De bedrogen vrouw

18-12-2009 14:23 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja ik ga nu een zeer gevoelig onderwerp aansnijden maar ik zit ermee en weet eigenlijk niet wat ik ermee moet. Ik zit als het ware vast en weet niet welke richting ik op moet.

Ik heb in het verleden een verhouding gehad met een collega. Mijn man is daar achter gekomen. Hij heeft het me vergeven en ik heb flink op de blaren gezeten (zoals het hoort!). Het is voor ons duidelijk dat we samen oud willen worden. Het probleem is niet dat het niet goed gaat tussen ons. Het probleem is dat mijn man vindt dat de vriendin van de andere vreemdganger ook ingelicht moet worden. Hij vindt dat een plicht om haar te laten zien met wie zij een relatie heeft. Wel zegt hij dat ik er ook achter moet staan om haar in te lichten.

Ik heb met vrienden wel eens gepraat hierover want zelf twijfel ik erover om haar in te lichten. Want in mijn achterhoofd spookt het toch van hoe erg kwets ik haar hiermee om het zeggen. Schaamte en angst spelen daarmee de boventoon. Ik heb gezien aan mijn man hoe erg je iemand ermee kwetst. Door mijn egoisme in die tijd maak ik haar dus kapot. Aan de ander kant ben ik het ook wel eens met mijn man.

Eigenlijk heb ik op dit moment even die schop onder me reet nodig om dit af te sluiten.
Het komt bij mij over alsof jouw man zijn gram wil halen. Hij in een relatiecrisis, dan moet jouw collega dat ook hebben (oog om oog, tand om tand). Hoe goed kent jouw man de vrouw van jouw collega?
Ik zou haar niet inlichten.

Je hebt al genoeg kapot gemaakt in je eigen relatie, waar je nu hard voor werkt om het weer recht te krijgen.

Wat schieten jij en jouw man ermee op om haar te vertellen over de affaire ?

Hoe erg denk je zelf dat je haar kwetst door het te vertellen. ( hint: Heel erg )

Het is de verantwoording van de man met wie jij het bed deelde om het haar te vertellen. Niet die van jullie.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Tsja moeilijk,wat winnen je man en jij erbij om het haar te vertellen?

Waarom wil je man zo nodig dat die vrouw er vanaf weet?

Wil hij echt graag dat die vrouw weet met wat voor man ze getrouwd is of is het meer van ik problemen thuis dan hij ook problemen thuis.

Ik denk eerlijk gezegd het laatste en dat het jouw man helemaal niet om die vrouw te doen is..
Ik ben het niet eens met je man. Snap alleen nog niet wat dat schoptechnisch betekent.

Sterker nog, ik zou als ik jouw man was uberhaupt niet willen dat je op welke manier nog contact opneemt met die man of met zijn bekenden.
Wat heeft je man te maken met de vriendin van je voormalige minnaar? Is hij een moraalridder die al het kwaad in de wereld wil bestrijden? Laat je ex minnaar het lekker zelf uitzoeken en bemoei je er verder niet mee.
Helemaal akkoord met de vorige reacties:

Volgens mij wil je man de 'andere vreemdganger' laten boeten, vindt hij het niet kunnen dat ie er zomaar mee weggekomen is.

Het belangrijkste is dat tussen jullie alles is uitgepraat, ik zou mij met hun relatie niet verder moeien!
Ik zou het niet vertellen, dat is de verantwoordelijkheid van jouw ex-minnaar imo.
Ik vind het niet jouw zaak de vrouw van je collega in te lichten.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Waarom wil jouw man haar aandoen wat hij zelf voelde of heeft gevoeld? Opmerkelijk als ik eerlijk ben..... Het riekt mede doordat je schrijft : Hij vindt dat een plicht om haar te laten zien met wie zij een relatie heeft. Wel zegt hij dat ik er ook achter moet staan om haar in te lichten.

naar een soort van ultieme boetedoening bedacht door je man voor jou en je ex-minnaar waarvan zijn vriendin dus het slachtoffer wordt.

Zeer opmerkelijk....
Zou het kunnen dat je man dit van je vraagt juist omdat je het haast niet op kunt brengen? Als een soort ultiem teken dat loyaliteit nu bij hem ligt?

Ik snap dat je vind dat je op de blaren hebt gezeten omdat dat hoort. Maar hoe groot de fouten ook zijn die je maakt in het leven, je kunt ze niet 'afkopen' door over je eigen grenzen te gaan en heel ver bij jezelf vandaan te gaan. Het feit dat je een fout hebt gemaakt betekent niet dat je geen recht meer hebt op je eigen grenzen. Als je dit niet wilt doen (wat je erg siert in mijn ogen) dan zou ik daar aan vasthouden als ik jou was.
Tja, ik snap zijn gedachte wel, eerlijk gezegd. En eigenlijk heeft 'ie ook gewoon gelijk, maar dan had je dat meteen moeten doen. Het klinkt nu een beetje als mosterd na de maaltijd. Als het tussen jullie verder goed gaat, hoezo is dit vraagstuk dan een issue?

Het is al lang geleden dat dit gebeurd is? Hoe is het contact tussen iedereen? Enz? Dat kan nog wel eens van belang zijn.
.
En als zij dan niet zo vergevingsgezind is.....heeft je man daar al aan gedacht? Hij vertrouwt jou blijkbaar nu blind, want anders zou hij dat risico niet willen lopen dat hij jullie misschien op die manier weer in elkaar's armen drijft......
Zou jij het willen weten? Zo ja, dan zeggen. Zo nee, dan niet zeggen.
quote:Enneaaa schreef op 18 december 2009 @ 14:31:

Waarom wil jouw man haar aandoen wat hij zelf voelde of heeft gevoeld? Opmerkelijk als ik eerlijk ben..... Het riekt mede doordat je schrijft : Hij vindt dat een plicht om haar te laten zien met wie zij een relatie heeft. Wel zegt hij dat ik er ook achter moet staan om haar in te lichten.

naar een soort van ultieme boetedoening bedacht door je man voor jou waarvan die vriendin dus het slachtoffer wordt.

Zeer opmerkelijk....

Zo heb ik het eigenlijk nog niet bekeken.

Dit is stof om na te denken en met hem te bespreken.
quote:twinkeling schreef op 18 december 2009 @ 14:33:

Zou het kunnen dat je man dit van je vraagt juist omdat je het haast niet op kunt brengen? Als een soort ultiem teken dat loyaliteit nu bij hem ligt?

Ik snap dat je vind dat je op de blaren hebt gezeten omdat dat hoort. Maar hoe groot de fouten ook zijn die je maakt in het leven, je kunt ze niet 'afkopen' door over je eigen grenzen te gaan en heel ver bij jezelf vandaan te gaan. Het feit dat je een fout hebt gemaakt betekent niet dat je geen recht meer hebt op je eigen grenzen. Als je dit niet wilt doen (wat je erg siert in mijn ogen) dan zou ik daar aan vasthouden als ik jou was.Helemaal mee eens.
Ik vind eerlijk gezegd dat je man (en jij evenmin), iets te zeggen hebben over hoe die collega het afhandeld. Het gaat om zijn relatie en daar heeft jouw man echt helemaal niets mee te maken, hoe zuur het misschien ook voor hem is zo.
Je schrijft dat jullie relatie nog steeds niet goed gaat. Kunnen jullie beter die energie in jullie eigen relatie stoppen dan nog een relatie kapot te maken. Heb je al eens aan gedacht dat die andere vrouw je misschien niet eens geloofd? Ruzie met exminnaar.

Nee ga werken aan jullie eigen relatie. Is je man zo met hun bezig zodat hij niet aan jullie eigen problemen hoeft te denken?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:anouli schreef op 18 december 2009 @ 14:23:

Ik heb in het verleden een verhouding gehad met een collega. Mijn man is daar achter gekomen. Hij heeft het me vergeven en ik heb flink op de blaren gezeten (zoals het hoort!).Als je iemand vergeeft, dan kun je hetgeen wat is gebeurd achter je laten. Hij is het overduidelijk niet vergeten want anders heeft hij je niet op blaren laten zitten. Ik ben het met vorige reacties eens; jouw man is niet van plan om dit te laten varen maar wil op één of andere manier nog zijn gram halen.
Misschien wil je man voorkomen dat je misschien toch nog 'ns wat met die andere man afspreekt en door zijn relatie te vergallen is die kans 'n stuk kleiner.

Zou het zelf overigens laten rusten en niet nog 'n relatie kapot maken door die vrouw in te lichten.
Zeg...

Ok jij bent je bewust van door deze zin : Hij heeft het me vergeven en ik heb flink op de blaren gezeten (zoals het hoort!).

Echter je schrijft ook dat:

Het probleem is niet dat het niet goed gaat tussen ons

Dan is wat Twinkeling zegt :

Maar hoe groot de fouten ook zijn die je maakt in het leven, je kunt ze niet 'afkopen' door over je eigen grenzen te gaan en heel ver bij jezelf vandaan te gaan. Het feit dat je een fout hebt gemaakt betekent niet dat je geen recht meer hebt op je eigen grenzen.

Volgens mij is dat zeer belangrijk voor jou op dit moment. Hij mag niet door jouw schuldgevoel over jouw grenzen heen gaan. Hij kan niet ondanks jouw fout(en) en zijn terechte gevoelens, het alleenrecht genieten van bepalen wat er gebeurd. Als je dat toestaat maakt dat de zaken tussen jullie naast ongelijkwaardig nog ernstiger.
Dit issue is een issue voor mij eigenlijk. Ik twijfel maar mijn hart zegt nee niet doen.

Ik weet als ik nee zeg dat hij het ook niet doet. Misschien is het wel een loyaliteit. Kijken of ik het doe omdat hij dat vraagt.

Ik heb het hem wel eens gevraagd wat hij denkt hierdoor mee te bereiken. Niet een heel duidelijk antwoord gekregen.

Ik ben wel blij dat ik hier een heel ander beeld krijg. Aan de mensen waarmee ik hierover heb gepraat staat ook heel dicht bij ons. Hun antwoord was gewoon doen.

En daar ga ik twijfelen als zij het ook zeggen is het dan wel goed. Ik raak hier in de war van.
quote:paloma schreef op 18 december 2009 @ 14:40:

[...]

Als je iemand vergeeft, dan kun je hetgeen wat is gebeurd achter je laten. Hij is het overduidelijk niet vergeten want anders heeft hij je niet op blaren laten zitten. Ik ben het met vorige reacties eens; jouw man is niet van plan om dit te laten varen maar wil op één of andere manier nog zijn gram halen.

Mee eens ik denk ook dat de man van to het niet echt vergeven heeft en het zeker nog lang niet vergeten is.

Ik heb het idee dat hij zowel to als haar exminnaar nog steeds wil laten boeten.

Kortom ik denk dat het hem helemaal niet om die vrouw te doen is.
Als jij die vrouw van je collega was... zou jij het zoveel maanden/jaren na dato nog willen weten dat je ooit bent bedrogen?

Probeer je dat eens voor te stellen en handel daarnaar.

En probeer wraakgevoelens aan de kant te zetten, zij kan er niks aan doen dat haar man vreemdgaat.

Als je man een probleem heeft met jouw minnaar, dan moet hij bij hem zijn en daarmee de confrontatie aangaan. Ik vind het een beetje laf om haar daarmee lastig te vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven