Ex meevragen?

11-12-2009 18:16 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden hebben ex en ik het een en ander uitgepraat. Niet om weer bij elkaar te komen, maar om uit de 'negeerstand' te komen waar we in zaten. Omdat de seks tussen ons altijd wel erg goed was, hebben we nog een paar keer 'herinneringen opgehaald'. Toen kreeg hij weer een vriendin, en zijn we er mee opgehouden. Hij mailde me dat we nog contact zouden houden, elkaar niet meer zouden negeren, enz...gewoon als vrienden. Voor mijzelf vond ik 't jammer van de seks, maar verder zat ik er niet mee. Ik heb hem een mailtje teruggestuurd, maar daar kreeg ik geen antwoord meer op. Tja, dan niet.

Erg jammer was wel dat ik opeens niet meer ongesteld werd. Test gedaan...negatief. Week later weer een test gedaan...ook negatief. Nog maar even gewacht...niets. Toch maar de dokter gebeld...en die zei dat de kans dat ik zwanger was toch wel erg groot was en ik maar nog een test moest doen. Test 3 dus gedaan...ook negatief. Nog maar een afspraak bij de dokter gemaakt dus.

Gister is mijn oma overleden. Omdat ik niet in God geloof, had ik iemand anders nodig om de schuld hiervan te geven. Toevallig had ik iets op mijn bureau liggen waar zijn naam opstond...dus heb ik hem een zeer pissige mail gestuurd.

Alleen was ik vandaag weer bij de dokter, en die heeft me doorgestuurd voor een echo. Hij is er toch nog niet van overtuigd dat ik niet zwanger ben en wil er toch nog even naar laten kijken. Maandag moet ik dus naar het ziekenhuis om zo'n echo te laten maken.

Nou lig ik natuurlijk niet elke week in het ziekenhuis om te kijken of ik zwanger ben - dit is de eerste keer en ik heb geen idee hoe het werkt. Maar nu twijfel ik dus of ik ex mee moet vragen. Ik heb hem ook niet verteld van de zwangerschapstesten, maar zo'n echo vind ik eigenlijk wat anders dan over een test heen pissen. Als ik hem niet een dag van te voren nog een pissige mail had gestuurd, had ik waarschijnlijk gewoon gebeld 'Maandag ga ik naar het ziekenhuis, kijk maar of je er ook bent, en anders is het ook goed.'. Maar nu vind ik dat een beetje uhh...awkward zeg maar.

Dus, moet ik hem nu bellen, mijn excuses aanbieden en zeggen dat die helemaal vrij staat om mee te gaan? Of is dat stom?
Liever elitair dan een pauper!
Er worden hier weer lekker veel motieven toegedacht aan iemand zeg.....

To stelt een simpele vraag. Ze kreeg antwoord wat ze heeft gewogen en accepteert en naar handelt. Klaar. Ze hoeft hier geen verantwoording af te leggen.

Succes maandag to.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
To,

Ik begrijp best dat ,als je zwanger zou zijn, je het met hem wilt delen. Maar je timing is niet zo handig. Je weet nog nieteens of je zwanger bent en ik zou niet de hele boel op stelten zetten voor iets dat er misschien niet is.

Die jongen is een nieuw leven begonnen en daar hoor jij niet meer in. Om hem dan (waarschijnlijk) onnodig in paniek te helpen heeft weinig zin. Laat staan hoe zijn nieuwe vriendin zich zou moeten voelen.

Laat gewoon eerst die echo maken, en maak op basis daarvan verdere plannen.
quote:Digitalis schreef op 11 december 2009 @ 19:07:

Wist je ex dat je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt? Ik neem aan dat je dan sowieso de pil niet slikte en condooms gebruikte? Ja dat wist die.

Wat vind je er van dat je wellicht zwanger bent? Het komt iig over alsof je geen abortus zou uitvoeren, klopt dat? Ben je dan niet in paniek een beetje?

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik dacht na 3 negatieve testen wel 'veilig' te zijn. Zo'n test heeft een betrouwbaarheid van 99%, dus ik heb nu ook iets van: "Het kan toch gewoon niet dat ik ondanks dat toch zwanger ben." Ik moet het nu nog even in laten werken...maar als ik dat doe, en de uitslag is maandag negatief, dan moet ik het weer uit mijn hoofd zetten. En ja, ik weet dat ik een domme doos ben.

Abortus wordt het inderdaad sowieso niet; adoptie of houden zijn de opties.
Ach joh, dan heb je weer iets geleerd. En hij ook. Maar 'k zou het pas vertellen nadat je bent gegaan. Als ik z'n nieuwe vriendin zou zijn zou ik ernstig relatietwijfels krijgen en zeker als 'ie ook echt een kind gaat krijgen. Neem aan dat je dat niet wil.
Damn, wat gaan die reacties snel.quote:Ikkuzzz schreef op 11 december 2009 @ 19:13:

En denk je dan dat hij staat te juichen van blijdschap, nee of dat hij bij je terug komt om vadertje en moedertje te spelen?

Dat hoop ik niet voor hem, want ik wil hem niet terug.

Fame:

quote:Beetje rare vraag misschien, maar hoeveel maanden ben je al niet ongesteld????Ik had 19 oktober ongesteld moeten worden, en de laatste keer was 19 september.
quote:Poezewoes schreef op 11 december 2009 @ 19:19:

Er worden hier weer lekker veel motieven toegedacht aan iemand zeg.....

To stelt een simpele vraag. Ze kreeg antwoord wat ze heeft gewogen en accepteert en naar handelt. Klaar. Ze hoeft hier geen verantwoording af te leggen.

Succes maandag to.

Dank je Poezewoes. Maar ik lees hier al meer dan een jaar mee, dus ik weet ook wel een beetje hoe het hier aan toe gaat.

Normaal gesproken weet ik heel goed wat ik wil en ben ik ook eigenwijs genoeg om me eraan te houden. Als ik ook zelf maar een klein beetje een idee had, had ik het ook niet gevraagd. Maar nu wist ik echt niet wat ik moest doen en ik kon me ook niet zoveel voorstellen bij zo'n echo. Mijn moeder heeft daarbij al genoeg aan haar hoofd, en mijn beste vriendin is op vakantie. Die kan ik dus niet gaan storen.

Maar goed, met zoveel van dezelfde adviezen is het al duidelijk wat ik moet doen.

*En nu ga ik even eten.*
quote:Kalliope schreef op 11 december 2009 @ 19:23:

Abortus wordt het inderdaad sowieso niet; adoptie of houden zijn de opties.

Jeetje. Wat een keuze.

Wat hoop je dat de uitslag wordt?
Ik vind dat je sowieso je excuses hoort aan te bieden.
quote:minny schreef op 11 december 2009 @ 19:37:

Ik vind dat je sowieso je excuses hoort aan te bieden.Wie en waarvoor?
vast mosterd, maar hem niet meevragen.

gewoon maandag afwachten!

je zet zijn leven anders misschien voor niks op zijn kop!
Jeetje...

Maar hoe oud ben je nou? Daar ben ik echt benieuwd naar.
quote:Digitalis schreef op 11 december 2009 @ 19:25:

Ach joh, dan heb je weer iets geleerd. En hij ook. Maar 'k zou het pas vertellen nadat je bent gegaan. Als ik z'n nieuwe vriendin zou zijn zou ik ernstig relatietwijfels krijgen en zeker als 'ie ook echt een kind gaat krijgen. Neem aan dat je dat niet wil.

Ja dat is waar. Ik had ook expres niet van de testen gezegd omdat ik geen zin had zijn geluk te verstoren. Zijn vriendin is een heel lief en knap meisje - hij is er zwaar op vooruitgegaan. En zij zal vast geen zin hebben om op haar 19e stiefmoeder te worden.

delphicat:

quote:

Jeetje. Wat een keuze.

Wat hoop je dat de uitslag wordt? Ik wil over een paar jaar wel graag kinderen, en diep van binnen - waarschijnlijk bij mijn eierstokken - was ik licht teleurgesteld over de negatieve uitslag van de test. Aan de andere kant is mijn nicht ook een jonge, alleenstaande moeder en daarom weet ik hoe zwaar het is dat het zwaar is. Hoe zwaar het is kan ik me niet eens voorstellen. Dus ik hoop wel op een negatieve uitslag, ondanks een lichte teleurstelling. (Ja, ik weet 't, het klinkt stom. )
quote:queenie1 schreef op 11 december 2009 @ 18:24:

Je ligt niet in het ziekenhuis, je gaat een echo maken. Shirt omhoog, apparaat op je buik en na 3 tellen weet je het antwoord. En natuurlijk neem je je ex niet mee. Als eruit komt dat je zwanger bent is het vroeg genoeg om hem te bellen. Verder zou ik je ex met rust laten, hij heeft een vriendin.apparaat op je buik? Denk eerder dat het een inwendige echo gaat worden...
quote:Thila schreef op 11 december 2009 @ 20:05:

Jeetje...

Maar hoe oud ben je nou? Daar ben ik echt benieuwd naar.

Sorry, ik zie nu pas dat ik je had overgeslagen. Vraag me af hoe TO's met snellopende topics dat doen...

Ik ben 20.
Ik voel me een beetje genegeerd.
Oh,

Dank je.
quote:Kalliope schreef op 11 december 2009 @ 20:10:

Ik wil over een paar jaar wel graag kinderen, en diep van binnen - waarschijnlijk bij mijn eierstokken - was ik licht teleurgesteld over de negatieve uitslag van de test. Aan de andere kant is mijn nicht ook een jonge, alleenstaande moeder en daarom weet ik hoe zwaar het is dat het zwaar is. Hoe zwaar het is kan ik me niet eens voorstellen. Dus ik hoop wel op een negatieve uitslag, ondanks een lichte teleurstelling. (Ja, ik weet 't, het klinkt stom. )Klinkt niet stom, klinkt heel begrijpelijk.
Ik hoop eigenlijk voor je dat de uitslag maandag negatief is, want het lijkt me nogal pittig om op je 20e alleenstaande moeder te worden.

Succes.
quote:Kalliope schreef op 11 december 2009 @ 20:13:

[...]

Sorry, ik zie nu pas dat ik je had overgeslagen. Vraag me af hoe TO's met snellopende topics dat doen...

Ik ben 20.F5 F5 F5
Ik hoop voor jou dat de uitslag iets is waar jij je goed bij voelt.

Succes maandag!
Nee echt?
Had de arts een andere verklaring voor het maandenlang uitblijven van je menstruatie?
quote:delphicat schreef op 11 december 2009 @ 19:38:

[...]

Wie en waarvoor?Aan ex. Vind het niet oke om hem een pissige mail te sturen omdat je je even niet zo fijn voelt.
quote:Digitalis schreef op 11 december 2009 @ 20:22:

Had de arts een andere verklaring voor het maandenlang uitblijven van je menstruatie?

Hij zei: "Als er uit de echo niets blijkt, dan is het stress."

SB1980: Hahaha.

Delphicat, Thila en sus0105: Dank jullie.

Sowieso iedereen bedankt voor de reacties en de eenduidige adviezen!
quote:minny schreef op 11 december 2009 @ 20:31:

[...]

Aan ex. Vind het niet oke om hem een pissige mail te sturen omdat je je even niet zo fijn voelt.Tja, ik kan me voorstellen dat TO nu even iets anders aan haar hoofd heeft. Het is inderdaad niet netjes geweest, maar dat is nu niet het grootste probleem.
Mmm, ik heb het mailtje nog even doorgelezen en ik zie dat ik voornamelijk mezelf heb uitgescholden (dom, naief, bitch enzo). Maar ik heb hem niet uitgescholden en ik heb niets gezegd wat echt heel gemeen is oid. Dus ik laat het maar zo. Bespaart me ook de ongemakkelijke 'hoi alles goed'-gesprekjes op de jaarlijkse barbecue, als er niets aan de hand is. En als er wel wat is, dan hebben we wel serieuzere dingen te bespreken dan zo'n mailtje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven