat een giller trouwens he, halen we deze week massaal de griepprik blijkt de epidemie al op zijn retour. Nou ja better save than sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven