welk(e) instrument(en) bespeel je
dinsdag 1 december 2009 om 15:20
En hoelang speel je al en wat voor muziek speel je erop? Zou je nog een ander instrument willen leren spelen?
Zelf speel ik piano. Ik heb 3 jaar les gehad en ik speel nu alleen nog maar zelf (alleen niet zo vaak als ik zou willen). Ik speel vooral klassiek.
Ik zou heel graag nog accordeon en klarinet willen leren spelen.
Zelf speel ik piano. Ik heb 3 jaar les gehad en ik speel nu alleen nog maar zelf (alleen niet zo vaak als ik zou willen). Ik speel vooral klassiek.
Ik zou heel graag nog accordeon en klarinet willen leren spelen.
dinsdag 1 december 2009 om 15:28
dinsdag 1 december 2009 om 15:36
Ik speel helemaal Niks,vroeger nooit muziekles gehad,niemand in ons gezin.
Ik ken geen noten lezen ben totaaal niet muziekaal...
maar wat gebeurt er hier in huis.....mn kinderen gaan op drum/gitaar en zangles en doen het nog goed ook, alsof het in hun bloed zit ?!
Bij mijn broers en zussen net zo met hun kinderen.,is toch raar of niet?
Ik ken geen noten lezen ben totaaal niet muziekaal...
maar wat gebeurt er hier in huis.....mn kinderen gaan op drum/gitaar en zangles en doen het nog goed ook, alsof het in hun bloed zit ?!
Bij mijn broers en zussen net zo met hun kinderen.,is toch raar of niet?
dinsdag 1 december 2009 om 15:40
Ik speel blokfluit. Dat vinden mensen vaak stom, omdat het bestempeld wordt als een beginnersinstrument, maar je kunt er een stuk meer mee dan alleen vader Jacob gelukkig! De laatste drie jaar helaas geen les meer, en na het verhuizen ivm de buren niet vaak meer gespeeld helaas...
Ik zou weer vaker willen spelen, lijkt me heerlijk. Speel vooral Telemann en Bach, maar andere klassieke muziek is ook prima (ik heb wel eens modern en zuid-amerikaans geprobeerd, maar daar kom ik met maatwisselingen etc niet uit...)
Ik zou weer vaker willen spelen, lijkt me heerlijk. Speel vooral Telemann en Bach, maar andere klassieke muziek is ook prima (ik heb wel eens modern en zuid-amerikaans geprobeerd, maar daar kom ik met maatwisselingen etc niet uit...)
dinsdag 1 december 2009 om 15:44
dinsdag 1 december 2009 om 15:46
Ik speel piano en dwarsfluit, allebei een aantal jaar lesgehad. Helaas komt het er nu niet meer zo vaak van. Heb onlangs mijn fluit weggebracht voor een opknapbeurtje, maar ik heb steeds geen tijd om hem weer op te halen. En met twee kinderen komt het van spelen sowieso al niet zo erg. Ik zing ook, in een koor en dat doe ik nog wel 1 á 2 x per week.
Ik zou graag viool willen spelen, maar denk niet dat het er ooit van komt.
Ik zou graag viool willen spelen, maar denk niet dat het er ooit van komt.
..
dinsdag 1 december 2009 om 15:51
Leuk, eindelijk een verzameltopic voor muzikanten
Hoofdinstrument: stembanden
Daarnaast ter ondersteuning van het zingen zo nu en dan wat slaggitaar en af en toe wat akkoordjes op de piano. Maar mainthing blijft toch de stem.
Oh ja, speel ook een blaasinstrument trouwens. Maar die ligt te verpieteren...
Heb meteen weer zin om ff te Jammer hier! Bye!
*Sorry buren*
Hoofdinstrument: stembanden
Daarnaast ter ondersteuning van het zingen zo nu en dan wat slaggitaar en af en toe wat akkoordjes op de piano. Maar mainthing blijft toch de stem.
Oh ja, speel ook een blaasinstrument trouwens. Maar die ligt te verpieteren...
Heb meteen weer zin om ff te Jammer hier! Bye!
*Sorry buren*

dinsdag 1 december 2009 om 16:02
Ik speel viool sinds ik zes ben. Helaas al jaren geen les meer (deels te duur, deels toch geen tijd om te studeren) en dat is best jammer. Ik mis iemand om af en toe gezellig mee samen te spelen, in je eentje is het op een gegeven moment gewoon niet leuk meer.
Ik zing ook niet onaardig geloof ik, dat wil zeggen, zuiver en in de maat (maar voornamelijk in de badkamer, haha).
Ik zou dolgraag goed gitaar willen spelen of eigenlijk wel alle instrumenten. Heb alleen geen zin in de studie, haha!
Ik zing ook niet onaardig geloof ik, dat wil zeggen, zuiver en in de maat (maar voornamelijk in de badkamer, haha).
Ik zou dolgraag goed gitaar willen spelen of eigenlijk wel alle instrumenten. Heb alleen geen zin in de studie, haha!
dinsdag 1 december 2009 om 16:11
Piano, speel ik nu zo'n 24 jaar, tegenwoordig niet meer zo vaak als vroeger. Gitaar, 9 jaar les gehad. Ik bespeel ook de blok- en dwarsfluit, maar beheers die minder fijntjes dan de andere twee instrumenten. Daarnaast zing ik al zo lang ik mij kan herinneren. Zou het met de studie die ik nu heb gedaan niet zijn gelukt, dan was ik zeker het conservatorium gaan doen. In mijn muziek ligt mijn ziel en zaligheid, het is mijn uitlaatklep.
dinsdag 1 december 2009 om 16:19
quote:Nellebelletje schreef op 01 december 2009 @ 15:57:
Mandoline
Ooh! Dat wilde ik als kind ook heel graag, maar op de een of andere manier kon dat niet bij onze muziekschool. Omdat ik niet een standaard instrument wilde, was mijn voorstel om dan maar doedelzak te leren spelen,maar dat kon al helemaal niet, dus werd het accordeon.
Heb ik jarenlang gespeeld tot de interesse over was en toen heb ik jarenlang gezongen in een popkoor.
Mandoline
Ooh! Dat wilde ik als kind ook heel graag, maar op de een of andere manier kon dat niet bij onze muziekschool. Omdat ik niet een standaard instrument wilde, was mijn voorstel om dan maar doedelzak te leren spelen,maar dat kon al helemaal niet, dus werd het accordeon.
Heb ik jarenlang gespeeld tot de interesse over was en toen heb ik jarenlang gezongen in een popkoor.