chocoladefondue en chocoladeletters.
zaterdag 12 december 2009 om 10:47
Hoi even een kort vraagje hier. Ik heb van sinterklaas een chocoladefondueset gekregen. Maar ik heb ook een overschot aan chocoladeletters gekregen. De vraag van mij is nu of ik die daar ook voor kan gebruiken. Want ik hoor van de een wel, en de ander zegt weer van niet....
Pfffff...alvast bedankt,
Groetjes Hvm
Pfffff...alvast bedankt,
Groetjes Hvm

zaterdag 12 december 2009 om 10:53
wat voor een fondue set heb je
wij hebben een fonduesetje met een theelichtje erover en daar doen we inderdaad gewoon willekeurige chocolade in (wel puur)
we hebben ook een chocoladefontein en daar doen we alleen maar speciale chocola in omdat anders dat hele ding vastloopt
wij hebben een fonduesetje met een theelichtje erover en daar doen we inderdaad gewoon willekeurige chocolade in (wel puur)
we hebben ook een chocoladefontein en daar doen we alleen maar speciale chocola in omdat anders dat hele ding vastloopt
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
zaterdag 12 december 2009 om 11:04
quote:mamzelle schreef op 12 december 2009 @ 10:59:
Slagroom erdoor? Kunnen we dan hier even een receptje kwijt voor een chocoladefondue met letters? Ik was van plan met kerst wat te gaan experimenteren en wist dus niks van slagroom.
Ik kan mijn eigen recept nu niet meer vinden, maar het is pure chocola en slagroom. En eventueel een scheut drank, het moet wel leuk blijven
Hier een paar gegooglede recepten, die laatste komt behoorlijk overeen met wat ik normaal gesproken doe:
Misdadig lekkere chocofondue
En nog eentje
Klassieke chocoladefondue
Slagroom erdoor? Kunnen we dan hier even een receptje kwijt voor een chocoladefondue met letters? Ik was van plan met kerst wat te gaan experimenteren en wist dus niks van slagroom.
Ik kan mijn eigen recept nu niet meer vinden, maar het is pure chocola en slagroom. En eventueel een scheut drank, het moet wel leuk blijven
Hier een paar gegooglede recepten, die laatste komt behoorlijk overeen met wat ik normaal gesproken doe:
Misdadig lekkere chocofondue
En nog eentje
Klassieke chocoladefondue
zaterdag 12 december 2009 om 11:36
quote:mamzelle schreef op 12 december 2009 @ 11:35:
Ik ga voor simpel dus het wordt het recept van Ploes.
Zou een schaaltje op een rechaud hetzelfde effect hebben als een officieel chocoladefonduesetje? Zal toch wel?Ja hoor. dat is toch ook een gewoon schaaltje boven een waxinelichtje. Eet smakelijk!
Zou een schaaltje op een rechaud hetzelfde effect hebben als een officieel chocoladefonduesetje? Zal toch wel?Ja hoor. dat is toch ook een gewoon schaaltje boven een waxinelichtje. Eet smakelijk!
zaterdag 12 december 2009 om 12:19
quote:mamzelle schreef op 12 december 2009 @ 11:35:
Zou een schaaltje op een rechaud hetzelfde effect hebben als een officieel chocoladefonduesetje? Zal toch wel?
voor een euro of 5 heb je al een echte...bij de Xenos.
Staat wel leuk (maar het effect is uiteraard hetzelfde)
Zou een schaaltje op een rechaud hetzelfde effect hebben als een officieel chocoladefonduesetje? Zal toch wel?
voor een euro of 5 heb je al een echte...bij de Xenos.
Staat wel leuk (maar het effect is uiteraard hetzelfde)
zaterdag 12 december 2009 om 12:23
zaterdag 12 december 2009 om 13:04
quote:queenie1 schreef op 12 december 2009 @ 13:00:
Om chocola te smelten kun je het allerbeste daarvoor chocoladedruppels kopen. Dat werkt het beste. Het is wel te doen met gewone chocola, maar het smelt vaak niet makkelijk.Au bain marie (glazen schaal op een pan met kokend water) smelt alle chocola prima. Of probeer jij het te smelten in het fondueschaaltje zelf, boven een waxinelichtje?
Om chocola te smelten kun je het allerbeste daarvoor chocoladedruppels kopen. Dat werkt het beste. Het is wel te doen met gewone chocola, maar het smelt vaak niet makkelijk.Au bain marie (glazen schaal op een pan met kokend water) smelt alle chocola prima. Of probeer jij het te smelten in het fondueschaaltje zelf, boven een waxinelichtje?