Overwaal in Lent? Ervaringen?

05-12-2009 17:17 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!!

Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met Overwaal in Lent; centrum voor mensen met angst- en dwangstoornissen.

Ik kamp al 17 jaar met een angststoornis (fobie) en heb me nu, in een periode van een enorme terugval, aangemeld voor opname.

Het is jarenlang 'stabiel' geweest (mede door vermijdingen etc), maar nu heb ik in 2 jaar tijd een tweede terugval.

Ik kan niet meer functioneren waardoor ik in de ziektewet beland en weer bij m'n ouders ben gaan wonen.

Ik krijg allerlei klachten in zo'n terugval: angst, paniek, hyperventilatie, hypochondrie, smetvrees, eetstoornissen, lichte dwang, obsessieve handelingen etc.

Het liefst zou ik alleen maar slapen dan, dan hoef en moet ik tenminste niks en kan ik niet denken.

Nu, na 3 maanden krabbel ik heel langzaam op, maar ik wil de toekomst niet tegemoet gaan met de angsten van de fobie en de angst voor een terugval. Het heeft lang genoeg geduurd, ik ben op.

Daarbij komt dat mijn moeder ongeneeslijk ziek is; zij is mijn steunpilaar in het leven, helemaal in moeilijke tijden. Wat als zij wegvalt?

Ik heb al veel therapie gehad, maar allemaal met beperkt (tijdelijk) effect. Door de opname wil ik mezelf de kans geven om oude patronen te doorbreken, maar ook meer over mezelf te leren. Want: waarom krijg ik deze terugval? Hoe kan ik het herkennen? Wat zijn de triggers? Hoe kan ik het voorkomen?

Komende week heb ik na enige wachttijd een eerste intakegesprek met een psychotherapeut. Over 3 weken volgt het tweede gesprek met een psychiater. Zij zullen bepalen of ik voor opname in aanmerking kom. Indien niet, dan geven ze een ander behandeladvies.

Ergens zie ik er erg tegenop; ik ga de confrontatie aan met alles wat ik tot nu toe probeer te vermijden en wegstop. Aan de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan; ik wil verbetering!

Ben benieuwd of iemand van jullie het kent!

Liefs, Miesemaus
Geen ervaring, maar ik wil je even heel veel sterkte wensen! Heel sterk dat je hulp probeert te vinden en ik hoop dat je die ook snel krijgt. En natuurlijk dat het je oplevert wat je zoekt: meer controle over je angst- en dwangstoornissen.
Ook hier geen ervaring Miesemaus, maar ik wil je ook heel veel sterkte wensen. Goed dat je de confrontatie aangaat!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb ook geen ervaring met die instelling. Ik zit er over na te denken om naar het herstellingsoord De Gelderse Roos te gaan. (op aanraden van therapeut) Ik denk wel dat ik het ga doen maar wil nog eerst meer informatie.

Maar goed van je dat je het hebt besloten en ik hoop dat je er veel aan zult hebben!
Ik heb zeer goede ervaringen met Overwaal. Goede therapeuten, fijne omgeving. Heb nog wel eens heimwee naar die tijd. Apart als je bedenkt dat ik er als een berg tegenop zag om eraan te beginnen...
Oh ja, zie ook mijn motto onderaan. Dat is wat ik op Overwaal in ieder geval heb meegekregn, die controle loslaten. Maar het staat er stoerder dan het is hoor want het is en blijft een zwak punt dat je ook moet accepteren...
hoi miesemaus,

ook ik ben doorverwezen naar kliniek overwaal.....

ook ik worstel al meer dan 20 jaar met een angststoornis,

maar ik vind dit ook heel erg eng om te gaan doen(zoals met zo veel dingen pfffff)

ben benieuwd of je al wat meer weet,

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven