November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Chica, voordeel: hoef je niet voor de tweede prik in de rij beterschap voor je meisje. Oorontsteking voorkomen: tegen ons zei de kinderarts: spoelen, spoelen. Ieder uur neusspray als ze verkouden dreigen te worden. Maar ja, dat doe je waarschijnlijk al.

Binti, wat een leuke verjaardag was dat! En nu maar wachten op de echte

Neeltje is naar aanleiding van haar verhaardagskado opeens aan het duplo-en geslagen. Heerlijk, weer even een meisje dat zelf speelt. Dat was lang geleden! Gelukkig kan ons ventje zich wel prima vermaken, anders had ik nog een probleem

Wij hebben Neeltje vanaf juni, als ze 2,5 is, opgegeven voor een ochtend in de week peuterspeelzaal. Ik vind het gezien haar cognitieve voorlijkheid toch wel goed dat ze al vroeg in een wat schoolsere omgeving wordt uitgedaagd. En Nelis vindt het vast ook niet erg om dan lekker een ochtendje in de week papa voor zich alleen te hebben
Zo de rust weer geklaard? Heb de hele discussie vorige week gemist.

Ojee, Tess, wat een spanning zeg. Bah wat vervelend. Wel fijn dat je zo snel een groeiecho kreeg en dat alles goed is. Enne, waarom zou je niet minder gaan werken. Als dat beter is voor de baby en voor jezelf, dan moet je dat echt doen hóór!

Lizzie, wat een goed project is het toch! Echt super. Jammer dat je zover weg woont, anders had ik graag mee willen helpen.

Fijn dat de 10 minuten gesprekken weer achter de rug zijn. Heb je ook goede gesprekken gehd met de ouders van de drukte makers?

Chica, hoe gaat het nu met Anniek?

Date, fijn dat je de knoop nu hebt doorgehakt Lala. Zal zo even proberen de afspraak die ik heb staan te verzetten. Leuk om elkaar weer te zien en te spreken. Ergens vooraf borrelen is misschien ook een leuk idee. Kunnen we een beetje heen en weer lopen en dan spreek je net iets meer mensen, dan dat we alleen eten?

Binti, wat kan jij toch leuk schrijven. Fijn dat de verjaardag geslaagd is geweest.

Hier gaat het lekker. Mijn buik begint lekker te groeien, vind het toch altijd wel een mooi gezicht, al zeg ik hetzelf.

Langzaam aan moeten we nu toch maar eens wat vaart zetten tot de kinderkamer. Ben er nu veel minder mee bezig dan bij Binkie. Maar goed, ik heb het ook druk zat met hem
Laat ik maar weer eens ouderwets beginnen met een welgemeende beterschap voor Anniek. En MG en weer een oorontsteking... Ik zou ook niet weten wat je er nog tegen kunt doen Chica, hopelijk de KNO arts wel.

Novem, weer online? Ga je een nieuwe babykamer maken of een nieuwe kamer voor Binkie? Groeiende buik is leuk, je mag ook wel een beetje van mij lenen .

Lala, ik denk dat ik tegen eind januari kijk hoe ik me voel en dan definitief zeg of ik meega of niet niet, ok?

Nu nog maar even wat dingen in huis doen voordat Tessje weer wakker wordt. Hopelijk is er nog tijd over voor op de bank met een boekje!
O ja, heeft hier iemand de laatste tijd in een speelgoedwinkel Po van de Teletubbies gezien? Ik heb zus beloofd dat nichtje een Po pop voor kerst zou krijgen maar ik kan het kreng nergens vinden...
Po: geen idee, sorry.

Novem, dat van die babykamer herken ik heel goed. Pas in week 36 was die klaar *schaam* maar verder is Nelis helemaal niet achtergesteld hoor
Ja, ik heb Po zelfs gekocht. Bij de Bart Smit afgeprijsd voor 15 euro. Heb hem meteen meegenomen want die dingen zijn inderdaad op de één of andere manier moeilijk te krijgen. Ik zou als ik jou was even online checken Tess.

Novem: Leuk dat je er weer bent (nu Lijnes nog). Goed om te horen dat alles ok is. Leuk hoor weer een kamertje inrichten.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik kan ze online bij Bart niet vinden. Wel bij Bol.com zie ik nog Teletubbie poppen, maar ik kan niet zien hoe groot die zijn.
Chica, bij Bol hebben ze alleen Lala. En die heeft Tessje al. Bovendien is nichtje fan van Po. Verder heb ik online nog geen teletubbies poppen kunnen vinden.
Binti, alvast van harte met je Bintje. Ik zie haar al helemaal voor me met rode koontjes feest te vieren! Bedankt ook nog voor je kaartje.

Novem, voel jij je ook zo mooi met zwangere buik? Ik vond het geweldig! N.a.v. het initiatief van zussie (stond ook in de Libelle) zijn er op andere plaatsen ook plannen om zoiets te organiseren. Leuke olievlekwerking! Denk wel dat jij het volgend jaar rond deze tijd nog erg druk hebt!

Chica, sterkte weer met het kleine gespuis.

23 januari. Moet even kijken of we oppas kunnen regelen = voetbal van manlief.

Tess: Po? Geen idee... Marktplaats?

O: leuk dat Neeltje ook gaat peuteren. Leon begint 5 maart (3,3 maanden)

Lijnes gaat het goed met je?
Tess; http://www.marktplaza.nl/ ... urs-afwerking-8114987.php

HOERA voor Bintje! Een hele fijne dag voor jullie vandaag!

Suzaa; hoe is het nu met Suzoon?

Heeft iedereen de 23ste in de agenda gezet??
Hoeraaa voor Bintje!

Bleh, ben ziek. Gisteren verhoging en overgeven, misselijk. Geen griep echter denk ik. Voel me nu wel iets beter.

Zo, ffe bijlezen.
Hoera voor Bintje!!

2 jaar en 3 maanden? Dat is sneller dan hier, hier begint de peuterspeelzaal met 2,5 jaar. Ach, die 3 maanden kan ze nog wel missen

23e staat in de agenda!
Vana; blegh..ziek zijn is niet leuk en misselijk zijn heel erg naar. Toch niet.....? Beterschap in elk geval.
En nog een hele late hoera voor Neeltje en Raf! Neeltje veel nieuwe leuke boekjes.. En Lijnes, inderdaad, joehoe, waar zit je!?

Tess fijn dat alles in je buik goed gaat.

Novem wat leuk dat je trots bent op je buik :-)

23e staat genoteerd.

Verder weinig tijd want moet thuiswerken/overwerken - vaantje ligt net op bed dus ik hoop iets te kunnen doen.
Haha, nee ik ben niet zwanger hoor (moet er echt even niet aan denken!).

Ohja, Ibbel gefeliciteerd met de opening van je webshop, erg leuke naam.
Hieperdepiep hoera voor Bintje!!! Binti, hebben jullie voor vandaag nog iets leuks op het programma?

Vana, jij was nog niet zo heel lang geleden toch ook al ziek?

Chica, hoe is het met Anniek?

Vanochtend een fijn gesprek gehad met mijn baas. Afgesproken dat ik vanaf januari 1 dag minder in de week ga werken en dat ik voor die tijd permissie heb om 's middags wat eerder naar huis te gaan als ik het niet meer trek. Fijn, zo moet het wel lukken tot februari.
Goed zo Tess!!

Wel fijn dat het een fijn gesprek was. Kan me voorstellen dat je er tegen op zag. Zeg zelf ook altijd tegen iedereen dat als het nodig is, ga minder werken. Maar als het op mezelf aankomt, blijf je het wel lastig vinden.

Heb ook nog even op het web gespuurd( o wat is het toch fijn dat alles weer werkt.), maar ook ik kan niets vinden. Wel iets, maar dan moest je het bestellen in de UK, weet niet of je dat wat vindt?

Vana, beterschap. En dan ook nog thuis werken. Petje af, hóór!

Bintje, gefeliciteerd met je verjaardag!! Ben je al een beetje bijgekomen van zondag? En papa en mama ook?

Haha, Lizzie, ik denk dat je gelijk hebt. Maar echt structureel iets doen van vrijwilligers werk, dat zie ik mezelf ook niet doen. Maar dit soort activiteiten lijken mij enig om te doen. Zal zo eens op zoek gaan naar info.
Hoeraaaaaaaaaaaaaaa voor Bintje. Nu ook lekker twee. Hopelijk heb je nu weer een leuke dag?

Met Anniek gaat het iets beter. Gisteravond nog koorts, maar niet veel meer (38,5). Vandaag dus nog even lekker thuis bij Mama en geen KDV. Druppels AB zitten ook alweer in het oortje. Maar ik heb het idee dat haar andere oor nu begint. Dat wordt vast weer een bezoekje aan de KNO Arts. Maar als het goed is werkt de AB vandaag (hopelijk). Verder nog verkouden en veel hoesten enzo. Maar het lijkt al met al beter te gaan.

Saar is gelukkig nog buiten schot, al begon die gister ook gezellig te hoesten. Maar ja, dat doe ik ook dus dat zegt nog niks. Duimen dat zij niet ziek wordt dus.
Tess: Fijn dat je zon meewerkende baas hebt. Had ik die maar gehad toendertijd Maar wel een lekker gevoel dat het zo opgelost gaat worden. Ik ben bang dat je dus voor Po toch even naar de Bart Smit zelf moet. Ik zou ze anders eerst even bellen of ze hem nog hebben. Bij bol snap ik het niet want daar staat nog: spaar ze alle vier. Ik ga er dan vanuit dat ze die andere ook hebben. Maar blijkbaar dus niet?

Vana: Balen van die griep. Dat is altijd lastig als je moeder bent. Ziek maar goed uit hoor.

Lala: 23ste is genoteerd hoor.

Novem: Fijn dat alles weer werkt. Dat scheelt echt een hoop frustratie haha
Klopt, tijdje geleden was ik ook al ziek, beetje hetzelfde geloof ik. Geen griep hoor dus. Maar kotsmisselijk, verhoging, overgeven, diarree, en de volgende dag weer beter..

Ik denk eigenlijk dat het van een broodje ham/kaas kwam dat ik die middag met de lunch had gehaald. Bah..

Volgende keer weer zelf boterhammen smeren, is goedkoper ook.

Fijn dat Anniek wat beter gaat. Zo naar als ze zich zo rot voelt.. en peuterworstelen ook niet leuk

Die teletubbies poppen, haha, wat een drama. Misschien zijn ze uitverkocht. Wil nou niemand dipsy of tinky winky?

Op het KDV hebben ze zich gisteren als Sinterklaas en Zwarte Piet verkleed. Vaantje wilde niet piet zijn maar 'Klaas' en vannacht had ze ook gedroomd van 'Klaas " en vanmiddag had ze gedroomd van 'Klaas en Piet' hahaha (ik vroeg 'heb je nog gedroomd?' ik weet niet of ze al begrijpt wat dat is).
Fijne werkgever Tess!
Tess, fijn dat je werkgever zich zo opstelt!

Vaantje dus helemaal pro-klaas. Bij niemand kinderen die bang zijn voor zwarte Piet of Sint?

Vana en Anniek beterschap.

Ik heb ook even wat foto's van de Sinterklaasactie op het AK gezet. We stonden in alle 3 de regiokrantjes hier. Novem, als je interesse hebt om een soortgelijke actie op te stellen roep je maar, zussie heeft een kant en klaar pakket liggen met info over hoe zij het hebben aangepakt. Zo niet-structureel vind ik het ook leuk om vrijwilligerswerk te doen, plus dat ik collecteer voor het epilepsiefonds.

Ibbel, heb even op je web-shop gekeken. Wat leuk dat je in de lucht bent! Gefeliciteerd!

Vandaag weer een dramadag gehad op werk. Nu is de meester ziek die altijd op donderdag werkt en niemand wil eigenlijk invallen in mijn klas.... zegt wel iets he? Ik word er heel erg moe(deloos) en verdrietig van dat het zo rot loopt in mijn groep. De juf van HVO (humanistisch vormingsonverwijs) wil er ook 4 van mij niet in de rugliere groep meer hebben. Ik hoopte dat het met de loop van de tijd zou verbeteren, maar helaas. Nog 2 weken werken en dan is het kerstvakantie...

Verder is gisteren mijn lievelingstante aan kanker overleden. Ze was net 50 geworden. Eind van de week de crematie. Ook al iets waar ik verdrietig van ben, maar waar we ons wel vanaf de zomer op voor hebben kunnen bereiden.

Zo nu maar een bakkie zoethoutthee en een knuffel bij mijn kerel halen.
Lizzie, Neeltje heeft ze nog niet in het echt kunnen bewonderen, dus wie weet is ze wel heel bang. Morgen test

Tess, prima geregeld zo.

Teletubbies: geen van allen neeltje vindt ze eigenlijk niet echt leuk. Ze identificeert zich me Po. Ik heb ooit bij luiers of zo de jellabies gekregen en die heeft Neeltje gevonden en ontdekt. Ik hebspijt dat ik ze niet meteen heb weggegooid. Wat is dat stom en moralistisch zeg! Ik had het niet gedacht, maar promoot nu Dora

Meisje begint nu ook fantasiete krijgen: gisteren ging ze op haar loopauto werreken. ik ben dan zo benieuwd wat ik dan volgens haar de hele dag doe!
Even een snelle zwaai!

Bintje, gefeliciteerd nog...

Lizzie; pfoe, je hebt het niet makkelijk met je klas zo te lezen. Sterkte hoor, lijkt me erg zwaar.

Zal blij zijn als we de sinterklaas weer gehad hebben. Drukte met kadootjes kopen enzo... En mijn energiepeil is al dramatisch. Ik heb Suzoon nu dan wel zover dat hij nog maar 1 keer 's nachts een voeding krijgt, maar dat betekent wel tig keer eruit voor een speentje. Vooral de 2e helft van de nacht is het drama. Wordt er een beetje kriegel van, hopelijk werpt de investering van speentje toedienen een keer zijn vruchten af. Ik heb volgende week woensdag een dagje vrij gevraagd. Hopelijk lukt dat, dan ga ik SLAPEN. Zul je net zien dat 1 van de kids ziek is en niet naar het kdv kan...

Gaan degenen die voor de eerste vaccinatie geweest zijn trouwens ook allemaal voor de 2e prik? Ik twijfel daaraan, lees hier en daar dat voor normale gezonde mensen 1 keer voldoende zou zijn.
Even snel onderstaande. Is voor een goede zaak.

Naar aanleiding van de tv uitzending van Radar van

afgelopen maandag is er een site in

het leven geroepen: www.behoudgastouders.nl

Hier staat een petitie

voor het behoud van de gastouderopvang en een betere invoering van de wet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven