LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Beng, misschien slim om alvast te beginnen met floradix (de vloeibare) ? Dat is echt een ijzerbom!

Chicaatje...haai! Wees maar lekker lui hoor, soms moet dat gewoon even!

Mini, hoop dat het snel beter gaat met je meisje
Krijg enorm het zuur van Floradix jammer genoeg....en dat is nu al zo'n probleem. Kan bijna niks eten omdat mijn maag klem zit.

Maar als mijn ijzer laag is dan zal ik er toch aan moeten geloven, neem ik gewoon floradix met rennies !
Je hebt floradix ook in tabletvorm, die schijnt iets minder goed te werken, maar proberen kun je het.

Ik vond die floradix dus echt onwijs lekker
Whahahaha, floradix en lekker. Nou jaaaa?!?! Weet ik wel waar ik mijn aangebroken fles kan brengen straks.
Hallo, hallo, ben ik weer! Bedankt voor jullie advies mbt manliefs onregeling van mijn regelmaat. We hebben het er idd nog even over gehad, en hij sulkte wel een beetje (hij kan best een teer zielletje hebben en hij bedoelde het echt allemaal leuk en lief), maar hij snapte me wel en vond het ook vervelend dat ze mede daardoor de hele dag van slag was. Pff, moeilijk hoor. Ik zei, als het nou gaat om een muur verfen of je fiets repareren of weet ik veel wat, en ik geef je advies en je volgt dat niet op nou dat zal me worst wezen. Maar als het de kleine aangaat weet ik het soms wel net even beter. Maar we zijn helemaal niet van elkaar de wet voorschrijven, dus ik ben blij dat hij me me snapt en hopelijk de volgende keer steunt. En we er in elk geval over kunnen praten. Heb ook gezegd dat als ik weer werk 1x per week zijn hij papa dag heeft ik me er zo weinig mogelijk mee bemoei (maar dan zal nhij zelf wel zien dat een ritme en slaap belangrijk zijn, maar dat heb ik maar even niet gezegd dat klinkt zo wijsneuzig hihi).

Neempje, ik hoop dat je lief zich realiseert hoe bot hij is en het weer een beetje goed kan maken. En dat jij hem uiteindelijk ook zijn harkerigheid kan vergeven, want dat doet nu vast een beetje extra pijn omdat je al zo verdrietig bent. Vette , hoop dat je je snal weer beetje happier voelt.

Luba, wat schattig! Maar wat sneu dat hij steeds overgeeft en slecht drinkt en niet plast. kan me voorstellen dat dat niet helemaal lekker zit, en je probeert je natuurlijk niet teveel zorgen te maken maar je weet zelf wel wat "normaal" is en omdat hij nog niet kan vertellen wat er aan scheelt... hoop dat hij znel weer meer binnenkrijgt hoor.

En minie ook een schrik, wat naar. Hoe gaat het nu? Hoop dat jullie niet alsnog naar het zh moeten met dat kleine hartje van jullie.

Hier iets minder dramatisch maar ook een beetje iets dergelijks... gisteravond begon ze op een gegevn moment hysterisch te krijsen en leek echt pijn te hebben, in elk geval veel (meer dan normaal) krampjes. Realiseerde ik me dat ze de hele dag nog niet gepoept had. Nog geprobeerd het eea los te maken met temperaturen maar noppes. Wel temp van 37,4, dus net geen verhoging maar wel op het randje. Na 4 kwartier heb ik de ha post maar gebeld want ik vond het zo naar voo haar. Stelde ze voor dat we even langs kwamen voor de zekerheid, onze iegen ha had dienst. Dus maar even gedaan.

En toen viel ze dus in de auto lekker in slaap.. ik zei het nog tegen Guido en ja hoor. Denk toch oververmoeidheid en dan die krampjes erbij was allemaal teveel. Huisarts heeft haar wel even onderzocht maar ze leek in orde. En heeft ze gewoon de rest van d nacht doorgeslapen, kwam ze pas om half zeven, dat is wel een record. Maar ze zal wel echt bekaf geweest zijn.

Vandaag was ze nog steeds erg boos en verdrietig als ze wakker was, maar viel wel weer haar slaapjes gehad, waarvan de laatse in de kinderwagen want ik dacht dat even wandelen haar wel zou helpen met slapen. En toen we thuiskwamen en ze wer had gegeten kwma zojuist eindelijk de verlossende oerknal, echt een ontploffing. Moest haar kleren ook gelijk verschonen want die stomme pamper lekte flink door. Ik heb toch echt liever de kruidvat luiers, die zijn wel stugger maar absorberen veel beter. Anyway lang verhaal kort.. ze is weer een blije baby, je zag echt de opluchting er vanaf stralen. Dus het heeft 24 uur geduurd maar op nu is alles wel echt weer normaal hier. En ze slaapt ook nu weer lekker.

Beng klein tipje, maar als je floradix gaat nemen, poets dan daarna even je tanden. Ik wist dus niet dat je tanden daar een gekke kleur van kregen totdat manlief het opmerkte (maar wel pas nadat de visiet weg was, wat die wel niet denken over mijn gebit nu...).Leuk van je box en dat je zo lekker bezig bent met kamertje inrichten. Hoop dat je wat meer puf krijgt, hoe gaat het met de hoofdpijnen trouwens?

Dat was mijn dagelijkse portie even... ik ga als brave huisvrouw maar even met het eten bezig haha.

Oh, maar ik heb wel net even uitgezocht dat een sportschool dichtbij ons huis kinderopvang heeft, dus wil binnenkort wel weer gaan fitnessen, en dan als ik weer een beetje conditie heb lijkt zumba me ook heel leuk, dat doen ze ook. Oh en baby-zwemmen op vrijdag, dus ik moet me maar snel in gaan schrijven.

Tot morgen :-)
De dokter heeft Meis weer gefixed. Vanaf dat we terug kwamen van de dokter heeft ze nog 3 plasluiers gehad en per voeding 60 cc gedronken ipv 30. En temp is gezakt van 37,6 naar 36,9! Man en ik hebben de MG prik gehaald, dus dat is ook weer gebeurd.

Ben best een beetje opgelucht nu, wilde echt niet met mijn moppie naar het ziekenhuis. Moet morgen mijn allereerste dag werken na verlof en Man is vrij, eigenlijk om Meis naar het kdv te brengen maar hij houdt haar toch maar even thuis.
Oh en geen diarreeluiers meer sinds de dokter. Healing touch denk ik.
Haihaihaihaihai!!!!!

We zijn goed en veilig aangekomen hoor, inclusief de kat. Vliegen was niet leuk. Sproetekind kan dus echt niet slapen in een drukke omgeving en dus hebben we uren met hem rondgehobbeld door het vliegtuig tot hij uiteindelijk zijn oogjes dicht liet vallen en dan konden we heel voorzichtig een half uurtje ofzo met hem op schoot zitten terwijl hij sliep.

Heb me weinig van de boze blikken van de andere passagiers aangetrokken, maar voelde me toch geen goede moeder ten opzichte van de ouders naast ons met een muisstille baby (zelfs nadat hij een hele voeding eruit had gekotst).

Sproetekind heeft vannacht heel goed geslapen, maar is nu toch wel van slag. Ligt te jammeren in z'n bedje. Hopelijk is het met een paar dagen bijgetrokken. Hij heeft vaak moeite met slapen als hij té moe is.

Verder nog heel weinig te vertellen. Het is Thanksgiving hier dus alle winkels zijn dicht (en mijn nichtje in wiens/wier (?) huis we zitten heeft geen boodschappen gedaan. Dus maar ontbeten met een donut (dat begint al goed)

Wil jullie nog heel erg bedanken voor alle lieve sms-jes en berichten, echt heel leuk!

Ik laat het hier even bij, we gaan lunch zoeken. Ik kom snel weer even langs!

Nog even een dikke voor Sjip, al zal dat nog geen minifractie van je verdriet weg kunnen nemen. Je verdriet moet onmetelijk zijn. Ik denk aan je.

oh en een ps-je voor Caat. Sproetekind heeft ook een ontstoken oogje nu. Heb jij het alleen schoongehouden met afgekoeld, gekookt water? Of heb je ook druppels gehaald?
Sproet!!! Ik ga even lezen, maar hoi!
Oh Mien gelukkig is je meisje weer gefixt. Dat zal wel even schrikken geweest zijn.

Sproet wat leuk wat leuk wat leuk dat je er weer even bent. En wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Beetje onhandig dat thanksgiving gebeuren. En arme Sproetekind die helemaal niet van vliegen blijkt te houden.

He wat leuk dat je je even hier meldt.

Luba ook een beetje ziekjes. voor hem.

DD goed opgelost met je man hoor. En wat naar dat jullie minie ook zo beroerd was. Gelukkig is zij ook weer gefixt nu.

Verder weet ik het even niet meer. En ik moet terug naar mijn pannetjes. Tot later!!
Heeeee Sproet! Wat leuk dat je er weer even bent!

Wat balen dat vliegen niet sproetekinds' hobby is , maar gelukkig duurt de volgende keer nog even

Ga maar lekker settelen daar en op zoek naar iets voedzamers dan een donut , en dan spreken we je hopelijk snel weer!
Nee, we hebben in het vliegtuig besloten noooooit meer met een baby van 6 maanden te gaan vliegen (dus dat wordt een beetje plannen voor de terugreis )

De eekhoorns vliegen je hier trouwens om de oren, heel leuk.
Trouwens, je zou toch op bizarre tijdstippen gaan posten? het is hier nu half 8 's avonds, niks raars aan hoor

De euro staat nu trouwens op 1,51 , ik ben jaloers op je, zei ik vanmorgen nog tegen man!
Ha sproet! Daar ben je al weer! Ook snel, net alsof je niet weg bent gegaan.

Ben ik heel erg als ik zeg dat luba al aan mijn handen (nou ja vingers) loopt? Hij kan zo ook al ruim 2 min staan. Nu hij dit kan, wil ie niks anders meer.

Sorry ben weer weg, mijn moeder is hier.
Hai Sproetje! Wat leuk dat je nu alweer online bent! Voor een ontstoken oog helpt een theezakje van kamillethee ook (wel afgekoeld natuurlijk).
Hier ook regelmatig prutoogjes, volgens het cb kun je er weinig aan doen, behalve schoonvegen naar binnen toe met een watje warm water. Kan tot een maand of 9 duren, de dokter doet er vaak niets aan omdat het valzelf overgaat. Het is hier nu al een stuk minder dan eerst, maar soms zit haar oogje helemaal dicht geplakt 's morgens Schoon spoelen, cremetje erop.... klaar!

Luus, ga je niet een beetje te snel met je ukkie? Hij is nog maar klein he? Denk niet dat lang staan of lopen echt al goed is voor hem eerlijk gezegd.. Laat hem nog lekker even je kleine baby'tje zijn, het gaat al zo snel
SPROETTIE! Dat is ook wat, ik zat aan je te denken, ga naar viev.nl en zie daar al een berichtje van je. Dat is leuk en gezellig. En een beetje gek ook, het idee dat je heeeeelemaal daar bent en wij heeeelemaal hier. En ik moest wel lachen om je eekhoornetjes, want dat is nl. hetgeen me het meest is bijgebleven van jouw nieuwe woonplaats, al die eekhoorntjes. Was echt super, we zijn toen 2 weken in die omgeving geweest, mooi land. Wel een eind vliegen en helemaal als sproetekindje het niet leuk vindt en niet kan slapen. En er zijn natuurlijk ergere dingen dan ontbijten met een donut

Mien, fijn dat het beter gaat met je meisje. Niet leuk als ze niet willen drinken he? Vooral ook omdat er zo op gehamerd wordt daar op te letten, en als de luiers dan ook droog blijven...

Luus, ik kan mijn ogen niet geloven! Luba kan al staan en zelfs lopen aan de hand? Dat is echt heel, heel snel. V. kan nog nauwelijks los zitten, laat staan lopen. Toen ik Luba voor het eerst zag kon ik al aan zijn oogjes zien dat hij een avontuurlijk mannetje is, lekker ondeugend en stoer, nou, dat is nu wel bevestigd!

Ik wil zo graag naar die film van MJ This it it. Hij draait alleen nog op ma-avond in Luusstad, maar eigenlijk kan ik dan niet. Is iemand van jullie er al geweest?

Oh ja, tip van de eeuw! Ik heb een abonnement genomen op de K*inderen, want daar krijg je een A*vent stomer/mixer en in 1 woord fantastisch ding! *oh, zijn 2 woorden* Je schilt bijv. een peentje, doet hem in dat apparaat. Giet water in het reservoir, zet hem aan en na 10 minuten stomen gaat er een piepje. Je neemt de kan van het onderstel, keert hem om, klikt hem weer vast en zet hem vervolgens op de mixstand. 5 sec. later een heerlijk warme worteltjespuree, vers en gezond! En je hoeft er echt nauwelijks iets voor te doen.V. vindt het heerlijk!
Wie is er nog wakker, wie is er nog wakker?

Ikke, dus, maar nog maar net hoor. Was toch heel even een tukkie gaan doen, voor een uurtje. Anders red ik het vanavond niet en ik wil wel echt proberen Sproetekind om 22.00 een flesje te geven en niet eerder.

Rare dag dit. Wekenlang hebben we keihard gewerkt en nu moeten we echt even wennen aan het niets doen. En dat in combinatie met een jetlag, grauw weer en dichte winkels. Dus voornamelijk zitten internetten (Sproetman zoekt een nieuwe auto uit, ik verdiep me in de lokale flesvoedingsmerken, oh wat een heerlijke verdeling weer ) en tijdschriftjes lezen.

Morgen komt een nichtje van mij en haar gezin langs, die blijven ook slapen. Ze hebben Sproetekind nog niet gezien dus dat wordt heel leuk.

Goed om te horen van jou Chiek over die oogjes. Ik dacht al dat het gewoon een kwestie van schoonhouden zou worden. Z'n ooglid is een beetje dik en rood en z'n wimpers kleven inderdaad af en toe aan elkaar, maar hij lijkt er geen pijn ofzo aan te hebben. Ik denk dat het nog een nasleep is van zijn verkoudheidsvirus

Mientje, is Miniemeis alweer wat aan de betere hand? Ik zou me ook rotgeschrokken zijn hoor. Wat Duft al zegt, er wordt altijd zo op dat drinken gehamerd.

Zo, ik ga lekker een kopje soep maken (er was één winkeltje open, van een Indiër, die viert denk ik geen feest). Slaap lekker allemaal!
Sproetie...fijn je weer te lezen! Jammer dat het reizen niet helemaal super ging...maar hee...je bent er en die mensen uit het vliegtuig zie je toch nooit meer. Jeetje (nieuwe nick voor Laalbaby) heeft de laatste weken ook vieze oogjes 's ochtends, komt volgens mij ook omdat hij beetje verkouden is geweest. Ik maak ze bij iedere voeding (als het nodig is) even schoon met afgekoeld gekookt water en dan kan hij er weer tegen. Volgens mij heeft Jeetje er geen last van, dus dat scheelt.

Mien fijn dat Mini-meis weer beter lijkt te zijn! Wat een stress kun je daar van hebben zeg...pfff...Vandaag je eerste werkdag? Succes!!!

Luba ook weer een beetje aan de beterende hand? Jeetje wil ook graag zitten en staan...maar ik stimuleer het niet hoor (nou ja het zitten misschien wel een beetje ) ik vroeg het namelijk aan de CB arts en zij gaf aan dat Jeetje alles mag doen mits hij het maar zelf doet. Omdat hij zo klein is, mag ik zitten en staan nog niet stimuleren. En eigenlijk vind ik dat ook wel logisch klinken...Wel schattig...toen hij vanochtend wakker in bed lag en ik mijn hand naar hem uitstak, probeerde hij zich gelijk omhoog te trekken aan mijn vingers

Duft, ik heb die film nog niet gezien, maar zou em ook graag kijken. Ik wil ook met een vriendin naar "Komt een vrouw * bij de dokter". Dat is echt het eerste boek wat mij heeft doen huilen. De film schijnt ook echt heel goed te zijn...maar even wachten tot Lief weer thuis is.

DD fijn dat het een beetje uitgepraat is!

Ik was het gisteren echt even helemaal zat! Kon de tranen nog net binnen houden...na een dag werken gelijk boodschappen wezen doen, Jeetje bleef even bij mijn ouders...dus ik kwam thuis en toen was Jeetje helemaal over zijn toeren (en waarom? geen idee ) snel eten naar binnen geschoven, toen met Jeetje weer naar mijn eigen huis gewandeld, hem even gewassen, fles gegeven, omgekleed en toen moest ik die fucking boodschappen nog opruimen! Kwam bij dat ik ook spierpijn had in mijn hele lijf...ik denk dat het toch een reactie op die vaccinatie was eigenlijk...toen was het 20:30 toen ik eindelijk kon gaat zitten. Meeeeennnn was miste ik mijn vent gisterenavond. Compleet gesloopt was ik...
Goedemorgen

Moet zo naar de vk dus kon even beetje uitslapen.

Laal Kan me zo goed voorstellen dat het allemaal zwaar is. En dan hoef je die tranen toch ook helemaal niet binnen te houden. Gewoon laten lopen hoor. Lucht ook op.

Je doet het hartstikke goed verder. Ik vind het echt knap. Helemaal als je het dan zo realistisch opschrijft hier.

Vandaag hoef je hopelijk lekker niks. Alleen maar genieten van je knul.

Hihi Sproet toch nog een beetje een late post van jou. Hoe was je soeppie? Lijkt me ook zo onwerkelijk nu je daar dan eindelijk bent. Wanneer moet Sproetman beginnen met werken eigenlijk?

Was het nog gedoe met immigratie controle of ging dat heel soepel?

Leuk dat je gelijk visite krijgt. Veel plezier dus daarmee over een paar uurtjes.

Wij hadden gister visite en die hadden zulke geweldige cadeautjes voor onze stuitert meegenomen. Een baby boek maar echt een hele leuke. En een badjas. Zoooooo schattig!

Nou ik ga me maar eens douchen enzo en dan overleggen met de vk over die alternatieve therapieën.
Ben benieuwd wat de VK te vertellen heeft Pien over die alternatieve therapieën.

Vandaag inderdaad lekker niets...heerlijk! En die tranen kon ik inderdaad wel laten lopen, maar er was niemand om me te troosten (Jeetje sliep al) en dan voel ik me nog zieliger
Ach Laaltje toch.

Hier een nagenoeg doorwaakte nacht...heb eerst een uur liggen draaien en woelen, toen een uur beneden gezeten met thee en een boek en vervolgens weer twee uur liggen woelen om tegen de ochtend in slaap te vallen. Denk dat ik totaal net 4 uurtjes heb geslapen en ik was al zo vreselijk moe. Voel me nu overigens verrassend fit maar dat zal in de loop van de dag wel verdwijnen om naadloos over te gaan in een takkehumeur. Van slaapgebrek word ik niet gezelliger

Wij gaan zo even babyshoppen, lekker weer wat geld uitgeven. !
Oh Laal als bij mij de tranen echt hoog zitten vind ik het juist fijn om ze eruit te laten (al duurt het dan soms maar een paar minuten). Maar goed anders mag je morgen mijn schouder wel even misbruiken hoor.

Beng irritant zeg zo'n nacht. Bah! Wel leuk dat je weer geld uit mag gaan geven. Hier is zo'n beetje alles in huis nu dus ik probeer het een beetje te beperken. Kunnen we ook nog even doorsparen, aangezien die rekening door de klussen aan het huis helemaal geplunderd is.

Nou ik moet er zo vandoor. Stiekem hoop ik gewoon dat Pienmini toch weer anders ligt dan anders want het voelt een beetje anders bij tijd en wijlen. Nou ja jullie horen het wel.
Ik hoop dat pienmini gedraaid is Pien! Bengeltje ligt volgens mij nog steeds met d'r koppie omhoog. De eerste 26 weken braaf met d'r koppie naar beneden en sinds week 27 fier omhoog....ze snapt 't niet geloof ik.
Laal, ik wil ook heel graag naar "komt een vrouw..." en zou eigenlijk ook gaan vlgende week, maar ik heb besloten toch liever met mijn liefje te gaan. Het boek vond ik al zo heftig, heb zo gehuild en het wel 100 keer even weggelegd om op adem te kom en. Bij de trailer heb ik ook enorm gehuild, dus de film vind ik toch wel spannend, ik ben heel gevoelig voor dit soort films, dus ik ben er nog niet uit...

En meis, wat kan ik me goed voorstellen dat je je lief mist, het is ook gewoon zwaar in je eentje. En al krijg je van alle kanten hulp, je wil toch gewoon bij je liefje zijn...

Sproet! Hoe was je soepie?

Pien, ik hoop ook dat jouw Pienie inmiddels is gedraaid, zou wel prettig zijn. Laat je het ons weten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven