Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Hoi hoi,

Hier vielen de prikken ook erg mee; Mats gaf geen kik, Sverre alleen een harde brul. Ze hebben vriendelijk daahaag gezegt tegen de beul, hahaha! Alle koekjes, sapjes, speelgoed was voor niks mee!

Vanavond niet naar Zumba geweest, hoofdpijn en rugpijn en heel veel zin in chocola. Daarom maar lekker zitten janken bij Billy Elliot, werkelijk een van mijn favoriete films. (Chocolat, Goodbey Lenin, Amelie horen daar ook bij)

Pebbs, wat heerlijk dat die meiden het zo goed kunnen vinden! Trots kun je dan zijn als moeder. Mats en Sverre vinden elkaar ook steeds vaker in positieve zin. Sverre begint echt al liedjes te zingen en laat dat nou ook Mats zijn favoriete bezigheid zijn! Dus zitten ze samen vaak te zingen en te dansen.

...sjonge, wat ben ik gruwelijk gek op die twee banjers!
Haha, allemaal trotse moeders hier. Nou, hier nog eentje hoor. Ik geniet met volle teugen van het tweespan. Twee totaal verschillende karaktertjes, maar gek op elkaar, zie daarvoor het zoenfilmpje op mijn hyves maar eens

Gisteren had Thijmen overdag niet zoveel geslapen dus om 18 uur kiepte hij al om van de slaap en heb ik hem in bed gelegd. Vanochtend om half 8 had ik nog niks van hem gehoord dus ben ik even bij hem wezen kijken. Hij zag er behoorlijk slecht uit. Hij was knal- en knalrood, hij barstte duidelijk van de koorts. Ook begon hij niet zoals altijd te lachen toen hij me zag, maar hij keek heel duf uit zijn ogen en toen ik hem er uit haalde en hij wat 'drukte' om zich heen kreeg, begon hij te brullen. Ik heb direct de thermometer gepakt: 39,4. Nou heeft hij nog nooit echt koorts gehad en met dubbele oorontsteking had hij slechts af en toe verhoging, dus dit vond ik echt extreem. Heb direct de assistente van de ha aan de lijn gehad, maar ik moet letten op sufheid, drinken, spugen, vlekjes op de huid e.d. Ik moest hem even een zetpil geven en kijken of het dan beter ging, als het niet beter ging bellen voor een afspraak en ook als ik me er niet goed bij voelde of zorgen maakte. Ik heb hem de zetpil gegeven, verschoond (dikke poepbroek) en toen weer naar bed gebracht. Hij ligt nu heerlijk te slapen en voelt al niet zo heet meer. Ik heb de babyfoon op zijn hardst náást zijn bed gezet, vind het toch wel een beetje eng.

Volgens RIVM kan hoge koorts niet door de prik komen maar ik heb zo'n mijn twijfels nu...

Morgen hebben we Sinterklaasfeest op het werk van mijn man maar Thijmen gaat lekker naar oma. Al die drukte om hem heen kan hij toch niet verdragen en daar kan hij lekker naar bed. Dat is gelukkig al geregeld.

Ik ga nu even op olliewood kijken of ik nog koopjes kan scoren!
Mmmoi, ik had juist begrepen dat in zeldzame gevallen hoge koorts wel kan komen door de prikken (soory, beetje kromme zin). Goed dat je de huisarts hebt gebeld; die moeten alles bijhouden wat de effecten kunnen zijn.

Ik hoop dat Thijmen snel weer opknapt.

Vanavond Sinterklaas met 3 collega's bij mij thuis; gezellig!

Sverre is momenteel erg aan het draken; 's nachts vaak wakker, overdag veel boos. Ik ga het welbekende mantra er maar weer eens bijhalen;

Het is maar een Fase, het is maar een Fase, Het is maar een Fase, het is maar een Fase, Het is maar een Fase, het is maar een Fase, Het is maar een Fase, het is maar een Fase, Het is maar een Fase, het is maar een Fase, Het is maar een Fase, het is maar een Fase, Het is maar een Fase, het is maar een Fase!!!!
handig he dat copy paste.....

Hier gata het best wel oke. Fenna heeft nauwelijks last gehad van de prik, gisteravond wel wat huilerig en steeds niet kunnen/ willen slapen. Maar dat wijt ik maar aande snotterigheid waar het wicht last van heeft. Met een ui en veel tiet toch gaan slapen uiteindelijk om 21.30.

Mayte is gewoon lekekr zichzelf...wil alleen nog maar rokjes aan dus. Vanochtend weer strijd omdat ik haar eenbroek aan wilde trekken ivm weer.

Verder alles z'n gangejte hier. Komend weekend verjaardag van Lief....we vieren het 2 dagen oa ook omdat ik mega veel mensen heb uitgenodigd. een beetje een goedmakertje van vorig jaar. Was hoogzwangerachtig en geen zin in veel mensen om me heen. Heb als cadeau de serie "het rad des tijds" voor hem gekocht via MP. Hij had het eerste boek al en was steeds al op zoek naar de rest van de boeken....maar omdat Mayte er bij was toen de boeken werden gebracht heeft ze het ook al min of meer verklapt, dus heb net alle boeken in zitten pakken en maak er een mooie speurtocht van.
Ff update vanaf deze kant. Ik ben 's middags toch met Thijmen naar de ha geweest omdat hij maar hoge koorts bleef houden en alleen maar stil in bed wilde liggen. Zodra ik hem oppakte om een fles oid te geven huilde hij onafgebroken en hard. Hij dronk dan ook bijna niets, alleen een beetje sap en fruit had hij binnen gekregen. De ha stuurde me door naar de kinderarts in het zkh! Maar gelukkig, toen we daar aankwamen knapte hij net een beetje op van een paracetamolzetpil die ik gegeven had en dat werd dan ook het advies. Arts constateerde gewoon een flinke griep. Mexicaanse of niet, dat maakt voor de behandeling niet uit. Paracetamol geven om de koorts te onderdrukken en verder hetzelfde doen als we zelf griep hebben. Lekker veel slapen en eten naar behoefte. Wel in de gaten houden of hij alert blijft en blijft plassen.

Heftig dagje dus weer hier, ik ben gewoon zelf op nu. Gelukkig was Jasmijn voor het ha-bezoek al door oma opgehaald en zij is daar tot vanavond gebleven. Nu ligt het spul lekker allemaal in bed en mijn man moet ergens op een feest Sinterklaas spelen. Ik ben dus een poosje alleen, vind ik helemaal niet erg, lekker rustig!
@mmmoi: wat heftig zeg, zit je ineens bij de kinderarts. Maar dit staat dus los van de griepprik? Want ik las dat er een aantal kinderen met hoge koorts zijn opgenomen n.a.v. de vaccinatie.

Hopelijk knapt hij snel weer op.

Het filmpje op hyves is echt schattig. En dan Jasmijn die eerst wil zeggen dat ze broer en zus zijn maar zich bedenkt en zegt dat ze prins en prinses zijn, haha.

Floor zat naast me te zwaaien en te roepen naar Jasmijn.

@ringel: wel jammer dat het met 1 salaris gewoon niet te doen is maar als je een leuke baan hebt is het misschien juist fijn om af en toe even wat anders te zijn dan moeder.

@annie: veel plezier vanavond.

Ik ben vandaag weer eens lekker gaan zwemmen met de meiden. Floor heeft lekker met haar benen in het water op de kant gezeten toen ik met Eva ging zwemmen en Eva heeft in de kinderwagen zitten toekijken toen ik met Floor ging zwemmen. Ging echt super! Ze vonden het allebei ook prachtig dus ik moet maar weer wat vaker gaan.

Vanavond met manlief wat cadeautjes gehaald voor pakjesavond. Floor krijgt een krijt/magneetbord en Eva een rode loopauto, zo'n big bobby achtig ding.

Ook nog allebei een boek en een pyjama.

Morgenochtend ga ik met de buurvrouw een kleuradvies doen. Ik heb daar bij mijn vorige werkgever met kerst een bon voor gekregen. Het duurt 2,5 uur dus ik ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen.
@Pebbs: Leuk zeg, zo'n kleuradvies! Ben benieuwd wat er uit komt.

Met Thijmen gaat het een stuk beter. Hij heeft alleen nog wat verhoging. Ook vannacht heeft hij goed geslapen, dus bijna 36 uur slaap achter de rug Hij leeft nog wel op de paracetamol maar dan is hij behoorlijk fit.

We hebben vandaag Sinterklaasfeest op het werk van mmman, maar Thijmen gaat toch nog maar naar opa en oma. Lekker uitzieken, en dan kan ik mijn energie in Jasmijn steken. Voor haar is het best spannend, en thijm snapt er toch nog niks van.

Fijne dag allemaal!
Wat is het rustig hier. Wij hebben een leuk feest gehad. Jasmijn kreeg een tasje met daarin poppetjes van Pet Shop en Thijmen een dashboard met allerlei knopjes, lichtjes en geluiden. Heel blij allebei

Verder nog niks nieuws beleefd!
@mmmoi: fijn dat het beter gaat met Thijmen.

Het kleuradvies was leuk om een keer te doen en ik ben er nu achter dat ik een zomertype ben. Veel pastelkleurtjes enzo.

Was ik wel blij mee want ik heb veel in de kast liggen wat dus goed bij mij past.

Alleen mijn haarkleur was niet goed. Het is nu wat warmblond en dat is teveel rood voor mij. Ik zou echt asblond moeten hebben. Volgende week dus maar weer een bezoekje aan de kapper.

En ik heb gouden oorbellen en zilver past beter bij mijn "type".

Heb ik een goed excuus om wat nieuws uit te zoeken

Vanavond stappen voor het eerst in 10 jaar. We gaan pas tegen 11 uur weg dus op een tijd dat ik normaal naar bed ga. Ik ben benieuwd of ik het volhoud tot het einde. Aan de andere kant, met al die slapeloze nachten met Eva moet 1 nachtje stappen me ook wel lukken.
En Pebbles, hoe is het stappen gegaan? Nog in slaap gevallen aan de bar?

@Mmmooi datzijn wel mooie cadeautjes zeg!

Hier gistermiddag een dikke drukte met Liefs verjaardag. Vanmiddag ook nog en dan is het weer beurt voor dit jaar met verjaardagen. De eerste is Mayte dan en Fenna 2 weken later.

Jeetje wordt ze alweer 1!!!!!!pfffft. is wel erg snel gegaan hoor dit jaar.

ga ff de vaatwasser uit- en inruimen....laters!
@pebbs, hoe was het stappen? Hahaha. Ik voel me altijd zo'n ouwe taart als ik vriendinnen hoor over stappen. Meestal zijn dat de vriendinnen zonder kinderen, die hoeven er dus nietn om 7 uur uit 's ochtends....

Hier alles oke. Kleine mannetje kwam vannacht ineens een uur eerder. Nog super hoor, dan zit er nl 4 uur tussen, maar 5 uur ertussen 's nachts is stiekem toch lekkerder. Vanochtend met Roan alleen even op pad geweest. Even met z'n 2en naar de geitenboerderij. Gezellig was het.

Vanmiddag komen 2 zwagers. Altijd gezellig, maar zij hebben een stuitereffect op Roan. Hoeven ze niet eens druk te doen, maar Roan gaat altijd stuiteren als hij hen ziet. En het mannetje is net lekker kalm vandaag. Maar goed, wel leuk om mijn zwagers weer te zien, dus het stuiteren nemen we maar voor lief.
Hallo!

Hier gaat alles lekker, Thijmen is weer bijna helemaal de oude. Heeft geen paracetamol meer nodig en eet ook weer bijna als vanouds. Alleen melk wil hij niet echt veel meer, maar dat hoort natuurlijk ook af te nemen. Hij krijgt nog genoeg binnen hoor.

@Pebbs: Leuk geweest met stappen? Lag je er laat in? En waar waren jullie meisjes?

@Krokus: Was het nog leuk met je zwagers? Jasmijn lijkt qua gedrag volgens mij onwijs op Roan. Ook heel druk te krijgen als er visite is enzo. Ze was dit weekend erg moeilijk, dwars en druk. Komt denk ik door alle Sint consternatie. Maar dat maakt het niet gezelliger en makkelijker. Ik ben snel geïrriteerd merk ik dan.

@Ringel: Gefeliciteerd met je man. Leuk feest gehad?

Wij hebben vandaag een rustig dagje gehouden. Lekker uit geslapen en even koffie gedronken bij mans oma. Ze leeft nog steeds alleen ze gaat wel achteruit. Ze eet bijna niks dus ze vermagert nu erg. Ik ben benieuwd hoe lang haar lichaam alles nog trekt. Ze vindt het wel fijn om onze kids af en toe nog te zien, ook al is dat erg druk voor haar.

Toen we thuis kwamen heb ik met Jasmijn met strijkkralen geknutseld. Super voor de fijne motoriek en ondanks dat er vanaf 5 jaar op het doosje stond, vond ze het al heel erg leuk. We hebben een Hello Kitty gemaakt, en natuurlijk ook direct gestreken. Ze is helemaal trots. Ze heeft ook echt een heel stuk zelf ingelegd, ik vond het best knap al. Ze heeft het er nu over dat ze hem aan oma wil geven. We hebben er een leuke middag mee gehad samen! En het werkt nog rustgevend ook, op onze stuiterbal. Eerst alle kraaltjes op kleur sorteren in bakjes en dan een vormpje naleggen. Dat laatste was wel erg moeilijk dus ik zei steeds welke kleur ze moest pakken en waar die dan moest.
O, en ik heb net 6 shirtjes van Noppies op MP gekocht voor 15 euro voor thijm. Leuke deal toch? Ben ik nu helemaal klaar in maat 80, waar hij binnenkort in gaat.
Iemand hier toevalling nog een badring in de aanbieding?
@mmmoi: ik heb een badring voor je. Staat hier niks te doen en is ook maar 1 keer gebruikt, mag je zo hebben. Ik wilde toch binnenkort een keer afspreken.
Stappen was leuk trouwens. De tent waar we naartoe zouden gaan was erg druk dus we zijn doorgereden naar H engelo.

Een aantal kroegen en een danstent gezien en daarna nog op een terrasje onder een heater met een dekentje lekker zitten nakletsen.

Uiteindelijk was ik pas om half 5 thuis en daarna koste het nog een uurtje voordat ik sliep.

Toen ik thuiskwam hoorde ik Floor heel zielig huilen en toen ik op haar kamer kwam (met jas nog aan) zat ze op een stoel zonder haar slaapzak flink te snikken, het klonk alsof ze al een tijdje huilde. Bleek dat manlief er niet van wakker was geworden en Floor kon haar kamer niet uit omdat de deurklink omhoog staat. Daar baalde ik wel erg van, ik voelde me erg schuldig dat ik weg was.
O super Pebbs, ik houd me aanbevolen voor die badring.

Ik snap het nu pas dat je zonder je man ging stappen. Het klonk wel leuk. Jammer van je thuiskomst...waarom staat haar klink omhoog?

Hier geen bijzonderheden. Morgen weer werken, alles staat klaar. Ik heb net een filmpje zitten kijken van toen Jasmijn 2 jaar werd. El is el een jalig hoela hoela, haha, heel grappig. Nu ga ik lekker naar bed!
De klink staat omhoog omdat Floor soms wel 20 keer op een avond haar kamer uitkwam. Als ze slaapt zet ik haar deur op een kier zodat ze er 's ochtends uit kan.

We kunnen de klink nu wel weer normaal zetten maar dat was er nog niet van gekomen.
Zo, weer eeen leuk weekend achter de rug. Vrijdagavond sinterklaas avond met 3 andere collega's. Superleuk gehad en veel gelachen, zaterdag naar de dierentuin. Zo leuk!!! Mats was helemaal enthousisast over het Oceanium. Als je nu vraagt wat ie het leukst vond zegt ie; 'de vissen'.

Gisteren nog even stad ingeweest om cadeaus te kopen. Ik heb nu voor ieders een leuk cadeau, maar daar moet nog wel wat bij. Iemand nog leuke tips voor een peuter en een dreumes. Budget is tond 15 a 20 euro. Ik heb voor Mats een bijenpak van de Hema en voor Sverre de dierenpiano.

Pebbs, heerlijk avond maar dus even een vervelende thuiskomst. Mijn lief hoort de kinderen dus ook nooit, daar kon ik me zo kwaad om maken, totdat afgelopen keer bij de keuring (vanwege zijn werk) er uit kwam dat hij echt beentje doof is. Hij hoort de middentonen niet goed (op spraakniveau). Ik kan het hem dus niet kwalijk nemen.
@Pebbs: Aha, ja dat herinner ik me nog wel.

@Annie: Niet zoveel cadeautips hier, ik zit nog niet zo in het jongensspeelgoed Playmobil is voor Mats al wel heel leuk denk ik en natuurlijk good old Lego en Duplo. Ook lekker duurzaam.

Vandaag weer een fijne werkdag gehad. Vanochtend kwam er een meneer de hele ochtend techniekles geven, heel leuk en weer eens wat anders voor de kids.

Vanavond lekker met zijn allen aan tafel gegeten, gezellig is dat zeg, zo'n mee-etende baby, echt een gezin zijn we zo. We aten bietjes en Thijmen vond het heerlijk, zoals altijd. Ook kleine stukjes rundvleeshamburger gingen er goed in, hij maalde ze echt tussen zijn kaakjes, haha.

Nu liggen de kids in bed en mmman is klussen bij kennissen, dus ik heb het rijk alleen. Zo lekker mijn boek en een kop thee.

Genieten!
O Pbbels dat lijkt me zo naar om je meisje zo sneu te zien snikken....en wetend dat ze al een poosje aan het huilen is.

En wat betreft speelgoed voor jongens? euh......ik zou toch eens kijken of entheeserviesje niet iets zou kunnen zijn. Een jochie bij Mayte op de psz is helemaal idolaat van het nijntje servies wat ze daar hebben. Verder geen idee...

hier alles wel oke...Mayte is gewoon lekker aan het draken en ik probeer de negeer knop te vinden maar nog niet echt gevonden. Fenna is een snotterschatje (loopt er met liters tegelijk uit) en Lief was vandaag jarig maar hij (en ik) waren dat vanochtend een beetje vergeten....vanmiddag met Mayte slingers opgehangen en bij de super een taartje gehaald als toetje. Ook nog een groot plakaat gemaakt met "hoeraaaaa papa is 31 jaar" en dat op het raam gehangen. Hij was wel erg blij verrast toen hij thuis kwam...

Nu nog ff bank hangen en dan maar weer eens naar bed.
@ringel: haha, allebei de verjaardag vergeten. Schandalig .

Is Mayte dus ook al zo aan het uittesten? Floor kan ik momenteel ook de helft van de dag achter het behang plakken. Bij alles steevast niet luisteren en gigantisch aan het uitdagen. Ik moet mijn mantra weer even goed inprenten, het is maar een............

@annie: welke dierentuin zijn jullie geweest? Cadeautjes vind ik ook zo lastig. Welke dierenpiano is dat? Klinkt leuk, Eva is gek op muziekjes. Voor Floor hebben we een krijtbord en een boekje van het zandkasteel met kaartjes voor de voorstelling. Voor Eva een rode loopauto (zo'n big bobby ding) en een boek van Richard Scarry( die zijn echt een aanrader). Ze krijgen ook nog allebei een pyjama van ons.

Maar mijn ouders wilden ook graag weten wat ze hebben willen en mijn ideeenpot is nu wel zo'n beetje leeg. Een paraplu is voor Floor nog leuk en een dvd of cd maar voor Eva weet ik het echt niet.

@mmmoi: ben je nog een leuk boek aan het lezen? Volgens mij heb ik alle chicklit's uit de bieb nu wel zo'n beetje gehad.

Zelf niet zoveel te vertellen eigenlijk.
Sja en stiften en kleurboeken doen het altijd wel goed hier. Of een magnadoodle bord (zo'n magnetisch tekenbord waarna je de boel weer kunt schoonvegen)

Houten blokken, kralen, schoonmaaksetje? Mayte heeft zo'n karretje met dweil, veger, emmertje, motblik+veger en een nepflesje glassex....ben ik aan het poetsen, dan doet ze met haar karretje gezellig mee.

Ben ff stoelen terug brengen naar de buuf
leuke tips zeg! Ik vind bijna 3 jaar wel een hele leuke leeftijd qua cadeaus. Ik doe het nu als volgt; Mats krijgt een Cars pyama en dat keyboard. Sverre krijgt bijenpak en Little People Boerderij.

Pebbs, we waren naar Burgers Zoo, echt de moeite waard!

Ringel, hahaha, ik zie het al voor me zo samen aan de poets! Al iets duidelijk qua werk?
@annie: leuk dat je Burgers mooi vindt. Mijn vader werkt daar (en mijn moeder vroeger ook) en hij heeft eigenlijk alles daar ontworpen. De O cean is ook helemaal door hem ontworpen (en de speeltuinen, de desert, dat nieuwe stuk (hoe heet dat ook alweer) ).

Ik ben stiekem best trots op mijn papa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven