April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Elma, wat lief die kleintjes die zo blij zijn met hun cadeautjes! Klinkt als een heel fijn familiefeestje. Als ik dat zo hoor mis ik echt mn zus die in Zwitserland woont om samen Sint mee te vieren met de kids. We doen gelukkig wel Kerst.
Asje, ik geef nog 2 a 3 keer bv per dag. Merk wel dat het nu erg terugloopt. Af en toe wordt Beertje ook boos dat er niet genoeg uitkomt. Weet dus niet hoe lang ik dit nog blijf doen. Plan was eigenlijk tot ie zo'n beetje een jaar is. Mis jij het nog wel eens, of dat niet?

Ruma, wat leuk die 'uitlening'. Kun je er weer even tegenaan. Ik heb nog steeds niets ondernomen, stom he. Heb er niet de puf voor ofzo. Ben best wel moe op het moment. Beertje is sinds zijn buikgriepje spokerig snacht en ik krijg het zelf niet ingehaald. Andere kinderen best hyper vanwege sinterklaas, dus ja. Wel heel leuk ook weer hoor. Wij vieren het aankomend weekend met familie ook.

Geen gekke score trouwens Elma!

Hoe is het met de WP Ruma? Wel op z'n retour nu denk ik?

Zijn er trouwens al kindjes die iets zeggen? Bij Beertje komt er veel geluid uit, maar nog niets dat op een woordje lijkt hoor.
Hej wat leuk, veel geschreven. We gaan de goede kant op .

Met Anne gaat het inmiddels weer een heel stuk beter. De WP zijn helemaal ingedroogd, maar helaas is onze tante nu ook 's-nachts weer aan het spoken, net als Beertje. Ik ben ook echt not amused en dat merkt ze wel. Ze wil het liefste dat ik haar aanleg, maar dat doe ik dus niet meer. Ze krijgt 's-avonds en 's-ochtends nog een voeding, maar ook hier merk ik dat het behoorlijk terugloopt. Gisteravond wilde ze al na 5 minuten de tweede borst niet meer, maar klokte wel nog even 120 cc uit een flesje weg. Belemmerde haar overigens niet om om 2, 4 en 6 uur te gaan gillen .

Maar goed, jongste zoon heeft tot nu toe nog geen verschijnselen van de WP, maar hij heeft nog 1 week te gaan voordat de incubatietijd voorbij is! en oudste zoon heb ik om half 7 naar bed gestuurd met een koort van 39.1, zul je hebben...

@Asje: enne, heeft Isa nog thuis doorgeslapen? Veel succes met de verkoop van jullie huis. Ik hoop dat het snel lukt! Ik kan me voorstellen dat je je zus mist, vooral in deze tijd van het jaar. Dan mis ik ook wel het feit dat ik geen broers of zussen heb. Gelukkig wel een lieve nicht die net als ik geen broers/zussen heeft en waarmee ik een goede band heb (ze is ook peettante van onze oudste).

@Beer: ik begin zo langzaamaan ook te merken dat de vermoeidheid toeslaat. Ik ga vanavond ook weer vroeg naar bed. Ik moet ook zeggen dat de hele Sint-perikelen op de een of andere manier langs onze jongens heen gaat. Ze vonden het zaterdag op het werk erg leuk en hebben zich prima geamuseerd, maar waren gelukkig niet helemaal hyper. Zaterdagavond nog schoentje gezet en ook tot nu toe zijn ze niet aan het zeuren om het schoentje nog een extra dag te mogen zetten. Nu dus alleen maar op zaterdag.

@Elma: hier ook de Litle People boerderij e.d. in bezit. Echt heel erg leuk, jongste speelt er nu veel mee. Wel leuk dat ze toch lekker verwend zijn! En, veel succes. Ik hoop dat je op gesprek mag!

Ohja, nu komt er dus wel een inhaalactie. Toch wel fijn.

We laten de spuiten wel zetten. Op het werk zijn een aantal collega's ook nog behoorlijk ziek geweest van de al dan niet Mex. griep en die hebben zich echt beroerd gevoeld. En aangezien Anne al zo ziek is geweest (en nu ook nog 2 tandjes boven krijgt), wil ik haar dat niet ook nog aandoen.

Zo, fijne avond nog allemaal!
Ruma, bij jou ook al zo'n gespook dus. Beertje was vannacht ook weer lekker bezig. En ook s'avonds is hij heel erg. Ik vind het wel lekker om om 20:00 iedereen in bed te hebben zodat je zelf nog wat kunt doen. Maar tegnwoordig is het standaard om 21:00 gehuil en niet meer willen slapen. Ik kan hem ook niet laten huilen dan, want dan krijst ie de andere drie wakker. Pfff ik vind het maar niets zo'n fase. Hoop dat ie snel weer z'n makkelijke zelf is.

Is je oudste zoon nog erg ziek geworden?

Ben ook wel blij hoor dat die twee kleintjes nu ingeent zijn. Het is toch een gemeen griepje, wil je ze liever besparen.
Beer: Oudste heeft nog steeds hoge koorts. Voor de rest voelt hij zich redelijk. En Anne is ook alweer ziek... koorts, huilerig en 's-nachts een spookje. Afgelopen nacht weer prijs. Hopelijk wordt dat idd snel beter. Beertje ook aan het spoken. Gelukkig slaapt Anne beneden, dus de andere 3 worden niet zo snel wakker van haar gehuil. Ze worden overigens toch al niet zo snel wakker. Ik merk wel dat ik een stuk relaxter ben dan een paar jaar geleden. Toen moest ook nog alles gedaan zijn (opgeruimd, gedweild, gekookt, etc), maar nu heb ik dat minder en de oudste twee moeten wat meer meehelpen om hun eigen rommel op te ruimen. Vaak onder dwang (als jullie nu niet opruimen, dan geen pokemon) maar het helpt wel .

Fijne avond nog!
beterschap aan alle zieke ukkies maar weer!

En hopelijk gaan de nachtelijke spoken zich wat rustiger gedragen de komende dagen want slapen is toch wel heel belangrijk om een beetje gezellig te zijn als ouder!

En Ruma ik dreig hier ook wel eens als Fynn iets niet wil doen dus ik vind het een hele legitieme methode
Anne heeft boven een tandje doorgekregen, maar ze is nog steeds ziek. Huilt veel, hoge koorts, net weer 39.6. Morgen maar weer de HA bellen. Misschien e.o.a. ontsteking want vanmiddag en vanavond wilde geen flesje/warm eten maar wel het koele toetje.

Ik heb tegen mijn man gezegd dat hij maar in het nieuwe kamertje van Anne moet gaan liggen, want ik ben toch de hele tijd wakker van haar gehuil en ik vind het onzin als we beiden niet kunnen slapen, terwijl ze alleen maar bij mij wilt zijn.
Ach jeetje, sterkte met Anne Ruma!

Beertje vandaag ook lichte koorsts, niet goed eten, er sluimert wel iets. We zullen zien wat de nacht brengt. Oudste dochter is ook al niet lekker.

Wel een goeie om je man ergens anders te leggen...moet ik ook eens over na gaan denken.
Arme Anne. Ze heeft het wel flink te pakken zeg. En dan ook nog een tandje door dat is helemaal geen leuke combinatie natuurlijk!

Alles vannacht goed gegaan Beer?

Hier niet veel te melden. Gisteren sinterklaasviering op de creche. En Fynn vond het (weer) doodeng. Maar Gwen vond het geweldig! Die zat bij mij op schoot te "swingen" toen alle kinderen gingen zingen!
Hier ook een ziekenboeg. Floortje heeft hoge koorts gehad, ik heb 2 dagen koorts gehad maar deze griep slaat op de spieren bij mij en nu is Pepijn aan de beurt. Had de hele dag 39. Gelukkig wordt hij er niet humeurig van ofzo.

Ik heb geprobeert om de laatste fles na het eten te geven, dus de late fles vervroegen maar dan wordt ie gewoon om 5 uur wakker en kan rustig een uur mopperen. Niet dat ik er dan uitga maar ben er weel wakker van. Dus , aangezien mijn motto is: kies je strijd, geef ik gewoon weer een late papfles :-)

Hoe is het met de zieken hier ??
zo even ons topic omhoog hijsen

Hoe gaat het nu flodder?

Gisteren hebben we Gwens ledikantje maar een standje naar beneden gezet want mevrouw hing op haar buik over de rand heen

Verder niet veel nieuws morgen weer naar het CB ik heb het idee dat de weegschaal haar niet gaat houden hahaha
Nou ben benieuwd dan Elma. Beertje is ook al zo'n gewicht. Wij moeten in de kerstvakantie weer.

Hoe gaat het met ziekenboeg Flodder? En Ruma bij jou?

Hier is iedereen weer fit. Wel aan het spoken vannacht na alle sinterklaasdrukte, dus ik ben moe....
Zo zeg! Behoorlijke ziekenboeg hier zeg! Hoe is het nu met iedereen? Anne weer opgeknapt? Want zij had het echt wel even goed te pakken. Mijn zoon is weer helemaal opgeknapt. Sofia isniet aangestoken. Zoon zijn halve klas was ziek. Ze denken toch dat het de mexicaanse griep is geweest. En daar was Sofia net tegen ge-ent. Toch wel fijn als ze hem niet krijgt. Zo kleintje, zo ziek is toch verre van prettig.

Ik ben ook zo moe. Zal ook wel de tijd van het jaar zijn. Ik lig er bijna elke avond wel om half 10 in. Dan kijken we nog een aflevering van een hele gave serie en lekker slapen. Heerlijk!

Sinterklaas gehad. Erg lleuk, maar ook zwaar hoor. Pfff... Hele hok vol hier. En 2 avonden. Zoon ging vanmorgen naar school in zijn mega-toby pak met zijn metaaldetector. Helemaal dolgelukkig. Wel weer leuk.

Sofia begint duidelijk meer te eten. Grappig is dat. Heen-en-weer draaien gaat nu goed sinds dit weekend. Eerst draaide te wel om, maar nog niet terug. Dus dat was om de haverklap piepen omdat ze terugwilde. Verder vind ik dat ze overdag niet veel slaat. s'ochtends meestal 1,5 uur maar s'middag dan ene half uur. Soms 3 kwartier maar soms ook niet meer. s'nachts slaapt ze prima. Ze gaat er om 8 uur in en wordt dan tussen 7 en half 8 weer wakker.

Ik heb weer een afwijzing binnen van de sollicitatie. Jammer!

Verder denkt de psycholoog dat zoonlief misschien een autistisch aanverwante stoornis heeft. Ik ben er nu over aan het lezen en ikherken zoveel! Bizar! Niet fijn natuurlijk, maar ik denk (dat als hij dat ook daadwerkelijk heeft) dat het niet heel zwaar is. Niet fijn allemaal natuurlijk maar voor mij ook wel een bevestiging. Ik ben niet gek geweest. Zag wel dat er iets 'anders' aan hem was. Manlief vindt het heel moeilijk maar ziet het ook wel. En ook op school komen er dingen naar boven. Ik vind het vooral zo jammer voor hem. Ook al is het licht,het betkeent dat er bij hem veel dingen niet vanzelf zullen gaan en dat hij altijd zal zijn dan anderen. En dat is, zeker als kind, niet makkelijk. Nouja, we zien wel hoe het allemaal gaat lopen.

Fijne dag allemaal en ik hoop dat alle kinders weer een beetje opgeknapt zijn. En Sinterklaas is nu geweest;op naar kerst! Het volgende weer. Ik zal blij zijn als het januari is...
Even kort: Anne heeft vorige week nog een AB-kuur gekregen. Ws. een ontsteking van de waterpokken die niet naar buiten kwam, maar mooi "binnen"bleef. Gelukkig is ze snel weer opgeknapt, maar moet toch de kuur afmaken (niet zo'n succes...). En, bij jongste zoon hebben we vandaag de eerste bultjes ontdekt, dus de wP gaan nog even door in huize Ruma.

Oh ja, Anne was vandaag met manlief op CB en is 69 cm en 8565 gram (8 mnd).
Naar hoor Ruma, zo'n ziek meisje! En dan nu weer je zoontje, sterkte ermee!
jemig het zit wel mee he Ruma. Is de ene net klaar begint de volgende! Sterkte maar weer.....

Noerie: balen dat je niet uitgenodigd bent voor de baan. Ik zit nog steeds te wachten op antwoord (oftwel ik check 300x per dag m'n email haha). En dat is wel even slikken als je zoon verdacht wordt van een autistische stoornis, ook al is het een lichte. Sterkte alvast!

Ik ga maar weer schrijven, blegh m'n motivatie is echt heel ver te zoeken!
ojee Elma, dat is ook niet leuk!

En Noerie, bij jouw zoon dus ook misschien autisme.

Niet gemakkelijk. Mijn neefje heeft PPD-NOS dus weet hoe moeilijk het kan zijn. Ook het hele proces van acceptatie.

Ruma lukte de BV bij jou nou nog? Beertje heeft er echt geen zin meer in hoor, nu hij ook flessen gewend is, die zijn veel gemakkelijker kennelijk. Het duurt hem gewoon te lang.
o ik lees verkeerd, ik dacht dat jouw zoon ook op autisme werd getest Elma, maar zie nu dat je op Noerie reageerde.
Hey Beer, nee dat was idd een reactie op Noerie.

Ik heb idd ook gehoord dat flessen makkelijker zijn als de borst dus hij zal wel denken geef mij dat plastic ding maar dat gaat sneller. Wil hij nu helemaal geen borst meer hebben dan? Of heeft hij geen geduld om er een hele voeding uit te halen?
He Beer, precies hetzelfde had Isa ook! Ik heb twee of drie weken lopen proberen maar ze weigerde consequent. Wat voor speen gebruik je? Misschien moet je het flesdrinken weer wat moeilijker maken met kleinere speen? Bij mij hielp dat trouwens niet, maar tis het proberen waard.

Jeetje Noerie, dat lijkt me heftig om te accepteren, maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het inderdaad fijn is dat je weet wat er is, zeker omdat je schrijft dat het voor jou eigenlijk een bevestiging is. En ik weet van een vriendinnetje die zelf een kindje heeft dat (licht) autistisch is, dat het vaak lastiger is voor de ouders dan voor het kind. Sterkte!

Ruma, zijn die waterpokken nu jullie huis al eens uit of heeft je zoontje nu last?

Hier ook ineens weer 'iets' met Isa. Out-of the blue vandaag hangerig en jengelig en ik neem net temperatuur op, 40,3!!! Schrik me rot, moet ik wat doen? Afgezien van jengelig weet ik niet waar ze last van heeft...
Asje: altijd goed in de gaten houden of Isa: 1. suf wordt, 2. niet goed meer eet en drinkt en dienovereenkomstig te weinig plas- en poepluiers heeft. Ik geef wel een zetpilletje, maar juist met erg hoge koorts oppassen dat ze geen koortsstuip krijgen (is hier gelukkig nog nooit gebeurd). Laat haar luchtig slapen (wel slaapzakje, maar geen broekje aan en de deken losjes over haar heen) en hou het in de gaten. En als je gevoel zegt dat het niet klopt: meteen de HA bellen en je niet laten afschepen! sterkte!

Krijgt ze misschien tandjes?
anoniem_64966 wijzigde dit bericht op 08-12-2009 19:32
Reden: laatste zin toegevoegd
% gewijzigd
Noerie: heel moeilijk als je zo'n bericht krijgt. Ook al vallen daardoor misschien wel veel puzzelstukjes op zijn plaats. Was het voor jou onverwacht en indien nee, wat was voor jou aanleiding om eraan te denken? Ik vraag misschien erg diep door en ik snap ook wel als je daarover niets wilt zeggen, maar ik zit een beetje met mijn middelste zoon in de maag. Zijn gedraag baart mij al een hele tijd zorgen (al bijna een jaar). Hij is erg wispelturig, slaat als een blad om aan de boom (vaak weet ik nog niet waarom), kan absoluut geen kritiek of flauwe grapjes verdragen, als hij zijn zin niet krijgt kan hij gewoon stieren en zeuren, zucht... Soms weten we gewoon niet wat we met hem aanmoeten. En hij was altijd een ontzettend lieve baby en peuter.

En balen dat je niet op gesprek mocht. Heb je nog meer sollicitaties lopen?

Elma: en al wat gehoord? Succes met verder schrijven!

Beer: hier nog steeds BV, volgens mij komt er niet meer zo heel veel uit, maar mevrouw wilt persé de borst. Een paar dagen geleden wilde ik haar voor de laatste voeding de fles geven en die weigerde ze pertinent, terwijl ik haar vaker de fles geef overdag. Ze draaide constant haar hoofdje naar mijn borst en was pas tevreden toen ik haar aanlegde. Ze kan ook nog eens ontzettend lang erover doen. Vaak val ik nog in slaap met haar aan de borst. Ik moet eens gaan beginnen met de pap/brood e.d.

Jongste zoon heeft nu dus ook de WP. Tot nu toe nog niet veel last, maar laten we voorzichtig zijn. De grote uitbraak kan nog komen. In ieder geval hebben ze dan nu wel allemaal de WP gehad, dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken;-).

Groetjes!
Hoi meiden,

Ik heb jullie weer een eind bijgelezen, wat een verhalen!!

Noerie: wat heftig voor jullie van je zoon. Mijn man heeft ook een autistische trekken en dat is best moeilijk. Goed dat jullie het tenminste nu al ontdekt hebben.

Wat een beren zijn alle kinderen alweer. Karlijntje is ook al 7.7 kilo en het gaat goed. Ik vind 2 kinderen en dan de hele huishouding en het werk erbij wel echt heel druk, jeetje.

Voor de ousdste zijn we nu voor een bassischool aan het kijken. Maar we moeten dan ook op zoek naar BSO en alles.

Ik heb een lot gekocht voor de staatsloterij en als ik 'm pak ga ik even stoppen met werken meiden.

El: gaat het een beetje met je promotie?

Noerie: succes met de sollicitaties!

Ik wil weer gaan schrijven, het is toch wel erg gezellig.

Groetjes,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
VV: welkom terug zullen we dan maar zeggen he? Karlijn gaat dus wel ok nu? En succes met de staatsloterij, wordt wel lastig want wij gaan hem al winnen hoor

Ruma: zo dan is de hele familie maar alvast klaar met die WP. Ik hoop niet dat ze het hier ooit krijgen want ik heb het zelf nog nooit gehad en dan schijnt het als je ouder bent nog erger te zijn . Wat vervelend van je zoontje. Ik heb geen idee hoe je zoiets zo moeten herkennen dus kan je hier niet in helpen helaas. Misschien heeft Noerie nog tips voor je.

Asje: hoe is het met Isa? Wij geven meetsal ook een zetpil en verder gewoon in de gaten houden hoe ze is. Als ze idd suf wordt of je vertrouwd het niet gewoon de HA bellen en je idd niet af laten schepen want daar zijn ze nogal goed in.

Gwen is gisteren weer helemaal goedgekeurd voor haar APK. mevrouw weegt nu 8980 gram en is 70 cm lang. Verder ging alles ok, omdat ze zo goed eten mogen we weer een fles laten vallen (dat komt mooi uit want soms kreeg ze hem al niet meer omdat we niet wisten waar we hem moesten laten haha).

Vandaag weer een nieuwe schrijfdag voor de boeg. Gisteren uiteindelijk nog een best leuk paragraafje geschreven dus hopelijk vandaag weer een paar leuke zinnen eruit persen!
Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal wat betreft zoonlief!

@ Asje: hoe is het nu met Isa? Ik geef ook altijd meteen een zetpil. Inderdaad goed in de gaten houden en bij twijfel inderdaad de HA bellen.

@Vv:Een partner met autistische trekken. Lijkt me ook zwaar zeg. En het is ook best druk hoor, een gezin en dan nog je werk ernaasten het huishouden. Niet raar toch?

Ook ik hoop dat staatsloterij te winnen...

En Gwen gaat lekker dus! Goed hoor. Ze heeft dan nu nog maar 2 flessen? Geef je dan verder water tussendoor? En wat eet Gwen zo ongeveer op een dag dan?

@ Ruma: Lekker dan die WP. Ben je lekker druk mee zeg. Je bent straks al met al wel een paar weken onderweg met die pokke pokken!

Ik probeer je een privebericht te sturen over je vragen. Kijken of dat lukt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven