Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Net fijn anderhalf uur naar buiten met de slee. Nu 3 blozende kindertjes op de bank, onder een dekentje. Heeft mij ook goed gedaan, wat frisse lucht. Ik ga wat broeken in de droger gooien; Mini en vriendinnetje waren nogal nat.
Oh wat balen Pammie, dat je zo gestressed bent. Denk je dat het puur door de kerstdrukte komt of speelt er meer op de achtergrond. Leuk is het in ieder geval niet. Goed dat het sleeën je goed gedaan heeft.

Haha Miffy, ik ben echt duf vandaag, want ik moest vervoersverhaal 3x keer lezen voordat ik het snapte.

Citronella, hoe is het nu met je, ijstijd-technisch gezien?

En Sokje, geen VSO? Hoe kan dat dan? Vanwege de kerst ofzo?
Ik heb dus vandaag beoordeling gehad op werk. En die was onverwacht zeer goed (vooral als ik de beoordeling van vorig jaar in ogenschouw neem). Men was uitermate enthousiast over de trainingen (poeh, uiteindelijk toch nog iets gevonden waar ik goed in ben). Maar helaas, kredietcrisis, moeilijke tijden, blabla, alleen loonsverhoging voor mensen met beoordeling Uitmuntend (en die had ik dus niet, voordat jullie mij op een iets te hoog voetstuk plaatsen).

Heb wel een bonus gekregen voor zeer goede prestatie (wat uitzonderlijk was volgens baas, die natuurlijk de bui wel zag hangen). Weet nu niet zo goed wat ik hiervan moet vinden: bonus waardeer ik en veren in mijn reet ook, maar blijf het toch jammer vinden dat ik geen salarisverhoging heb gekregen. Baas snapte dat ook en het staat in ieder geval genoteerd.

Nu even relaxen op de bank. Ik heb een echt vrijdagavondgevoel: ben best wel moe.
Tja, Anky, de waardering is natuurlijk wel heel fijn, maar het is ook altijd fijn als die waardering in geld wordt omgezet. Waarschijnlijk zit dat er bij heel veel bedrijven niet in, maar daarom niet minder lullig voor jou.

IJstijd, ik heb nog geen tijd gehad iets in de AK te zetten maar ging inderdaad over het bommetje. Wat moet je er mee. Ik weet het niet. Nog steeds niet.

Hier nog steeds geen sneeuw, niet noemenswaardig iig. Jammer want man heeft een slee gekocht.

Mijn moeder is vandaag redelijk volgens reisschema toch nog thuis gekomen. En ik ben eindelijk naar de kapper geweest.

Heb ook een poging gedaan wat warme dingen voor de kindjes te vinden. Sneeuwschoenen/laarzen zou voor allebei wel handig zijn en voor Limoen een dikke jas (ze heeft een leuke jas, maar daar is de voering een beetje dun van) maar ik geloof dat ik de jas te klein heb gekocht, de schoenen te groot en voor Mandarijn kon ik al helemaal geen sneeuwschoenen/laarzen vinden. Heb wel dikke sokken voor ze gekocht, dus toch nog iets warms. Denk dat ik morgen maar even ga ruilen en Limoen meeneem, ik schat het nog steeds altijd fout.

Wat vervelend, spanning die op je maag slaat. Bij mij slaat spanning op mijn keel, ik ga schreeuwen, vooral voor anderen vervelend.

Overigens wel herkenbaar hoor, kerststress, alles wat nog moet gebeuren, enzo. Ik ben blij dat ik komende week al vrij heb eerlijk gezegd. De sfeer op het werk is niet om over naar huis te schrijven en ik heb wel behoefte aan wat tijd thuis en tijd voor van alles en nog wat.

Miffy, ingewikkeld reisschema zeg.
Een bonus is in ieder geval iets, maar ik snap dat je onderhand gewoon een structurele verhoging wil. Prettig dat ze zo tevreden over je zijn.

Ik kreeg van vriendin sneeuwlaarzen voor Mini. Prettig want die had ik niet meer.

:hug voor bommetje Citro. En raar dat er bij jullie niets ligt, hier ligt toch wel een centimeter of 10 en zover zit je niet bij mij vandaan.

Spanning is van deze hele drukke week, het geren gerace en geregel en wat in de ak staat zal ook wel meespelen. Nog 2 dagen werken en dan ook lekker vakantie. Ik heb net nog een enorme vouwwas weggewerkt, op mijn gemakje. Nu alleen nog een kwarktaart maken voor morgen.
Leuk, Anky, die veren, maar toch een beetje jammer dat het daar dan bij blijft - tenzij het natuurlijk een heule vette bonus was

Ik ben al bijna onderweg naar bed, want ik ben moe, en morgen hebben we alweer een feestje. Pluis zei vandaag tijdens het eten iets heel grappigs, waarvan ik dacht dat ik het echt op moest schrijven, maar met mijn duffe hoofd was ik het vijf minuten later ook alweer kwijt. En nu realiseer ik me nog net op tijd dat ik in plaats van Pluis zijn echte naam typte. Ik zei het al: duf.

Citro, dat een nieuw hoofdstuk bij het bommetje voor ijstijd zorgt, kan ik wel snappen. Rot dat dat zo door blijft gaan

Hier ligt inmiddels meer ijs dan sneeuw. Alle iets grotere wegen zijn gestrooid, maar het wijkje waar we in wonen is een mooie ijsbaan. Kennelijk blijft dat nog tot kerst zo, dus we moeten er maar aan wennen.
Je kunt ook zelf strooien

Weltrusten Mif.
Pammie, het gestrooide stuk begint op 25 meter van onze voordeur, maar door het eenrichtingsysteem moet je met de auto een paar honderd meter over ijs. Zouden ze zoveel zout hebben in de supermarkt?

Ik ben nog niet naar bed, want de vaatwasser is bijna klaar, en die wil ik nog even uitzetten. Anders piept het ding zo hard.
Wil je wat zout hebben MIffy? A-man kreeg vorige jaar een kilootje of 20 mee na een feestje van zijn werk (je woont in een zoutwin-gebied of niet).

Oei, balen van bommetje Citronella. En het ging net zo goed .

Op zich snap ik van werk kredietcrisisverhaal wel (er was zelfs een kleine reorganisatie dit jaar), maar dit is dus al derde keer op rij dat ik er niets bij krijg en dat begint toch vervelend te worden.

Ik ga trouwens ook naar bed, maar wou ook nog even wachten op vaatwasser, wasmachine en droger. Die zijn nu bijna allemaal klaar en in de tussentijd ga ik maar even douchen.
Mandarijn is de kluts kwijt, al anderhalf uur aan het huilen (niet aan een stuk hoor) maar ik krijg er niet uit wat er is, hij wil graag in zijn eigen bedje blijven liggen, maar hij begint steeds weer op nieuw. Heb hem er even uit gehad en behalve hard huilen viel ie ook een paar keer in slaap tegen me aan, maar werd ook steeds weer huilend wakker. Hij heeft vast ergens last van maar kom er niet achter wat.

Ja dat is ook zuur Anky. Bij man op het werk gaat het ook al een paar jaar zo. Iedere keer weer reorganisaties en dan ook maar weer geen loonsverhoging en hij zat eigenlijk al te laag in de schaal dus die baalt er ook wel van ondertussen. Een keer een loonsverhoging overslaan ok, maar 3x achter elkaar is wel balen ja.

Hier ook nog een wasmachine die leeg moet, hij is al klaar maar ik heb geen zin.
Wat moet je nou met 20 kilo zout?

Mandarijntje al lekker in slaap?
helleu!

We hadden eerst geen idee waarom VSO dicht was, maar later bleek Sokman een sms-je gekregen te hebben, waarin stond dat de leidster ziek was. had-ie - uiteraard- niet gezien.

Jammer idd dat je geen loonsverhoging hebt gehad, Anky. Maar gelukkig dat het gesprek iig prettig was - dat was vorig jaar toch wel anders? en een bonus is nooit weg.

Slaapt mandarijn al, Citro? Slof was gisteren en vandaag ook in een slechte bui en had vandaag ook dunne luiers. Volgens mij had-ie al z'n kiezen al, maar ik kan het mis hebben - ik volg het niet helemaal, wat er in dat mondje gebeurt ;-$ Vanavond sloeg hij tot 3 keer toe de tandenborstel uit mijn ahden, maar ik mocht ook niet aan z'n rechteroortje zitten, dus dat kan het ook nog zijn.

Hier trouwens ook aardige ijsbanen in de buurt. gelukkig mzijn de hoofdwegen - en ook de fietspaden ernaast - goed gestrooid.
Mandarijn sliep wel, maar was net al weer even aan het huilen. Ik hoop dat ie er over heen komt, anders ligt ie straks wel weer gezellig in ons bed denk ik.

Hopelijk is het niet z;n oor Sok.

Handig, zo'n niet gelezen sms, in ieder geval is het raadsel wel weer opgelost.
Hm, kiezen... Ik heb net drie kwartier bij een intens verdrietig jongetje gezeten dat alsmaar zijn wang vastpakte. Ik twijfelde ook over oren, maar daar mocht ik gewoon aan zitten. Kiezen had hij dacht ik al, maar misschien is het dat toch.

Tot zover mijn poging vroeg naar bed te gaan.
tis wel de verdrietige kleine jongetjes avond zo te lezen, oeps, weer mandarijn
Sterkte met alle sieluge jongetjes. Hier is het stil maar ons jongetje heeft de laatste tijd regelmatig (als in: zowat iedere nacht) nachtmerries over slangen die hem opeten en wolven die achter hem aanzitten (hij droomt alleen over dieren - grappig).

Ik verkas naar mijn bedje. Morgen ook weer een drukke dag.

Byebye
hmm, ik had weer eens een zakdoek in een broekzak laten zitten, iemand een briljante tip hoe je al witte stukjes er makkelijk uit krijgt? de hele was was gespikkeld..

mandarijn net getroost, nu begint ie weer... ik denk zo maar eens een rondje temperaturen, paracetamol erin, hoestdrank neusspray etc.. ik weet echt niet meer waar ie last van kan hebben hoor..
wij hadden net een meisje dat naar beneden kwam en op de bank kroop. Ze kon niet aangeven wat er nu precies was, maar na een paar slokjes water, wat creme op d'r benen (ze had weer flink gekrabt) en een knuffel liet ze zich weer naar boven dragen. ben benieuwd of ze morgen nog weet dat ze naar beneden is gekomen. Dat ze 's avonds uit bed komt is echt uniek.

en Slof liet net ook een huiltje horen, dus het lijkt idd op sieluge-jongetjes-avond
las trouwens vandaag in het NTVg een artikel over een vrouw met een specifiek soort (goedaardige) tumor in de borst. er zat een foto bij waarvan Es zou 'smullen' zeg maar ik ben nog steeds shocked
foto staat nu op de AK (als je het aandurft )
nou, voor deze ene keer dan maar weer:

en OK: trusten

Morgen!

Ik moet kwarktaart maken...
thanx for the choco, Pam!

wij moeten weer eens gaan douchen etc.

hoe is ut met de sieluge mannetjes? die van ons is weer z'n vrolijke zelf, gelukkig.
oja: Poek wist niks meer van haar 'wandelavontuur"gisteravond. duidelijk gevalletje slaapwandelen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven