Zou jij dat eten?

04-12-2009 18:20 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was net bij de exotische super. Dat is voor mij net een snoepwinkel, ze hebben altijd wel weer iets waarvan ik denk 'wat moet je ermee?'

Dit keer stond ik me, terwijl er vers lamsgehakt voor me werd gedraaid en de koteletjes van elkaar gezaagd werden, te vergapen aan de vitrine.

Naast gehakt, kip, lamsbout en kalfsschenkels, lagen daar;

niertjes

kalfspoten (met de hoef er nog aan)

lever

ballen

pens

schapenkoppen

hart

Niertjes, lever en schapenballen heb ik weleens gegeten. Pens, hart, kop en kalfspoot niet.

Beetje gaan google-en en kwam een recept tegen voor tripe a la mode. En voor haggis, ook zoiets.

Nooit gegeten. Ik zou het wel proberen, bij gelegenheid. Jij?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
mijn pa maakte vroeger weleens zwezerik, ook gebakken maar hoe de smaak was weet ik niet meer, toch weer eens uit proberen
Digi, als ik in een land zou zijn waar kat op het menu staat, ja. Mijn grens ligt bij met uitsterven bedreigde dieren of zo'n nog spartelende vis zoals in Japan
thanks pip
Stomtoevallig heb ik van de week pens gegeten. Ik had lukraak iets besteld van de kaart (in Spanje) en dat bleek dus pens te zijn. Toen ik het at wist ik dat nog niet trouwens. eerlijk gezegd vond ik het niet eens vies, maar ik heb toch vrijwel alles laten staan, omdat ik dacht dat het stukjes vet waren (pens is wit, glad aan de ene kant en gepukkeld aan de andere) en het stond me niet aan hoe het eruit zag.
quote:Digitalis schreef op 04 december 2009 @ 18:37:

E zo'n puntzakje gefrituurde sprinkhanen? Kan me niet voorstellen dat het echt erg lekker is, hoewel dat gefrituurde dan weer goed klinkt. Ach, mijn moeder kreeg ik al gek toen ik naast haar inktvis zat te verorberen In Spanje hebben veel mensen zo'n poot in de keuken (welk beest?) waar ze stukjes afsnijden. Vond ik eerst maar raar om te zien maar het went en het is lekker.Denk Serranoham, hing er zo'n parapluutje onder voor het vet?
OMG ik kan maar één ding uitbrengen en dat is :IIIIIIEEEEUUUUWWWWWW...
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 18:39:

Digi, als ik in een land zou zijn waar kat op het menu staat, ja. Mijn grens ligt bij met uitsterven bedreigde dieren of zo'n nog spartelende vis zoals in JapanOf zo'n aapje waar ze de schedel van af tikken en dan levend uitlepelen. Volgens mij doen ze dat op de Filipijnen.
quote:mayou schreef op 04 december 2009 @ 18:43:

[...]

Of zo'n aapje waar ze de schedel van af tikken en dan levend uitlepelen. Volgens mij doen ze dat op de Filipijnen.Heh? Daar heb ik nooit van gehoord!
Ach die sprinkhanen dat stelt niks voor. Laatst op een feestje kreeg de gastvrouw van die gefrituurde gecarameliseerde beestjes (biologisch nog wel!) in een plastic bakje.

Niet vies niet lekker niet bijzonder. Gewoon kauwen en doorslikken
Pata Negra, Digi? Vast niet toch? Dat is gewoon ham.. wel lekker trouwens.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:mayou schreef op 04 december 2009 @ 18:43:

[...]

Of zo'n aapje waar ze de schedel van af tikken en dan levend uitlepelen. Volgens mij doen ze dat op de Filipijnen.Ja gatver, dat heb ik wel een keer in een speelfilm gezien, toen draaide mijn maag ook om!
Ja, in Indiana Jones, heb ik ook gezien... vreselijk ranzig.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Orgaanvlees eet ik niet, ook geen lever. Dat heb ik wel eens geproefd maar ik vind het erg vies.

Varkensvlees eet ik ook zo min mogelijk, behalve soms biologisch spek. Wild vind ik ook niet echt geweldig dus sla ik ook over.

Ik eet weinig vlees en dan eigenlijk alleen vlees wat ik echt heel lekker vind. Biologisch of halal. Lamskoteletjes of lamsbout haal ik bij de islamitische slager en kip ook wel. Rund van de bioslager of de boerderijwinkel.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:summerbreeze21 schreef op 04 december 2009 @ 18:45:

[...]

Heh? Daar heb ik nooit van gehoord!Ja dat gebeurt echt.
Nee ik zou alle voorbeelden die in de OP en hier in dit topic genoemd worden niet eten....
Ik zou heel veel gewoon proberen, niet dat ik alles koop om het zelf klaar te maken, maar klaargemaakt door iemand anders, ja hoor waarom niet..

Pens lijkt me helemaal niet lekker, tenminste als dat vroeger bij ons in de keuken lag stonk dat zo vreselijk dat ik daar nou niet direct om sta te springen, maar hoorde laatst van iemand dat ie het bij een pools ex vriendinnetje thuis gegeten had, en dat het best lekker was

Varkenspoot gaat hier in de erwten soep.

Koeientong ben ik echt heeeel erg dol op, das echt zulk lekker vlees

Niertjes vind ik niet lekker, alle nieren die ik geproefd heb vind ik naar pis smaken, logisch ook

Ik eet ook wel eens kippentenen klaargemaakt door een surinaamse kennis, erg lekker, maar er zit nauwelijks vlees aan..

Oh ja, zo'n aapje zou ik dan no way eten, maar dat is meer omdat de manier waarop me vreselijk tegen staat.. zo eet ik bijvoorbeeld ook geen foie gras of bedreigde diersoorten..
Ben echt carnivoor maar orgaanvlees..nee. Sprinkhanen een keer in afrika gehad en die waren erg lekker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh, haggis is zo lekker, vooral van een goede slager. yum yum yum!

Hart en koeientong heb ik ook wel eens gehad. Lekker. Insecten ook, maar dat smaakte vooral vanwege de marinade. Met lever en niertjes heb ik dan weer niks. En soep met darmstukjes als ontbijt heb ik ook al eens aan me voorbij laten gaan

Mijn grens ligt ook bij bedreigd, en apen.
Mijn man smste me vanmorgen vanuit Peru, dat hij cavia had gegeten! (hij is op reis doo Zuid Amerika)

Cavia is daar een specialiteit. Iedereen eet het daar. Ik heb plaatjes gezien op google maar het ziet er echt heel vies uit...
Nee, ik wil het niet eens proberen,brrrr ben sowieso, niet zo'n vlees eetster, maar poten met een hoef eraan
Ik heb ook eens foie gras gegeten bij een Franse vriendin. Het waren hun eigen ganzen, dus ik dacht: dat is zo scharrel als ik weet niet wat, niks geen dwangvoeding. Toen ik daar later er iets over zei reageerde mijn vriendin stom verbaasd: "Natuurlijk krijgen ze dwangvoeding, elke dat doet mijn moeder dat met een trechter".....Oeps...
quote:zomerfreak schreef op 04 december 2009 @ 19:05:

Mijn man smste me vanmorgen vanuit Peru, dat hij cavia had gegeten! (hij is op reis doo Zuid Amerika)

Cavia is daar een specialiteit. Iedereen eet het daar. Ik heb plaatjes gezien op google maar het ziet er echt heel vies uit...Het is vooral veel vel, weinig vlees. Ik ben er niet gek op.
quote:heejhallo schreef op 04 december 2009 @ 19:05:

Oh, haggis is zo lekker, vooral van een goede slager. yum yum yum!

Haha, mijn man nam zelfs een blik haggis mee naar Nederland. Hij vond het ook zalig. Tsss, in blik.
Als vegetariërs zijnde eet ik helemaal geen vlees (en weinig vis)en dus ook niet de varianten uit de OP, maar als ik dat wel zou doen dan zou het me niet zo veel uitmalen welk dier het is of wel deel het is, want een dier is een dier en het is maar net wat je gewend bent.
Bij ons in de Plus liggen tegenwoordig van die bakjes met varkensstaartjes. Gewoon te ranzig voor woorden om dat te zien!

Ik dacht in eerste instantie dat het afgehakte duimen waren, zo zag het dus uit. Inclusief het kraakbeen gedeelte dat heel goed door kan gaan voor een vingerkootje.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven