Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
quote:biebelie schreef op 16 december 2009 @ 22:36:

Leuk filmpje MV!

Ik kreeg vandaag ook nog een hele poppige via hyves,normaal gooi ik al die doorsteurmail direct in de prullebak maar deze toch even gekeken.

Zo leuk!! (en duurt maar een paar seconden)

schattig filmpjeOw, dan wil ik ook weer kittens!!!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wat een leuk topic! Ik heb twee Bengalen van 6 en 9 maanden. Ze zijn zoooo leuk , ook samen zijn ze super lief. Hebben wel allebei een pittig karakter maar dat maakt ze juist zo leuk. Super loyaal, aanhankelijk, speels, ondeugend, hardleers , grappig en vooral erg gezellig!

Zal dit topic zeker in de gaten houden en vooral lekker meelezen!
De oudste is warm rossig:

De andere wat donkerder:

quote:eleonora schreef op 16 december 2009 @ 08:32:

Kat75, hoe kom je aan die mandjes?

Ik vind ze ook geweldig.....

Ik heb het mandje jaren geleden gekregen van een vriendinnetje die het via de Schlecker site heeft besteld maar ze staan ook regelmatig op marktplaats.

Het is zo'n leuk gezicht je poezenbeest daarin te zien !

@mylenevalerie,

Dank je voor je hulp, ik stuur je strakjes een mail.
Is goed Kat, ik zie je mailtje straks.

Moge ladies,

Bindi ook al zulke beauty's. Leuk zijn Bengalen. Alleen van die klimmers en waterratten. Prachtig zijn ze. Staan dichter bij de wilde kat he.

Hier heb ik er eentje Kane die zo gek is op water, nou meer op troep maken. Water wat hij drinkt moet bewegen. Heb ik een waterfonteintje voor hem maar die trekt hij steeds om. Nu heb ik in de badkamer een afwasteil vol met water en die heeft hij ook van de week om getrokken. Als ik weer wat geld heb wil ik voor hem een waterfonteintje kopen die het zelf doet. Nu moet ik het water erin doen maar als het doorgelopen is dan ligt het water stil en dat is volgens Kane niet de bedoeling.

Een keer melk in dat fonteintje gedaan. Dat heb ik geweten hahahaha. Wat een bende daarna. Was wel leuk voor 1 keer maar niet voor herhaling vatbaar. Zijn hele kop zat onder de melk.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Haha MV, wat grappig die foto met de melk in het fonteintje

Ik heb inderdaad ook gehoord dat Bengalen van water houden, dat leek me zo apart! Maar wel grappig. Vind het ook hele mooie katten!!

Wat een leuke filmpjes!!
Bengalen, die vind ik wel zo mooi. Net van die luipaarden. Prachtig!

Meer katten in huis kan ik emotioneel niet aan geloof ik maar als ik nog een keer mag dan ga ik ook voor een bengaal.
Mittensjelief, is Brammie al weer thuis?
Ik ben met m'n hondje alvast aan het oefenen hier voor:

http://www.youtube.com/watch?v=AUtPKbMw ... ature=fvwp
Dat zou handig zijn Nijntje, als je dan thuiskomt en je boom is opgetogen!
Ik moet straks met Lena naar de dierenarts, ze heeft een joekel van een abces op haar buik.

Het litteken van de sterilisatie is ontstoken.

Wat kan dat snel gaan zeg, echt, gisteren was er nog niks aan de hand en nu is de boel ineens rood en opgezwollen en pussig!

Arme Leentje, de boel zal wel openmoeten denk ik. Brrrrrrrr, rillingen als ik er aan denk.

Vanmiddag om 13.50 uur moeten we er zijn.
He gatver zeg. Sterkte. Pas je op met die sneeuw. Waren de hechtingen er al wel uit?
Beterschap voor Lena, Leo.

Mittens, hoe is het met jou? Is Bram al terug?
BRAM IS TERUG!!!!!!

Gister was hij er dus niet en kwam 's avonds ook niet...redelijk drama dus weer. Uiteindelijk toch maar naar bed...tegen 12en ging vriend uit bed toen ik eigenlijk al sliep. En ineens hoorde ik de achterdeur opengaan en was daar het goede nieuws!!!

Dus...ook in de winter moet ik me niet meteen zorgen maken als hij een nachtje er niet is.

Overigens was hij helemaal niet koud, dus zou me niets verbazen als hij ergens gelogeerd heeft.

Pfff..als hij dan gewoon even belt waar hij is...

Dank allemaal voor jullie lieve en bemoedigende woorden!!

Mittens wat fijn!!!!

Hier is moederpoes ook een keer 2 weken weggeweest. Ik was doodongerust. Na twee weken stond ze ineens weer voor mijn neus. En na een week of 9 kreeg ik 3 kadopoesjes.....
Leo...sterkte met Lena!!! En veel beterschap!
Poeh he....2 weken is echt veel. Ik ben Bram vorig jaar precies in deze tijd ook een week kwijt geweest. Toen hij terug kwam bleken zijn bekken op 3 plaatsen gebroken en moest hij 6 weken in een bench. Hij is daar geweldig uitgekomen en heeft nu nergens last meer van.

Vlak nadat Bram weer beter was, ging de ander (Guus) er bijna 2 weken vandoor. Die kwam ook terug met gebroken bekken op 2 plaatsen en kon dus ook 6 weken in de bench. En hij is er overigens ook geweldig goed uitgekomen!

Vandezomer bleven ze wel een vaker een nachtje weg, maar nu met dit weer enzo was ik echt even flink in de stress...gelukkig voor niks deze keer!!
quote:mylenevalerie schreef op 17 december 2009 @ 09:14:

He gatver zeg. Sterkte. Pas je op met die sneeuw. Waren de hechtingen er al wel uit?

Die zaten helemaal van binnen en zouden zelf oplossen. Niks van te zien van die hechtingen, zelfs nu niet. Alleen een dikke bult met een wondje waar rotzooi uitkomt. Ik heb 'm net uitgeknepen en er antibioticazalf op gesmeerd, die kun je in Amerika gewoon bij de dierenwinkel kopen.

Stinken zeg! Die wond. Pfffffffffff....

Ik vind het zo suf dat ik het niet gezien heb. Elke dag heb ik ze wel een paar keer in mijn handen. Kootje, Lena en Beer zeker.
Oh wat fijn Mittens. Ja als hij moet bellen moet je hem of een mobieltje meegeven of een belletje om de nek doen . Wat een opluchting met die kou buiten.
Mittens, wat heerlijk!

Bram weer thuis, wat een feest.

Nu wordt het een mooi en vredig kerstfeest he?
goedemorgen

blij dat Brammetje terug is Mittens

Beterschap Leo voor jouw maar ook voor Lena

Och ja, water, hier moet het bakje eerst door heel de kamer getrokken worden voordat het goed staat. Maakt niet uit waar ik het neerzet. Ik heb me er maar bij neergelegd en heb gewoon altijd een handdoek klaarliggen

Hier is het vannacht erg gezellig geweest, mag nu kapotte kerstballen ruimen en ik heb kindeke jezus net onder de bak uit gevist.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ja...wordt zeker een mooi kerstfeest!

Overigens betwijfel ik of hij de hele tijd buiten is geweest, hij was helemaal niet koud toen hij thuis kwam!

En vanmorgen stond ie al weer vroeg aan de achterdeur te zeuren om naar buiten te mogen. Sneeuw of geen sneeuw maakt ze dus echt niks uit. Zo schattig hoe ze door die sneeuw lopen, bij iedere stap pootje uitschudden...
Capiman gaf gisteravond de konijnen eten (ik had een laat overleg op mijn werk). Eén van hen kwam niet meteen, dus hij ging op zoek waar ze kon zijn (we hebben nogal een constructie aan hokken en rennen waar ze met z'n zessen in wonen, dus je ziet niet meteen waar ze allemaal kunnen zijn). Toen vond hij het arme diertje, dood. Ik had toevallig eergisteren nog foto's en een filmpje gemaakt van hoe ze zaten te eten, en daarop is nog nog springlevend en is er niet te zien dat er iets niet goed zou zijn. Capiman vermoedt nu dus dat ze zich letterlijk doodgeschrokken is van het vuurwerk, wat in de brandgang achter de tuin is afgestoken.

Mijn lieve kleine Frummel is er niet meer....
Bram is terug, jippie!

@capibara

Een knuffel voor jou, jeetje zeg, arme Frummel...

Hier heeft vriend de katten gisteravond naar buiten gedaan (ik was niet thuis en kon dus niet stressen/me ermee bemoeien:)). Het is goed gegaan! E bleef in de tuin en was na vijf minuten weer binnen. S was in no time vertrokken. Vriend keek regelmatig of hij hem weer zag en ontdekte hem uiteindelijk op het dak van een (nog warme) auto. Na wat lokgeluidjes kwam hij parmantig binnenstappen. Ik ben blij!
Hier gister de kerstboom versiert. In mijn kunstboom geen breekbare spullen, want er stuitert regelamtig een bal door de kamer. Af en toe staat de hele boom te schudden, dan klimt er een poes aan de binnenkant in......

Vandaar dus ook de kunstboom, die ik 2de hands heb gekocht toen kind ging lopen en de eerste van een leger jonge poezen mijn huis betrad. Kerstbomen zijn ook giftig voor katten, dus dit vind ik een prima oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven