Thuis

26-10-2009 16:33 3677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag je dat zelf weten. Maar je begon aan die prikken om je kind te beschermen en dan vind je het blijkbaar niet erg dat er nog 60% overblijft en je kind dus nog steeds een redelijk risoco loopt om ziek te worden? De griep is op zijn retour, maar er gaan nog steeds dagelijks mensen aan dood. Ook is de griep al gemuteerd, waardoor je zieker kunt worden. Maar ach, als die tweede prik teveel gedoe is om te halen (dat lees ik bij veel posters) wordt er al snel gezegd dat 40% wel genoeg is. Niet voor het percentage, maar voor het gemak.
Loretta is De Mol. Punt.
Dagelijks? Gemuteerd? Links please
Dat een griep muteert wil niet per definitie zeggen dat je er zieker van wordt, maar dat bijvoorbeeld Tamiflu niet/niet zo goed meer werkt.
Diezelfde rivm die jij net aanhaalt

http://www.rivm.nl/cib/bi ... overzicht_tcm92-61018.pdf
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Star schreef op 15 december 2009 @ 16:00:

Dat een griep muteert wil niet per definitie zeggen dat je er zieker van wordt, maar dat bijvoorbeeld Tamiflu niet/niet zo goed meer werkt.En als je dan dus wél zo'n pechvogel bent die er erg ziek van wordt, zijn er geen medicijnen voor je. Uitzieken en beterworden is dan ineens niet meer zo vanzelfsprekend.
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Kess schreef op 15 december 2009 @ 16:01:

Diezelfde rivm die jij net aanhaalt

http://www.rivm.nl/cib/bi ... overzicht_tcm92-61018.pdfJij doelt op de 8 doden van vorige week?
quote:Kess schreef op 15 december 2009 @ 16:02:

[...]

En als je dan dus wél zo'n pechvogel bent die er erg ziek van wordt, zijn er geen medicijnen voor je. Uitzieken en beterworden is dan ineens niet meer zo vanzelfsprekend.Oneens. Tamiflu is de laatste maanden al niet meer gegeven en toch was uitzieken en beter worden wel vanzelfsprekend.
Vito heeft tamiflu gehad. Hoezo zou dat de laatste maanden niet meer voor geschreven zijn?
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Kess schreef op 15 december 2009 @ 16:11:

Vito heeft tamiflu gehad. Hoezo zou dat de laatste maanden niet meer voor geschreven zijn?

Hij is risicogriep.

Al die hordes Nederlanders die de griep hebben gehad, hebben geen Tamiflu gekregen.
quote:Kess schreef op 15 december 2009 @ 16:11:

Hij is risicogriep.

Al die hordes Nederlanders die de griep hebben gehad, hebben geen Tamiflu gekregen.
Zoek het vertypinkje.
Klopt, maar ook die hordes gezonde mensen kunnen de gemuteerde variant krijgen en daar heel ziek van worden. Er zijn intussen ook gevallen bekend van mensen zonder onderliggend lijden die het kregen en gestorven zijn. En tamiflu was toen geen optie meer, want resistent.

Met de pechvogel uit mijn eerdere post bedoelde ik dus ook een gewoon, gezond iemand, die toch erg ziek wordt. Die kans is niet zo groot, maar die is er wel. En die verklein ik dan graag met een tweede prik. Gedoe of niet. Liever 70% dan 40%.
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Star schreef op 15 december 2009 @ 16:14:

Zoek het vertypinkje.Echt een Freudiaanse!
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Kess schreef op 15 december 2009 @ 16:19:

Klopt, maar ook die hordes gezonde mensen kunnen de gemuteerde variant krijgen en daar heel ziek van worden. Er zijn intussen ook gevallen bekend van mensen zonder onderliggend lijden die het kregen en gestorven zijn. En tamiflu was toen geen optie meer, want resistent.

Met de pechvogel uit mijn eerdere post bedoelde ik dus ook een gewoon, gezond iemand, die toch erg ziek wordt. Die kans is niet zo groot, maar die is er wel. En die verklein ik dan graag met een tweede prik. Gedoe of niet. Liever 70% dan 40%.Maar dat probeer ik te zeggen dat je er zieker van wordt. De gewone jaarlijkse griep muteert, dankzij de griepprik, ieder jaar, maar die is niet ieder jaar heftiger. Zou wat worden zeg
Maar de MG kán wel heftiger worden. Het is een onvoorspelbaar virus. En dan is er dus geen virusremmer meer voorhanden. En dán is uitzieken dus niet zo vanzelfsprekend meer.

Volgens mij praten we langs elkaar!

Maar goed: Vito heeft zijn tweede prik al gehad via de huisarts en Tony krijgt hem vrijdag. En dat terwijl ze de MG zo goed als zeker hebben gehad. Tja, better safe than sorry. En dat zinnetje geeft ook meteen heel duidelijk aan waarom ik mensen niet snap die geen tweede prik gaan halen.

Zo. Klaar met preken. Ik ga snel eten maken en dan met de jongens het donker in voor een lichtjestocht!
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Kess schreef op 15 december 2009 @ 15:49:

Ik vind het raar dat mensen niet gaan voor de tweede prik. Als je eraan begonnen bent, dan maak je het toch af? Doe het wél, of doe het níet, maar dat halve, daar snap ik niks van. Las net ergens (weet niet meer precies waar) een "ik stond er de eerste prik al niet echt achter, dus nu ga ik niet." Doos. Was dan helemaal niet gegaan. Ik vind het een beetje onnadenkend, maar goed, ik snap wel meer mensen niet.

hee kess, dat was ik.Althans, dit heb ik ook geschreven, weet niet uit welk topic je dit haalt. En ik heb het over mezelf. Overigens vind ik als je ergens aan begint, moet je het afmaken, niet echt een argument in een veranderende situatie. De griep leek 3-4 weken veel ernstiger en heftiger dan die nu is. (gelukkig maar). 4 weken geleden vond ik het nog echt best eng en had ik geen idee welke kant die op zou gaan, nu is die duidelijk op zijn retour en zijn er steeds minder mensen ziek. afwegingen kunnen veranderen toch? En risico inschattingen ook. Oveirgens had ik het hier over mezelf, en niet over kids, die zijn wel gewoon voor de tweede gegaan. Voor hen vind ik 40% niet genoeg bescherming, voor mezelf wel. Zeker omdat het 40% is en een milder verloop, en dan in combinatie met een aflopende epidemie, dat durf ik voor mezelf wel aan.

afz: doos
En better safe than sorry geldt wel voor mijn kleine kinderen, maar voor mezelf vond ik het hele idee inenten tijdens zwangerschap al niet prettig, maar 4 weken geleden noodzakelijk. Nu dus andere mening daarover. Overigens zou ik nu nog steeds voor 1 inenting kiezen (stel dat inenten nu pas zou gebeuren).
quote:arwen173 schreef op 15 december 2009 @ 16:54:

[...]

Ik snap je overwegingen heel goed Arwen.

Wij gaan wel allemaal voor 2e, vooral vanwege Mier. Die is nog zo klein.

Beterschap voor lieve kleine Ceetje
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
was ik niet zwanger, en in jouw situatie, zou ik ook absoluut voor tweede gaan hoor. Geen twijfel dan. Zeker niet als je zo'n kleine puk thuis hebt, brrrr, moet er niet aan denken dat die ziek wordt.
Eetje Inad, Eetje

Doos
quote:Inad schreef op 15 december 2009 @ 09:07:

(Ier en ik zijn vanwege verhuisstress allebei niet erg lief de laatste dagen. Ergo de opmerking, want het ligt natuurlijk allemaal eigenlijk stiekem alleen aan hem )

Dat geldt zeker ten tijde van verhuizingen en zwangerschappen

Schiet het wel een beetje op allemaal?
Peas on earth!
quote:Kess schreef op 15 december 2009 @ 09:11:

Wat een leuk topic, Erwt! Leuk hoor, om het nu eindelijk van de daken te schreeuwen. Jij zweeft zeker een stukje bovend e grond, of niet? Het is wel heelll erg leuk om het nu gewoon hardop te zeggen (terwijl ik het tegelijkertijd nog heel gek vind om hardop 'ik ben zwanger' te zeggen), en het is zo leuk dat iedereen zo lief en enthousiast reageert
Peas on earth!
quote:Vishnu schreef op 15 december 2009 @ 10:00:

[...]

Na popstars bevrucht dus.Waar dat programma al niet goed voor is
Peas on earth!
Doos! Ik had het niet persé over jou, Arwen! Maar wel leuk dat je je even als doos komt melden. Waar mijn onbegrip voornamelijk vandaan komt is dat mensen het 'gedoe' vinden en dan ineens zeggen dat 40% wel mooi genoeg is. Zeg dan gewoon dat je geen zin hebt om met je gillende kind in de rij te gaan staan!

Maar goed, de situatie is inderdaag veranderd, daar heb je volkomen gelijk in. Feit blijft wel dat er nog steeds een bepaald risico is, en dat risico wil ik zo beperkt mogelijk houden, dus een tweede prik.

Qua zwangerschap snap ik je, daar zou ik gevoelsmatig ook anders in staan, denk ik.

Afz: Muts.
Loretta is De Mol. Punt.
quote:arwen173 schreef op 15 december 2009 @ 16:54:

Arme Eetje

Hoest nu met haar?

MG-inentingstoestanden zijn ingewikkeld. Ik snap wel wat Kess bedoelt, namelijk: je hebt eerst besloten dat je niet wil dat je kind risico loopt (althans: een zo laag mogelijk risico), waarom wijk je daar dan nu vanaf door niet die andere prik te halen (en er daardoor voor te zorgen dat je kind nog steeds een zo laag mogelijk risico loopt).

Even verderlezen. Valt het op dat ik pagina voor pagina bijlees?
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven