Valt jullie dit ook weleens op?

woensdag 16 december 2009 om 14:36
Mee eens...zo stond ik als hoogzwangere te proberen mijn buggy met peuter de tram in te krijgen, zonder dat er maar iemand een hand uitsteekt (en er stonden genoeg mensen). Vervolgens komt ook niemand op het idee om even op te staan...en ik had echt een megabuik!
Het viel me vooral op in de spits, iedereen kijkt stoicijns voor zich uit en doet alsof hij/zij niets ziet. Als het wat rustiger is lijken mensen wat beter op te letten en eerder wat te doen..
Het viel me vooral op in de spits, iedereen kijkt stoicijns voor zich uit en doet alsof hij/zij niets ziet. Als het wat rustiger is lijken mensen wat beter op te letten en eerder wat te doen..

woensdag 16 december 2009 om 14:41
quote:bibi72 schreef op 16 december 2009 @ 14:36:
Mee eens...zo stond ik als hoogzwangere te proberen mijn buggy met peuter de tram in te krijgen, zonder dat er maar iemand een hand uitsteekt (en er stonden genoeg mensen). Vervolgens komt ook niemand op het idee om even op te staan...en ik had echt een megabuik!Ik heb mijn hele zwangerschap met de trein en bus gereisd en er is nooit iemand voor me opgestaan. In mijn achtste maand ben ik wèl onzachtzinnig door een neger aan de kant gedouwd toen ik in een bomvolle bus tegen zijn stoel aanleunde. Dat leunen vond hij blijkbaar nogal asociaal van me
Mee eens...zo stond ik als hoogzwangere te proberen mijn buggy met peuter de tram in te krijgen, zonder dat er maar iemand een hand uitsteekt (en er stonden genoeg mensen). Vervolgens komt ook niemand op het idee om even op te staan...en ik had echt een megabuik!Ik heb mijn hele zwangerschap met de trein en bus gereisd en er is nooit iemand voor me opgestaan. In mijn achtste maand ben ik wèl onzachtzinnig door een neger aan de kant gedouwd toen ik in een bomvolle bus tegen zijn stoel aanleunde. Dat leunen vond hij blijkbaar nogal asociaal van me
woensdag 16 december 2009 om 14:41
Op het moment dat iemand (een verkoper) in een winkel tegen jou zegt: "Je ziet toch dat ik mijn handen vol heb? Even verder kijken dan je neus lang is!" had ik gereageerd met: "Ik ga ervanuit dat ik geholpen wordt door een verkoper, ook al heeft zij haar handen vol. Dat is nu eenmaal uw taak." of een reactie als: " Oh dan niet hoor. Ik vraag het wel aan een collega van u die wel klantvriendelijk handelt."
Het gaat erom hoe je reageert op mensen. Op het moment dat jij hier niets van zegt en je rug omdraait, weet diegene niet (of misschien wel) wat zij fout heeft gedaan en gaat rustig verder met haar 'volle handentaak'. Ik denk dus dat je inderdaad een beetje te zacht was in dit geval, maar goed.. Iedereen is anders en soms kun je beter je mond houden
Ik merk ook dat de maatschappij steeds onvriendelijker wordt, maar ik reageer daar dan ook direct op. Nu ben ik wel iemand die heel direct is en misschien soms ook bot terug kan doen, maar dan is het verdiend. Zelf ben ik (bijna) nooit bot tegen anderen en vaak vriendelijk. Als ik een volle kar heb en iemand staat achter mij met een pak melk, dan laat ik diegene voor. Dit alles heeft weer te maken met opvoeding..... en tsja.. Als we het over opvoeding gaan hebben, dan zijn we morgen nog bezig. Kijk maar naar alle problemen in de wereld.
Het gaat erom hoe je reageert op mensen. Op het moment dat jij hier niets van zegt en je rug omdraait, weet diegene niet (of misschien wel) wat zij fout heeft gedaan en gaat rustig verder met haar 'volle handentaak'. Ik denk dus dat je inderdaad een beetje te zacht was in dit geval, maar goed.. Iedereen is anders en soms kun je beter je mond houden
Ik merk ook dat de maatschappij steeds onvriendelijker wordt, maar ik reageer daar dan ook direct op. Nu ben ik wel iemand die heel direct is en misschien soms ook bot terug kan doen, maar dan is het verdiend. Zelf ben ik (bijna) nooit bot tegen anderen en vaak vriendelijk. Als ik een volle kar heb en iemand staat achter mij met een pak melk, dan laat ik diegene voor. Dit alles heeft weer te maken met opvoeding..... en tsja.. Als we het over opvoeding gaan hebben, dan zijn we morgen nog bezig. Kijk maar naar alle problemen in de wereld.
woensdag 16 december 2009 om 14:42
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij eerder opvalt hoe vriendelijk en behulpzaam mensen kunnen zijn. In de bus wordt er altijd opgestaan voor ouderen of zwangeren e.d., de buggy wordt altijd in de bus getild.. Zo niet geef ik zelf het goede voorbeeld. Ik heb regelmatig een leuk kort gesprekje met iemand in een winkel, klant of bediende, op straat, waar dan ook. Vaak geef ik mensen een bewuste lach of begrijpende blik en die ontvang ik dan ook terug. Hulp wordt aangeboden als iets niet lukt of gaat zoals het moet... Echt van zulke momenten wordt ik zo vrolijk en ze overstemmen de negatieve ervaringen, welke zeer gering zijn!

woensdag 16 december 2009 om 14:44
Hoezo zijn vriendelijke mensen op een hand te tellen? Ik ben vanochtend in wel 6 winkels geweest en ik vond elke cassiere heel vriendelijk, ik ben bij de apotheek geweest en de apothekers assistent wel heel vriendelijk, de chiropractor en zijn receptioniste was ook heel vriendelijk. Dat zijn er al 8 en dat in nog geem kilometer rondom mijn woning. Wonen die paar vriendelijke mensen dan toevallig in de leukste stad van het oosten van het land?!?
woensdag 16 december 2009 om 14:44
Herkenbaar 
Laatst op een fietskruispunt onduidelijk moment wie voor zou gaan, ik of een andere vrouw op fiets. Ik dacht: ik ben er sneller, dus ik piep even voor. Zij: "KUTwijf!"
Ipv boos is het ook weleens juist blij. Loop ik gewoon in de stad en dan kijkt iedereen me aan alsof ze me kennen. Lachen naar me, of kijken me eigenlijk net te lang lachend aan dat ik denk: ken ik jou? Lijk ik op iemand? Voelt juist wel weer goed dan

Laatst op een fietskruispunt onduidelijk moment wie voor zou gaan, ik of een andere vrouw op fiets. Ik dacht: ik ben er sneller, dus ik piep even voor. Zij: "KUTwijf!"
Ipv boos is het ook weleens juist blij. Loop ik gewoon in de stad en dan kijkt iedereen me aan alsof ze me kennen. Lachen naar me, of kijken me eigenlijk net te lang lachend aan dat ik denk: ken ik jou? Lijk ik op iemand? Voelt juist wel weer goed dan

woensdag 16 december 2009 om 14:45
Ach, vroeger, vroeger werden mensen gevierendeeld. Gehandicapten werden niet voor vol aangezien en 'vreemde' vrouwen mochten op de brandstapel voor hekserij. vroeger, werd je overal voor op aangekeken als je uit de pas liep. Mensen met ongelukkige huwlijken moesten bij elkaar blijven, want scheiden mocht niet van de kerk. Vroeger, in het dorp waar ik vandaan kom in mijn moeders tijd, was er elk weekend wel een vechtpartij met de voetbalclub van het aangrenzende dorp.
Oh jongens, vroeger was zo heerlijk.
Oh jongens, vroeger was zo heerlijk.
woensdag 16 december 2009 om 14:47
quote:bibi72 schreef op 16 december 2009 @ 14:36:
Het viel me vooral op in de spits, iedereen kijkt stoicijns voor zich uit en doet alsof hij/zij niets ziet. Als het wat rustiger is lijken mensen wat beter op te letten en eerder wat te doen..Nouja, als je in de spits in het OV een goed humeur houdt, dan ben je in mijn ogen echt een held. Hoe vrolijk ik ook ben, dat verandert wel zodra ik in een stampvolle tram/metro/trein stap... Maarja, daar kunnen die andere mensen ook niets aan doen, dat begrijp ik dan ook wel weer. Ik zal overigens niet opzettelijke iemand irriteren door luidruchtig te zijn of te duwen.
Het viel me vooral op in de spits, iedereen kijkt stoicijns voor zich uit en doet alsof hij/zij niets ziet. Als het wat rustiger is lijken mensen wat beter op te letten en eerder wat te doen..Nouja, als je in de spits in het OV een goed humeur houdt, dan ben je in mijn ogen echt een held. Hoe vrolijk ik ook ben, dat verandert wel zodra ik in een stampvolle tram/metro/trein stap... Maarja, daar kunnen die andere mensen ook niets aan doen, dat begrijp ik dan ook wel weer. Ik zal overigens niet opzettelijke iemand irriteren door luidruchtig te zijn of te duwen.
woensdag 16 december 2009 om 14:48
Ik heb best vaak last van ouderen die vinden dat zij het recht hebben op iets.
Bijvoorbeeld in de trein; het is spits en zij zijn een daagje uit met vriendinnen of wie dan ook. Overal tassen, een isoleerfles op het tafeltje en een natte paraplu op de bank. Denk maar niet dat zij uit zichzelf hun tas op de grond zetten of boven hun in het bagagerek plaatsen, maar owee als ik het een keertje niet doe.
Dan hoor ik ze vaak dingen verzuchten als '' jeugd...'
Maar goed, ik probeer me er niet aan te storen.
Wie goed doet, goed ontmoet.
enzo
Bijvoorbeeld in de trein; het is spits en zij zijn een daagje uit met vriendinnen of wie dan ook. Overal tassen, een isoleerfles op het tafeltje en een natte paraplu op de bank. Denk maar niet dat zij uit zichzelf hun tas op de grond zetten of boven hun in het bagagerek plaatsen, maar owee als ik het een keertje niet doe.
Dan hoor ik ze vaak dingen verzuchten als '' jeugd...'
Maar goed, ik probeer me er niet aan te storen.
Wie goed doet, goed ontmoet.
enzo
Poelepoelepoelepoes!
Ik denk dat het ook te maken heeft met tijden van het jaar. Deze tijd is druk en duur.. (en koud!) Ik kom ook niet zoveel onvriendelijke mensen tegen.. In winkels zijn ze best aardig! Maar ik zou wel een andere reactie geven op mensen die onvriendelijk doen.
Ik kom vooral onvriendelijke jeugd tegen waar ik mij mateloos aan irriteer. In de bus of trein vang ik regelmatig gesprekken op die ik eigenlijk niet wil horen.. "Ik sloeg hem een keer in elkaar! Lache was dat!"
Onvriendelijk? Nee, gewoon asociaal. Erg storend. Wederom het woord opvoeding komt hier weer ter sprake. (Sorry ik ben leerkracht en wat ik in klassen tegenkom dat is niet meer om te lachen.... meer om je zorgen over te maken)
Ik kom vooral onvriendelijke jeugd tegen waar ik mij mateloos aan irriteer. In de bus of trein vang ik regelmatig gesprekken op die ik eigenlijk niet wil horen.. "Ik sloeg hem een keer in elkaar! Lache was dat!"
Onvriendelijk? Nee, gewoon asociaal. Erg storend. Wederom het woord opvoeding komt hier weer ter sprake. (Sorry ik ben leerkracht en wat ik in klassen tegenkom dat is niet meer om te lachen.... meer om je zorgen over te maken)
Hier in Spanje is iedereen buitengewoon vriendelijk..heerlijk vind ik dat. Als je een volle lift instapt zegt iedereen gedag, een verkoopster neemt echt de tijd voor je.....MAAR die Spanjaarden kunnen maar 1 tegelijk...als je de pech hebt dat de mevrouw voor je een bekende is van de caissière, heb je gewoon dikke vette pech en moet je wachten...tja, wat doe je eraan!