Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
Zo zo, jij bent zeker opdreef!

Maar denk dat ik er wel wat mee kan! Zal er morgen ook eens over na gaan denken. Nu eerst maar weer eens een dutje doen.

Fijne dag morgen!
Haha jeetje wat is hier al weer veel geschreven!

Vlinder, ik hoop dat je je lekker op jezelf kunt concentreren. Ook al is dat zo verdomd moeilijk! Probeer jezelf echt te verwennen, en dingen te doen die jij leuk en belangrijk vind! En misschien moet je er niet op rekenen dat je gelijk vrienden kunt zijn, daar is het misschien nog te 'vers' voor. Geef het wat tijd... Voor jou en voor hem is moeilijk om zo te switchen van lovers naar vrienden.

Laten we allemaal maar een voorbeeld nemen aan DG ;)

Ik vind het supergoed van je dat je zo lekker voor jezelf bezig bent! En je bent lekker je eigen leventje aan het oppakken en dan ook ons nog eens oppeppen :D

Ik merk dat al dat gezellige gedoe met ex mij gek maakt! Dan mis ik hem alleen maar meer. Merk dat ik ontzettend bezig ben om leuk te doen zodat meneer smekend terug komt. Voel me zo'n klein kind af en toe. Ik heb hem expres niet gefeliciteerd met zijn vaders verjaardag zodat hij denkt dat ik daar allemaal niet meer bij nadenk. Sinds ik thuis ben heb ik al zeker 5 mailtjes getypt om daarvoor mijn excuses aan te bieden, niet verstuurd hoor.. Maar toch, waar zijn we nou helemaal mee bezig?

We hebben vandaag echt de HELE dag samen gewerkt, en o wat was het leuk, en wat hebben we gelachen. BAH!

Nou ik ga eens een nachtje proberen door te slapen wat dat lukt ook al nachten niet meer....

Lieve meiden, we mogen wel trots zijn op onszelf. We slaan ons er hier maar mooi doorheen ookal gaat het soms heel erg lastig en is het soms heel zwaar. We komen er wel, beetje bij beetje

Tot morgen
WAUW DG!! Wat een heerlijke lijst met goeie ideën!! Veel van dat soort dingen doe ik ook, maar er zitten nog hele leuke tips tussen, vooral die liefdesbrief en die bloemen aan jezelf

Ik merk dat het echt veel beter is om geen contact te hebben. Dat ene telefoontje en de op handen zijnde afspraak heeft me zo van slag gebracht, dat was niet normaal. Miste hem ook veel erger na het bellen en was daarna driedubbel teleurgesteld dat mijn droomscenario niet ging uitkomen. Nu ben ik weer veel rustiger en laat het maar even zo. Deze week lekker vol, weekend ook plannen en niet thuis, dus dat is goed. Volgende week ben ik jarig, ben benieuwd of hij dan wat laat horen... dat dan weer wel.

Denk dat het voor jullie, Levin en Vlinder, ook beter is om afstand te creëren, hoe moeilijk ook. Het helpt echt. Hoe je dat trouwens moet doen terwijl je samen werkt, weet ik even niet... Maar om vooruit te komen is het wel nodig, anders gaat het zo slepen en doet het uiteindelijk meer en langer pijn. Neem de adviezen van DG ter harte, zitten toppertjes bij!!

@Vooruit: lees je nog af en toe mee? Heb je het lekker op vakantie?? En we zijn heel benieuwd naar je ontwikkelingen, dus mocht je in de gelegenheid zijn om te posten... Hoop dat je geniet in elk geval!
Hoi lieve meiden,

Daar ben ik weer! Ik ben weer terug van vakantie...... ik had gedacht dat ik daar goed kon internetten maar dat viel toch tegen...en daarbij had ik gewoon weinig tijd tussen alle leuke vakantie-activiteiten door. Een goed teken wel he?

Maar pffff, ik heb nu alles doorgelezen en ben weer bij geloof ik.

Vantzelfde, lief dat je naar me vraagt. En wat een moeilijke tijd heb je achter de rug! Ik las dat het op je werk ook niet goed ging op een middag. Ik snap dat gevoel zo goed: je wilt gewoon bij hem zijn en zijn armen om je heen, waarom wil hij dat nou niet??? Het was toch fijn samen!

En dan nu toch die hoop die de grond wordt ingeboord..... Maar ik ben het wel met de anderen eens: eigenlijk WEET je nog niks he? Je hebt alleen vanalles afgeleid. En bij DG was het toch ook zo dat hij niks van zich liet horen uit zelfbescherming, maar haar uiteindelijk wel terug wilde!

Niet dat ik jouw hoop nu weer extra wil aanwakkeren maar ik bedoel dat het wel goed is om hem op een gegeven moment echt te vragen wat je wil weten. Want het interpreteren gaat niet altijd goed, merk ik (ook bij mezelf).

DG, wauw wat een fijne ontwikkelingen! Ik hoop van harte dat jullie heel gelukkig worden met elkaar en niet opnieuw in dezelfde valkuil zullen trappen. In ieder geval ben je daar bewust mee bezig, dat is goed. Hij ook?

Levin, wat moeilijk he, als het "gewoon" zo leuk is met je ex ga je hem juist weer zo missen! Lijkt me ook moeilijk om hem steeds op je werk te zien. En ja, dat groot houden en "toneel spelen" herken ik wel. Je op je leukst voordoen en net doen alsof het allemaal oke is. Maar ik heb gemerkt dat het voor mij niet werkt. Dat telefoongesprek waarin ik net deed alsof het allemaal wel prima was zo, gaf mij daarna een heel slecht gevoel. Pas toen ik daarna weer echt eerlijk was geweest over mijn gevoel voelde het weer goed. Dat je ex wel weet dat je wil dat hij een relatie met jou in overweging neemt zeg maar..... (hopelijk druk ik me goed uit...heb niet veel geslapen tijdens de reis).

Vlinder, moeilijk he om je niet steeds met je ex bezig te houden en stiekem steeds te wachten op contact van hem.... gelukkig staan hier veel waardevolle tips voor leuke activiteiten om je op jezelf te richten! Zo te lezen ga je er ook echt wat mee doen en plaats je jezelf niet in een slachtofferol. Supergoed van je! Maar het blijft balen, de teleurstelling, nu ook als "gewone" vriendin.
Wat mezelf betreft: ik heb nu echt hoop!

Tijdens de vakantie liepen mijn gevoelens hoog op, want ik heb bijna de hele vakantie niks van hem gehoord en hij had zijn telefoon ook steeds uit staan. Daar had ik het erg moeilijk mee, ik deed zo mijn best om er wat van te maken voor mezelf en op deze manier werd het zo moeilijk....

Maar aan het eind van de vakantie nam mijn ex opeens wel contact met me op en heeft me een email gestuurd waarin hij min of meer aangeeft dat hij klaar is met nadenken (of is dat weer mijn interpretatie?????). Hij wil graag gauw afspreken. (Dit is dus echt nieuw; dit heeft hij niet meer gezegd sinds het uit is. Het contact was er tot zover alleen als ik daarom vroeg omdat ik het zo moeilijk had)

En sindsdien neemt hij elke dag contact op, vroeg me of ik alweer gauw terugkwam, eindigt zijn berichten met x-jes en liefs en we hebben een leuk plan om binnenkort iets leuks te gaan doen (ik denk komend weekend al).

We hebben ook gebeld en hij gaat weer op vanalles in.

Dus ik heb nu echt hoop dat het toch weer goedkomt. Ben wel bang dit op te schrijven, want ik weet natuurlijk nog niks.
Ha Vooruit!

Ja ik mvroeg me ook al af hoe het met jou is!

Je hebt er lang op moeten wachten, maar nu weet je in ieder geval dat hij je niet zomaar kwijt wil. Ik denk dat mannen vaak een langer 'cave-moment' (ofwel: terugtrekken in hun grot) hebben om dingen op een rijtje te krijgen. je weet nu in ieder geval wel dat hij je niet zomaar terug wil. Hij heeft er zo te lezen goed over nagedacht. Maar inderdaad: het komt er dan pas echt op aan, hè.

Wel jammer dat je niet helemaal van je vakantie kon genieten. Maar goed, het contact met hem biedt wel nieuwe perspectieven. Wel bij jezelf blijven, hè

Ja, in die tredmolen zit ik nu ook. Het eerste nieuwe begin lijkt er te zijn, maar daarmee ben je er dus nog niet. Zoals ik al in eerdere posts schreef: ik moet eraan blijven denken om bij mezelf te blijven op bepaalde vlakken en om mijn emoties te leren begrijpen (ook zonder dat het uit is) en mee te dealen. En ik merk vandaag ook dat ik toch weer na een paar dagen ga twijfelen of het wel echt is en of hij niet ineens om gaat draaien. Nu heb ik net de topic van Anah gelezen (voor 2e keer uit met ex) en dat werkt ook niet echt mee aan die twijfels. Ook al is dat weer een ander verhaal. Maar ik zit mezelf alweer aardig te downen dan, hoor. Het speelt nu toch wel in mijn hoofd dat hij de situatie misschien wel kan gaan omdraaien. En dat terwijl hij dat in het verleden niet heeft gedaan. Ja, na een aantal weekenden ruzie en niet-fijne sfeer. En dus niet na een fijn weekend. Maar ja, hij gaf afgelopen wekend ook wel aan dat hij ook wel in de war is... terwijl hij ook graag wilde dat het weer goed kwam.... Nou ja, ik heb ook wel een drukke dag gehad. Komen dan misschien juist de piekermomenten erger??

Vanavond wilde hij me bellen, had hij gezegd. Dan heb ik 2 dagen geen last van dat 'afwacht-gevoel' en nu heb ik het ineens te pakken, want 'hij belt me waarschijnlijk over een uurtje...' *bibber* Op zo'n moment voel ik me zoooooo schoolmeisje! Aaaargh! *kijkt bozig* En het voelt ook een beetje alsof we weer net verkering hebben... toch wel vreemd... Op dit moment kan ik er even niet van genieten... terwijl ik er de afgelopen dagen volgens collega's veel relaxter bij liep (zij weten ook een beetje wat er in de afgelopen weken met me aan de hand was). Nou ja, kga maar in de afleiding-modus weer. ik ben echt van dat woord gaan houdenin de afgelopen weken!

@ Levin: het lijkt me behoorlijk pittig als je bij hetzelfde bedrijf werkt. maar ik vind dat je er heel goed mee omgaat! Ik weet niet of ik dat had gekund, hoor. Ik be echt van het resetten door geen contact, ik kan niet zo goed omschakelen. Daar kom ik steeds meer achter. Echt knap van je!

@ Vlinder: heb jij inmiddels ook wat leuke ideetjes om te gaan doen? Zet ze hier! Kan ik ook weer van leren. Nieuwe ideeën vind ik altijd fijn. En hoe ging het vandaag met je? Kan je het alweer een beetje van je afzetten? Elke dag lukt het beter, let maar op!

@vantzelfde: ik herken dat zo: dan liever geen contact hebben. Probeer niet voor je ex te gaan denken. Je weet het namelijk echt niet; het is net zo onrealistisch als je vastklampen aan hoop. Beide denkwijzes werken niet. Dat je liever geen contact hebt, betekent vooral dat je er nu nog niet aan toe bent om met je ex te gaan praten. En daar is helemaal niets mis mee. Ook dat is een grens aangeven, hoor.

Nou girlzzz! Fijne avond in ieder geval!
Only dead fish go with the flow
Hij heeft me net gebeld en zei dat hij gewoon komt zaterdag en het ook leuk vond om mijn dochter weer te zien.

Hij vroeg nog of ik iets wist voor haar om te kopen. Nou, zit ik me dus weer es (ouderwets) heel druk te maken op het laatste moment natuurlijk!! Maar ik denk ook dat ik toch wel voorzichtig ben. dat kon ik aan hem ook wel merken. Hij zei wel dat hij de week wat vrolijker begonnen was en dat hij er nog met iemand op zijn werk over gehad had, die tegen hemhad gezegd dat hij voor mij moest gaan.

Maar JEMIG! Ik wil die 'afwacht'-houding echt niet meerrrrr!! Kan toch wel merken dat ik echt weer moet wennen.... Is dat raar?

P.S. Toen hij belde zat ik dus wel te breien aan mijn lapjesdeken (die neverending is...) op de bank. in het kader van 'ik ben heeeeeel goed met mn eigen ding bezig, hoorrrr'
Hey DG, wat leuk: ik ben ook een breister!

Maak je niet teveel zorgen: je wacht niet, je kijkt uit naar, dat is iets heel anders. En ja, logisch dat je weer even van slag bent hoor, je had je eigen evenwicht weer gevonden zonder hem, nu moet je met hem samen weer het evenwicht terugvinden. En dan ook nog een iets andere balans dan daarvoor, want je wilt dat het nu wel goed blijft gaan. Kortom, logisch hoor, je kriebels en gevoelens van 'ojee ojee', leuk en eng door elkaar. Vergeet vooral niet te genieten, uiteindelijk is dit het scenario dat je het liefste wilde. En als het anders gaat (welke kant uit dan ook), omdat jij veranderd bent, dan is dat zo. Kun je nu wel op vooruit gaan lopen, maar heeft weinig zin. Doe lekker rustig aan en laat je niet verleiden tot uitspraken of acties waar je nog niet klaar voor bent. Neem je tijd en ruimte, dat heeft hij ook gedaan tenslotte. Maar volgens mij doe je dat, dus keep it up!

Zo, goeie raad vanaf de zijlijn Ik kan het anderen mooi vertellen, maar zit zelf als een bang haasje alle confrontaties te vermijden. Nou ja, zo is het nu maar even, ik hou het gewoon lekker even bij mezelf momenteel.
Hey Vooruit, wat een goeie perspectieven!! Echt tof, dat hij zo lief is en zich in elk geval weer voor je openstelt. Hoop echt dat jullie er samen uit komen en weer helemaal voor elkaar kunnen gaan! Maar hou je wel jezelf in de gaten? Uiteindelijk wilde jij zo graag samenwonen toch, en hij niet. Hoe zit het met die wens? Ben heel benieuwd hoe jullie volgende ontmoeting zal zijn. Heel veel succes en plezier in elk geval, ik duim voor je!
Hallo allemaal,

Wat een hoop berichtjes! Ben er echt even voor gaan zitten om alles weer bij te lezen!

@DG: Tuurlijk is het niet raar dat je weer moet wennen. Zoals je moet wennen aan het idee dat het uit is, moet je ook hier weer aan wennen. Goed dat je echt je eigen ding wil blijven doen, zoals het breien!

Heb zelf ook nog een aantal dingen bedacht:

- vriendin uitnodigen om eens te bekijken hoe ik mijn miskopen misschien toch nog aan kan.

- foto boek maken van de vakantie foto's, alleen die zonder hem!

- tekenen of verven (even het creatieve brein stimuleren)

- oma om naailes vragen!;)

- piano spelen

verder ben ik nog een beetje inspiratieloos. Maar vind jou ideetjes erg goed! Ga er zeker veel van gebruiken. Daarnaast heb ik nog de mazzel dat ik nog thuis woon en mijn ouders een lekker whirpoolbad hebben en een stoomcabine. Dus die spa avondjes moeten wel goed komen!

@ vooruit: Niet zo gek dat je weer hoop krijgt. Ben benieuwd wat eruit komt. Hopelijk is het positief en komt het allemaal weer goed! Probeer wel net zoals DG bij je zelf te blijven en te doen wat goed voor jou voelt!

@ vanhetzelfde: Vind het echt knap van je dat je besloten hebt om nu even geen contact te hebben. Ik merk zelf steeds meer dat ik nog contact wil houden om te zorgen dat we helemaal geen contact meer hebben. En dat het dan de kans dat het weer goed komt wel heel klein wordt! Dit is nu echt mijn grootste probleem.

@ levin: Vind het echt zo knap van je dat je steeds naar je werk gaat terwijl je hem daar tegen komt. Wel moeilijk dat het steeds zo gezellig is, ga je hem toch weer meer door missen.

Gisteravond heb ik mijn kamer nog even goed opgeruimd om vandaag maar weer is fris te starten. En ik heb een goede dag gehad. Net nog wel even moeilijk omdat een teamgenoot het had gehoort en er naar vroeg, maar dat moet ook kunnen. Op mijn stage ging het erg goed, hij dwarrelt af en toe door mijn hoofd maar is dan ook snel weer weg. Mijn stagebegeleidster kon ook merken dat het beter met mij ging, echt een opsteker om zo door te gaan!

Zoals ik net al zei ben ik er wel achter gekomen dat ik graag contact wil blijven houden om de optie open te houden dat het nog goed kan komen. Ben erg bang dat wanneer we elkaar niet meer zien of spreken voor hem uit het oog uit het hart is. en dat de kans helemaal verkeken is dat het nog goed komt. Wel ben ik wil ik het nu voel houden dat ik nu geen contact ga zoeken. Vind eigenlijk dat het vanuit hem moet komen, hij had het belooft!
Hey Vlindertje,

even kort door de bocht hoor; als het voor hem uit het oog uit het hart is, dan ben je hem liever kwijt dan rijk toch?! Zo'n vent wil je toch niet, die je direct vergeet als je hem een tijdje niet belt?

Het lijkt me heel goed om het initiatief even van zijn kant te laten komen, zeker als hij het beloofd heeft. Hou vol, je kan het!
quote:vantzelfdedankjewel schreef op 02 december 2009 @ 21:44:

Hey DG, wat leuk: ik ben ook een breister!

Wat leuk! Maar jij kan vast heel goed breien, met patronen enzo? Ik kan alleen recht en averecht en een beetje aan elkaar breien. Ik zou ook zo graag sokken willen breien, maar weet niet hoe dat moet! Ik heb vorig jaar ook naailes gehad, maar die vrouw stopte ermee en sindsdien niet meer gedaan. Zelf dingen maken vind ik erg leuk!

Maak je niet teveel zorgen: je wacht niet, je kijkt uit naar, dat is iets heel anders. En ja, logisch dat je weer even van slag bent hoor, je had je eigen evenwicht weer gevonden zonder hem, nu moet je met hem samen weer het evenwicht terugvinden. En dan ook nog een iets andere balans dan daarvoor, want je wilt dat het nu wel goed blijft gaan. Kortom, logisch hoor, je kriebels en gevoelens van 'ojee ojee', leuk en eng door elkaar. Vergeet vooral niet te genieten, uiteindelijk is dit het scenario dat je het liefste wilde. En als het anders gaat (welke kant uit dan ook), omdat jij veranderd bent, dan is dat zo. Kun je nu wel op vooruit gaan lopen, maar heeft weinig zin. Doe lekker rustig aan en laat je niet verleiden tot uitspraken of acties waar je nog niet klaar voor bent. Neem je tijd en ruimte, dat heeft hij ook gedaan tenslotte. Maar volgens mij doe je dat, dus keep it up!

Bedankt voor je geruststellende woorden. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik moet het allemaal gewoon nog even laten bezinken en er niet te veel van verwachten. Hoe het ook gaat, ik red me wel (dat weet ik in ieder geval zeker) en we zien het verder wel... Ik moet blijven werken aan dat loslaten, dat is wel duidelijk.

Zo, goeie raad vanaf de zijlijn Ik kan het anderen mooi vertellen, maar zit zelf als een bang haasje alle confrontaties te vermijden. Nou ja, zo is het nu maar even, ik hou het gewoon lekker even bij mezelf momenteel.Ik herken dat! ha ha ha Voor een ander zie je ook vaak sneller de patronen, omdat je (emotioneel) afstand hebt, hè. Bij je eigen problemen, zit je er vaak te dicht op. Ik ben ook van de confrontaties vermijden en vind het dan weer erg knap van mezelf als ik het toch niet uit de weg ga (ook al ben ik doodsbang). Maar het is nog steeds iets wat ik niet prettig vind.

Vantzelfde, jij komt er wel, hoor. Je was dan wat down afgelopen weekend en misschien nog in het begin van de week. Maar over het algemeen ben je een goed en nuchter mens. Dus het zal echt niet lang gaan duren, voordat je je er evenwichtiger instaat. En vergeet niet: je bent een mens dus je hoeft niet constant te flatlinen, hoor. Jij mag het ook wel eens even niet weten allemaal. ben je er al uit wanneer je hem gaat bellen?

Ik liet er rustig ruim 2 weken overheen gaan, voordat ik hem ging bellen hoor. Toen voelde ik me pas weer ok genoeg.

Fijne dag vandaag! En nogmaals: dank voor je lieve woorden!

Ik vind het telkens zo bijzonder, dat anderen de moeite nemen om zich te verplaatsen in mijn problemen, terwijl je al genoeg hebt aan jezelf! Lief hoor.
Ow shit, moet naar mn werk. later meer! Fijne dag allemaal!!
Vlinder!

Wat een leuke ideeën heb je opgeschreven! Als je er nog meer weet: graag!

En bedankt ook voor jouw wijze woorden. Ik moet idd zeker weer wennen. Net of ik even niet weet wat ik voelen moet... Volgens mij ben jij nog niet echt oud (omdat je zei dat je bij je ouders woont...), maar je hebt het behoorlijk goed op een rijtje, volwassen ook.

Wat fijn dat je thuis een wirlpool hebt! Ik zou er wel raad mee weten, hoor.

Nou, kga dus volgende week met een vriendin naar de sauna en heb gelijk voor de volgende dag vrij gevraagd. Ik heb er zooooo'n zin in!! Kan bijna niet wachten. heb dat namelijk al een hele tijd niet gedaan.

Oh en meiden, ik heb vandaag een magazine gekocht, die heet Flow. Misschien hebben jullie er al wel es van gehoord. Daar staan nu ehele leuke dingen in (om te doen) en tips om in je relatie bij jezelf te blijven. Is dat nou niet toevallig? Ik moest gelijk aan deze topic denken. Echt een aanrader!

En er stond ook een zinnetje in: Bij twijfel...doen! Die ga ik denk ik in mijn motto neerzetten. Het gaat erover dat je beter wel kunt doen, dan maar denken dat iets fout kan gaan. Dus in die lijn gedacht:

@ vantzelfde: twijfel niet te lang over hem wel/ niet bellen en denken dat je het niet aankan. Doe het gewoon en vertrouw erop dat je het wel aankan.

@ Vlinder: twijfel niet langer of je hem gaat verliezen als je even de rust voor jezelf pakt en zelf niks van je laat horen. Twijfel ook niet aan jezelf en of je gelukkig bent zonder iemand: doe het gewoon!

@ Levin: twijfel niet langer over je eigen grenzen aangeven, doe het! Als jij die ups en downs niet trekt, sluit je er dan vanaf.

@ Vooruit: twijfel niet langer of het echt goed gaat komen, doe je uiterste best en ga ervoor. Je kunt toch niet in de toekomst kijken! Het aangaan levert je antwoorden op. En ik wens jullie alle geluk en succes!

En voor allemaal een dikke

Kga nu nog maar even naar de stad om sintkadoos te scoren.
Hee DG, bedankt voor de tip! Wel een goed motto inderdaad, gewoon doen, maar wel alleen als het ook goed voelt natuurlijk.

Ik wil zelf graag mijn uiterste best doen om het goed te laten komen, maar ik twijfel hoe. Gisteren heb ik mijn ex gebeld. We zaten anderhalf uur aan de telefoon en toen moesten we toch echt eens ophangen om te slapen. Maar we hadden het niet over onze afspraak gehad dus ik vroeg hem wanneer hij zou kunnen. Hij zei dat hij daar vandaag op terug zou komen.

Inderdaad heeft hij me vandaag gebeld, we hebben weer een uur gepraat. Ik dacht: nu begin ik er niet weer over, dat komt zo zeurderig over (zo van: wanneer spreek je nou a-haf??).

Maar na verloop van tijd beeindigden we ook dit gesprek en hij is er niet over begonnen. Dus nu weet ik nog niks.......

En daar zijn de twijfels weer: Wil hij die afspraak toch minder graag dan ik? Of wil hij dat ik het initiatief neem/hou? Ik ben degene die het had uitgemaakt, dus vind hij dat ik maar moeite moet doen? Of tilt hij er gewoon niet zo zwaar aan, zo van die afspraak komt heus wel? Of wil hij het gewoon heel rustig opbouwen, eerst weer rustig dagelijks telefonisch contact en later pas een stapje verder?

Denkende aan het motto van DG: wat moet ik nou doen?

Ik denk dat ik het morgen toch maar per email vraag. Dan hoeft hij in ieder geval niet meteen te antwoorden (wat wel zou moeten als ik het telefonisch zou vragen) en dan is hij in ieder geval niet onder druk gezet. Nou ja, minder in ieder geval. En hij is mans genoeg om aan te geven wat hij echt wil. En hij had aangegeven dat hij die afspraak erg leuk vond. Dus.....

Maar ondertussen maakt hij het dus niet concreet....waarom niet?? En nu is het cirkeltje dus weer rond. Zucht!!!

DG fijn dat het goed met jullie gaat. Komend weekend fijn Sinterklaas vieren! En lekker genieten natuurlijk! Goed dat je bij jezelf blijft. Je blijft toch wel met ons meeschrijven he?

Vantzelfde: gaat het weer wat beter met je? Ik kan me voorstellen dat je nog geen contact wilt en zeker nog niet de spullen wilt ruilen. Maar denk je echt dat hij het er niet meer moeilijk mee heeft omdat hij zo relaxed klonk op jouw voice mail? Ik kan het me namelijk zo moeilijk voorstellen......

En heb je jezelf al een cadeautje gegeven deze week? Ik vind dat je dat namelijk wel verdiend hebt!

Vlinder, ik begrijp dat je bang bent om helemaal geen contact meer met hem te hebben. Maar als dat voor jou beter is, is het toch wel aan te raden denk ik..... En in ieder geval zou ik even afwachten of hij contact opneemt. Maar ja, dat is wel moeilijk, ik weet het. Fijn in ieder geval dat het op je stage wel goed gaat!
Ik ben een beetje treurig: ik heb nog steeds geen afspraak. Waarom moet alles nou zo moeilijk en langzaam gaan?? Eerst schreef hij dat we bij mijn terugkomst gauw moesten afspreken (als ik dat ook wilde) en dat hij mijn plan voor een avondje uit erg leuk vond, en nu hebben we elkaar gisteren en eergisteren ruim een uur gesproken over de telefoon maar er komt maar niks concreets!

Vandaag maar een email gestuurd, maar nu baal ik want ik zit toch weer in afwacht-modus, wat ik de afgelopen weken dus ook al heb gehad....dat wil ik niet meer!! Waarom moet het nou zo traag en moeilijk!!

Oke oke, ik weet het: ik moet me op mezelf richten, zelf leuke dingen doen, met anderen afspreken die wel meteen een afspraak met me maken, enz. Ga ik ook echt proberen straks. In ieder geval hebben jullie heel veel leuke tips gegeven, daar ga ik zeker iets van gebruiken.

Maar nu heb ik het gewoon weer even moeilijk.....
Vantzelfde, hoe gaat het met jou? Je schrijft iets minder vaak nu?

Meiden, ik heb een paar dingen uitgekozen van jullie leuke lijstjes. Wat ik dit weekend ga doen:

- Lekker een boek lezen

- Een nieuw recept opzoeken en uitproberen

- Thuis-spa

- Filmpje kijken

- Vakantiefoto's bekijken en uitzoeken

- Computerspelletje spelen

- Puzzelen in mijn puzzelboekje

Pfffff...zoveel leuke dingen....ik kom tijd tekort!
hallo meiden!

ik heb stiekem sinds dinsdag meezitten lezen met al jullie berichten! ik heb nu alles gelezen en ben helemaal bij. ik vind dat jullie heeel erg goed omgaan met de situatie en heel sterk zijn. ik ben op dit moment nog iets minder sterk en heb het er heeel moeilijk mee ik wil graag mijn verhaal kwijt aan jullie en ben benieuwd wat jullie ervan vinden en/of dat jullie jezelf erin herkennen.
Ik ga helemaal bij het begin beginnen...

ik had een jongen/man ontmoet(25) in juni.. ik was aan het werk op de TT in assen op een camping achter de bar daar. Daar ontmoette ik kevin hij was met een vriend op die camping omdat hij zelf motor rijdt dus hij kwam voor de wedstrijden. we maakten babelltjes enzo en hadden aan het einde van het weekend gezoend en we hadden nummers uitgewisseld. ik vond hem een leuke gozer en dacht van wie weet zie ik hem ooit nog eens. hij ging terug naar utrecht en ik terug naar den haag. we hadden contact gehouden per sms en hadden een week later afgesproken het was heeel gezellig en we hebben daarna meedere keren afgesproken! toen een paar weken later ging ik op vakantie en hij ook. we hielden nog wel contact. toen ik terug kwam had ik hem een paar dagen later weer gezien en die avond toen hij net weg was smste ik hem dat ik het heel gezellig vond.toen kreeg ik een telefoontje van een cynthia(28) die bleek de vriendin van kevin te zijn waar ik niet van af wist ze waren anderhalf jaar samen toen was het een poosje uit maar ze zijn bij elkaar terug gekomen toen kevin terug kwam van vakantie. cynthia was boos op hem dat hij was vreemdgegaan want hij had sex met mij gehad die middag en dat had ik verteld zij is bij hem weggegaan. en ik was ook klaar met hem. toen is die haar gaan smeken om bij hem terug te komen met bloemen, kado's, gedichten etc. dat is niet gelukt. ik had toen 2 weken niet van hem gehoord maar ik had nog spullen bij hem liggen hij belde me op een middag op en zei dat hij me spullen wou komen brengen. ik nam me spullen aan en deed de deur dicht. hij smste me daarna dat hij kriebels kreeg toen die me zag en dat hij wil dat ik hem nog een kans gaf en zo begonnen we weer af te spreken en was het een maand later serieus tussen ons en waren we vaak samen ik had het gevoel dat alles goed ging af en toe ruzie maar dat hoort erbij. hij zei dat ie van me hield en verliefd op me was en heel veel om me geeft etc. toch vond ik dat hij vaak net deed of we al heel lang samen waren alsof alles maar zo gewoon was..... oja even tussendoor ik ben nog maar 18 jaar!

hij was ook al bij me ouders thuis geweest en ik heb zijn familie en vrienden enzo ontmoet.

toen maandag gebeurde het...... ik kreeg een sms waarin stond heey mop, ik wil je wat vertellen ik wil niet laf doen maar ik kan nu even niet bellen maar ik vind dat we te snel zijn gegaan en dat ik te snel van cynthia naar jou ben gestapt ik vind dat het beter is als ik even weer alleen ben als we echt bij elkaar horen komen we wel weer bij elkaar ooit. het breekt m'n hard dit baby...

dus ik helemaal geschrokken op de trein naar utrecht gestapt naar z'n huis toe gegaan aangebeld hij deed open en kwam net uit de douche en hij schrok heel erg toen hij me zag en reageerde heel opgefokt hij begon meteen van ik moet weg zo en het komt nu niet uit en hij had een tas van de parfumerie op tafel en hij was een overhemd aan het aantrekken en geurtje op aan het doen dus ik vroeg waar ga je heen?? hij zei dat hij naar z'n oma ging hahah wat een kut smoes ik ben niet zoo naief dat ik dat geloof dus ik zei oo je hebt parfum voor de gekocht? en toen zei hij ja als dank voor de wasmachine die ik van dr gekregen heb.

toen heeft die me op het station afgezet en ging ik huilend naar huis... ik kreeg toen een sms van hem waarin hij zei dat het hem pijn deed me te zien gaan maar dat het beter was zo..

ik had het telefoon nummer van cynthia nog en besloot haar te bellen om te vragen of hun nog contact hadden ik belde haar en ze zei dat ze idd nog contact hadden en 3 weken geleden sex hadden gehad (hij was toen verdomme met mij!!!!!) en dat hij haar morgen mee uit eten ging nemen en hij zou idd die avond naar haar toe gaan. dus ik was helemaal van streek want ze vertelde ook dat die haar liefdesverklaringen had geschreven enz.... maar zei zegt dat ze niks meer voor hem voelt maar dat ze de aand8 wel leuk vind en vrienden met hem wil blijven ze neemt alle kado's aan en heeft tegen hem gezegd als je echt van me houd hou je over 3 maanden ofzo ook nog wel van me... want wie weet ga ik ooit nog wel wat voor je voelen maar dan moet je niet ondertussen met anderen gaan ouwehoere want dan ga ik je nooit weer vetrouwen. dit brak me hart want nu ben ik bang dat die op haar gaat wachten en niet meer bij mij terugkomt nooit niet.....

cynthia gaat morgen een maand weg werken op een yacht.

dan is hij dus alleen..... ik hoop stiekem dat hij me gaat smeken bij hem terug te komen maar ik geef het weinig kans:(
oja ik had dinsdag hem een sms gestuurd waarin ik zei dat hij me heel erg heeft gekwetst en jammer dat hij cynthia's liefde moet kopen met kado's. en ik kreeg heel hard terug voor haar heb ik dat teminste over! krijg wat als je het al niet hebt!

ik was hier heel erg door in de war want ik geloof echt wel dat ik wat voor hem betekend heb dat kan niet anders! ik denk dat hij gewoon zo reageert omdat hij opgefockt is...

ik ben er nu zoo kapot van ik eet bijna niet meer kom de deur niet uit me studie lukt me nu niet om daar mee bezig te zijn...

en elke dag hoop ik weer wat van hem te horen.

stiekem hoop ik dat morgen als cynthia weg is dat hij mij gaat bellen of smsen....... het klinkt kansloos ik weet het....

maar al die smsjes dat hij zo gelukkig was en dat hij aan me denkt me mist enz dat hij van me houd dat hij dat toen stuurde toen we samen waren dat kan toch niet zomaar zijn?

of was dit allemaal een spel...

wat denken jullie?
Jee brokenhearted... Wat kut voor je! Maar dit klinkt niet als een ex die je terug zou moeten nwillen, hoor. Gelukkig woon je in een andere plaats, dus zoek geen contact meer met hem en neem zijn telefoontjes ook voorlopig niet aan. Die jongen spoort gewoon niet en eet duidelijk van 2 walletjes. Ik snap dat je nu erg verdrietig bent, maar dat is hij niet waard, hoor. Je bent 18 en het klinkt echt heel rot nu voor je: maar je hebt nog een heeel liefdesleven voor je, meis.

Zoek afleiding, ga met je vriendinnen stappen, ga leuke dingen voor jezelf doen. Want met die jongen ga jij jezelf heel hard wegcijferen. En dat heb je al gedaan. Niet meer intrappen, hoor! Je bent het waard om voor te gaan, niet vergeten!

Dikke voor jou.
thanks dreamglasses voor je reactie!

ik weet dat ik hem eigenlijk niet terug moet willen en dat hij heel fout bezig is! maar natuurlijk heeft hij ook z'n goede kanten en ik ben niet zo'n haatdragend persoon dus probeer ik het in mezelf goed te praten voor hem..... heel raar eigenlijk. dat afleiding zoeken gaat me nog niet erg goed af ik zeg de hele tijd tegen me vriendinnen dat ik even alleen moet zijn en dan lig ik op me bed te piekeren en te denken wat als....

ik zag ook wel echt toekomst met hem en ben bang dat ik straks iedereen met hem ga vergelijken. ook gaat er steeds door me hoofd misschien als ik hem op een ander moment in me leven had ontmoet zeg maar in de toekomst dan was het misschien anders geweest en was hij al over z'n ex heen.... moet ik echt nooit meer contact met hem zoeken???

hoe gaat het met jou nu eigenlijk dreamglasses?
Lieverd!

Je moet echt gaan proberen om wat te gaan DOEN! Niet op je bed gaan liggen piekeren en malen! Je kan natuurlijk ook een eigen topic openen en hier op het forum schrijven. Dat is ook afleiding. Ga ook op stap met je vriendinnen. in het begin, zul je je misschien niet helemaal fijn voelen, maar dat verandert wel! Vaak al in de loop van de avond. Ik had mijn sociale contacten op mijn werk en dat was even genoeg, maar tussendoor leidde ik mezelf af door dingen voor mezelf te doen, etc. En ik ging ook wel uit. Dat is echt veel beter voor je! Probeer deze jongen stukje bij beetje uit je hoofd te zetten. En dat begint met afleiding zoeken. Ga uitgebreid tutten met jezelf, doe de afwas, schrijf de kerstkaarten alvast of iets anders onbenulligs. En gooi je verdriet er ook uit. Dat is helemaal niet erg, hoor. En heel normaal. Maar die jongen moet je echt niet meer terug willen. En stel dat hij met hangende pootjes naar je terug komt: kun je hem dan nog wel vertrouwen? Dat is niet geod voor je zelfvertrouwen, hoor! Je bent ontzettend belazerd door hem en dat kan nooit goed zijn voor de toekomst. En ik vind het echt schofterig hoe hij met je omgegaan is. Er komt echt iemand weer op je pad! Die je veel meer respect geeft.

Was hij je eerste (serieuzere) vriend?

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Lief dat je dat vraagt. Ik werk, doe mn ding en ik heb allemaal sintcadeaus gekoscht gisteren. Daarna naar de kroeg gegaan en even bijgekletst met iemand die ik al een tijd niet gezien had. Was een beetje laat geworden en ik voelde me vanmorgen wel wat brak. Maar ben wel naar mn werk gegaan! Nu ben ik best moe, maar ik moet nog kadootjes inpakken. Morgenavond pakjesavond.

Meis, ga es een lijst maken van de dingen die je kan gaan doen om afgeleid te zijn van hem. Al zijn het maar 'kleine' dingen. En het lijkt niet zo te zijn nu, maar het slijt echt! En misschien wel sneller dan je had verwacht van jezelf. Er komt op een dag een jongen op je pad, die nog veel leuker is dan hij en bovendien liever. Met jouw goede hart komt dat helemaal goed! Weet ik zeker! Wees nu lief voor jezelf, niet voor hem.
Erg vervelend voor je brokenhearted! Tuurlijk probeer je het goed te praten voor hem, dat is omdat je verliefd was op die jongen. Je wilt graag zijn goede kanten zien, heel logisch, maar niet goed! Probeer jezelf van dat bed af te trekken en doe wat zoals DG al zei. En dan ben je ergens en voel je je helemaal klote, je wilt er niet zijn, en je kunt je helemaal niet concentreren op het leuke. Nou klinkt lekker positief, maar zo is het nou eenmaal In de loop van de tijd wordt dat steeds minder maar het is een stap die je MOET maken. Er door heen is het lastigste... Ook al ben je maar ff een uurtje weg, dat is al een begin.

Laat die jongen alsjeblieft gaan. Wat als hij nou weer bij je terug komt en na een paar weken is tie het zat en komt tie de volgende tegen? Zo is het bij zijn ex ook gegaan... Daar wil je toch niet op gaan zitten wachten?

het is heel verleidelijk om alleen de leuke dingen te zien van de afgelopen tijd, maar ga eens goed zitten en denk aan de niet leuke dingen, en de dingen die hij jou heeft aangedaan. Hij heeft je namelijk bedonderd!

Hopelijk kun je dit weekend even wat leuks gaan doen, eventjes de stad in, lekker lang uitgebreid douchen met heerlijke ruikende zeepjes etc.. Klinkt misschien stom allemaal, maar het helpt wel, ook al is het maar een klein beetje...

Veel sterkte meis!!
Hey Levin.

Hoe was je dag vandaag? Ga je nog leuke dingen doen in het weekend? Doe jij eigenlijk iets met sinterklaas of heb je er niks mee? Als het aan mij ligt, mogen ze het afschaffen. Maar ja voor mn meisje is het natuurlijk wel leuk. Tjees, heb net pakjes in zitten pakken. Ik besef dan pas dat ik echt helemaal los ben gegaan met kadootjes kopen. Ik ben nu echt kapot.

Ik moet mn huis nog opruimen, tis echt een grote bende. dat doe ik morgen wel.

Mijn weekend wordt dus echt een burgerlijk weekend. Maar hopelijk wel gezellig. Vind het ook wel een beetje spannend merk ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven