Mode & Beauty alle pijlers

Winkelstress....

19-12-2009 09:25 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan winkelen. Als sinds het voorjaar heb ik niet meer voor mezelf gewinkeld. Wel voor de kinderen, voor mijn man, voor cadeautjes, voor huishoudelijke dingen maar dus niet voor mezelf. Met 3 aankomende kerstvieringen en een oud&nieuw feest voor de deur zou ik nu toch wel moeten. Mijn huidige kledingkast is een ware ramp, ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik zoek dus dringend winkel-en kleding advies. Ik moet nu dus iets feestelijks hebben maar eigenlijk heb ik dringend basics nodig.

Ik heb nogal de neiging om met miskopen thuis te komen maar nu wil ik het gewoon goed doen. Wat zijn onmisbare items dit seizoen? En hoe kan ik feestelijk duurzaam maken?

Stel je voor, je kledingkast is op magische wijze verdwenen. Je hebt 1 dag om te winkelen en het broodnodige in te slaan. Wat ga je kopen?
quote:Serafina schreef op 19 december 2009 @ 09:32:

Ja, hakken en jurrekie zijn leuk. Maar ik ben nogal een koukleum en was eigenlijk van plan om mijn vandaag aan te schaffen outfits ook aan te kunnen trekken naar mijn werk. En daar ga ik heen op de fiets, 20 minuten fietsen. Dat doe ik toch niet zo snel op hakken met een jurrekie.

Uit eigen ervaring: prima te doen! Zeker met leggings en/of vestjes (en knijpers in geval van wikkeljurkjes. Niet zo charmant dus je moet niet vergeten ze weer van de zoom af te halen op 't moment dat je je fiets geparkeerd hebt maar het scheelt een hoop stress wegens openwaaiende jurkjes)

Bij ons op het werk is het elke dag weer een verrassing wat de verwarming doet, dus laagjes is het devies: shirt, jurk, vestje.

Ik vind zwart saai en dat het maar weinig mensen echt staat, ben zelf erg van de kleur en niet van de printjes, "maar dat is maar mijn mening" (en kijk nu naar beneden en zie dat ik nogal drukke print aan heb )
Leuke jurk toch wel, met een vestje/bolero en een dikke maillot en laarzen kun je die gewoon aan naar je werk. Met mooie kousen, een stola en hakken kun je die feestelijk aan.

Anders een mooie zwarte pantalon, afhankelijk van wat je erop aan trekt kun je die ook gewoon doordeweeks dragen.
Ik zou heftig tekeer gaan bij Karen Millen maar daar heb je waarschijnlijk geen ene reet aan tenzij je Cheryl Moreiro bent lol
quote:Serafina schreef op 19 december 2009 @ 09:32:

Ja, hakken en jurrekie zijn leuk. Maar ik ben nogal een koukleum en was eigenlijk van plan om mijn vandaag aan te schaffen outfits ook aan te kunnen trekken naar mijn werk. En daar ga ik heen op de fiets, 20 minuten fietsen. Dat doe ik toch niet zo snel op hakken met een jurrekie.Zwart wollen jurkje, grijze legging of maillot, zwarte Uggs of andere fijne boots.
quote:Serafina schreef op 19 december 2009 @ 09:55:

Ja, dat zwart he? Misschien is zwart wel mijn nieuwe probleem. Ik droeg/draag al sinds mijn tienertijd al heel veel zwart. En dat stond me altijd goed. Maar nu. Ben inmiddels 35+ en zie er niet meer altijd even 'fris' uit, beetje vermoeide uitstraling (ben ook vaak moe!), wat minder blozend pigment dan vroeger en daarnaast ook nog blond. Dus het zou zo maar kunnen dat het inmiddels mijn kleur niet meer is. Maar wat dan? Bruin? Blauw? Grijs?

Zeker geen wit, als ik wit aantrek vragen mensen altijd of ik me wel goed voel en of ik niet ziek ben...Zwarte outfit met een gekleurd sjaaltje. Of gekleurd shirtje onder je zwarte outfit.
.
Ik zou zeggen, ga op een redelijk rustige dag (voor zover dat mogelijk is in december, maar bijv. op maandag/dinsdag/woensdag ochtend) naar de stad en kijk op je gemak een beetje rond wat er allemaal is. Pas wat verschillende dingen/kleuren om te kijken wat je leuk vindt en wat bij je past.
Bij Esprit (de link staat hiernaast) kun je voor 95 cent de hele winkelvoorraad thuis laten bezorgen, en alles wat je niet leuk vindt / niet past terug sturen...
quote:Metatron schreef op 19 december 2009 @ 10:14:

Als mijn kledingkast magisch verdwijnt, dan koop ik direct:

Een goede (spijker) broek, donkerblauw. Een mooie zwarte blazer / jasje. Iets leuks (shirt) voor eronder. En goede zwarte laarzen.

(en ondergoed en sokken, hihi)Ik koop direct als eerste een kledingkast. De kleding pas daarna
quote:Zwieber schreef op 19 december 2009 @ 12:34:

[...]

Ik koop direct als eerste een kledingkast. De kleding pas daarna

Mja. met 1 outfit heb je toch geen kast nodig?! Wel een wasmasjien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven