mensen

03-12-2009 16:39 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds april werk ik voor tnt en kom dus vaak mensen tegen en maak ze mee.Resultaat:ik wil ze niet allemaal over een kam scheren,maar wat zijn mensen toch egoistisch,krengerig en aandachtsgeil.

ik zal eens ff paar voorbeelden noemen:een verre kennis zit thuis met alle luxe,droger,afwasmachine en alle nieuwe snufjes,betaalt van de inkomsten man.door die snufjes is ze rond 11 uur klaar met de dagelijkse klusjes.kind gaat naar school tot 16 uur.

om 12 uur middags loop ik er langs met de post,kind nog in pyjama,met een blikje cola(hij is rond de 7 jaar,met de neus tegen de 120 cm flat tv gedrukt en moeders druk achter internet.

man komt avonds naar huis,overstroomt ze hem met verhalen over facebook,de favo soap series,de problemen van de buren.

man gaat zitten en wil graaG na 10 uur werken een koffie en zijn verhaal kwijt over zijn werk,ze duwt het kind naar hem toe en bijt:ga daar maar eens voor omkijken,ik had het al de hele dag zo druk met van alles,dus je weet toch waar de senseo automaat staat?

voorbeeld2:ik loop de hele week in het winkelzentrum met post..hele groepen mensen staan gezellig te praten ,precies voor de ingang van een winkel..kom ik met mijn postkar..dacht je nu echt dat ze ff op zij gaan??nada...noppes...ze kijken me aan van:ik ben klant en koning,dus ik blijf hier lekker staan...

voorbeeld 3:ik ga na het werk naar de super...je hebt daar overal van die pijlers in het midden staan...bij die pijler de diepvries waar ik een pizza wil uit pakken

komt een oma met een scootermobiel al la schuhmacher langs scheuren...ze hoeft geen pizza uit dat vak,maar terwijl ze eerst in het middenpad reed,moet ze nun perse langs de vriezer met die pizza en rijd ff vrolijk tegen me rug aan met een gezicht van:ga eens ff opzij jij

voorbeeld4:loop langs een straat met post,een ouder iemand ziet mij tuintje in en tuintje uit rennen..ipv op het middenpad te blijfen waar die liep loopt die mee eens vlak langs de tuinen zo dat ik bijna tegen ze op bots...kreeg ik toch ff een vuile blik...

voorbeeld5:ik zit al een poos op netlog,vanwege mijn grote hobby fotografie,en steeds meer vrouwen..ja ja..ook die met man..zetten steeds meer blotere fotos er op.het moge duidelijk zijn dat dit niet mag op een vriendensite...maar vraag niet naar de taal als ze beginnen met schelden omdat die foto verwijdert wordt..let op:de fotos worden overdag geplaatst als manlief op zijn werk is natuurlijk...

na nu een week alles meegemaakt te hebben vraag ik me wel eens af....worden mensen steeds krengeriger of heb ik gewoon nu een erge week gehad??

vind je ook dat mensen steeds negatiefer en onvriendelijker

Totaal aantal stemmen: 35

ja (26%)
nee (74%)
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 03 december 2009 @ 18:06:

Mensen.

Er zijn zoveel aardige mensen.

Op mijn werk mijn collega die speculaas en pepernoten meeneemt voor bij de koffie.

In de supermarkt de cassiere die daarnet een gezellig praatje met me hield over mijn favoriete koekjes.

Op straat de auto die me voor liet gaan.

Nee pode dat zie je verkeerd.

1. Die collega neemt die troep mee om te zorgen dat haar collega's dikker worden dan haar, zodat zij er goed uit ziet.

2. de supermarkt miep hield je aan de praat om er voor te zorgen dat je wellicht nog wat extra koekjes mee zou nemen

3. De auto liet je niet voorgaan, maar trapte per ongeluk op de rem ipv het gaspedaal. Eigenlijk wilde hij je snel voorbij rijden.

Niet te positief denken he
het doel van dit bericht is:mensen worden onverdraagzam,pesten andere als ze zelf niet lekker zitten...in het dagelijkse leven
Nou, er was eens een postbode die had een zere knie, nou toen heeftie zijn post, toen heeftie die maar in de prullebak gedumpt.

Toen was er iemand die nét op die tijd voor het raam stond en het zag gebeuren, de politie gebeld. Nou já.

Slaat nergens op, maar ik moest er opeens aan denken.
quote:tabitha67 schreef op 03 december 2009 @ 18:08:

[...]

het bestaat geen kut weer...alleen slechte kledingEn rare postbodes
TO,natuurlijk heeft ieder mens wel eens een rotdag.Maar kom op zeg,je moet niet overal het negatieve in zien of zo opvatten.

Anders blijf je bezig en het kost je teveel energie.
Nou, dan heb ik toch een heeeeeel wat leukere medewerker van TNT. Hij belde vanavond speciaal aan, het is zijn laatste dag...en ik vind het écht jammer dat hij met pensioen gaat! Zo'n vrolijke man, altijd een leuk praatje. Als ik hem op mijn werk tegenkwam (zelfde wijk) zei hij: He, ik heb nog een pakje voor je. Dan ging hij in zijn auto controleren en gaf me dan het pakje.

Daar zou je eens een voorbeeld aan moeten nemen...

Sommige mensen (en daar hoor jij ook bij) zijn doemdenkers, zien altijd een glas half leeg (i.p.v. halfvol)
Het is een complot.
Heb dat over halfvolle of halflege glazen nooit begrepen (effe tussendoor). Het resultaat is hetzelfde, je hebt de helft van het glas op en je hebt nog maar de helft om te drinken van de originele hoeveelheid. Wat men ermee wil zeggen snap ik uiteraard, maar ik zie gewoon de helft van het (maat)glas. Nahja, whatever.

Er zijn teringlijers en er zijn leuke mensen, en zelfs die kun je vaak overhevelen van het ene hokje naar het andere. Big deal. Mensen zijn overigens weinig met een ander bezig, dus het is vaak niet reeel te denken dat ze je expres dwarszitten. Ok, door te ademen wellicht maar dan neem je volgende keer een AK-47 mee.
En melk is er weer in halfvol niet halfleeg.

Verwarrend.
Dacht ik ook Winx

Maar als het voor de rest om vetten gaat wordt er benadrukt dat er bijna geen vet in zit. Is dat pessimistisch eten?
haha...maar je snapt wel wat ik bedoel. Nog een voorbeeld: Mijn zus gaat 3 weken op vakantie en heeft van de 21 dagen 20 dagen mooi weer. Als je dan vraagt hoe haar vakantie was, begint ze over die éne dag slecht weer...
quote:tabitha67 schreef op 03 december 2009 @ 18:10:

het doel van dit bericht is:mensen worden onverdraagzam,pesten andere als ze zelf niet lekker zitten...in het dagelijkse levenHet hele probleem zit hem erin dat jij het gedrag van mensen als pesten interpreteert. Terwijl het van hen uit waarschijnlijk helemaal niet als pesten bedoeld is. Tja, en onverdraagzaam betekent dat je niks van anderen kunt hebben. En daar lijkt het in jouw geval wel op!
quote:Digitalis schreef op 03 december 2009 @ 18:21:

Dacht ik ook Winx

Maar als het voor de rest om vetten gaat wordt er benadrukt dat er bijna geen vet in zit. Is dat pessimistisch eten?

ghehe, weet ik toch

Ligt eraan wie het eet.
Maar vond ze het wel leuk Nammma? Ik heb tussen studies door (en ervoor) in de toeristische sector gewerkt (warme landen) en er waren mensen bij die echt overal over zaten te zeiken, niet normaal, maar toen ze weggingen wilden ze ons (na een klachtenformulier te hebben ingeleverd, weer toiletpapier voor ons dus) hartelijk bedanken want het was een fantastische vakantie geweest. Dat sterkt me in het geloof dat mensen gewoon voor de sport zeuren en daar intens van genieten.
quote:Nammma schreef op 03 december 2009 @ 18:22:

haha...maar je snapt wel wat ik bedoel. Nog een voorbeeld: Mijn zus gaat 3 weken op vakantie en heeft van de 21 dagen 20 dagen mooi weer. Als je dan vraagt hoe haar vakantie was, begint ze over die éne dag slecht weer...Tja, misschien had ze die dag ervoor een nieuwe bikini gekocht en wilde ze die de volgende dag aantrekken, maar helaas......slecht weer. Geen bikini aan die dag. Weg hoogtepunt van de vakantie. Ja dan baal je wel.
Ik ben vast mosterd, maar kan aan je openingspost geen touw vastknopen.
Christiane, het gaat over dat iedereen opzij moet als TO eraan komt en dat ouwe vrouwtjes in scootmobielen haar aanvallen.

Of zoiets...........Owja en mannetje doet ook mee.
Mannetjes zijn viespeuken. Al die ondermaatse pygmeeen die vanuit slaapstand onder je rokje gluren....nee danku.
eeuhm werk jij soms alleen op de zaterdag? Een kind van 7 gaat toch naar school door de week? en volgens mij ben jij zelf ook niet erg makkelijk als je alle dingen zo negatief bekijkt.
Ik vraag me nog steeds af waar het eerste voorbeeld op slaat. Daar heeft de psotbode toch geen last van? als ze niet naar binnen kijkt.
Ik werk in een winkel en tja dan kom je mensen tegen waar je nou niet echt blij van word. Meestal kan er met een beetje vriendelijkheid en humor toch nog een lach vanaf en dat zie ik persoonlijk altijd als een overwinning. Toch zijn er mensen die zo chagarijnig zijn dat ik bij mezelf alleen maar denk hoe triest ze zijn. Zo was er vandaag een vrouw die met haar Sinterklaas lijstje binnenkwam en dat gelijk aan mij gaf, omdat ze geen zin had om te zoeken. Vervolgens hadden we niet alles op voorraad, mevrouw dus over de zeik. Daarna bij het afrekenen ging ze bellen en toen ik alles aan het inpakken was ging het haar niet snel genoeg, ze had nog andere dingen te doen. Op dat moment brak mijn klomp wel even, maar naderhand hebben mijn collega's en ik er erg om gelachen.
Ik kan me soms kapot ergeren aan mensen ja, vooral aan als ik zie hoe onverdraagzaam sommigen zich gedragen omdat ze denken dat een ander iets doet, uitsluitend en alleen om hún het leven zuur te maken... (bv in de rij voor de supermarkt met een nieuwe cassiere die de kassarol er niet in krijgt. De klant achter mij maar zuchten en steunen dat het allemaal zo belachelijk lang duurt).

Gisteravond moest ik ergens in Utrecht bij een hoge flat zijn. Buiten stonden twee Marokkaanse jongentjes van een jaar of 10,12. Ik zeg eerlijk, ik word altijd een beetje nerveus van dat Marokkaanse Nederlands, versta het vaak niet allemaal en vind de kadans erg opdringerig klinken. Liep ze dus een beetje snel voorbij zonder ze al te veel aandacht geven. Toen ik binnen voor de lift stond, kwamen ze achter mij aan "mevrouw, dat is de lift niet hoor, u moet nog één trap op" en gingen weer naar buiten... [schaamrood op mijn kaken]
Ik zou zeggen verander van baan Als je alles zo opvat word je daar niet gelukkiger van denk ik zo! Natuurlijk heeft niet iedereen die luxe, maar voor de lange termijn misschien?
Azijnpisser

azijn·pis·ser (de ~ (m.))

1 [inf.] zuurpruim => chagrijn
Ja, dat vind ik echt.
Oh ik heb een tijd als postbode gewerkt en ik vond t juist zo leuk! Alle huizen langs, natuurlijk stiekem naar binnen kijken en leuk contact.

Die meneer die me 3 blokken eerder stond op te wachten om de bestelde concertkaartjes die een verrassing voor z'n vrouw moesten blijven aan te nemen.

De mevrouw die in de zomer een ijsje voor me had klaarliggen.

Het adres waar altijd zo veel pakjes bezorgd werden die in december een chocoladeletter voor me hadden.

Mensen kennen hun postbode echt! Het is heus leuk werk.
I only get one shot at life - so I shoot to kill

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven