LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Beng, dat is niet fijn! Kun je vanmiddag nog even bijtukken?
* duimt dat pienimini gedraaid is *

Hoop dat het helpt pien!!

Ik wil aan de ene kant ook graag naar komt een vrouw, maar ik denk dat ik wacht tot ik m op dvd kan krijgen, voorspel namelijk een enórm tranendal, en dan ben ik liever thuis met de gordijnen dicht Aan de andere kant werd ik zo emotioneel van het boek dat ik bang ben dat de film tegenvalt..... ben er nog niet uit

* loopt even naar de box, hoor een raar geluid...*

Meisje is op haar t shirt aan het zuigen hahahaha, gek kind!

Beng, wat balen van je gebroken nacht... al ga je er nog velen tegemoet natuurlijk straks!

Laal, wat ben je toch sterk, en wat doe je het goed goed!

Huilen in je uppie en je even heel erg zielig voelen is juist lekker vind ik af en toe, en jij hebt er nu alle reden toe hoor!

Het is trouwens alweer weekend, dus week 2 zit er al bijna op!! Dan ben je al over de helft toch?!

Ik voelde me vanmorgen ook even heel erg zielig.... ben een soort moeder de gans geworden die alleen maar op haar kuikentje wil zitten terwijl ik tijdens mijn zwangerschap zo hip zei dat we lekker samen weekendjes weg zouden gaan samen en geen dozen-ouders zouden worden. Dat mislukt tot nu toe een beetje want ik wil helemaal niet uit eten of een weekendje weg. Man confronteerde me daarmee (op aan lieve manier hoor!) en toen moest ik heel erg huilen...

Ik kom zelf uit een gezin dat niet echt een gezin was (heb ik geloof ik weleens toegelicht) , en wil nu meer dan wat dan ook een hecht gezin zijn voor onze dochter. Alleen sla ik daar een beetje in door geloof ik... een balans vinden daarin vind ik nog erg moeilijk omdat ik helemaal geen voorbeeld heb. Lastig!
quote:sproet1978 schreef op 26 november 2009 @ 18:26:

Haihaihaihaihai!!!!!

We zijn goed en veilig aangekomen hoor, inclusief de kat. Vliegen was niet leuk. Sproetekind kan dus echt niet slapen in een drukke omgeving en dus hebben we uren met hem rondgehobbeld door het vliegtuig tot hij uiteindelijk zijn oogjes dicht liet vallen en dan konden we heel voorzichtig een half uurtje ofzo met hem op schoot zitten terwijl hij sliep.

Heb me weinig van de boze blikken van de andere passagiers aangetrokken, maar voelde me toch geen goede moeder ten opzichte van de ouders naast ons met een muisstille baby (zelfs nadat hij een hele voeding eruit had gekotst).

Sproetekind heeft vannacht heel goed geslapen, maar is nu toch wel van slag. Ligt te jammeren in z'n bedje. Hopelijk is het met een paar dagen bijgetrokken. Hij heeft vaak moeite met slapen als hij té moe is.

Verder nog heel weinig te vertellen. Het is Thanksgiving hier dus alle winkels zijn dicht (en mijn nichtje in wiens/wier (?) huis we zitten heeft geen boodschappen gedaan. Dus maar ontbeten met een donut (dat begint al goed)

Wil jullie nog heel erg bedanken voor alle lieve sms-jes en berichten, echt heel leuk!

Ik laat het hier even bij, we gaan lunch zoeken. Ik kom snel weer even langs!

Nog even een dikke voor Sjip, al zal dat nog geen minifractie van je verdriet weg kunnen nemen. Je verdriet moet onmetelijk zijn. Ik denk aan je.

oh en een ps-je voor Caat. Sproetekind heeft ook een ontstoken oogje nu. Heb jij het alleen schoongehouden met afgekoeld, gekookt water? Of heb je ook druppels gehaald?

Sproet haaaaaaaaaaaai!!!

Wat leuk; zo snel al bericht van jou. Fijn dat je heelhuids bent aangekomen inclusief kat.

Wel vervelend dat Sproetekind zo slecht sliep, maar ja niks aan te doen helaas. Minicaat sliep op de vlucht naar Spanje ook als enige baby niet en was juist heel druk. Terug ging het wel goed. Niet te voorspellen dus.

Maar, over dat ontstoken oogje. Je kan het eerst proberen met afgekoeld gekookt water en dan met een steriel gaasje. Wij deden het eerst met een watje, maar dan blijven er wattestukjes achter en dan helpt het dus voor geen meter.

Wij hebben dat dus een keer gedaan en toen ging het wel weg, maar na een paar weken kwam het weer terug. Toen hielp het niet; dus naar de dokter geweest en er druppels voor gehad. Ik weet dus niet meer wat het was. Was wel antibiotica en hielp pas na een paar dagen. Weet echt niet meer hoe het heet eigenlijk, maar misschien lukt het bij Sproetekind wel alleen met water. Ik hoop het!
Goedemorgen!

Zo, ik heb echt superlekker geslapen vannacht. Ik was echt zo gaar. Heb de laatste twee weken helemaal niet meer uitgeslapen. Telkens vroeg op en te korte nachten. Pff.. Maar nu lekker geslapen. Vroeg naar bed, want Minicaat was gisteravond door oma opgehaald en is daar dus vandaag.

Laal: Oh meis, jij hebt het echt zwaar inderdaad. En dan ook nog boodschappen doen na je werk. Kan me voorstellen dat je er dan helemaal doorheen zit. Kan je de boodschappen niet in het weekend doen gezellig samen met je moeder of zo? Dan kan je doordeweeks wat relaxter doen en misschien wat vaker bij je ouders eten of bij een vriendin? Dat helpt misschien ook wel? Jeetje (ik moet echt wennen aan de naam) kan dan gewoon nog even bij je ouders op bed en dan neem je hem halverwege de avond weer mee en stopt hem dan thuis in bed.

Gelukkig ben je alweer op de helft. Nog even volhouden en dan heb je je lief weer naast je op de bank!

Chiek: Ik zei van tevoren ook nog gewoon weekendjes weg te gaan, maar dat zie ik voorlopig nog niet zitten. Wel avondjes uit enzo, maar veel meer wordt het voorlopig niet.

Maar ik merk wel dat de avondjes weg samen echt heel lekker zijn en goed voor je. We zijn dan echt weer een stel en dat is zo belangrijk.

Heb je iemand in de omgeving die kan oppassen? Misschien een vriendin die ook een kleintje heeft?

En dan zou ik zeggen; Gewoon doen. Het zal echt heel moeilijk zijn de eerste keer, maar beperkt het dan gewoon tot het uit eten gaan. Hebben wij ook gedaan. Lekker uit eten en dan wel weer om negen uur Minicaat ophalen. En tussendoor gewoon wel even bellen hoe het gaat.

Je zal zien dat als je eenmaal een keer bent geweest, dat de volgende keer weer makkelijker wordt, maar je moet gewoon die eerste keer even gehad hebben.

En wat die balans betreft. Wij doen zoiets maar 1 keer in de twee maanden. Vaker kan ook wel, maar dit is prima voor nu. Even een moment met zijn tweetjes weg. Is echt heel fijn. Je zal het zien.
quote:chica1978 schreef op 27 november 2009 @ 10:29:

* duimt dat pienimini gedraaid is *

Hoop dat het helpt pien!!

Ik wil aan de ene kant ook graag naar komt een vrouw, maar ik denk dat ik wacht tot ik m op dvd kan krijgen, voorspel namelijk een enórm tranendal, en dan ben ik liever thuis met de gordijnen dicht Aan de andere kant werd ik zo emotioneel van het boek dat ik bang ben dat de film tegenvalt..... ben er nog niet uit

* loopt even naar de box, hoor een raar geluid...*

Meisje is op haar t shirt aan het zuigen hahahaha, gek kind!

Beng, wat balen van je gebroken nacht... al ga je er nog velen tegemoet natuurlijk straks!

Laal, wat ben je toch sterk, en wat doe je het goed goed!

Huilen in je uppie en je even heel erg zielig voelen is juist lekker vind ik af en toe, en jij hebt er nu alle reden toe hoor!

Het is trouwens alweer weekend, dus week 2 zit er al bijna op!! Dan ben je al over de helft toch?!

Ik voelde me vanmorgen ook even heel erg zielig.... ben een soort moeder de gans geworden die alleen maar op haar kuikentje wil zitten terwijl ik tijdens mijn zwangerschap zo hip zei dat we lekker samen weekendjes weg zouden gaan samen en geen dozen-ouders zouden worden. Dat mislukt tot nu toe een beetje want ik wil helemaal niet uit eten of een weekendje weg. Man confronteerde me daarmee (op aan lieve manier hoor!) en toen moest ik heel erg huilen...

Ik kom zelf uit een gezin dat niet echt een gezin was (heb ik geloof ik weleens toegelicht) , en wil nu meer dan wat dan ook een hecht gezin zijn voor onze dochter. Alleen sla ik daar een beetje in door geloof ik... een balans vinden daarin vind ik nog erg moeilijk omdat ik helemaal geen voorbeeld heb. Lastig!Heel herkenbaar. Ik heb bij mini nauwelijks het pand verlaten zonder haar, ik vond het heel moeilijk haar achter te laten. Een etentje durfde ik toen ze rond de 2 jaar was wel aan, maar een weekendje weg heb ik tot op heden nog niet gedaan. Ik vind het ook moeilijk en lastig dat ik helemaal geen voorbeeld heb van de balans hierin...
Echt, ik zou haar het liefste op me vastplakken, net als een orang oetan baby bij zijn mama, maar dat werkt natuurlijk niet. Vind dat echt heel moeilijk, en soms komen dingen uit mijn eigen jeugd ook weer ´n beetje boven... Moeilijk!

Duft, voor jou ook een omdat je denk ik heel goed weet wat ik bedoel..

Chicaatje, je hebt gelijk hoor, maar ik moet er echt even doorheen. Naar de opvang brengen vind ik denk ik niet zo moeilijk, want onze opvang is echt heel leuk, en bovendien zijn die mensen geschoold. Het gaat me meer om haar een avondje naar een vriendin brengen, of naar ouders ofzo. Mijn vader vind huilen goed voor de longetjes dus daar ga ik haar echt niet brengen voorlopig Ik ben gewoon zo bang dat niemand het zo goed kan als wij... hoe ontzettend suf dat ook klinkt.

Sproet, ik veeg haar ogen elke ochtend schoon met een hydrofielwashandje met warm water (niet gekookt, was niet nodig volgens cb omdat ons water zo goed is) (ik neem aanhet water waar jij zit ook) , en dan een beetje gezichtscreme erop smeren.
voor Duft en Chiek.

Ik heb dit dan weer niet natuurlijk. Tot mijn 21ste had ik een heel fijn gezinsleven en dus altijd wel een voorbeeld gehad. (daarnaa bleek dit toch een grote leugen van vaders kant; maar dat is weer een ander verhaal).

Lijkt me gewoon heel moeilijk en ik heb goede oppas natuurlijk. Surrogaatoma vertrouw ik net zoals ik mijn moeder zou hebben vertrouwd. Voelt ontzettend goed en zij doet het ook precies zoals ik het zou willen. Wat dat betreft heb ik wel makkelijk praten.

Maar nogmaals; weekendjes weg zinspeelt Caatman ook heel soms wel eens op, maar dat zie ik dus ook absoluut nog niet zitten. Veel te lang.

Maar Chiek: kan je zus anders niet bij jullie thuis komen oppassen of zo? Dan blijft je meisje gewoon lekker in haar eigen omgeving. Gaan jullie rond zessen weg en dan drie uur later weer thuis. Is te overzien toch? Kan me heel goed voorstellen dat je haar niet naar je vader laat gaan. Lekker ouderwetse opvattingen. Ben het daar ook echt niet mee eens. Zou ik ook niet doen. Zeker nergens brengen waar je geen goed gevoel bij hebt. Heel belangrijk. Als ik dichter bij zou wonen, zou ik zeggen; kom maar langs. Kan ze met haar vriendje spelen.
Mijn zus is 21 en heeft nog nooit een luier verschoond... zie ik dus ook niet zitten Ik zei het toch, ik ben een moederkloek geworden Komt wel goed, maar ik moet er even doorheen. Misschien gaat volgende week een vriendin oppassen die zelf ook een dochtertje heeft (van 3), en dan ga ik winkelen met man.

Logeren vind ik het komende halfjaar echt nog niet nodig, en daarna zien wel wel.

Zou zeker handig zijn als we wat dichter bij elkaar in de buurt zouden wonen! Kan het toekomstig echtpaar elkaar ook eens wat beter leren kennen
Oh, tja, dat zou ik dan ook weer niet doen. Geen ervaring is niet echt handig inderdaad. Wist niet dat er zo'n groot verschil tussen jullie was. Nog meer dan tussen mij en mijn broertje. HIj is 22.

En nee, aan hem zou ik Minicaat dan ook weer niet toevertrouwen.

Wel goed dat jullie dan volgende week samen gaan winkelen. Als je dan gaat lunchen; ben je ook al uit eten geweest.

En wij zijn de eerste keer ook wel een beetje gepushd door surrogaatoma. Met vijf weken vond ze dat wij maar eens uit eten moesten. Zij paste wel op en dan hup, gaan. Is goed voor jullie. Even geen luiers, flesjes enz.. even lekker met zijn tweeën. Kom op; gaan!

Dus was niet ons eigen idee, maar het was inderdaad een goed idee. We zijn toen alleen maar uit eten geweest. Later ook naar de film en dan blijft Minicaat daar ook slapen. Was ook moeilijk de eerste keer, maar nu is dat al 1 keer in de twee weken. Soms vind ik het nog steeds moeilijk, maar goed het went.
Oh, ik heb weer eens nieuwe foto's van mijn kleine man op de groep gezet.
Na 5 weken al? Wat goed zeg, dat jullie dat durfden!

Ga snel op de groep kijken naar mijn schoonzoon
Ja, en eerst zouden we ook naar de film gaan, maar dat ging me op het moment supreme te ver. Dus alleen uit eten en dan snel weer terug om hem op te halen.

En durven; ach, we werden met zachte hand de deur uitgeduwd, want als we niet gingen maakte dat niks uit. Over een paar weken was de eerste keer net zo erg beredeneerde surrogaatoma.
Chicaatje, wat heb je toch een heerlijk mannetje, zoals hij daar lachend in de box ligt Helemaal lief!

En surrogaatoma heeft natuurlijk helemaal gelijk...
Nou, gelijk of niet; je moet echt wel opvang hebben waar je je dus echt helemaal goed bij voelt. En dan is zo'n eerste keer weggaan een stuk makkelijker.

Als ik haar niet had gehad, waren we nu zeker weten ook nog geen 1 keer weg geweest. Want zou Minicaat echt never nooit niet zo lang bij schoonfamilie brengen.

Dan vind ik hem op de grond (want van bank af gedonderd) en in winterjas; wat nee; skipak; weer terug.
En themo ondergoed en 3 luiers omdat het anders nog te koud is (zéér herkenbaar )
Moeilijk hoor Chiek, kan me indenken dat je het niet over je hart kunt verkrijgen om je meisje achter te laten bij een oppas die je niet door en door vertrouwt.

Onze eerste uitjes zijn al gepland, we hebben kaarten voor theatervoorstellingen. In april/mei al gekocht en toen wist ik nog niet dat ik zwanger zou raken natuurlijk. Maar ik denk dat het toch makkelijker is om een kind achter te laten bij ouders/schoonouders die je vertrouwt. Hoewel ik niet altijd goed kan met mijn schoonmoeder weet ik zeker dat ze zich wel aan onze voorkeuren zal houden. Ze wil mij niet tegen de haren instrijken En Bengel is tegen die tijd een week of 7 (of 5 als ze op zich laat wachten)
quote:chica1978 schreef op 27 november 2009 @ 12:36:

En themo ondergoed en 3 luiers omdat het anders nog te koud is (zéér herkenbaar )Inderdaad!
quote:Bengal schreef op 27 november 2009 @ 12:37:

Moeilijk hoor Chiek, kan me indenken dat je het niet over je hart kunt verkrijgen om je meisje achter te laten bij een oppas die je niet door en door vertrouwt.

Onze eerste uitjes zijn al gepland, we hebben kaarten voor theatervoorstellingen. In april/mei al gekocht en toen wist ik nog niet dat ik zwanger zou raken natuurlijk. Maar ik denk dat het toch makkelijker is om een kind achter te laten bij ouders/schoonouders die je vertrouwt. Hoewel ik niet altijd goed kan met mijn schoonmoeder weet ik zeker dat ze zich wel aan onze voorkeuren zal houden. Ze wil mij niet tegen de haren instrijken En Bengel is tegen die tijd een week of 7 (of 5 als ze op zich laat wachten)

Leuk Beng. En dat lukt best inderdaad als je je oppas maar vertrouwt en zeker weet dat ze het bijna 100% zeker doen zoals jij dat wilt. Surrogaatoma van Minicaat is niet zo van de homeopathische spulletjes enzo voor meer weerstand, maar als ik dat wil voor Minicaat, dan doet ze dat. Echt heel fijn.

Had het er gisteren toch ook weer even moeilijk mee dat Minicaat uit logeren was en dus belde ze me nog even om te vertellen dat hij heerlijk lag te slapen. Alle druppels zaten erin, flesje gehad. Liedjes gezongen en voorgelezen.

Echt, ben zo blij met haar. Moet binnenkort maar eens een bloemetje halen. Echt lief!
En ik ben ontzettend blij voor jou een Caatman dat surrogaatoma in jullie leven is! Toch een ontzettende rijkdom om zo'n warm persoon in jullie te hebben die oprecht liefde voelt voor jullie gezin.

Ik durf dus ook niet naar die film....dat wordt nl. janken en snikken met gierende uithalen. Van het boek was ik zo gruwelijk ondersteboven, die film moet ik op dvd kijken hoor. Ben nu sowieso nog emotioneler dan anders....zwangere doos die ik ben
Ga die film ook thuis kijken. Heb het boek niet gelezen. Kon heel lang niet iets lezen over die k-ziekte. Ook niet over hebben eigenlijk. De man van mijn leidinggevende is ook ziek en ligt heel slecht. En ik vermijd het. Sluit me echt af daarvoor. Erg he? Kan er gewoon nog niet zo goed mee omgaan. Maar die film wil ik dan toch wel zien. Maar dan inderdaad achter gesloten gordijnen en met een hele grote doos tissues.
Caat
Oh Beng; het valt allemaal wel mee hoor. Ik maak me dan meer druk over wat andere mensen wel niet moeten denken die mijn achtergrond dan weer niet kennen. Stom he? Dat ze me echt zo'n koele kikker vinden of zo. Terwijl ik eigenlijk heel erg meeleef. Tja... moeilijk is dat toch.
quote:Chi caatje schreef op 27 november 2009 @ 12:55:

Ga die film ook thuis kijken. Heb het boek niet gelezen. Kon heel lang niet iets lezen over die k-ziekte. Ook niet over hebben eigenlijk. De man van mijn leidinggevende is ook ziek en ligt heel slecht. En ik vermijd het. Sluit me echt af daarvoor. Erg he? Kan er gewoon nog niet zo goed mee omgaan. Maar die film wil ik dan toch wel zien. Maar dan inderdaad achter gesloten gordijnen en met een hele grote doos tissues.Ook weer zo herkenbaar. Ik kan het ook nauwelijks handelen. Heb het boek wel gelezen, maar ging er natuurlijk niet blanco in. Ik ben daarna een periode lichtelijk hypochondrisch geweest ook, echt zo bang om iets te hebben/krijgen en mijn kinderen te moeten achterlaten. Dat afscheid ook, dat Carmen voordat ze het drankje opdrinkt, van haar 3 jarige dochter. Krijg het er weer koud van, ik kan me niet voorstellen dat er ergere dingen zijn die je als moeder moet meemaken Gelukkig, ookal klinkt dat heel gek, wist mijn moeder niet dat ze dood zou gaan en 3 kinderen moest achterlaten bij een man die daar verre toe in staat was...
Oh Caat, ik lees nu dat je het anders bedoelde dan ik opvatte, oeps...
Caat Dat je verdriet af en toe weer wat meer aan de oppervlakte komt lijkt me heel logisch hoor, daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen. Het is nogal wat, wat je allemaal hebt meegemaakt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven