acupunctuur

maandag 14 december 2009 om 21:31
ik wil het gaan proberen voor vermoeidheid en pijn in mn lichaam!!
Maar ik ben meer benieuwd of het in zijn algemeenheid wat geholpen heeft en hoelang het effect heeft gehad, dus niet gericht op alleen vermoeidheid en pijn!
bedankt voor de reacties tot nu toe
@leveke; waar kreeg je de naalden? Want ik lees verschillende dingen, soms krijg je ze in je hele lichaam en soms maar in 1 gebied. Staat dan meestal niet bij voor welke klachten ze dan behandeld werden
Maar ik ben meer benieuwd of het in zijn algemeenheid wat geholpen heeft en hoelang het effect heeft gehad, dus niet gericht op alleen vermoeidheid en pijn!
bedankt voor de reacties tot nu toe
@leveke; waar kreeg je de naalden? Want ik lees verschillende dingen, soms krijg je ze in je hele lichaam en soms maar in 1 gebied. Staat dan meestal niet bij voor welke klachten ze dan behandeld werden

maandag 14 december 2009 om 21:44
Bij vermoeidheid en pijn kun je heel goed terecht bij een acupuncturist. Deze klachten zijn vergelijkbaar met wat ik had.
Waar je naalden geprikt krijgt ligt eraan welke energiebanen geblokkeerd zijn.
Ik kan je alleen de werkwijze van mijn acupuncturist vertellen. Maar ik denk dat iedere gediplomeerde acupuncturist zo te werk zal gaan.
Eerst volgt er een anamnese. En daarna voelt hij aan beide polsen welke organen weinig energie hebben. Meestal kreeg ik naalden in mijn onderbenen, voeten en handen. Maar het waren er nooit meer dan 3.
Ik zou het zeker proberen. En waarschijnlijk krijg je via je zorgverzekeraar ook een gedeelte vergoed.
Waar je naalden geprikt krijgt ligt eraan welke energiebanen geblokkeerd zijn.
Ik kan je alleen de werkwijze van mijn acupuncturist vertellen. Maar ik denk dat iedere gediplomeerde acupuncturist zo te werk zal gaan.
Eerst volgt er een anamnese. En daarna voelt hij aan beide polsen welke organen weinig energie hebben. Meestal kreeg ik naalden in mijn onderbenen, voeten en handen. Maar het waren er nooit meer dan 3.
Ik zou het zeker proberen. En waarschijnlijk krijg je via je zorgverzekeraar ook een gedeelte vergoed.

maandag 14 december 2009 om 22:10
Hi, ik heb tijdens mijn zwangerschap acupunctuur gedaan. Ik kon nl niet goed slapen en lag uren wakker (niet van het piekeren). Ik heb 3 sessies gehad en na de 1e sliep ik al als een roos. Sommigen zeggen dat het psychisch is, dat je je daarop instelt. Nou en, al is het zo, ik heb er iig weer goed door kunnen slapen. Ik kreeg een naald of 10 in mijn benen, armen, handen en hoofd (ja, die laatste voelde raar hoor).
Gewoon proberen, succes!!
Gewoon proberen, succes!!
donderdag 17 december 2009 om 21:57