***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
O en Chica, beterschap voor Anniek! Hoop dat zo snel opknapt, zou denken dat ze onderhand vaak genoeg ziekig is geweest...
quote:Pippa71 schreef op 30 november 2009 @ 20:32:

Tsssss! Vriend kreeg net een berichtje door van een vriend van hem. Zijn conclusie: dus ik kan er niks aan doen! Ja ja...Huilende wind ik zou zeggen doe je best Pippa, uien en bruine bonen zullen hem doen ontwaken
Jullie schrijven trouwens dat ze snel gaat, maar dat vind ik reuze meevallen. Het gaat over het algemeen allemaal heel geleidelijk. Sommige dingen ook ineens, maar dat zullen jullie zelf vast ook wel eens ervaren met jullie kindjes. Dat ze soms 'zomaar ineens' wat nieuws kunnen. Ik wil haar in ieder geval niet groot kijken, laat 'r nog maar een tijdje zo'n hummeltje blijven hoor!

Wat ik al eerder zei: Miep is op Lois en Thijs na de oudste, dus het is wel logisch dat ze misschien wat meer lijkt te kunnen dan kindjes die één of twee maanden later zijn geboren. Soms is het geen goede vergelijking. Ieder kind is anders, en 2 maanden op een leeftijd van 5,5 maanden is een levensgroot verschil! :-)

Chica, ik snap je punt wel. Maar ik heb die informatie die jij nu verteld nog niet eerder gehoord over een kindje van 6 maanden. Ik zou een kindje niet eerder dan 6 maanden in zo'n stoel zitten. Maar dat ze nog niet helemaal zelf kunnen zitten zonder om te vallen hoeft toch niet persé iets te zeggen over wat de wervelkolom aankan? Ik denk dat het meer met evenwicht te maken heeft.

Daarom zou ik graag willen weten waar je het van hebt. Dan kan ik mijn eigen oordeel vellen...
Sorry maar ik lag in een deuk van dat berichtje op Nu!

Chica: beterschap! en maar duimen dat Saar niet ziek(er) wordt! Hou ze maar goed in de gaten. Als het oppassen niet goed voelt op zo'n moment dan hou je ze toch lekker bij je? Het kan nu nog mooi want je hoeft niet naar je werk.

Ring: zo he, Miep maakt inderdaad flinke vorderingen. Als ze al echt goed los kan zitten zal het wel goed zijn toch? Lucia was 9 maanden toen ze zover was maar ieder kindje is weer anders natuurlijk. De eerste hapjes gaven wij in de wipstoel, dat wil ook best goed als je 'm op de eettafel zet.

Meis en Randy: jullie dochter en zoon staan inderdaad erg leuk samen op de foto! wat een schattige kindjes.

Pada, Nerwen en Missy: wat doen jullie in die bv? ongelooflijk zeg! zitten ze nou ook helemaal in de bovenste groeicurve? die van mij heeft al spekrolletjes met haar ruim 6 kilo ha ha.

Hoe is het met jullie bekkenbodemspieren trouwens? Ik heb het idee dat ik nodig aan de bak moet om de boel weer stevig te krijgen. Heb wel eens het gevoel dat het er wat bij hangt allemaal

En als ik een paar oefeningen zit te doen ben ik gewoon echt moe
Ring: in vergelijking met mijn dochter is Miep wel degelijk snel hoor. maar dat geeft toch niet? je hebt er als ouder toch weinig invloed op. ik heb dat verhaal over de wervelkolom ook nog nergens gehoord en Lucia kon de eerste tijd ook nog niet lang achter elkaar rechtop zitten in de trip trap. op een gegeven moment ging ze dan een beetje opzij hangen en dan haalden we haar eruit.
quote:Wickivi schreef op 30 november 2009 @ 19:21:

Maria ik heb maar besloten om mini een zetpil te geven. Ook hier bijna niet slapen, gewoon heel onrustig en huilen.

Moet zeggen dat ik het idee heb dat het goed werkt.

Een half uurtje na de zetpil is ze in slaap gevallen en ze ligt nu een uurtje te slapen. Nou ja misschien helpt het ook bij jullie.

brrr verschikkelijk verhaal van dat kindje in het fietsstoeltje. Dat fietsen gaat hier ook nog wel even duren.Ik heb helemaal geen zetpillen in huis, ook nog nooit gebruikt. Is dat zo'n standaard medicijn dat jullie altijd in huis hebben? Ik ben zelf niet zo van de medicijnen namelijk, alleen als het echt nodig is... Maar zoon slaapt inderdaad nog niet. Straks wel nog twee uurtjes geslapen om half 6, maar normaal gesproken ligt hij toch wel om uurtje of 8 er echt in .
quote:maria52 schreef op 30 november 2009 @ 21:26:

[...]

Ik heb helemaal geen zetpillen in huis, ook nog nooit gebruikt. Is dat zo'n standaard medicijn dat jullie altijd in huis hebben? Ik heb het voor de zekerheid gekocht toen Blogbaby haar 1e prikken kreeg. Heb haar 2x een halfje gegeven.
Oei Ring ik ga voor je op zoek want waar ik die info nu precies heb weet ik niet meer. Ik heb teveel bronnen waar ik de info vandaan haal en dan niet opsla waar het van is. Ik ga morgen even voor je zoeken ok?

Pippa: dat berichtje hahahaha heb echt gelachen. Stond er ook bij dat een por of trap van de partner wel een reden is om wakker te worden?????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ja graag (wil het graag weten).

Maria, ik heb ook standaard PCM liggen. Inderdaad ook voor de vaccinatie gehaald. En toen ze zo ziek werd, heb ik het ook gebruikt!
o dames, ik heb jullie wel laten schrikken met dat verhaal he? was ook de bedoeling hoor, sommige dingen moet je dus echt niet te snel willen doen. Hoe leuk ook, want Pippa, al die dingen die je noemt zijn zoooo leuk om te doen met je kinderen! (maar ik geniet nu eigenlijk voor het eerst heel erg van de babytijd.. vooral omdat hummel zo tevreden is en jongste zoon nogal een driftig typje, die werd pas wat gezelliger toen ie wat kon en dat vond ik dus ook wel fijn)

ik heb altijd paracetamol in huis ja. na de koortsstuip van oudste zoon ooit, ben ik erg benauwd voor plotselinge hoge koorts. zorg dus nu dat het niet meer te snel oploopt. (dat was zoooo eng, zie dat beeld nu nog wel eens voor me, dacht echt dat ie in mijn armen doodging. brrrr!) -> sorry hoor, ben wel van de griezelverhalen he?

Missy: ruim 8 kilo!!! geweldig! en onzin over dieet hoor! het is toch prima dat ze zo groeit en ze is toch ook lang? op een gegeven moment stopt ze gewoon met zo hard groeien.

en tijgeren? grappig is dat! (maar hummel nog even niet hoor..;-) )

Ik las dat berichtje op NU ook ja. ze willen het gewoon niet horen! er staat ook niet dat ze het niet kUnnen horen toch? denk dat ze er maa rgewoon wat meer op moeten trainen!

ring: wat leuk dat ze gaat zitten! en in de wandellwagen is ze ineens weer groter he? veel minder baby! bedacht me toevallig vandaag dat we jongste zoon ongeveer nu (dus toen ie zo oud was als hummel bedoel ik) in de wagen hebben gezet. die wilde ook niet liggen (wilde hij al nooit). is leuk moment (maar hummel nog even niet hoor)

net weer pilatus gehad. het is toch lekker. merk dat rug er wel baat bij heeft. wordt iig minder stijf. helaas nog wel pijnlijk,maar ja.. komt wel goed. ooit een keer...

en wyfke: pilatus ook erg goed voor bekkenbodemspieren!

ok, ik ga ng even op hyves kijken en dan zo lekker slapen. morgen weer nieuwe dag..

(jojon: morgen nieuw topic??)
quote:Wyfke schreef op 30 november 2009 @ 21:01:

[...]

Huilende wind ik zou zeggen doe je best Pippa, uien en bruine bonen zullen hem doen ontwaken

maar dat is meer wind om te huilen.

Lachen meis dat je zoon zo raar naar je zat te kijken. Ik weet dat ik een keer als zwarte piet ging toen ik stage liep op een basisschool en echt 2 maanden later ging ik over naar de kleuters'. Toen zei een meisje: "die juf lijkt wel erg op zwarte Piet". Dus haar juf vroeg: "waarom vind je dat?"

"Ze heeft dezelfde gore stem".......... Wat??? dacht ik....schorre stem bleek ze dus te bedoelen.

Jeetje Ring, wat een vorderingen bij Miep!! Leuk hoor!

CD wat sneu dat je meisje zo verkouden blijft!

En Chica, wat zielig van Anniek. Gelukkig dat het wel mild is de griep.

Wyfke wat heerlijk dat de bv zo lekker loopt. Hier gaat het af en aan. Gisteren avond was een regelrecht drama met bv tot huilens aan toe. Toen heb ik geroepen: ik kap ermee!!

Maar goed voor de nacht hing hij toch weer aan de borst en vanmorgen en vanavond ook weer. Kan het toch niet laten haha.

Het is niet dat hij het niet meer lust, want van afgekolfde melk smult hij duidelijk meer dan van een fles kv.......

Verder voor alle moeders van slecht slapende en zieke kindjes
Watever: same here. Ik heb ook al vaak geroepen dat ik er geen zin meer in had, maar dat gebeurt gelukkig steeds minder vaak. En helemaal nu ik zeker weet dat ik het niet weer ga doen blijf ik er voorlopig plat voor gaan. Het is ook maar een paar maanden (in juli stop ik uiterlijk ghe ghe) dus waar hebben we (lees: ik) het over.
Chica, ik hoop dat het bij een milde mg blijft voor Anniek en dat het Saar bespaart blijft! Enne... wij zijn ook rete nieuwsgierig naar jou dus volgende keer komen hoor! ( geldt trouwens voor alle afwezige)

Pada, fijn dat het met jouw kindjes weer beter gaat. Tijden de meeting besefte ik dat ik jullie gemist heb en ga dus maar proberen om vaker in te loggen.

Nerwen, vertel, vertel!! Ik ben benieuwd....

En ik ben ws het tegenovergestelde van jou. Ik praat mer dan ik schrijf, haha!

Maria, ik zou die zetpilletjes wel in huis halen. Kindjes kunnen van het een op het andere moment ziek worden/koorts krijgen en dat is meestal midden in de nacht.

Missy, die dochter van jou heeft dat gister vast gehoord en heeft toen maar besloten om ook te gaan draaien!

Ring, Miep alweer in de buggyzit......

Wat voor kleur stoel heb je besteld?

Pippa, succes morgen!

Watever, ben een tijdje niet geweest dus misschien heb je het al verteld maar hoe is het met de billen van de kleine man?

Was het ondanks de verdrietige aanleiding gister toch nog een mooie dag?

Meis, Thijs heeft thuis verteld dat hij een toren met een `meisje` heeft gebouwd. Ik hem maar iedere keer verbeteren dat dat meisje ook een naam heeft. Tot het kwartje viel! Hij gebruikt gewoon jou nick en dan in verkleinvorm ;)
Dat heb ik dus ook wel met Jasper. Niet alleen voor hem, maar ook voor mezelf. Ik weet dat Jasper mijn enige kind zal blijven (gezien mijn leeftijd) en wil er dan ook op alle manieren het beste er uit halen. Maar ik zei gisteren wel: hier beleven wij beiden geen plezier aan. Maar goed, ik zet toch weer even door, want ik werd opeens erg verdrietig bij het idee te stoppen met de bv.
Randy, wat lief dat je er aan dacht.

De herinneringen zijn mooi, dat maakt het iig fijn om soms ook even extra aan hem te denken. Heb gisteren ook een foto laten zien van opa aan Jasper. Hij was er behoorlijk door geobsedeerd maar dat kan ook door het lijstje komen hahaha. Maar hij heeft de foto een paar keer met zijn handjes vastgepakt.
Wat attent van Randy. Ik wilde je ook nog vragen naar de dag van gister Watever!!!

Enne wat mij er doorheen "sleurt" is de afspraak met mezelf dat ik er een nachtje (of meer) over mag slapen. En ik heb het geluk dat vriendlief er vierkant achter staat, dat scheelt voor mij ook.
Haha, ja Randy, meisje zei over Thijs dat ze leuk met hem gespeeld had maar dat ie haar steeds meisje noemde en niet haar naam gebruikte. Blijkbaar was het haar ook al opgevallen!
Poeh, het was me het nachtje wel... Kijken hoe ik de dag doorkom, vanavond ook nog terug voor een vergadering.

Ik heb trouwens wel kinderparacatemol in huis (maar nooit gebruikt), maar geen zetpillen.
Maria: niet goed geslapen dus? Sterkte dan maar!

Randy: wat fijn dat je ons mist en wat vaker langs gaat komen. ik heb jou iig ook erg gemist en vond het weer erg gezellig dat je er was zondag!

watever: ik heb ook ngo aan je gedacht zondag (maar vervolgens vergeten om je even een berichtje te sturen). het lijkt me moeilijk op zo'n dg, zeker met je kleintje. maar het is goed dat je zoveel mooie herinneringen hebt!

verder kan ik me voorstellen hoe dubbel de bv kan zijn. je wil zo graag het beste voor je kind, maar soms kan het je eigen geluk/welzijn een beetje in de weg staan. probeer goed na te gaan wat de beste balans is.. ik heb bij de oudste ook bv gegeven, maar toen ik voor de zoveelste keer een huilbui kreeg tijdens het voeden en me realiseerde dat ik er zo tegen op zag elke keer en alleen maar dacht 'o ik moet weer' vond ik het tijd om te stoppen.

achteraf heeft vriendlief wel eens gezegd dat ie toen bang was voor een ppd en ik denk dat ik er wel tegenaan zat. dat ging trouwens een stuk beter toen ik eenmaal gestopt was (dus Chica: ik begrijp jouw beslissing wat dat betreft ook volkomen!).

maar goed: je schrijft nu ook dat je verdrietig wordt als je stopt en dat lijkt me een goede reden om nog even door te gaan. hou alleen jezelf goed in de gaten en sta jezelf toe dat je mag stoppen...

nerwen: waar blijf je nou?? kom eens vertellen wie je wel of niet anders vond!

ok, ik ga nu maar eens wat doen denk ik..
Watever: fijn dat het zondag ook wel een mooie dag was. En grappig dat zoon zo geobsedeerd was door de foto van je vader. Niet vergelijkbaar, maar waar het mij aan deed denken was wat ik bij mijn oudste wel heel bijzonder vond hij mijn vader voor het eerst zag (woont in het buitenland). Zoontjestak toen zijn handje uit en 'aaide" mijn vader over zijn wang. Zoontje was toen net 6 weken. Het was net alsof hij toch iets bekends zag bij die "vreemde" man. En mijn zus vertelde toen dat haar jongste zoontje iets soortgelijks had gedaan toen die hem voor het eerst zag.

En wat lastig van die BV, huilbuien van de BV lijkt me nooit goed maar als je erg verdrietig word van stoppen is het misschien daar de tijd ook nog niet voor. Kun je niet op de momenten dat het echt niet loopt gewoon niet gaan hanessen maar direct een flesje KV maken? Of is je productie daar nog niet flexibel genoeg voor? Ik vind het al knap van je dat je zo lang hebt doorgezet

Maria: wat voor kinderparacetamol heb je dan? Zetpillen is wel de meest makkelijke vorm bij die kleintjes volgens mij. Op advies van de kinderarts gebruiken wij ze nu ook om dochter wat rustiger te laten slapen als ze door de naweeen van het RS-virus toch onrustig is, dus ook als ze geen koorts hebben was het prima om hem te geven. En sterkte vandaag met je lange dag na die vermoeide nacht.

Wat schattig van Thijs en "meisje" trouwens. Ik wou nog vragen welk meisje het was die af en toe op de foto's stond.

En leuk als je hier weer wat vaker komt Randy!

CD: Hoe gaat het met je kleine meid nu? En bij Wicki?

En hoe is het met Anniek vandaag en vannacht gegaan?

Onze nacht was ook niet zo denderend, meisje haar ritme is helemaal in de war nog steeds. Gelukkig was ze nu niet meer klaarwakker midden in de nacht maar ze werd wel ongeveer om de 2 uur even wakker voor een knuffel, eten of een speentje.
rustig hier! wat zijn jullie allemaal aan het doen?

(of is er al een nieuw topic en weet ik nergens van? ga zo maar even zoeken..)

Chica: hoe is het met Anniek? gaat het beter? wta zei de ha? en gaat kleine Saar nog goed?

pada: is meisje wel aan het opknappen? elke dag een beetje beter? of merk je dat nog niet echt?

verder weinig zin hier.. ga zo maar even gezellig lunchen denk ik.
Nee hoor, nog geen nieuw topic. Moeten jullie toch wat meer schrijven hoor zo duurt het nog wel een paar dagen!

Watever: je bent een kanjer, maar verlies je jezelf niet uit het oog?

Vanmorgen al een rondje boodschappen-fysio-bakkie bij vriendinnetje gedaan. En vanmiddag nog naar de tandarts. (vlakbij waar Nerwen woont, dus nog een ritje voor de boeg straks). Ben echt een schijterd als het om de tandarts gaat, ben er nu al zenuwachtig voor. (zou bijna zeggen dat ik nog liever beval, maar dat is overdreven )
** PRIJSVRAAG **

Iemand nog leuke ideeën voor onze nieuwe topic-naam?

Om alvast even op de zaker vooruit te lopen!

We hadden het zondag al even over een leuke naam, Randy's man noemde ons de "viva-mutsen" maar die naam is volgens mij al in gebruik.

Juli 2009 - deel 4 wordt zo saai.

* de winnaar heeft de eer om het eerste bericht op het nieuwe topic te schrijven *
haha Jojon wel grappig. Ik ga zo eens even nadenken. Wat dachten jullie van summer 2009 moeders? Of iets met zomer erin? Of de blije zomer dozen (grapje). Of de happy summer 09 moms. Of de blije zomer '09 moeders.

MissBR: had ik nog niet gepost dan wat de HA heeft gezegd? Milde vorm van MG met een middenooronsteking. KNO weer gebeld, ga zo weer AB druppels halen. Moet binnen 2 dagen helpen anders weer afspraak. Griep is mild ws door de prik, maar of het nu echt MG is weten ze natuurlijk niet. Kan ook een sterke verkoudheid zijn. Tja, weinig info dus. Ooronsteking kunnen we tenminste wat aan doen. Voor de rest de ademhaling in de gaten houden. Het moet met een dag of 3 wel beter gaan. Ze is nog besmettelijk tot ongeveer morgen. Gisteravond nog hoge koorts (40) maar vandaag wat beter. Zit vooruitgang in dus. Morgen nog maar lekker dagje thuis bij mama en wellicht donderdag ook. Dan zal het vrijdag wel goed gaan. Ik denk dat we zaterdag ook best sinterklaas kunnen vieren bij mijn ouders zonder iedereen aan te steken. Maar dat houden we nog even in de reserve staan.
Oh en Jojon. Ik vind eigenlijk dat de winnaar van de prijsvraag de eer mag hebben om het nieuwe topic te openen hoor. Niet alleen het eerste bericht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven