Is de bevalling van onze poes begonnen

03-12-2009 12:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Onze poes is nu 59 dagen zwanger, en vanmiddag kwam ik thuis na een ochtend werken, en nu vind ik overal bloedsporen. Ook net onder haar staart zijn nog wat bloedsporen. Ik heb het hele huis doorgezocht, maar verder niets kunnen vinden. Is dit het begin van de bevalling? En hoelang kan het nu nog duren? Ik zie niet echt actieve weeen o.i.d.....
Aahh ik ben ook benieuwd! Ik moet straks naar huis van werk met de trein. En afgelopen dagen had deze echt een fikse vetraging, dus hoop dat het dit keer voorspoedig gaat, want wil de bevalling niet missen. Ben heel benieuwd wat het gaat worden!
Ik kom ook op de tribune!! Ik moet nog dramatisch veel werk doen, maar vind dit wel een erg goede afleiding.
Wat lief! 2 maanden geleden hebben wij ook een nestje gehad. Super spannend.

Ik gok op 4 kittens 2 katers 2 dames. De meiden zijn tortie (= allerlei kleurtjes) de jongens zijn grijs en rood.

Hoop dat het goed met de dame in kwestie gaat!
Wat een schatjes! Maar zo schiet het inderdaad niet op nee... typisch poezen!
ach gut, ze zijn echt superschattig met z'n 2en!

wat lief dat 't mannetje zo betrokken is, zeg.
@ Mittens; ik wil mijn kitten ook graag filmen, vind het zo leuk hoe ze spelen en bewegen haha, kan je je niet meer voorstellen denk ik als ze straks oud zijn

@ Vl43inder; Het is een kruising tussen een Abessijn en een Ocicat. Een katertje. Hij is zilvergrijs met zwarte strepen/vlekjes, echt een snoeppie!

Foto weg i.v.m. herkenning

Dit is onze deugniet! haha. Kan niet wachten tot ik 'm weer zie zaterdag

Edit: Hij is nu 11 weken, met 13 weken gaat ie mee naar huis!
anoniem_84456 wijzigde dit bericht op 04-12-2009 09:23
Reden: Foto weg
% gewijzigd
@Sopsie: waauw, mooi beestje, zeg!
Ahhh...da's inderdaad wel echt heel erg lief! Nou...inmiddels hoop ik dat ze het nog een uurtje volhoudt, zodat ik naar huis kan scheuren en daar achter de computer kan kruipen (waar ik grmbl overigens ook nog weer even een uurtje weg moet, maar dat terzijde).

Helene...zet je de wijn vast koud? Laat de champagne nog maar even dicht.

Zal ik op weg naar huis dan even beschuit met muisjes halen? Gewoon...voor het geval dat...
Sopsie...wat een lieverd!! Die oortjes zijn ook echt té lief! En echt doen hoor...veel filmpjes! Ik heb spijt dat ik er niet meer heb gemaakt!
@ Dekenau: We wilden eigenlijk een ras Ocicat, want dat zijn net tijgers zo mooi! Alleen die vonden we wel erg duur.. Omdat deze een kruising is en zijn vlekken en dergelijke niet mooi genoeg zijn werd hij als 1 van de goedkoopste verkocht. Ik vind ons katertje er trouwens erg mooi uitzien, en hij is echt supergrappig haha. Ben op dit moment nog echt een kattenleek, het is mijn eerste kat. Dus ben me goed aan het inlezen overal.

Hoe zou het nu met Moederpoes van Filemijntje gaan??
Die poezen van Filemijntje zijn echt lief samen.

@Sopsje: wat een aparte combi, wel heel mooi. Ocicat ken ik niet zo goed als ras, Abessijn wat beter. Heel actief en heel knuffelig.

Ik heb zelf een Thai (ouderwetse siamees) en een Blauwe Rus.
Ik ben alleen nog keihard aan het nadenken aan een leuke naam!

Dat wordt trouwens nog wat Filemijntje!! Voor elk kitten een naam bedenken!
Filemijntje, wat een leuke foto's!
quote:Olive01 schreef op 03 december 2009 @ 16:11:

Ik kom ook op de tribune!! Ik moet nog dramatisch veel werk doen, maar vind dit wel een erg goede afleiding.

Sssst! we houden poes hier voor het lapje....

*kwam toevallig onschuldig fluitend langs de tribune lopen - maar is totaaaaaaal niet geinteresseerd in poes' bevalling hoor....*
@Sopsie: ik had nog nooit van Ocicat gehoord ( hier alleen huis-tuin-en-keuken ervaringen) maar waauw, die zijn werkelijk schitterend! maar ik vind die van jullie ook mooi hoor! wanneer mag 'ie met je mee naar huis?
schattige foto!

als dat geen tijgerpoesjes worden eet ik mijn schoen op
Blauwe russen vind ik echt heel mooi! Mijn tante had ook een siamees, was echt een hele mooie slanke kat! Mooi gebouwd
quote:DeKenau schreef op 03 december 2009 @ 16:21:

@Sopsie: ik had nog nooit van Ocicat gehoord ( hier alleen huis-tuin-en-keuken ervaringen) maar waauw, die zijn werkelijk schitterend! maar ik vind die van jullie ook mooi hoor! wanneer mag 'ie met je mee naar huis?

Zijn prachtige katten he! Ik was er ook erg van onder de indruk! Hij mag voor kerst nog mee naar huis Heel misschien wachten we nog tot januari. Dan ben ik klaar met stage en ga ik weer thuis studeren, dan heb ik alle tijd voor ons katertje, en dan zijn de drukke feestdagen ook weer voorbij. Ik weet niet of de feestdagen en oud en nieuw erg stressvol kunnen zijn voor het beestje als ie ook al een nieuwe thuis krijgt. Dat gaan we zaterdag even overleggen met de cattery

Ik zal waarschijnlijk nog wel vaak op het kattenvraagbaak en p de thuis-pijler te vinden zijn als kattenleek.. haha

en

Ahh moet over een half uur naar huis, maar wil geen update van Filemijntje missen! *bijt nagels kort van spanning!*

F5F5F5

@Vl43inder: Wauwww wat een mooie ogen heeft jouw Thai!!
anoniem_84456 wijzigde dit bericht op 03-12-2009 16:26
Reden: Reactie op Vli43inder
% gewijzigd
quote:tijgerpoes schreef op 03 december 2009 @ 16:20:

[...]

Sssst! we houden poes hier voor het lapje....

*kwam toevallig onschuldig fluitend langs de tribune lopen - maar is totaaaaaaal niet geinteresseerd in poes' bevalling hoor....*

Ow ja... sorry

*heel hard aan het werk is en zeker niet kijkt of poes al aan het bevallen is*
Thx, meestal kijkt ze wel wat vrolijker. Het is sowieso een heel vrolijk beestje.
En mams begint weer te likken....door haar dikke buik komt ze alleen niet overal meer bij.

****Probeert ondertussen de kittens naar buiten te lokken met een schoteltje kittenmelk...*****
quote:Mittens schreef op 03 december 2009 @ 16:16:

Helene...zet je de wijn vast koud? Laat de champagne nog maar even dicht.

Zal ik op weg naar huis dan even beschuit met muisjes halen? Gewoon...voor het geval dat... Ok komt in orde! Maar euhhh Heb hier ook nog kinders rondlopen en die hebben seffens honger enz enz en moeten nr de sport.... Hoe ga ik dat allemaal doen? Tips?
@Vl43inder; je Blauwe Rus matcht mooi in contrast met je bank haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven