Is de bevalling van onze poes begonnen

03-12-2009 12:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Onze poes is nu 59 dagen zwanger, en vanmiddag kwam ik thuis na een ochtend werken, en nu vind ik overal bloedsporen. Ook net onder haar staart zijn nog wat bloedsporen. Ik heb het hele huis doorgezocht, maar verder niets kunnen vinden. Is dit het begin van de bevalling? En hoelang kan het nu nog duren? Ik zie niet echt actieve weeen o.i.d.....
Wel vroeg, meestal is de bevalling een paar dagen later.

Je ziet normaal een ballonnetje dat knapt en dan ontsnapt er wat bloed. Ja begin dan van de bevalling.

Zo vanuit hier kan ik het niet zien maar het lijkt er wel op. Kijkt ze steeds naar haar buik? Leg haar iig in de werpkist.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Even googelen, dan vind je alle info die je nodig hebt.

En sorry, maar ik moet het vragen; Waarom wil je jonge poesjes?
Waarschijnlijk is ze nu onrustig, kijk even of ze nog wat kattenmelk wil hebben. Ik gaf haar (mijn kat bij de bevallingen) ook tijdens de bevalling nog wat. Ze was erg dorstig ondanks dat ze die smerige placenta's had opgegeten.
Ja, ze kijkt steeds naar haar buik. Ze is ook een beetje onrustig, loopt rondjes..... gaat dan even liggen, loopt weer rondjes.

Net heeft ze ook een ongelukje gehad en geplast op een plek in huis waar geen kattebak staat. Terwijl dit nog nooit eerder is gebeurd.

Ze eet en drinkt nog wel een beetje, maar is dat normaal niet iets wat ze dan juist niet meer doen??
quote:lunaan schreef op 03 december 2009 @ 13:00:

Even googelen, dan vind je alle info die je nodig hebt.

En sorry, maar ik moet het vragen; Waarom wil je jonge poesjes?Gaan we weer. Mag je niet eens meer gewoon een vraag stellen zonder dat je verantwoording moet afleggen?
De bevalling is denk ik begonnen. Gewoon veel schone badlakens even pakken voor haar.
Natuurlijk mag je een vraag stellen. Maar tjee als je kat zwanger is dan ga je toch iets eerder uitzoeken hoe zo'n bevalling gaat...?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Die placenta zit vol vitamine end. zorgen dat ze die opeet. Doen ze meestal uit zichzelf hoor, anders even voor haar neerleggen.
Hoi Lunaan,

Het is een geen gepland nestje.... 1 week voor ze gesteriliseerd zou worden is ze gedekt. We waren er net te laat bij. We konden het niet over ons hart verkrijgen om de kittens weg te laten halen, vandaar dat we het nestje toch willen hebben.

Na de bevalling zal ze nu alsnog worden gesteriliseerd.
je mag toch wel nieuwsgierig zijn en misschien advies willen van al ervaren poezenverloskundige!

I.i.g veel plezier met de kittens!
Ik heb natuurlijk alle informatie al gelezen voor zover ik het kon vinden. Alleen is het begin van de bevalling niet helemaal duidelijk te vinden op het internet, vandaar dat ik vraag om reacties van "ervaringsdeskundigen" :-)
Filemijntje, Dank je wel voor je antwoord, en veel succes met de aanstaande moeder.
En voor na de bevalling, zet de kattenbak en drinken en eten wel vlak bij haar, ze zal net na de bevalling niet graag bij die kleintjes weg willen. Weet niet waar de werpkist staat maar zorg dat het daar lekker warm is of zet een lamp boven de werpkist zodat de kleintjes warm blijven.
Oeeee spannend! laat je ons weten hoeveel het er geworden zijn?
Ow wat gaaf Filemijntje... Onze poes kwam heel erg bij me zitten tijdens haar bevalling, was zo ontzettend mooi om mee te maken en ik had echt het gevoel dat ik haar er doorheen had geholpen.

Nadeel was dat ik op de bank zat.. en zij dus op de bank bevallen is. Die bank hebben we dus inmiddels niet meer want hij was van lichtgroene stof

Succes en hou ons op de hoogte!
quote:Spijker schreef op 03 december 2009 @ 13:04:

Natuurlijk mag je een vraag stellen. Maar tjee als je kat zwanger is dan ga je toch iets eerder uitzoeken hoe zo'n bevalling gaat...?Een vrouw weet vaak niet eens of haar eigen bevalling is begonnen, laat staan dat je dat van een kat weet.
De werpkist staat in de woonkamer, naast de bank vlakbij de verwarming.

Poeslief loopt nu elke keer naar de kattenbak om daar een poosje in te blijven zitten. Niets gebeurd, en dan gaat ze er weer uit.
Vaderpoes loopt trouwens ook rond, en weet ook niet zo goed wat te beginnen.

Is het verstandig om vaderpoes even gescheiden te houden?
Klopt, wij weten dat ze gaat bevallen maar de poes denkt dat ze naar de bak moet. Als ze in haar werpkist gaat liggen kan je bij haar gaan zitten en haar gerust stellen. Dat hielp hier erg goed.
quote:Filemijntje schreef op 03 december 2009 @ 13:18:

Vaderpoes loopt trouwens ook rond, en weet ook niet zo goed wat te beginnen.

Is het verstandig om vaderpoes even gescheiden te houden?

Dat regelen ze zelf wel. Mijn moederpoes wilde hem er niet bij hebben en blaasde, toen vertrok hij om van een afstandje toe te kijken.

Hahahah, hij wilde ook in de werpkist komen liggen voor de bevalling maar moederpoes vond het geen goed idee.
Ik zou de vaderpoes (heet dat niet gewoon een kater??) er gewoon nog bijlaten, zolang hij haar niet verveelt of met haar wil gaan spelen gaat dat prima. Bij ons was zelfs de hond nog in de buurt tijdens de bevalling. En lekker bij haar in de buurt blijven en niet teveel aan haar friemelen en aaien (denk ik).

Op een gegeven moment zie je echt haar buik samentrekken door de weeen, en dan is het echt begonnen.
ben ook benieuwd, kunnen we een fotoverslag krijgen?????

En een weddenschap hoeveel, poesje/katertje??

Diegene die gewonnen heeft mag naam aan kitten geven????

Of ga ik nu te ver!

Zou het wel leuk vinden als er een poesje op de wereld 'Potsie' heten!

.....
Ik vind het best een beetje spannend, even een mini-tribune???

Zet hem op poes!
Dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven