Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
70-80 kaarten per week, het begint me even te duizelen! Dat zijn zo'n 4000 per jaar!

Ik lees op die link dat hij ook nog een baan heeft als kok. Dat hij daar nog tijd voor heeft!
Ine, sta niet vreemd te kijken als je er een hurray van krijgt waarin hij reclame voor Sidneypostcards.com maakt.

Die man stuurde mij een official, bedrukt met alleen mijn naam erop (ook het adres uiteraard) en zijn naam onderaan. Hij vroeg om foto's van Unescoplaatsten/vuurtorens enz (wat je daar dan als kaart kunt kopen).

Dat heb ik wel gedaan, op twee kaarten van die firma prijkt nu wel mijn naam op en ik heb voor elke foto die ik gemaild heb wel 10 kaarten gekregen.
Ligaa, jij kunt goed tellen. Maar het zijn allemaal kaarten van foto's!!
Wat grappig! Mijn 6e kaartje van postcrossing kwam van Laurent (nummer 2).
Ik ga twee kaarten versturen vandaag. Een kersttag naar een verzorgingstehuis en een official naar Duitsland die geen voorkeur voor kaarten had dus keek ik maar bij haar favorieten.
JJ, oh die Maus is leuk zeg. Ken de filmpjes wel. Keek er vroeger als kind naar.

Janna, ik vind het leuk inderdaad. De spanning van waar krijg ik een kaartje uit en waar mag ik een kaartje naar toe sturen. Hoe lang doe jij al mee?

Jee, 8 listings en 400 kaarten per week. Dan heb je toch geen tijd meer om andere dingen te doen.

Vandaag zal het kaartje naar NL zeker aankomen. Mag ik er weer eentje versturen.
70 kaarten per week? Jeetje dat kost minimaal 50 euro per week! Haha dat zou ik niet aankunnen met mijn studentenbudget.

Ik kreeg gister een hurray uit duitsland. En heb nu weer twee kaartjes verstuurd naar (opnieuw) duitsland en finland.

Vanmiddag ga ik een dagje naar Amsterdam dus hopelijk scoor ik weer een paar leuke kaarten.
Oh!! ik mag een kaartje naar Mumbai (India) sturen!!! En ook nog eens een leuk profiel! Ik heb er een van sinterklaas en zwarte piet geschreven. Hij wilde oa kaarten met traditionele kleding en dingen van je land hihi!

Kobe, ik doe precies 32 dagen mee... heb namelijk 2 van mijn eerste 5 kaarten die nog steeds niet aangekomen zijn, dus ik zie precies hoelang ik bezig ben bij mijn overzicht van kaarten.

Ik vind het wel een leuk idee om ook soms een kaartje naar iemand ander te laten sturen, maar dan moet je dus je eigen adres in dat van die ander veranderen? En aan die persoon het registratienummer vragen?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik heb ook al eens die Laurent gehad! Nou ja.. niet zo verwonderlijk als hij zoveel profielen heeft.

Amber!!! Wat leuk jou hier weer te zien Ik ben tenslotte via jou gaan postcrossen. Ik heb ook een pauze gehad van een maandje of 2 maar ben weer volop bezig nu. Ik hoop dat je er weer veel plezier uit haalt!
En bij 70 kaarten per week ben je echt lang bezig ermee... Phoe... dat kost echt tijd en geld!
Ah, Laurent9 heeft ook een standaard Hurray-bericht. Thank you for the great .... ANIMAL .... card..etcetc.

En idd Steph, hij vraagt of ik foto's heb van Ligthouses/Unesco uit NL of AT voor het maken van postcards. Hij past dus wel zijn berichtjes aan, aan degene die de kaart gestuurd heeft, want in mijn profiel staat dat ik als NLse in AT woon.

Snap ook wel dat hij een standaard bericht heeft, die man zou een dagtaak hebben aan het schrijven van Hurrays en zo is het veel makkelijker.

Hij is ook niet onvriendelijk, zijn toon is wel in orde en ik vind hem ook wel sympathiek. Hij geeft aan wat hij graag zou willen, maar stelt geen onmogelijke eisen. En het is ook fair dat hij in ruil voor die foto's een pakketje kaarten opstuurt. Dat vind ik echt heel netjes.

Voor hem is het echt een grote hobby en dan is het logisch dat je een deel wat automatiseert. Ik weet niet of ik persoonlijk nog lol zou hebben op die manier.. het lijkt me zo ingewikkeld en groots dat je de grip een beetje verliest. Hij moet echt een heel sorteersysteem hebben.

Mumbai! Dat is leuk, Papua!!

Ik mag weer 4 kaarten versturen. Finland, Portugal (baby van een half jaar), Canada en NL. Weet niet of het iemand van hier is, 25 jaar, heeft 37 verstuurd en 36 ontvangen en is 4 maanden (120 dagen) lid.
Mumbai is inderdaad leuk zeg.

Ik heb een heel leuke hurray gekregen uit Finland. Echt heel persoonlijk. Nu mag ik er eentje sturen naar Rusland naar Minsk. Vind ik zelf wel heel apart.
Nee Ine, dat ben ik niet

Ik ben 27 dagen lid, 12 verstuurd en 7 ontvangen.

Hopelijk krijg ik voor het weekend nog een hurray of twee of drie of vier :-D
Minsk!! Ook al zo leuk!!

Ik heb een theorie; nl. dat als ik 's avonds rond 17u een adres aanvraag... ik vaker Finland krijg...
Bij mij klopt die wel. Mijn Finland adres om half 5 aangevraagd.
Janna, Mumbai? Gaaaf.

Ik kijk meestal bij What's happening now en dan kun je ook kijken waar je ongeveer een kaart heenstuurd. In de ochtend aanvragen is meestal USA of Duitsland en idd in de avond Finland.

Twee kaarten, eentje official uit België in het Duits terwijl haar eerste taal (volgens haar profiel Nederlands is, dan Frans en dan Duits) en een kersttag uit Finland. De belgische kaart was ook een kerstkaart maar dat staat nu ook in mijn profiel.

Kreeg weer een vreemde hurray:

What do I have to do with this postcard? Het was een leeuw.

Profiel: I'm 24 years old and I love Lions. Meer niet, dus ik stuur een leeuwenkaart op ook omdat haar favorieten leeg was en ze niets scant/fotografeerd.

Ben ik nu dom?
Nou Janna, ik wil wel helpen de theorie te testen
Nou Steph wat een vreemde reactie.

Was ze misschien net nieuw en bedoelde ze, wat moet ik nu met de kaart doen.

Nou ze kan ze in een map doen of aan de muur hangen......
Ik haar een mailtje gestuurd waarin ik, netjes zei of het een idee was om in haar profiel te zetten welke kaarten ze wel/niet graag ontvangt.

Ze is al twee jaar lid...........
Papua: wat gaaf dat je een kaart naar India mag sturen! Bijzonder.

Steph: jij hebt wel een rare-opmerkingen-week! Wat stom dat je zegt van leeuwen te houden, maar vervolgens niet weet wat je met zo'n kaart moet...

Ik heb geweldig nieuws: Mijn kaart naar Finland is na 46 dagen geregistreerd! Wedden dat mijn volgende kaart naar Finland mag?
JJ, ik weet het zeker dat die naar Finland (of duitsl of USA gaat).

ps: Papua stuurt geen kaart naar Mombai maar Janna!
Jokejacket, na 46(!!!) dagen. Gefeliciteerd!

Soms gebeuren er zulke vreemde dingen met de post.

Ik stuurde mijn broertje 5 dagen voor zijn verjaardag een kaart hier uit Noorwegen, hij kwam pas 4 weken later aan. Beetje mosterd na de maaltijd.

edit: andere kaartjes die ik gestuurd/ontvangen heb NL-NW waren 2-5 dagen onderweg.
oopps... sorry Janna, foutje van me! Tof dat je een kaart naar India mag sturen

En inderdaad: naar Finland mag ik er weer eentje sturen! Naar een man van in de 60 jaar... wel vriendelijk profiel.

Ligaa: ongelooflijk, 4 weken! Dit meisje schreef dat ze de kaart kwijt geraakt was en daarom zo laat had geregisteerd, maar ondertussen was ze ook al meer dan een maand niet meer online geweest...

Laat ik maar es een leuk kaartje voor de meneer uit Finland uitzoeken.. Hij zegt dattie ook postzegels spaart dus dan kan ik mooi weer mijn bewaarde postzegels erbij doen.
Ik kreeg vandaag een leuke Hurray uit Taiwan en heb gelijk een nieuw adres aangevraagd. Ik mag er een naar NL sturen.

Iemand hier van 30 jaar en 12 ontvangen en 13 verstuurd?

Die Laurent, ik heb hem nog nooit gehad maar jeetje, die is echt een kapitaal kwijt aan zijn hobby!
quote:Janna80 schreef op 26 november 2009 @ 19:45:

Amber83, leuk dat je weer wat kaartjes gestuurd hebt! Had je 'leuke' landen?

Ik had 'de grote drie' (Duitsland, USA en -hoe kan het ook anders- Finland) maar ook Roemenië en Rusland! Daar had ik nog niet eerder kaarten naar verstuurd.

Ik moet nog wel even wat meer kaarten sturen trouwens om wat terug te krijgen, want heb op het momenteel meer ontvangen dan verstuurde kaarten. Ben benieuwd!

Iemand had trouwens ook in z'n profiel staan: 'for europeans, please use european stamps!'

Uhm zijn er meer opties dan?

Ik heb gewoon mijn postzegels gebruikt die ik nog had liggen, niet de gewone postzegels maar die uit het guldentijdperk die je nog steeds kunt gebruiken en kunt bestellen via internet. Nog meer mensen die dat doen trouwens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven