courgette met mozarella recept

09-12-2009 13:41 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week geleden ofzo vond ik hier ergens een link naar een recept voor courgette met mozarella, dit was dan een dunne plak courgette, mozarella erin en nog meer en dan werd het vastgezet en gebakken. Ik kan het nergens meer vinden! Iemand enig idee? Het leek zo lekker
Je bedoelt vast wat anders maar wat ik heel lekker vind is om een courgette in de lengte te halveren, dan het vruchtvlees eruit te scheppen, in stukjes snijden en mengen met rauwe ham, beetje pesto en mayonaise erdoor, dan mozarella erover en dan half uurtje op 190 graden in de oven.
Ik bedoelde inderdaad iets anders. Dit waren meer kleinere hapjes. Handig, want ik krijg een berg eters en alles wordt klein. Maar ik schrijf jouw recept wel even op want het klinkt heel goed! Dus toch dank
INGREDIENTEN

8 middelgrote, ontvelde trostomaten

1 kleine courgette

1 bolletje Mozzarella

tijmblaadjes

versgemalen zwarte peper

zout

BEREIDINGSWIJZE

Snijd de ontvelde tomaten in plakken en zet deze weer tegen elkaar. Snijd dunne plakjes courgette ter grootte van de tomaat. Plaats deze plakjes tussen de tomaatplakjes (zebra-effect). Plaats naast ieder plakje courgette een dun plakje mozzarella. Zet de tomaat-courgette-mozzarellataartjes op een licht beboterde ovenschaal en bestrooi ze met versgemalen peper, zout en tijmblaadjes. Zet ze nu in een voorverwarmde oven op 200 graden C., totdat de kaas enigszins is gesmolten. Serveer direct.
Ik heb zo'n recept maar dat is met aubergine. Kijk anders even op het topic courgette, ik denk dat je het daar gelezen hebt? En ik heb dacht ik zoiets gezien op het topic vega kerst topic of vega voorgerechten voor kerst gezien. Dus even die 3 topics doorkijken.

Die van mij heb ik ook toevallig van de week gepost, dat was bij het appetijtelijke amuse topic, is een voorgerecht maar daar neergezet.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dank, ik ga nog even zoeken. Het topic courgette heb ik nog niet gelezen dus daar kan het niet geweest zijn. En rolletjes met aubergine maak ik al, maar dan met courgette en gegrilde paprika en basilicum. Dat is koud en volgens mij was dit recept warm. Grrr, er staat ook zoveel hier overal

Ik weet vrijwel zeker dat het recept hier niet stond maar een link ernaar toe. (En daar stond dan weer een plaatje) Me staat namelijk bij dat ik die link niet weg mocht klikken maarja, dan komt er weer een kind voorbij en zit ik weer naar spele.nl te kijken.
anoniem_94953 wijzigde dit bericht op 09-12-2009 14:03
Reden: foutje
% gewijzigd
MV, die auberginerolletjes zien er wel ook zeer goed uit!!
Bedoel je deze: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=312 ... =Italiaans ?
JAAAAAAAAAA! Dat was hem. Super, dank!!
Is errug lekker! Heb 'm ook wel eens gemaakt.
Nog 1 vraag dan, kun je dit even van tevoren maken of moet je het echt warm eten?
Weet het niet zeker, maar ik dénk dat je het wel even kunt bewaren. Zou het geen dagen laten staan, maar een paar uurtjes ofzo lijkt mij geen probleem.

(Zou het dan wel in de koelkast zetten en de dressing er nog niet over doen, pas voor het serveren)
Nee, okee, dagen was niet de bedoeling. Vroeg me meer af of je het echt warm moet eten. Maar koud kan dus wel. Mooi, moet nog zoooo veel meer maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven