Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Hahaha, wat grappig. Aimee en Jasmijn kijken zo door de vermommingen heen. En ik altijd maar denken dat kinderen dat nooit zien.

Een collega van mij zit in de ouderraad van een basisschool en daar gaan ze met een aantal ouders naar een andere school om piet te spelen en van die school komen een aantal ouders als piet naar hun school (snappie?).
he mmoi, zo grappig, bij de novembergroep waar ik meeschrijf, is een forumster die een oudste dochter heeft die Jasmijn heet, en net bevallen is van een zoon die Thijmen heet! (lees je niet op het topic, maar op groepshyves van november!
Grappig Jasmijn en staat op film. Collega van mij zat te vertellen dat haar vader altijd sinterklaas was in hun dorp en zij dat als kind nooit door heeft gehad.

Het krokus ben benieuwd naar Jesper en hoe er nu uit ziet. Lijkt hij op Roan? En heette hij eerst anders, las ik op een ander topic (spijt naam kind). Wel benieuwd welke naam.

Ben jij al helemaal hersteld?
@babs, ben eigenlijk wel helemaal hersteld. Moet nog niet een hele middag gaan winkelen, want dan heb ik plat gezegd het idee dat m'n doos 10 cm lager hangt, maar voel me heel goed. Heb een subtotaalruptuur, en had verwacht dat het herstel daarvan veel langer zou duren. Ook de bekkenklachten die ik de laatste weken van mijn zwangerschap en de eerste week na de bevalling had, zijn zo goed als weg.

Jesper lijkt volgens een aantal mensen meer op mijn kant van de familie, terwijl Roan echt op mijn man lijkt. Ik zie het eigenlijk bij geen van beidn echt. Zal binnenkort even nieuwe foto's op hyves zetten.
@Krokus: Hihi, grappig, ik ben gelijk gaan zoeken maar kan niet vinden wie het is, lijkt me wel leuk om te kijken wat ze verder voor smaak heeft enzo. Kan je ons niet even koppelen?!? Enneh, ben ook op het namentopic gaan kijken, maar Jesper heette dus heel even eerst anders? Wat grappig, ben wel benieuwd naar de vorige naam...

@Babba en Pebbs: Tja, ik had ook nooit gedacht dat Jasmijn er achter zou komen dat de Sint papa was maar ze zei later dat ze het aan zijn armen zag!?!? Ze merkte vanmorgen ook al op dat de Sint op school niet die van tv was, 'want die heeft geen bril...' Soms maakt ze echt opmerkingen dat ik echt denk dat ze hyperintelligent moet zijn (ook alleen hyper trouwens ) maar met andere dingen is ze weer zo 'normaal' dat ik ook weer denk van niet. En ik hoop eigenlijk ook van niet want dat geeft vaak alleen maar problemen.

Mijn collega belde net toen we klaar waren met Sint vieren bij mijn ouders. Was vandaag weer van alles gebeurd in de klas, heel vervelend naar haar toe door de kids. Beetje vermoeiend, we dachten net een beetje leuke sfeer te hebben en nu dit weer. In haar persoonlijke sfeer gaat het ook niet helemaal toppiejoppie dus dit kan ze er niet goed bij hebben... Ik wil haar graag helpen maar ik weet niet zo goed hoe. Van de week maar eens een verwenpakketje voor haar samenstellen!
Mmmoi: ik heb ook best vaak het idee dat Jasmijn hyperintelligent is...Vanaf eerste meeting dat zij als nog baby zijnde al hele woordenschat had. En vorige meeting hoorde ik haar weer dingen zeggen dat ik denk of ik heb een dom kind of jij heel slim...Dus dan maar het laatste...;-) Ze is ook hartstikke sociaal en zo lang dat samen gaat met evt hoge intelligentie is dat een goede combi....en zal het met problemen wel meevallen.

Zijn jullie wel eens huiverig voor de toekomst. Nu is Aimee gewoon leuk kind die lekker meekomt. Zie geen moeilijkheden op de basisschool etc. Als ik op mijn werk dan zie hoe ver sommige pubermeisjes/jongens kunnen afglijden. Gisteren meisje van 16, zat op gymanasium etc. en krijgt verkeerde vriend van boven de 30. Gaat meisje niet meer naar school, is verslaafd etc. Ouders zijn gezag over haar kwijt. Nu hebben we haar gesloten geplaatst. Redden wat er te redden valt. Dan hoop ik zo dat mij dat niet overkomt of in dit geval Aimee. Meeste kids gaat het gewoon ok en worden ook leuke volwassenen. Ik besef wel regelmatig dat we met Aimee nog aan het begin van haar leventje staan en nog een heel traject te gaan.
Oja Krokus, wist niet dat je zo'n flinke ruptuur had. Hoor je ook helemaal niet over lichamelijke klachten. Jesper is echt een kadootje erbij he? En gelukkig dat Roan ook weer beter in zijn vel zit. Wel grappig als het 2 hele verschillende mannetjes worden.

En ik ben idd dus heel nieuwsgierig naar eerste naam Jesper hihi
He get dat is niet leuk dat de kinderen in de klas zo naar zijn. Lijkt me ook erg moeilijk om te doorbreken. Hoe ga je daar zelf mee om? En krijgen julie daar dan ook begeleiding/ ondersteuning in?

FF kort, ga zo douchen (ben net uit bed) en Fenna ligt nog te tukkeren. Was vanacht omn 1.00 klaarwakker en heeft ruim een uur liggen huilen en miepen. Even bij ons genomen. Tis ff bal met de dame, eergisteren ook al zo'n fijne avond gehad......
en goedemorgen baba!

Sja ik probeer niet al te veel over de toekomst na te dneken en hoopdat de kinderen ee nfijne jeugd zullen hebben en leuke volwassenen zullen worden. Mijn horrorbeeld is dat ze later denken dat we beslissingen hebben genomen die hen later hebben geschaad en dat ze geen contact meer met ons willen....lijkt me zo naar.
Haha morning Ringel....

Ja dat is ook zo'n horror gedachte, heb ik ook al wel eens bedacht. En verder denk ik gelukkig ook niet te veel over de toekomst. Gewoon heel goed ons best doen

Is het sprongetjestijd?? Las ik nu dat je misschien weer aan het werk wil? Heb je al wat op het oog? Is ambulante (gezins)begeleiding niets voor jou? Dan ga je gezinnen af, flexibel met je tijd. Jij geeft advies en wanneer je weer gaat mogen zij het in de praktijk brengen. En weekenden gewoon vrij!
Goedemorgen,

Wat een weer, zo jammer, we gaan maar niet naar de intocht. Als ze wat groter waren, vind ik het anders, maar ik ga niet met 2 kleine kinderen in de regen staan te verkleumen. Ze hadden hun schoen gezet en daar zat voor Mats een Cars-rugzak in en voor Sverre een Sinterklaas in SesamstraatDVD. Die zitten ze nu ademloos te kijken!!! Ook leuk.

Mats redt het ook wel goed op de basisschool. Het is een vrolijk en sociaal jongentje en hij pikt niet zomaar alles. Ik denk dat hij een soort clown van de klas wordt. Sverre is gevoeliger en rustiger maar ook wel een hittepetit, weet nog niet wat dat gaat doen....Ik denk dat een peuterspeelzaal en een KDV een goede basis geeft.

Mmmoi, ik denk ook wel eens dat Jasmijn superslim is, ze is in ieder geval erg ver in haar ontwikkeling. Sowieso kun je nu al een een boel verschillen ontdekken bij deze leeftijd; dochter van vrienden van ons is supergoed in praten en verbanden leggen. Die kon maanden terug al puzzels van 40 stukken leggen waarbij ze wist dat de lamp boven moest. Ze is jonger dan onze kinderen. Een ander vriendinnetje maakt sinds deze week echte poppetjes met tekenen, compleet met ogen, benen en armen. Dat zie ik Mats nog niet doen hoor!

Maar, Mats is muzikaal en grappig. En hij kan echt al voetballen...zo, en nu mijn opschepmodus weer ver in de kast stoppen....!!! Hahahaha
He meiden,

hier alles goed.

Ringel, heb je al een beetje een idee wat je zou willen/kunnen doen qua werk? Ik vind de tip van Babba wel een heel goede; lijkt me echt iets voor jou.

Babba, wat een geweldige foto's heb je weer van A. op je Hyves! Het blijft een plaatje he..dat wordt nog wat met de jongens..

Annie, ik denk zeker dat Mats het heel goed zal doen op school. Maar dat verwacht ik eigenlijk wel van al onze kindjes. Ik denk Floor en Jasmijn snel de slimste/bijdehandste van hun klas zullen zijn. Pebbles, hoeveel stukjes kan Floor nu al aan van puzzels? Daar heb ik altijd wel bewondering voor, dat ze daar zo goed in is. Hanna is wel ook slim, maar geen uitschieter. Ze is vooral erg gezellig en makkelijk in de omgang en maakt af en toe een slimme opmerking. Ze is een beetje zoals Mats denk ik. Gewoon een relaxed, vrolijk kindje.

Krokus, krijgt Jesper nu nog volledige bv, of ook fv? En ben je niet wat zekerder met hem dan met Roan destijds? Hoe gaat het emotioneel/psychisch met je? Voel je je stabiel?

Hier verder geen bijzonderheden. Werk is superleuk, al mag er een schep bovenop. Maar ik geniet maar gewoon van het feit dat het relaxed is en dat ik voor een erg leuk persoon werk.
Ben benieuwd of over 15 jaar onze inschatting qua kinderen klopt.

Aimee is denk ik heel gemiddeld. Nog weinig concentratie voor puzzels en andere tafel spelletjes. Aan 40 stukjes komt ze niet, want dat duurt te lang. Wel een ontzettend goed geheugen.

En erg van de fantasie, met tasjes lopen, prinses of piraat zijn. Weet goed het verschil tussen net alsof en echt en daar daar gaat ze in op. En ze danst en beweegt goed. Haha hier opschep uit.

Mirjam: ben ook trots op meissie, wie niet

Leuk dat je baan bevalt. Hanna vindt het nog steeds leuk op kdv? Hoe lang is ze nu en hoeveel weegt ze.

Ik ben benieuwd hoe lang Aimee is. Ineens zijn allerlei broeken te kort en volgens mij moest ik ze eerst omrollen.

Annie: met Mats en Sverre alles goed? Loopt Sverre eigenlijk al. Toch hele verschillende mannetjes.

Kwam Sint bij jullie nu pas. Best laat...Ze missen er nog niet zoveel aan idd.

Ik ga weer kadootjes pakken en rijmen...
Hihi, Jasmijn lag er gisteren pas om half 10 in, tot die tijd heeft ze heerlijk gespeeld met haar Playmobil. Echt genieten. Thijmen lag heerlijk bij opa en oma te slapen en die heb ik thuis zó over gelegd, geen problemen. Mmman heeft heel veel mensen en kindertjes blij gemaakt met zijn heilige aanwezigheid, haha.

Vanochtend met Jasmijn samen het dorp in geweest en ik heb al voor de helft van het geld kleertjes kunnen scoren, van Vingino. Een kort spijkerrokje en een heel leuk blousje erbij en voor Thijmen ook een spijkerbroek al moet hij daar nog wel eventjes in groeien

Daarna zijn we naar de super geweest en hebben we grote boodschappen gehaald, want morgen gaan we Sint vieren met de schoonfamilie hier thuis. En nu ligt Jasmijn even te rusten in bed (ze wil niet slapen, maar goed), want we gaan zo bij de pannenkoekenboerderij eten met opa, oma, mijn broer, schoonzus en Eva. Schoonzus is over 6 weken uitgerekend! Spannend hoor.

Leuk dat het hier weer lekker druk was vanmorgen.

En over dat intelligentie, ik denk niet dat Jasmijn hoogbegaafd is ofzo hoor. En ik hoop het eigenlijk ook niet Maar ze is zo groot (letterlijk, qua lengte) en ook verbaal wijs voor haar leeftijd, dat iedereen haar een jaar ouder schat. Heel vaak moet ik aanhoren dat mensen denken dat ze al bijna naar de kleuterschool gaat. Gelukkig niet zeg, wil haar nog lekker even bij me houden. En ze is dan in een aantal dingen wel sterk, qua praten, verbanden leggen, dingen 'doorzien', maar ze is ook nog echt wel een peuter in heel veel dingen hoor. Incl. de bijbehorende peuterbuien. Op het CB werd ik de laatste keer (is dat met 2 jaar, of 2,5 jaar?) al gewaarschuwd dat ik haar niet moet gaan overschatten omdat ze zo'n kwebbel is en ook nog eens lang is. Ze is emotioneel toch ook echt nog wel een peuter! Ben wel benieuwd hoe lang en zwaar ze nu is, ik moet over 2 weken naar het CB, maar ze draagt maat 104.

O, Thijmen is wakker, ik ga hem lekker even knuffelen, onze makke beer!
Is het heel stom om komende week bij de HA aan te dringen op een bleod onderzoek voor Mayte? Ben nu al zo'n pos met haar ana het kwakkelen...ze kan/ wil/ durft niet te poepen (houdt het soms 3 dagen op...we hebben lactulose gekregen van de HA, maar ook dat houdt zeop, doet ze dan een poep, dan komt me er toch een stinkende berg uit van heb ik jou daar) En vanochtend was ze zo bleek en wallen onder ogen, het zit me gewoon niet lekker. Ik weet ook dat ze er niet happig op zijn om bij kleine kinderen bloed te prikken, maar ben nu denk ik alles bij lekaar al een week of 5 aan het ouwehoeren met er. Het is ook niet alleen het peuter gebeuren. Of de tijd van het jaar.....

@Baba, wat leukdat Aimee zo van het "doen alsof" is. Mayte is daar ook erg me bezig...ze doet van alles "alsof" winkeltje spelen. Moet er wat dat betreft echt op letten dat ik niet teveel vanuit mezelf reageer, maar het ook probeer vanuit haar spel.....vindt ze geweldig als je er (tot op zekere hoogte) in meeg aat.

en dat ambulate leek me altijd erg leuk. Maar heb bedacht dat ik helemaal niks meer in die hoek van begeleiding (moeilijke thuissituaties ed) te maken wil hebben. Het is me te confronterend allemaal en als het kan,steek ik in die zin het liefst m'n kop in het zand.

Wil ht liefst een simpel baantje wat goed verdiend (sja wie niet?????) waar ik met plezier naar toe kan gaan en wat zo ontzettend flexibel is, dat ik de meiden niet of nauwelijks naar opvang hoef te brengen. Niks geen gedoe meer met moeilijke kinderen, ouders en aanverwante toestanden....I had my share.
Hier nog aan het rijmen...

Ringel als je gevoel hebt dat het niet lekker zit bij Mayte gewoon vragen. Zo snel ben je niet bezorgd, weet huisarts ook.

Leek me wel wat voor jou ambulante begeleiding. Al heb je verschillende gradaties mbt opvoedproblematiek, Je hebt het echt gehad met jeugdhulpverlening dus?

Wel leuk straks heb jij weer een nieuwe uitdaging!!!

En anders zelf gastouder worden, dan zijn de meiden bij jou!
Hoe Roan het later zal doen? Hij is wel heel slim in het verbanden leggen, logisch denken enz enz. Daarnaast is hij heel druk en heel sociaal. Denk dat hij zo'n jochie wordt wat voor in de klas moet zitten omdat hij anders alle vogeltjes ziet fluiten, maar wat door zijn vrolijke en sociale insteek wel heel erg gewaardeerd zal worden.

@mir, het gaat heel goed met me. Ben wel onzeker, maar dat zal ook komen doordat ik een controlfreak ben, en een babietje kun je nou eenmaal niet controleren. Ben een enorme googlekoningin, en zoek dus alles op wat ik me afvraag. Ria Blom, zelf in slaap vallen, op de arm in slaap vallen, Gina Ford, eetschema's. Heb nu dus met mezelf afgesproken dat ik niet meer zoveel mag zoeken, maar meer moet kijken wat goed voor me voelt, (alleen weet ik dat niet altijd!)

Geef trouwens gecombineerd afgekolfde melk en kunstvoeding. Ik kolf 3x per dag, Ik merk nu na 3 weken wel dat de hoeveelheid voeding die ik kolf terugloopt. Ga door zolang het lukt en kolf ik te weinig dan stop ik. Helaas geen pindakaas. Heb ook geen zin om heel vaak te moeten kolven om de productie op gang te houden. Dan gewoon helemaal kunstvoeding.

Zaten lief en ik gisteravond nog op te scheppen dat we 's nachts echt geen werk hadden aan Jesper, is hij afgelopen nacht tussen 3 en 6 harstikke onrustig! Wet van Murphy. Mannetje moest poepen maar het lukte niet tot hij om 6 uur een poepsessie van 10 minuten had! 3 luiers volgescheten!!! Pfff. Daarna konden we gelukkig lekker slapen. Toch maar even duimen dat het vanavond beter gaat!
Babba, Hanna is nu 95 cm. bij 13 kilo. Ze is afgelopen jaar nog net geen 2 kilo gegroeid, maar wel een centimeter of 7. Ze draagt van skinny's nog steeds maat 92 en van sommige andere dingen 98. Ze heeft ook nog wat dingen (rokjes) in maat 86.

Krook, ik ben ook perfectionistisch maar met de kinders gaat het gelukkig goed. Zou je het kunnen loslaten met Jesper? Hij drinkt, poept, plast en groeit goed (toch) en het lijkt me heerlijk (deed ik ook) om je kleine mannetje lekker bij je in de buurt te hebben (en hem dus in de kinderwagen te laten slapen bijvoorbeeld). Maar als jij vindt dat hij in bed hoort te slapen, is dat jouw manier en dus ook goed. Hoe gaat het met Roan eigenlijk? Is hij al gewend aan zijn broertje?

Ringel, echt vervelend van Mayte, dat ze niet floreert. Hoe gaat het met haar groei? Is ze ook afgevallen? En is haar buikje hard en gespannen? Het lijkt mij heel goed om om een bloedtest te vragen, jij bent geen stresskip maar nu maak je je echt zorgen.

Ris, Niniane, (Pepiet???), alles goed?
@Ringel: Bij twijfel altijd doen, dat bloedonderzoek. Beter 1x te vaak dan 1x te laat, zeg ik altijd maar. En volg je moedergevoel. Dat zeggen ze hier bij de ha ook heel vaak merk ik, want het klopt gewoon in 99% van de gevallen ook. Zeker dat poepen moet 'normaal' kunnen gaan, al is het maar om daar een betere oplossing voor te verzinnen, want van lactulose worden de darmen ook lui.

@Mirjam: Hanna nog steeds zo'n teer en fijn popje dus. Nou, hier echt een halve kleuter in huis. Grappig dat kids van ong. dezelfde leeftijd zo kunnen verschillen qua ontwikkeling en uiterlijk.

@Krokus: Ik ben ook altijd van het googlen en dan van alle resultaten brouw ik mijn eigen idee. Heel handig. Onderzoekt alles en behoud het goede, haha.

@Babba: Goed idee voor Ringel, g.o. worden, erg flexibel, veel bij je kinderen, geen moeilijk werk en het verdient best goed!

Vanmiddag hebben wij lekker bij het pannenkoekenrestaurant gegeten. Nu een rustig avondje samen buizen. Morgen pakjesmiddag/avond. Ben benieuwd.
@ringel: wat vervelend dat het nog steeds niet lekker loopt met Mayte. Heeft ze nog luiers? Ik hoorde van mijn bekkenfysiotherapeut dat veel kinderen veel te lang hun stoelgang ophouden en daar problemen mee krijgen. De controle over hun sluitspier is dan ook niet goed meer.

@slim zijn: Over het algemeen is Floor een hele gemiddelde peuter die normaal praat en speelt. Zeker in vergelijking met Jasmijn die een stuk ouder lijkt. Alleen met sommige dingen is ze pienter, zoals puzzelen, tellen en lezen. Ze puzzelt nog steeds tot 100 stukjes ongeveer en kent een groot deel van het alfabet. Ook op de computer kan ze haar naam tikken bijvoorbeeld. Fietsen is ze ook heel goed in. Voor haar verjaardag krijgt ze een "echte" fiets en ik denk dat de zijwieltjes niet echt nodig zijn.

Ze speelt nu steeds treintje of bus en dan gaat al het speelgo,ed in een hoek van de kamer (echt alles) en dan moeten zij en Eva erin zitten. Meestal wordt Eva helemaal ingebouwd maar dat vindt ze allemaal prima.

Eva is volgens mij erg muzikaal. Zelfs op de ringtone van mijn mobiel gaat ze dansen. Verder vind ik het moeilijk in te schatten. Ze is schattig en vrolijk en een echte knuffel.
@Pebbles: Wat grapppig, nu ik het zo lees wat Floor allemaal goed kan, dat zijn juist dingen die Jasmijn helemaal niet goed kan! En ook geen interesse voor heeft. Puzzelen bijv. doet ze nooooit. Fietsen wil ze ook niet, hoewel ze er wel één voor haar verjaardag krijgt. Driewieler is bijna onaangeraakt. Letters herkent ze wel een beetje (T van Thijmen, J van Jasmijn en de letter van mama, de K van K3 enz.). Maar schrijven en typen nog lange niet hoor.

Ik vertel het net aan de mmman van Floor en hij vindt het echt uitzonderlijk. Slimme dame! En hij vindt het trouwens ook een leuk idee om een keer naar CP te gaan in 2 huisjes naast elkaar! Leukleuk! Wij willen wel in de meivakantie, we hebben allebei de eerste 2 weken van mei vrij nl.

Vanavond reden we naar huis van het pannenkoeken eten en toen noemde Jasmijn al haar vriendinnen op. Deze volgorde: Eva (= nichtje en daar hadden we net mee gegeten), Isabel, Floortje...haha! Ze is haar nog lang niet vergeten hoor!
we hadden Jesper trouwens in eerste instantie Jochem genoemd. De achternaam van mijn man eindigt echter ook op "er" en dat vond, vooral hij niet zo mooi, 2x "er". Dus Jochem. Jesper was dus geboren, we hadden verteld dat hij Jochem zou gaan heten. Ik bekijk hem een paar minuten later eens goed, en vond eigenlijk dat het geen Jochem was. Vond het toch meer een Jesper. Gelukkig was mijn man het daar volmondig mee eens. Hahaha. Dus het eerste half jaar van zijn leven heeft hij Jochem geheten. Mocht hij later een identiteitscrisis krijgen, dan weten we in elk geval waar het door komt.
Als je zou willen weten hoe intelligent je kind nu is, kun je het een menstekening laten maken. Hoe meer details ze tekenen; hoe intelligenter ze zijn.

Mijn neefje tekende 3 jaar geleden mij met baby in de buik, de man met kleine haartjes (want die is kaal) en onze twee honden; één bruin, één wit.Dit was 3 dagen voor zijn 3e verjaardag. Enorm goed dus! Ella kan net een rondje tekenen (alleen omdat ik dat geoefend heb haha). Nu is inmiddels bij mijn neefje gebleken dat er een grote kans in zit dat hij hoogbegaafd is.

Als ze een goede menstekening maken wil dat zeggen dat ze al een bepaald beeld hebben van de wereld om hen heen. Je kunt zelfs "scoren" (ieder detail wat ze extra tekenen, levert extra punten op) en adhv die score, heb je een ruwe schatting van het IQ.

Heb mijn afstudeerscriptie over hoogbegaafdheid gedaan en we zijn er op school ook mee bezig. Directeur zou het liefst zien dat we elke nieuwe kleuter binnen twee weken nadat hij op school is gekomen, een mens laten tekenen (in alle rust) en zo kun je dan al heel vroeg een schatting maken (ook van minder intelligente kinderen).

Vandaag Sinterklaas gevierd. Gisteren hebben ze nog hun schoen gezet; we hadden op de koopavond voor de helft van de prijs een Sintpakje en een Pietenpak gekocht, dus dat zat er vandaag in. En Zwarte Piet kwam hier op bezoek. Was echt superleuk!

Ella kroop zowat in mijn moeder en ik heb Gijs maar uit zijn bed gehaald (hij lag er al bijna 3 uur in....). Maar Piet had gekleurde pepernoten en dat trok Ella wel over de streep... haha, lekkere snoepkont!

Toen kwam ze wel los hoor! Ze ging met Piet dansen, zingen en ook op schoot.. echt schattig! Gijs wilde alleen maar eten.. er stond vanalles aan Sintlekkernijen op tafel. Ik heb het echt in de keuken moeten zetten, anders had hij alles opgevreten.... Lekker ding!

Hier gaat het wel redelijk. Drukke weken zo met Sint op school (heb ik 3,5 week geleden de hele klas in Sintsferen gebracht, kon ik het gisteren weer afbreken en gelijk transformeren in Kerst.... dat lukte niet; had een vette hypo; dus dan maandag maar). Nog maar twee weken en dan lekker vakantie; ben er aan toe hoewel die natuurlijk ook kannonnedruk is.....

Gisteren ook nog verjaarscadeau voor Ella gekocht. Ze is helemaal into spelletjes (lotto, memory, domino) nu hebben we het boomgaardspel gekocht voor d'r. We wilden eerst een step, maar konden geen mooie vinden en het is toch winter. Doen we wel in de zomer haha!

Ella moet op 5 jan naar het cb. Ben benieuwd hoe groot ze is.. ze past nog steeds in sommige outfits maat 92, maar nu ook wat vaker 98. Ze is nog steeds klein. Haar achternichtje dat 8 maanden jonger is, is groter.

Gijs is inmiddels al bijna 80 cm en weegt 11 kg. 't Is zo'n draak! Echt niet te geloven... zitten we aan tafel (en hij is altijd als eerste klaar omdat hij zijn eten echt naar binnen duwt) en dan krijgt hij niks meer en ook te weinig aandacht (vindt hij dan) en dan gaat hij dus aandacht trekken door enorm hard te gaan lachen. Daarbij kijkt hij dan van de één naar de ander, net zolang tot er iemand is die reageert.....

Hij heeft sinds vorige week zijn piemeltje ontdekt... zodra hij in bad zit en het zich weer herinnert, gaat hij eraan trekken en mee spelen. Ik moet er dan wel om lachen, voor hem is het net zo iets als zijn hand of voet.. gewoon een stuk van zijn lichaam, maar wat kun je ermee???? (haha, hopelijk leert hij dat voorlopig nog niet allemaal!) Hij plast ook in bad... gaat er helemaal klaar voor staan en dan plast hij, stopt en plast weer verder. Grappig!!!

Verder ben ik al weer twee keer naar de tandarts geweest om een kroon te laten herstellen (derde keer dit jaar; zelfde kroon!) Gelukkig hoef ik nu pas weer in mei....

Dinsdag naar dietiste (ben wel weer afgevallen, ben benieuwd hoeveel!) en woensdag jarig (weet ik dinsdag hoeveel taart ik mag eten!)

Komende vrijdag naar internist; controle en hopelijk wat meer info over die verschrikkelijke vermoeidheid die maar niet weg wil gaan.

Lekker ego hier dus.....
@krokus: wat een grappig verhaal van die naam. Ik vind Jesper trouwens leuker ook al ken ik hem niet.

@mmmoi: wat een knappe kinderen hebben we toch . Center Parcs lijkt me leuk! Is dat niet heel duur in de mei vakantie? Die tweede week is het toch geen mei vakantie meer? We gaan 21 mei een lang weekend met de familie weg dus begin mei zou dan wat fijner zijn. Moeten we wel snel bij zijn denk ik.

@ris: geen idee hoe het poppetjes tekenen van Floor is. Dat doet ze eigenlijk nooit. De laatste keer tekende ze er in ieder geval 2 staartjes bij, de rest heb ik niet op gelet.

Morgen wordt hier ook pakjesavond gevierd. Er ligt al een aardig stapel cadeautjes en dan nemen mijn ouders ook nog van alles mee.

Mag ik jullie er even aan herinneren dat we ook ooit tijdens de laatste meet hebben afgesproken om in mei een vaste meetmaand van te maken. Lijkt me nog steeds wel praktisch ivm vakanties ed......

Hier net pakjesavond gevierd. Mayte en Fenna zijn toch echt weldik verwend hoor, hebben van opa en oma ook ngo van alles gekregen. EN Morgen bij m'n moeder dan ook nog. Heb nu net de vaat aan kant (stamppot bruine bonen is echt net stopverf en zuurkool stamp is ook niet echt tof als het een uur heeft gestaan)

heb nu knetterende koppijn en ga zo maar eens naar bed.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven