Is de bevalling van onze poes begonnen

03-12-2009 12:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Onze poes is nu 59 dagen zwanger, en vanmiddag kwam ik thuis na een ochtend werken, en nu vind ik overal bloedsporen. Ook net onder haar staart zijn nog wat bloedsporen. Ik heb het hele huis doorgezocht, maar verder niets kunnen vinden. Is dit het begin van de bevalling? En hoelang kan het nu nog duren? Ik zie niet echt actieve weeen o.i.d.....
Kom al een paar dagen steeds kijken en hoop nu live de geboorte mee te maken....maar poeske moet wel opschieten nu ;)
Ik gok 2 poesjes en 1 katertje.........

Poooeeeeees hoe gaat ie?
Ik blijf bij 2 katers, 1 poesje.

Geen nieuws is goed nieuws denk ik....

Hoop het
Ben trouwens vanavond naar mijn katertje geweest, het is echt een schatje!!!! Omdat de kittens verkouden zijn geweest hebben ze hun inenting later gehad, en we hebben ervoor gekozen dat de cattery 'm laat castreren ( die krijgen korting bij hun DA) De eerste week van januari mag hij met ons mee naar huis! Iets later dan verwacht, maar mssn maar beter ook, zijn de feestdagen en O&N enzo voorbij.

En ik gok, 3 katers en 1 poes!
Sopsie, je kan toch ook afspreken dat de kitten bij jou komt en dat je hem bij de cattery brengt als zij in januari de kittens laat helpen?

Snap het niet, castreren mag pas bij 6 maanden. In uitzonderlijke gevallen met 5 maanden. Hoe oud is de kitten?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
leuk, Sopsie, iets om naar uit te kijken!
vroegcastreren gebeurt steeds vaker geloof ik. Schijnt niet schadelijk te zijn.
Leuk vooruitzicht Sopsie en goed dat ze zo goed op de kittens letten.

Wij hebben onze katjes (toen nog wel jes ) een week voor de kerst gehaald. Wij hadden echter 2 weken vakantie en bewust kerst en oudjaar thuis gevierd.

Het scheelt dat jij, als ik het goed begrepen heb, in januari meer tijd hebt dan nu en is het in dit geval beter voor jullie aanwinst.

Je weet in ieder geval dat het manneke gauw komt.

Wij hebben ze met 6 mnd laten castreren. Je moet het doen vóór ze gaan sproeien. Het sproeien is anders moeilijk af te leren.

Je hoort tegenwoordig ook wel dat het met 9 weken gebeurd. Schijnt minder indruk op ze te maken.
Poes maakt het wel heel spannend allemaal. Hoe gaat het met haar Fillemijn?
Nu denk ik voor het eerst echt dat ze echt echt echt aan het bevallen is en Filemijn daarom niet kan updaten!
Ik hoop dat ze foto's maakt!
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com
Ik denk dat poes het zwaar heeft, ze is al twee dagen onrustig.

Zou zo'n dier ook van die harde buiken hebben?

Misschien is ze daar erg moe van.
ik ook!
Het duurt maar en duurt maar, gaat het nog goed daar?
Tjemig, wat spannend. Ik hoop maa dat alles goed gaat... Filemijntje, vertel je het ons zo snel je kunt? We duimen allemaal!
Ik ga mijn nestje in, kan mijn ogen niet open houden. Kijk morgen of er poesjes zijn!
zet een schoteltje melk achter mamapoes, misschien komen ze er opaf!
Ik zit tegen de slaap te vechten. Ik denk dat ik de laptop mee naar bed neem. Alleen val ik denk ik wel in slaap. Kom op moederpoes, ik zit toch niet voor Piet Snot 2 dagen te wachten? Zal je zien dat ze komen als ik net in slaap ben gevallen.
Goed idee hekse
quote:mylenevalerie schreef op 05 december 2009 @ 23:24:

Ik zit tegen de slaap te vechten. Ik denk dat ik de laptop mee naar bed neem. Alleen val ik denk ik wel in slaap. Kom op moederpoes, ik zit toch niet voor Piet Snot 2 dagen te wachten? Zal je zien dat ze komen als ik net in slaap ben gevallen.

Dan moet je dus wakker blijven!

Deze cattery laat ze bij 13 weken castreren, maar dat verschilt heel erg per eigenaar vernam ik van ze. Maar het zou inderdaad niet schadelijk zijn. En sproeien is inderdaad moeilijk af te leren. Ze hebben dit bij al hun katten gedaan, dus ik neem aan dat het wel goed moet komen Heb er veel zin in en kijk er erg naar uit!! ( niet het castreren maar dat ie bij ons komt natuurlijk haha )

@Bosaapje, in januari ben ik klaar met stage, dus ga ik weer studeren dan ben ik lekker veel thuis voor onze deugniet Dus denk dat dat inderdaad beter is! Nog maar een maandje, het is zo voorbij en dan scharrelt het beestje hier lekker door het huis

Komop Mamaaapooes! ik hoop dat ze het niet al te zwaar heeft, ik ben ook moe, dus ga zo wel naar bed. Kom ik morgenochtend forummen, en dan zijn ze er!
Ik geloof ook niet dat ik het nog heel lang volhou. Ik heb ondertussen de kamer al opgeruimd, gecheckt, mijn kopje en glas afgewassen, gecheckt, gewassen kussenhoezen weer om de kussens gedaan, gecheckt, nu zijn de waxinelichtjes al een voor een vanzelf uitgegaan....

Ik zet nog even water op en vul mijn warmwaterzak, en dan..
Zo, we zijn allemaal verhuisd naar boven. Tenminste, Bo en Kane zijn meegegaan naar bed. Ik wil het ook nog even meemaken. Kom nou moederpoes.
Even een update:

2 kittens zijn vrij snel achter elkaar geboren. Jammer genoeg allebei niet levensvatbaar. Terwijl we bezig waren de 1e aan het droogwrijven e.d. hebben we de dierenarts al gebeld. Bijna gelijk werd de 2e al geboren. Die zag er al net zo slapjes uit. We hebben minutenlang nog gewreven, maar zonder resultaat.

Nu is het wachten op het 3e poesje (die hebben we vandaag ook op de echo gezien) en eventueel meer poesjes.

Nu nog niet echt een hoerastemming dus.............
crosspost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven