Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
dinsdag 15 december 2009 om 17:30
Ahh, lief Its!
Fido heeft ook geen maag maar is een bodemloze put en 's ochtends word ik ook altijd 'subtiel' naar de keuken geboempt*, want daar staat het eten.
* ik probeer dan dus naar de wc te lopen terwijl Fido rechts van me meedribbelt, ondertussen kopstoten naar links gevend: dáááár moet je heen!!!
Fido heeft ook geen maag maar is een bodemloze put en 's ochtends word ik ook altijd 'subtiel' naar de keuken geboempt*, want daar staat het eten.
* ik probeer dan dus naar de wc te lopen terwijl Fido rechts van me meedribbelt, ondertussen kopstoten naar links gevend: dáááár moet je heen!!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
dinsdag 15 december 2009 om 17:36
quote:robo schreef op 15 december 2009 @ 17:28:
Tijdens mijn eerste chemo, toen het echt héél slecht met me ging, kwam mijn hond checken hoe het ging met me, als ik in de badkamer was.
Dan hoorde ik gesnuif onder de deurpost, dan wachtte hij even, en liep weer terug naar zijn mand. Als ik lang in de badkamer bleef herhaalde hij dat iedere tien minuten.
Toen ik weer beter was heeft hij dat nooit meer gedaan, dat deed hij alleen toen ik zo ziek was.
*smelt*
Aggossie...beesten voelen zoveel aan hè. Bijzonder is dat.
Begin van het jaar hadden we Puk dus nog niet, maar Joepie nog. Die werd in januari ziek (plotselinge hartziekte) en overleed op 1 april, 3 jaar oud. En in perioden dat het echt heel slecht met hem ging, nam Fido dus de verzorging van Joep over: hem wassen, warm houden (heel dicht tegen hem aan liggen), janken als waarschuwing als Joep weer een wegtrekker had (en een hele speciale jank zodat ik gelijk wist dat er wat aan de hand was) en hem voor laten gaan bij eten (vast met pijn in zijn hart ). Echt zo lief en bijzonder, ik krijg er weer tranen van in mijn ogen nu ik dit opschrijf...
Tijdens mijn eerste chemo, toen het echt héél slecht met me ging, kwam mijn hond checken hoe het ging met me, als ik in de badkamer was.
Dan hoorde ik gesnuif onder de deurpost, dan wachtte hij even, en liep weer terug naar zijn mand. Als ik lang in de badkamer bleef herhaalde hij dat iedere tien minuten.
Toen ik weer beter was heeft hij dat nooit meer gedaan, dat deed hij alleen toen ik zo ziek was.
*smelt*
Aggossie...beesten voelen zoveel aan hè. Bijzonder is dat.
Begin van het jaar hadden we Puk dus nog niet, maar Joepie nog. Die werd in januari ziek (plotselinge hartziekte) en overleed op 1 april, 3 jaar oud. En in perioden dat het echt heel slecht met hem ging, nam Fido dus de verzorging van Joep over: hem wassen, warm houden (heel dicht tegen hem aan liggen), janken als waarschuwing als Joep weer een wegtrekker had (en een hele speciale jank zodat ik gelijk wist dat er wat aan de hand was) en hem voor laten gaan bij eten (vast met pijn in zijn hart ). Echt zo lief en bijzonder, ik krijg er weer tranen van in mijn ogen nu ik dit opschrijf...
Ik ben mijn eigen bananenschil
dinsdag 15 december 2009 om 18:56
quote:eleonora schreef op 15 december 2009 @ 15:39:
Misschien is het een plan om de angels te vragen de titel van dit topic te veranderen?
Dan kunnen we gewoon pussytalk doen en dan hoeft het niet over verdwenen katten te gaan (mag ook) maar gewoon over onze katten of kattenliefde in het algemeen.
Is dat wat?
Alleen als er meer mensen zin hebben om lekker door te tateren hoor over katten.
Leuk ,lekker zemelen over hoe geweldig onze bontjes zijn.
Alhoewel ik die ouwe muts van mij net wel achter het behang kon plakken met haar gesloop aan onze lekkere stoel....
En als ik dan loop te schreeuwen verdwaasd opkijken van : hé zei er iemand wat....?
Grrr
Misschien is het een plan om de angels te vragen de titel van dit topic te veranderen?
Dan kunnen we gewoon pussytalk doen en dan hoeft het niet over verdwenen katten te gaan (mag ook) maar gewoon over onze katten of kattenliefde in het algemeen.
Is dat wat?
Alleen als er meer mensen zin hebben om lekker door te tateren hoor over katten.
Leuk ,lekker zemelen over hoe geweldig onze bontjes zijn.
Alhoewel ik die ouwe muts van mij net wel achter het behang kon plakken met haar gesloop aan onze lekkere stoel....
En als ik dan loop te schreeuwen verdwaasd opkijken van : hé zei er iemand wat....?
Grrr
dinsdag 15 december 2009 om 19:01
Wie durft er een fotootje van huisgenootjes te plaatsen?
*daar gaat je anonimiteit...straks herkent de buurvrouw je aan je kat/hond/fret/konijn/rups*
Eén van de katten van MV heb ik in een reclame zien voorbij komen,de mormels van Olijf heb ik ook al een bewonderd...ben wel nieuwsgierig naar de rest ook.
Ook de andere 7 !! van Leo.
Ik ga straks even foto's online gooien in ieder geval.
(ps Olijf: mormels is uiteraard liefkozend bedoeld hé )
*daar gaat je anonimiteit...straks herkent de buurvrouw je aan je kat/hond/fret/konijn/rups*
Eén van de katten van MV heb ik in een reclame zien voorbij komen,de mormels van Olijf heb ik ook al een bewonderd...ben wel nieuwsgierig naar de rest ook.
Ook de andere 7 !! van Leo.
Ik ga straks even foto's online gooien in ieder geval.
(ps Olijf: mormels is uiteraard liefkozend bedoeld hé )

dinsdag 15 december 2009 om 20:06
Vanavond ben ik er trouwens niet meer, ik ga lekker vroeg naar bed, reumaaanval, auw, dus ik ga gewoon thee zetten en liggen.
Hopelijk heeft de angel morgen de titel van dit topic aangepast en dan doe ik daarna de OPaanpas.
Tot morrow! (zoals Fien altijd een kruising tussen 'tot morgen' en 'tomorrow' maakt)
Hopelijk heeft de angel morgen de titel van dit topic aangepast en dan doe ik daarna de OPaanpas.
Tot morrow! (zoals Fien altijd een kruising tussen 'tot morgen' en 'tomorrow' maakt)
dinsdag 15 december 2009 om 20:27
dinsdag 15 december 2009 om 20:40
Zo even met Picasa aan het knoeien geweest.
hier zijn mijn poezels.
Twee Brits Korthaardames van inmiddels 9 jaar allebei
en een zwart galbakje van 1,5 jaar
de twee plaatjes van hem linksonder en midden zijn nog in Griekenland waar ik verliefd werd op hem.
rechtsbovenin kun je zien wat een grote joekel hij inmiddels is!
dinsdag 15 december 2009 om 20:47
dinsdag 15 december 2009 om 21:03
Wow Bibelie, wat een mooie katten. Moest even slikken. Die ene lijkt op mijn Kay die zo naar om het leven is gekomen. Ook een Brits korthaar silver tabby blotched.
Ohhhh deze onderste foto, die wil je wel doodknuffelen, wat een hommeltje. En wat is die mooi geworden. Wat liefde en een goed leven kan doen he.
Dit was Kay die ik zo op jouw kat vind lijken;
Van britten heb ik helaas alleen nog maar Floyd, broertje van Kay;
Kay was alleen silver tabby blotched en Floyd is silver tabby spotted.
Mijn laatste aanwinst Kane is een halve brit;
Het is een dromerig katje. Helemaal verliefd op Bo Ghi. Echt hij is een schaduw van hem, waar je Bo ziet is hij ook. Als je niet beter weet hebben ze echt een liefdesrelatie.
Ohhhh deze onderste foto, die wil je wel doodknuffelen, wat een hommeltje. En wat is die mooi geworden. Wat liefde en een goed leven kan doen he.
Dit was Kay die ik zo op jouw kat vind lijken;
Van britten heb ik helaas alleen nog maar Floyd, broertje van Kay;
Kay was alleen silver tabby blotched en Floyd is silver tabby spotted.
Mijn laatste aanwinst Kane is een halve brit;
Het is een dromerig katje. Helemaal verliefd op Bo Ghi. Echt hij is een schaduw van hem, waar je Bo ziet is hij ook. Als je niet beter weet hebben ze echt een liefdesrelatie.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.