Mentaliteit op Marktplaats

07-12-2009 10:44 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een poosje terug las ik een topic over laarzen kopen op Marktplaats. Sindsdien ben ik ook toch eens voorzichtig mijn hoofd gaan buigen over het kleding kopen op Marktplaats.

Ik had nog een paar dozen met kleding waar ik niet meer in pas staan en ben het gaan verkopen. Loopt redelijk.

En ook ben ik gaan kopen op marktplaats. Moet zeggen krijg erg leuke dingen voor lekker weinig geld.

Maar goed, het verhaal...

Ik heb geboden op een simpel shirt met lange mouwen. Ik draag ze vaak onder mijn blouses of truien in de koudere maanden. Het was een tweedehands shirt en er stond geen vraagprijs of minimum bod bij. Dus ik bied 2 euro. Tja, wellicht een beetje een laag bod, maar goed... dat is wat ik ervoor over heb. Verkoper kan akkoord gaan of weigeren. In beide gevallen prima. Maar wat krijg ik... een heel onbeschoft mailtje dat ik werkelijk niet goed bij mijn hoofd ben door zo laag te bieden. En of ik dat in het vervolg niet meer wil doen.

Enigszins gepikeerd mail ik terug dat als ze dat wil voorkomen ze een minimum bod in moet stellen of gewoon in de tekst moet vermelden dat hij niet onder de X euro weg gaat.

Haar reactie : " Je past met je gepreek beter thuis in de kerk dan op marktplaats " Tsss... wat een mentaliteit.

Wat is jullie ervaring op Marktplaats ?
quote:Helse_Heidi schreef op 07 december 2009 @ 10:51:

Misschien was het shirt van een duur merk wat je over het hoofd hebt gezien.

Verder kan ik me trouwens alleen maar bij jou aansluiten. Had ze haar minimum waarvoor ze het wil verkopen maar duidelijker over moeten brengen dat kan op genoeg manieren.

Het zou inderdaad van een duur merk kunnen zijn dat ze zo gepikeerd deed. Maar ja, ik weet echt niet alle merkjes uit mijn hoofd. En jij waarschijnlijk ook niet. Dus had ze inderdaad maar iets over de (minimum) prijs moeten vermelden.
quote:sugarmiss schreef op 07 december 2009 @ 10:58:

Sommige mensen snappen het begrip marktwaarde niet.

Misschien is ¤ 2,00 wel een laag bedrag voor die vrouw.

Maar als jij en anderen met jou er niet meer voor over hebben dan is dat op het monent de waarde van het shirt.

Dan kan die vrouw wel telerugesteld zijn dat ze er niet wat meer voor krijgt maar daar kan jij niets aan doen.

Zeker kleding kent een lage marktwaarde. Lullig maar wel waar. Meeste mensen willen kleding toch aanpassen en in de handen voelen voordat ze het kopen. Kan altijd anders vallen dan je denkt. Ik zelf koop bijna nooit meer kleding zelfs. Het valt me eigenlijk altijd tegen, zeker als je geen hele doorsnee maat hebt.

Dus tja, dan heeft kleding op MP (tenzij een heel specifiek merk) vaak toch een lage marktwaarde, ook al heb je er in de winkel tien keer meer voor betaald. Dan kun je wel meer willen krijgen, maar de kans is groot dat je er dan maandenlang mee loopt te leuren.
quote:niekie1 schreef op 07 december 2009 @ 10:59:

Doet mij denken aan een collega die ook een berichtje kreeg op haar "te laag" bod, ook best een onbeschoft berichtje en het bod werd verwijderd, Wij hebben toen met de hele afdeling laag geboden op hetzelfde artikel bij die verkoper Zeg es TO, ik wil op die advertentie wel effe 1 euro bieden hoor, als je daar blij van wordt
Mijn irritatie:

Handelaren die hun ''handelswaar'' aanbieden. Ga je mailen, herhaaldelijk, omdat je iets hebt gezien wat je wilt hebben, en ze mailen gewoon consequent niet terug. Dan denk ik, steek die laarzen maar in je hol!
quote:toffifee schreef op 07 december 2009 @ 11:03:

Ik heb van de week geboden op een Tripp Trapp kinderstoel.

Ik heb 6 keer geboden om er elke keer voor te zorgen dat ik de hoogste bieder was. Elke keer als ik een pling hoorde dat er een nieuw mailtje was, ging ik checken of het van MP was, omdat ik persé dat ding wilde hebben. Krijg ik daarna een melding dat hij verkocht is en niet aan mij! Nou, dat was wel even een domper. En dan kan ik daar goed van balen.Tip van de week: als je iets echt graag wilt hebben, mail! Of bel als er een nummer bij staat.
quote:toffifee schreef op 07 december 2009 @ 11:26:

Oh, even een kleine aanvulling. Zodra dat ding op MP stond, heb ik een mail gestuurd met de vraag wat haar vraagprijs is. Dit met de bedoeling om die te bieden, als ik het er mee eens was. Maar ik kreeg dus geen reactie. Dus ik dacht dat ze de biedingen op MP gewoon af wilde wachten. Daarom zat ik er dus bovenop. Als ik iets echt heel graag wil hebben, dan benader ik ze direct. In dit geval dus ook, maar zij reageerde dus niet.

Het kan altijd nog zijn dat er iemand in haar omgeving bijvoorbeeld (kennis/collega weetikveelwat) die stoel heeft overgenomen. Voor haar dan lekker makkelijk, is ze gelijk van het gedoe af. En tja, dan is het MP aanbod niet meer geldig.

Tip 2: bied op meerdere (dezelfde) objecten. De kans is groter dat er 1 tussenzit die je 'hebt'.
Ik koop af en toe via e-Bay en dat bevalt goed. De spelregels zijn gewoon veel duidelijker dan op MP en via het systeem van feedback vallen de rotte appels als het goed is snel door de mand. Misschien daar eens proberen?
mahna mahna tuduuuudududu
Dat vind ik als verkoper dan weer niet zo fijn, Schouderklopje. Ik verkoop niet heel regelmatig maar heb nu een paar keer gehad dat een koper al voorzien bleek maar vergeten was haar bod op mijn advertentie te verwijderen. Op die manier stagneert het bieden op mijn spullen omdat er al een redelijk bod staat.
quote:Feesie schreef op 07 december 2009 @ 12:25:

Ik koop af en toe via e-Bay en dat bevalt goed. De spelregels zijn gewoon veel duidelijker dan op MP en via het systeem van feedback vallen de rotte appels als het goed is snel door de mand. Misschien daar eens proberen?Mja, ik heb ook een poos op ebay gekocht. Maar vind toch het aanbod minder dan op MP wat kleding betreft. En daarnaast kun je bij ebay vaak alleen met paypal betalen. En paypal heeft haar beleid gewijzigd. Ik weet niet wie krijgen inzicht in jouw bankgegevens. Dus mijn paypal account heb ik opgezegd. Blijf gewoon op MP verder gaan. Al geef ik toe, eBay heeft soms echt leuke koopjes!
quote:yette schreef op 07 december 2009 @ 12:30:

Dat vind ik als verkoper dan weer niet zo fijn, Schouderklopje. Ik verkoop niet heel regelmatig maar heb nu een paar keer gehad dat een koper al voorzien bleek maar vergeten was haar bod op mijn advertentie te verwijderen. Op die manier stagneert het bieden op mijn spullen omdat er al een redelijk bod staat.

Ik ververs sowieso elke week mijn advertenties.

Ook als er al een goed bod op staat waarvan ik niets verneem. Jammer dan voor die bieders, hadden ze maar moeten reageren.

Ik bied ook op meerdere kleding. Als je kijkt naar alles waarop ik heb geboden dan ben ik wel een paar honderd euro kwijt. Maar in 9 van de 10 gevallen hoor je niets op je bod, of gaat men niet akkoord en wil men meer hebben. Overigens als ik weet dat ik geen interesse meer heb verwijder ik wel mijn bod.
Hallo, ik heb alleen maar positieve ervaringen. Heb slechts eenmaal wat verstuurd, nadat het betaald was. Verder altijd zelf gaan halen of af laten halen.

Een paar weken geleden nog een CDkast van Ikea. Ik had gezien dat hij op een paar honderd meter van mijn huis te koop stond. Beetje heen-en-weer gemaild over de prijs en de tijd.

Op de afgesproken tijd stond ik voor de deur.

De mensen waren (onverwacht) niet thuis, maar hadden de kast voor de deur gezet en vroegen mij de betaling door de brievenbus te doen....

Dat vond ik echt klasse!

Inderdaad, de tip die gegeven wordt, als je iets erg graag wilt, kun je beter direkt gaan mailen.

Groetjes, Beter Laat
Maar ik begrijp dus dat bieders gaan zitten wachten tot de verkoper contact opneemt, terwijl de verkoper zit te wachten tot de bieders iets van zich laten horen?

Dat werkt natuurlijk niet.
quote:beter laat schreef op 07 december 2009 @ 12:39:

De mensen waren (onverwacht) niet thuis, maar hadden de kast voor de deur gezet en vroegen mij de betaling door de brievenbus te doen....

Dat vond ik echt klasse!

Nou zo'n klasse vind ik dat niet. Afspraak is afspraak. En als het niet uitkomt mail of bel je even met elkaar om een andere afspraak te maken (of zoals in jouw geval voor te stellen dat men het voor de deur zet) maar zonder berichtje gewoon voor de deur zetten... vind ik persoonlijk best aso.
quote:delphicat schreef op 07 december 2009 @ 12:43:

Maar ik begrijp dus dat bieders gaan zitten wachten tot de verkoper contact opneemt, terwijl de verkoper zit te wachten tot de bieders iets van zich laten horen?

Dat werkt natuurlijk niet.Iedere bieder krijgt persoonlijk een reactie van mij. Of het nou om een onzin bieding gaat of niet. En ja, ik zou het ook fijn vinden als verkopers dat ook doen bij mijn bod. Het is toch een kwestie van actie/reactie. Ik bied, jij antwoord ?
quote:beter laat schreef op 07 december 2009 @ 12:39:

Dat vond ik echt klasse!

Groetjes, Beter LaatIk heb ook ooit eens een tasje aan de deur aangetroffen en de betaling door de bus gedaan. Vond dat ook zoveel vertrouwen uitstralen dat ik er helemaal blij van werd.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 07 december 2009 @ 12:43:

[...]

Nou zo'n klasse vind ik dat niet. Afspraak is afspraak. En als het niet uitkomt mail of bel je even met elkaar om een andere afspraak te maken (of zoals in jouw geval voor te stellen dat men het voor de deur zet) maar zonder berichtje gewoon voor de deur zetten... vind ik persoonlijk best aso.Dat ben ik zo niet met je eens! Soms is het gewoon een onwijs gedoe om een afspraak te maken, dat het wel zo makkelijk is het voor de deur te zetten.

Van de week bood ik een tas met goede merkkleding gratis aan. Tientallen mails, maar het heeft me toch best wat tijd gekost de tas op te laten halen. Bij de vierde mailer had ik pas iemand die ook daadwerkelijk dit weekend kon komen.
Vind er niets aso aan. In Amsterdam zou het niet kunnen, maar zo heeft iedereen toch wat ie wil? Toont juist een groot vertrouwen in de mensheid en da's hartstikke leuk!
quote:whopper schreef op 07 december 2009 @ 12:47:

[...]

Dat ben ik zo niet met je eens! Soms is het gewoon een onwijs gedoe om een afspraak te maken, dat het wel zo makkelijk is het voor de deur te zetten.

Van de week bood ik een tas met goede merkkleding gratis aan. Tientallen mails, maar het heeft me toch best wat tijd gekost de tas op te laten halen. Bij de vierde mailer had ik pas iemand die ook daadwerkelijk dit weekend kon komen.Ja op zich een goede oplossing, maar overleggen is toch de grootste moeite niet? Ik vind het erg aso als je een afspraak hebt en mensen zijn er gewoon niet. Mail dan even van tevoren dat je er niet bent maar het wel buiten neer zal zetten. Zo heb ik ook ooit eens een kast bij iemand uit de tuin gehaald onder een zeiltje vandaan maar dat was wel in goed overleg gebeurd.
Soms moet je gewoon echt NU de deur uit. Dan is bellen of mailen even geen optie.
Nou ja, ik zal wel een afwijkend idee erover hebben. Blijf het raar vinden. Ik zorg altijd dat ik een mailadres en liefst telefoonnr. heb als ik een afhaal afspraak heb met mensen. Zodat ik als er wat is even contact kan opnemen.
quote:emaille schreef op 07 december 2009 @ 12:48:

Vind er niets aso aan. In Amsterdam zou het niet kunnen, maar zo heeft iedereen toch wat ie wil? Toont juist een groot vertrouwen in de mensheid en da's hartstikke leuk!Wat een gelul. En wat een vooroordeel. Is net een topic over geopend, over onterechte vooroordelen.
Hebben ze in Amsterdam geen tuinen dan? Of voordeuren?
ik was laatst op MP de hoogste bieder op een jurkje dat ik héél graag wilde hebben. Verkoper mailt dat ik het mag overkopen, ik blij, vraag om gegevens, maar ineens krijg ik een mailtje dat ze het toch liever zelf wilt houden. Het toeval wil dat er toen ook héél toevallig een hoger ( 1 euro meer) bod was geplaatst.

Ik heb haar gemailt of het niet daarom ging, maar nee, echt niet, ze wilde het écht graag zelf houden en ze zou haar advertentie meteen verwijderen.

Die advertentie bleef gewoon staan en een paar weken later staat het jurkje gewoon weer op MP aangeboden..door een ander welteverstaan. Ze had het dus gewoon verkocht en de pech dat die ander het ook weer wilde verkopen. Ik vond het echt ontzettend kinderachtig om voor 1 euro zo omslachtig te doen, bah.
quote:whopper schreef op 07 december 2009 @ 13:08:

Hebben ze in Amsterdam geen tuinen dan? Of voordeuren?Nee! En als ze die hebben, dan zijn het heel criminele tuinen. Die je spullen zo jatten en doorverkopen! En die voordeuren zijn ook niet te vertrouwen in Amsterdam.
quote:delphicat schreef op 07 december 2009 @ 13:26:

[...]

Nee! En als ze die hebben, dan zijn het heel criminele tuinen. Die je spullen zo jatten en doorverkopen! En die voordeuren zijn ook niet te vertrouwen in Amsterdam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven