Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Mannie gister met naar bed gaan:

'Mama, wanneer komt de kerstman cadeautjes brengen?'

'Die komt niet bij ons schat, Sinterklaas komt bij ons'

'Waarom vieren we dan Kerst?'

(totaal nutteloos feest dus, als je geen cadeaus krijgt)
Die mannie

Man heeft vannacht op een matrasje naast Pluis geslapen, en dat vond Pluis heel gezellig. Om 4 uur heb ik hem enthousiast horen vertellen dat het buiten donker was en dat hij in zijn eigen bed lag. Hij liet zich gelukkig ook door man vertellen dat hij moest slapen zolang het buiten donker was, dus het feestje duurde niet heel lang en was vooral schattig. Goede nacht gehad allemaal, met eigenlijk alleen in de eerste helft gehoest. Vandaag leek hij alweer een stuk fitter dan gisteren. Mijn ouders kwamen oppassen, en Pluis kon niet wachten tot ik de deur uit ging en hij met hun alleen was

Heeft iemand nog hapjes suggesties voor een kersthappening op het werk? Het is de bedoeling dat iedereen iets meeneemt, en ik wil best wat doen, maar dan moet het wel al 24 uur van te voren gemaakt kunnen worden.

Citro, is Mandarijns kattenallergie nog net zo erg als twee jaar geleden, of zou het ook minder geworden kunnen zijn?
moggû. en dank voor de koffie.

totáál nutteloos indeed, die kerst. Heeft mannie goed door

fijn dat de nacht redelijk tot goed was, Miffy! en lekker gevoel dat-ie zo blij was dat je ouders er waren; altijd beter dan een brullend kind achterlaten. Qua hapjes: Allerhande al gecheckt? anders géén idee.

hiuer vanmorgen een piepende doch vrolijke Slof. had alleen geen zin om naar school te lopen en daar had ik wer geen zin in, dus lichtelijk ontploft, waardoor Poek ging huilen. Goed begin.

nu is het mannetje weer zijn vrolijke zelf en gaan we zo even koffiedrinken in restaurant met mega-kerstboom, kijken of-ie het leuk vindt.
FIjn dat Pluisemans een stuk beter is. En dan is een dagje met opa en oma natuurlijk ook een stuk gezelliger.

Ik maak voor het school kerstdiner gehaktballetjes (de kinderversie). Laatst heb ik de grotemensenversie gemaakt met brie en walnoot. Was makkelijk en is van te voren te maken.
Quiche kan ook van te voren en kan ook koud. Gewoon in kleine puntjes snijden.

Mannie was ook aan het piepen, we hebben weer bed geruild. Ik heb heerlijk geslapen in zijn bed, Pamman heeft wat minder goed geslapen omdat Mannie steeds tegen hem aankroop. Vanmorgen had hij nog wel zo'n blafhoestje maar niet meer benauwd.
Ook moi.

Ik maak voor kerst- en andere happenings op school altijd cocktail-worstjes in mini-croissantjes (uit zo'n blik). Heel makkelijk te maken en gaan altijd helemaal op. Maar is misschien wel een beetje meer voor kinderen, en dus niet zo geschikt voor op het werk. Verder geen tips, ik ben geen keukenprinses. In de Allerhande staan trouwens inderdaad erg veel hapjes, dus daar staat vast wel iets tussen.

Remma, die kunstboom van jou, hoe berg je die op? Gaat ie in een doos en hoe groot is die dan? Heb voor dit jaar toch nog maar besloten tot een echte boom, ga hem morgen uitzoeken en dan wordt ie thuisbezorgd. Geld interesseert mij niet in dezen.

Is inderdaad heel normaal dat kinderen thuis niets vertellen over school. En inderdaad wonderbaarlijk hoe ze na 2 maanden bij de kleuters zomaar ineens kunnen tekenen, kleuren, en naam schrijven. Had dus trouwens afgelopen maandag dus gesprekje met juf, jongetje blijkt toch wel behoorlijk voor te liggen, ondanks dat hij ongeveer de jongste van de klas is, en krijgt zowel voor taal als voor rekenen extra (verrijkend/verdiepend) werk. Toch maar goed dan dat ie naar groep 3 gegaan is. Gelukkig gaat het verder ook wel lekker in de klas, heb ook wel het idee dat hij goed in zijn vel zit. Hoewel hij nog steeds niet echt veel aansluiting heeft met klasgenootjes en daar ook niet erg in geinteresseerd lijkt. Vooral Koekerd vindt dat vervelend, maar ik vind het, zolang jongetje zelf blij is, niet zo'n probleem.

Wel typisch trouwens dat Limoen zo onder de indruk is van de wildheid van jongens; uit de verhalen komt ze op mij namelijk niet echt over als een heel bedaard meisje-meisje. Of heb ik dan een verkeerd beeld van haar?

Die Pluis, moet dus eerst ziek zijn voordat hij 'gewoon' gaat slapen. Gelukkig kan hij vandaag lekker uitzieken.

Anky, zal inderdaad wel vreemd zijn voor Maby om ineens aan de schoenen te moeten. Ik ben erg benieuwd of ze ze straks aan wil.

Ik heb het niet zo erg druk op mijn werk vandaag, hoef slechts 1 dom klusje te doen tot half vier vanmiddag. Vandaar dat ik van die oeverloze verhalen aan het ophangen ben
O ja, Kerstplannen, wij gaan, zoals ieder jaar, zowel naar de ouders als de schoonouders, we doen het om en om, dit jaar 1e kerstdag naar ouders, 2e kerstdag naar schoonouders, waar we dan resp mijn broer/zusje en Koekerds broertje treffen met partner en kinderen. Ze wonen gelukkig dicht bij elkaar (voor Esmee: schoonouders wonen in L.) dus op zich is het goed te doen qua reizen. Vergeleken met wat we gewend zijn dan. Ik heb daarna nog dagen vrij en Koekerd uiteraard niet, dus ik denk dat ik dan nog even gezellig door ga naar Remmastad, ga ik een dagje logeren bij zusje en misschien daarna nog naar vriendin of zo. Ik zie wel.
Goedemorgen (kan nog net). Hier alweer druk geweest: nasi voor vanavond gemaakt (koken moet op donderdag altijd vooruit ivm turnen Sien tot 18 uur). En nu staat deeg voor brood te rijzen. Vanmorgen allemaal leuke soorten meel in dorpswinkel gescored en dus ga ik me weer eens uitleven op broodbakken (ik word altijd heel ontspannen van deeg kneden). Van weeromstuit nog maar 1 bak koffie gehad, dus nu snel aan de volgende.

Hier ook een Maby met buikgriep. Ik haalde haar vanmorgen ondergekotst uit bed (niets van gemerkt, dus daar lag ze al de hele nacht in: yak) en nu heeft ze behoorlijke diarree. Maar verder is ze helemaal vrolijk, dus echt ziek is ze ook weer niet.

En ik heb ook al een weekeindegevoel, maar helaas moet ik morgen nog gewoon werken en na ik ben gewoon echt niet gemotiveerd de laatste weken. Ik zit ook erg veel op input van anderen te wachten en dat vind ik ook best wel irritant worden. Soms voel ik me net zo'n schooljuffrouw die anderen alleen maar achter de broek zit.

We gaan trouwens weer gourmetten bij schoonzus en als ik ergens een hekel aan heb.....

Ik vind het altijd zo stinken (ik heb dan gelijk geen honger meer), de kinderen vinden niet lekker en vreten zich dus misselijk aan het stokbrood en - ik weet het heel flauw -, maar ik wil gewoon niet mijn eigen eten hoeven maken als ik ergens op kerstdiner ben. Ik wil dan gewoon de hap kant en klaar op mijn bord! Maar we overleven het wel weer: ik mag me in ieder geval uitleven op het toetje. Moet nog even bedenken of ik voor de tiramisu ga of de creme caramel.

Miffy, ik zou voor de quiche gaan. Of turkse sauzijsjes (gehakt aanmaken met kaneel, pijnboompitten, gember en kruiden naar smaak) en dan in bladerdeeg afbakken. Is hier altijd groot succes.
Sjee Anky, wat ben jij goed bezig. En arme Maby, hele nacht in de prut gelegen. Maar als ze er niet wakker van is geworden zal ze er ook wel niet zo'n last van hebben gehad.

En gourmetten stinkt, I agree. Ik ben er ook niet zo'n fan van, maar de kinderen wel. Jongetje wilde voor zijn verjaardag ook 'gournetten', en dan vooral pannekoekjes bakken en omeletjes. We hadden toen ook garnalen en zalm op die grillplaat gedaan en daar heeft het huis nog dágen van nagegeurd. Was echt smerig. En ik zou ook geen zin hebben in gourmetten met Kerst, het is zo'n gepruts en zeker met kinderen in de leeftijd van Maby is het niet te doen.

By the way, het ligt vast aan mij, maar ik vind quiche vies
wij gaan op het werk gourmetten met Kerst en dan vind ik het wel leuk; zit ik tenminste zelf niet in de stank. en gourmetten is toch nauwelijks koken te noemen? beetje wachten tot de kip en de slavink gaar zijn.

he Koek: jij hebt echt een productieve dag op het werk he? en weer een stevige planning met kerst, zo te lezen.

Ik heb Slof vandaag drie keer naar school moeten sleuren maar verder is hij vrolijk, hoewel hij relatief weinig eet. maar hij heeft wel 38,7 dus op z'n zachtst gezegd niet helemaal fit. Maar even kijken hoe het gaat. Gelukkig is Sokman morgen vrij, hoewel die er ongetwijfeld weinig zin in heeft als zijn vrije dag hem door de neus wordt geboord.
dan heb je mijn quiche nog niet geproefd Koeky

ik lees wel maar durf niet zo veel te typen vanwege de stilte.. tot later..
Nou, ik denk dat Maby wel wakker is geworden van het kotsen . Maar ze huilt regelmatig 's nachts en omdat ze altijd na een min of 5 wel weer gaat slapen gaan we zelden of nooit kijken (nogmaals ).
Maby is trouwens wel uitzonderlijk schattig de laatste tijd. Ik heb geen kind aan haar: ze is de hele dag boekjes aan het lezen, rommelt in huis rond en 'helpt' me met opruimen. Net hebben we heerlijk heel veel boekjes gelezen: ze gezellig, zo'n frummel op schoot .

Is het bij jullie ook zo regenachtig vandaag? Ik hoop echt dat het beter gaat worden, kan onderhand geen regen meer zien.
relatief weinig regen, maar gebrek aan zon doet ook geen wonderen.

wat schattig, dat Maby zo knus is. Boekjes lezen is idd heerlijk, behalve dat ik de helft van de tijd in slaap val.
Hier nog een roepend kind potjandorie. Het is echt slaaptijd.

Heb net een snoesje van een jurkje binnengekregen, met meer dan 60% korting. Ik ben dol op de uitverkoop

Ik moet alles nog opruimen, blegh geen zin. Pamman is er ook nog niet dus ik kan niets delegeren.
Vandaag was een spannend dagje in huize Pluis, want termijnecho. Alles zag er prima uit, wel een hartslag, geen rare dingen en geen groeiachterstand. We kwamen er dus bijzonder opgelucht vandaan. Natuurlijk kan er nog vanalles misgaan (8 weken, 4 dagen blijft vroeg) maar voor nu ziet het er allemaal prima uit.

We hebben er maar taart op gegeten.

Pluis is weer een heel stuk beter, want wij hadden ook een roeperd. Vanmiddag heeft hij ook al niet meer geslapen. Druiloor!

Anky, dat helpen vind ik ook vreselijk schattig. Pluis helpt mee de vaatwasser uitruimen. Nu hopen dat hij dat over een paar jaar nog wil
Euhm...Miffy, zie ik het goed en mag ik je komen feliciteren?

Dat heb je snel gezien Vrolijk

Miffy, wat fijn dat alles goed was op de echo. Wel een goede reden voor taart.

En fijn voor Pluis dat ie weer wat beter is maar niet fijn dat ie meteen weer niet slaapt.

Ik denk dat Limoen een heftig dagje had op school, want ze was thuis helemaal over de rooie, om het minste of geringste (man zette de tv uit en dat had zij willen doen, dat soort dingen). Heel boos, heftig snikken etc. Toen het over was vroeg ze met een klein stemmetje of ze op schoot mocht, arme prul.

Koeky, ze is niet heel bedaard (in het geheel niet bedaard eigenlijk) qua reacties thuis, maar op andere plaatsen is ze best een heel lief meisje hoor, en toch wel echt een meisje meisje, zeker geen wildebras. Ze laat zich thuis ook zelfs door Mandarijn ondersneeuwen, hij plaagt haar graag en zij gaat dan hard gillen, dat vindt hij geweldig dus gaat ie lekker verder.

Beterschap trouwens, voor de zieke Slof en zieke Maby. Ik kijk trouwens ook niet bij ieder huiltje hoor, als het vanzelf weer ophoudt dan zal het wel goed zijn, denk ik dan.

Maby klinkt trouwens erg schattig, geniet er maar van ANky

Miffy, ikw eet niet of zijn kattenallergie minder wordt/kan worden, hij was best wel heftig allergisch, maar dat gaan we op een ander moment wel eens uitproberen, niet met kerst.

De turkse sauzijsjes klinken lekker trouwens Anky, ga ik (proberen te) onthouden.

Even posten voor het weg is
quote:citronella schreef op 10 december 2009 @ 21:16:

Dat heb je snel gezien Vrolijk

Citro, soms val je ook met je neus in de boter!

Buurt niet vaak meer, maar als je dan komt... Hoe leuk is dat?
Goed gezien, Vrolijk! Als alles goed blijft gaan, komt de nieuwe Pluizentelg ergens in de tweede helft van juli.

Citro, ik heb niet zoveel verstand van allergieen, maar ik dacht dat bij hele jonge kinderen nog wel vanalles kan veranderen. Op basis van mijn vermoeden alleen zou ik als ik jou was niet gaan experimenteren, want daarvoor weet ik er echt te weinig van.
Dat zijn hele leuke kinderen, die van de tweede helft van juli

Wat fijn dat de echo goed was Mif, dat zal vast heel spannend zijn geweest!

Ik zit aan de wijn. Doe ik anders nooit maar er stond nog een fles open. Nu moet ik betalingen doen. Ik had een boete, stom!
Hè wat fijn Mif dat de echo goed was. Kan me voorstellen dat je er even een feestje van gemaakt hebt.

Nou ja Ank, als Maby maar heel eventjes huilde dan had ze er in ieder geval niet heel erg véél last van .

Ik heb een etentje gehad met de afdeling. Ben nu erg duf. Ik ga zo lekker naar m'n bed. Morgen hebben de Koekenkindjes geen school. Gaan we lekker pyjamahangen. We moeten wel naar de kapper, naar zwemles, een kerstboom uitzoeken en we krijgen nog bezoek, maar we hoeven in ieder geval níet om kwart over acht de deur uit. Das al heel fijn.
Da's trouwens echt geen toeval hoor, dat Vrolijk op Miffy's post stuitte. Ze leest gewoon 24/7 met ons mee in afwachting van sappige roddels
Klinkt toch niet als een rustig dagje Koek Maar niet weg hoeven 's ochtends is inderdaad erg fijn. Dat mis ik wel nu Mini in groep 3 zit, die vrije vrijdag heeft zij bijna niet meer.

Wij gaan zaterdag naar de kapper, hiephiephoera. Ik ben mijn haar meer dan zat maar ik ben dan ook al een half jaar niet geweest. Foei. Maar goed, het is me te lang en ik ben het beu. Niet dat ik het helemaal ga afknippen hoor, dat mag niet van de baas

Ik moet nog een boodschappenlijstje maken, jakkes. Ik wil gewoon naar bed eigenlijk.
quote:koeky schreef op 10 december 2009 @ 22:19:

Da's trouwens echt geen toeval hoor, dat Vrolijk op Miffy's post stuitte. Ze leest gewoon 24/7 met ons mee in afwachting van sappige roddels Ik vond het ook al héééél toevallig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven