Geld & Recht alle pijlers

wachten op BKR

13-12-2009 13:00 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, hier zijn al heel veel topics over maar toch heb ik even een luisterend oor nodig. Ik moet morgen naar de bank om mijn BKR op te gaan vragen. Bloedje zenuwachtig dat ik ben. Ik slaap niet meer, eet niet meer enz. Ik heb mijn leven sinds kort weer goed op de rails staan met een leuke vriend en mijn financien op orde maar dit was in het verleden niet zo. Ik woon al vanaf mijn 17e op mezelf en eigenlijk niet goed geleerd hoe hiermee om te gaan Met alle grote gevolgen van dien. Nu ben ik zo bang dat het negatief is bij de BKR waardoor ik wel naar een hypotheek kan fluiten. Dat is nog niet het ergste. Mijn vriend wil heel graag een huis kopen en dus is alles voor hem ook verpest. Dus deze week is cruciaal voor mij. Het kan zo maar zijn dat ik mijn vriend hierdoor kwijt raak. Echt heel stom, stom, stom.
Dat is ook precies wat het ergste is in mijn situatie. Ik heb het dan ook verprutst voor mijn vriend en ik denk dat ik mezelf dat niet zo snel kan vergeven.
.
Lieve-bees en broedkippetje.

Ga nou gewoon zo snel mogelijk naar een bank om het op te vragen !

Misschien maken jullie beide je wel kompleet onterecht zorgen... (hoop het voor jullie)

Dan pas kun je toch verder gaan denken....eerst zekerheid hebben..
Verder is het enorm gezichtsverlies tov mijn familie. Die zullen me hier altijd op aan blijven kijken. Mijn broertjes hebben ook alles dik voor elkaar dus een beetje het zwarte schaap word ik dan wel.
quote:Lieve_bees schreef op 13 december 2009 @ 14:06:

Dat is ook precies wat het ergste is in mijn situatie. Ik heb het dan ook verprutst voor mijn vriend en ik denk dat ik mezelf dat niet zo snel kan vergeven.

Ik snap je gevoel echt helemaal, maar daar is toch wel een kleine relativering bij te maken.

Die 'verprutsing' is dan maar tijdelijk, als je de zaken nu goed op orde hebt kun je over een tijd wél een hypotheek krijgen. Dat is echt heel vervelend voor nu, maar wat is nou die paar jaar op een mensenleven?

Bovendien, zoals Lindy zegt, misschien kunnen jullie een huis kopen met een hypotheek die alleen gestoeld is op het salaris van je vriend?

Maar hopelijk heb je gewoon geen A/H-registratie en valt het allemaal reuze mee!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik hoorde laatst dat mensen het rood kunnen staan op hun lopende rekening hebben laten blokkeren op advies van de hypotheek makelelaar omdat je als je dat wel hebt minder geld kan lenen blijkbaar...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:Broedkippetje schreef op 13 december 2009 @ 13:59:

[...]

Volgens mij is dit dus goed nieuws voor mij?

Want ik had steeds 1 week na het te veel rood staan salaris, waarna ik gewoon weer positief stond. Ja. Half Nederland heeft aan het eind van zijn salaris nog een stukje maand over en staat meer rood dan toegestaan. Je hoeft je hier echt geen zorgen over te maken.
In mijn geval heeft mijn vriend het gelukkig ook voor mij 'verprutst' door een half jaar geleden ontslagen te worden. Hij werkt nu op een soort van free-lance basis.

Maar voor ons zou het een optie zijn om op termijn een hypotheek te vragen op alleen mijn salaris, maar dan moet dus eerst die H-registratie even aflopen.
quote:Janna80 schreef op 13 december 2009 @ 14:12:

Ik hoorde laatst dat mensen het rood kunnen staan op hun lopende rekening hebben laten blokkeren op advies van de hypotheek makelelaar omdat je als je dat wel hebt minder geld kan lenen blijkbaar...Klopt, ook een limiet op de betaalrekening (volgens vanaf EUR 1000 en hoger) wordt gerigistreerd bij het BKR. Ongeacht overigens of je hier wel of geen gebruik van maakt. Een dergelijke limiet verminderd je leencapaciteit.
Je hebt helemaal gelijk biebelie! Ik moet me deze week ook nog goed concentreren op mijn werk. Dat wordt ook nog lastig want kan me nergens op concentreren. En die zenuwen blijven. Ik vind dit echt een heel belangrijk moment in mijn leven. Klinkt stom maar het zou voor mij echt het afsluiten van het verleden betekenen. En idd Lindy daar heb je ook gelijk in. Voor hetzelfde geld was ik werkeloos of had ik een baan met minder salaris dat zou niks uit moeten maken. Voor mij maakt dat ook niets uit maar kan me wel voorstellen dat mijn vriend teleurgesteld is.
.
quote:Dahlia74 schreef op 13 december 2009 @ 14:12:

[...]

Ja. Half Nederland heeft aan het eind van zijn salaris nog een stukje maand over en staat meer rood dan toegestaan. Je hoeft je hier echt geen zorgen over te maken.

Dahlia, je bent mijn held van de maand, echt waar.

Ik maakte me hier al zo lang stiekem zorgen over!

(En druk dan die zorgen diep weg, ipv dat ik gewoon actie onderneem en ga uitzoeken hoe het zit, stomme muts).

Echt een blok uit mijn maag en een knoop van mijn schouders nu.

En ik heb echt wel geleerd nu. Met mijn 13e maand dus mijn creditcard bijna volledig aflossen, dàn mijn rood staan aanpakken en die mogelijkheid tot roodstaan stopzetten, dàn sparen en dan over 1 of 2 jaartjes eens kijken naar dat huis. Op 1 of 1 1/2 salaris.

Broedkippetje komt er wel.
Lieve_bees, heb je dit alles tegen je vriend gezegt?
quote:Janna80 schreef op 13 december 2009 @ 14:12:

Ik hoorde laatst dat mensen het rood kunnen staan op hun lopende rekening hebben laten blokkeren op advies van de hypotheek makelelaar omdat je als je dat wel hebt minder geld kan lenen blijkbaar...

Dat klopt,als je bv iedere maand 2000,- rood kunt staan wordt dat bedrag afgetrokken van je max. hypotheekbedrag.

Die mensen zitten dan wel écht aan het maximum te lenen bedrag als je dat moet doen...of dat heel verstandig is..
quote:Dahlia74 schreef op 13 december 2009 @ 14:12:

Half Nederland heeft aan het eind van zijn salaris nog een stukje maand over en staat meer rood dan toegestaan. Je hoeft je hier echt geen zorgen over te maken.

Die loesje uitspraak is er niet voor niets...

"Aan het eind van mijn geld heb ik altijd een stuk maand over..."
.
quote:Broedkippetje schreef op 13 december 2009 @ 14:15:

En ik heb echt wel geleerd nu. Met mijn 13e maand dus mijn creditcard bijna volledig aflossen, dàn mijn rood staan aanpakken en die mogelijkheid tot roodstaan stopzetten, dàn sparen en dan over 1 of 2 jaartjes eens kijken naar dat huis. Op 1 of 1 1/2 salaris.

Broedkippetje komt er wel.Klinkt goed!!
quote:Broedkippetje schreef op 13 december 2009 @ 13:59:

[...]

Volgens mij is dit dus goed nieuws voor mij?

Want ik had steeds 1 week na het te veel rood staan salaris, waarna ik gewoon weer positief stond.

Dank jullie wel voor de uitleg.

Maak je geen zorgen. Ik stond 2 jaar geleden bij elke maand 1000 euro TE VEEL in het rood. Inmiddels is de situatie gelukkig enorm veranderd.

Heb 2 weken terug BKR aangevraagd en zat ook enorm in de rats vanwege dit en deurwaarders in het verleden.

Maar er stond helemaal niets op. Ja een t-mobile abbo. maar dat geeft niet. Was wel een enorme opluchting.
quote:Broedkippetje schreef op 13 december 2009 @ 14:15:

[...]

Dahlia, je bent mijn held van de maand, echt waar.

Ik maakte me hier al zo lang stiekem zorgen over!

(En druk dan die zorgen diep weg, ipv dat ik gewoon actie onderneem en ga uitzoeken hoe het zit, stomme muts).

Echt een blok uit mijn maag en een knoop van mijn schouders nu.

Broedkippetje komt er wel.

Go for it girl. Je komt er wel.

Ik kan natuurlijk niet zien hoe het met je ander registraties staat, maar zolang ze niet langer dan 13 weken ongeoorloofd zijn gaat het goedkomen. Fijne middag nog!
quote:lindy schreef op 13 december 2009 @ 14:17:

Rood staan kun je opzeggen, hoor. Ik heb, jaren geleden, toen ik nog studeerde en ook zo'n ''fijne'' studentenrekening had waar je 1000 gulden op rood ''mocht'' staan, de boel afgelost en op nul laten zetten. Wij hebben twee rekeningen, en op allebei kan ie niet onder de nul. Op = op.Ja, ik heb het ook niet. Je verandert er alleen je nul-punt mee anders
.
quote:lindy schreef op 13 december 2009 @ 14:14:

[...]

Ja, zo is de kredietcrisis uiteindelijk ontstaan.

Dat ligt iets genuanceerder.

Kijk : Hoe is de kredietcrisis ontstaan
.
Liefde gaat hopelijk over iets anders dan geld. Maar mijn vriend vindt huren zonde van zijn geld. De andere kant is weer dat dit mijn huurhuisje is en dat hij nog thuis woonde dus dat maakt het ook wel weer een beetje goed. Ik had gisteren naar de ABN amro gebeld over een paar vraagjes over mijn krediet. Alles goed en wel zegt ze op het eind:"Mevrouw het valt ons op dat u niet rood kunt staan op uw prive rekening en het lijkt ons verstandig dit wel te doen. Dan kun je aan het einde van de maand nog een rekening overmaken als het moet."Ik viel dus bijna van mijn stoel. Ik zit te vertellen hoe vervelend dat krediet is en nu dit. Ik heb dit bewust stopgezet om niet nog verder in de problemen te komen. Ik vond het echt een rare opmerking.
Ik kan me niet voorstellen dat er een andere registratie staat, want ik heb voor de rest nooit moeilijkheden gehad.

Ik laat liet een rekening wel eens liggen tot de herinnering (herkennen jullie inmiddels een patroon?), maar nooit tot incasso-bureau-toestanden of dreigingen met BKR-registraties.

Dank jullie wel allemaal, ik ga de hort op, met een licht gevoel.

Lieve_Beesje: succes, en ik hoor graag hoe het gegaan is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven